1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741923 inlägg · 7967 ämnen

HV 71-Brynäs IF 2/1-06

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
claesw: Tror att denna kvalserie blir ännu svårare. Tror Malmö är på g att ta steget upp igen.

Helgesen:
Jo, men vi ska inte hamna där genom att slå våra bottenkonkurrenter. Vi KAN ju ALDRIG överraska, vet du väl, och slå topplagen.

claesw:
Visst är det så också.

GävleLasse: "Efter sparkningarna så har allt vad defensiv heter försvunnit. I början var Brynäs erkänt svåra att göra mål på, idag skänker vi bort mål i varje match. Kanske skall man stanna upp en smula och analysera VARFÖR detta har hänt."

Onyanserat och svartvitt.
All defensiv har inte alls försvunnit, utan man har kanske gått lite på din egen önskan att försöka bli lite mer offensiva och våga mer framåt.
Och då kommer också misstagen bakåt lite oftare. Enkel matematik, och jag tycker du stirrar dig alltför blind på sparkningarna och Boorks roll i det hela.

Huge: Ja det var ju verkligen klockrent coachat av Boork. Han kör defensiv och tråkig hockey, tre spelare passar inte in i den nya "profilen" och får sparken. EFTER att han har sparkat de tre som stått för 24% av målproduktionen så tänker Boork, nehej.. nu måste vi börja spela offensivt.

På nåt sätt känns det som att Boork inte har en aning om vad han sysslar med.

Jag ser fram emot nästa krönika av Solleröbon...

GävleLasse: Jo du, när skall det här vända då..orkar snart inte mera.
Finns väl e vision nånstans....

Tigern: Det var detta jag var riktigt orolig för direkt efter sparkningarna. Skador på "fel" spelare. Nu missade vi att få in en bra center till laget i de två fönster som varit.

Jag undrar om Boork och Sundlöf hade JVM i åtanke när de tunnade ur Brynäsleden. Det skall bli intressant att se hur det går imorgon och på lördag med EN center i laget...

GävleLasse: Här har vi en kille jag inte skulle ha något emot att se i Brynäs nästa säsong. Kanske för starkt CV för att falla Boork i smaken, men ändå... Lite tidig dådkraft från mormor, är det för mycket att hoppas på?

Jompe: ja han skulle jag oxå villja se i brynäs tröjan men det e väl ingen spelare boorken vill ha

Jompe: Nja, för en gångs skulle är jag en smula oenig med Dig.
Han är 35 år och har, i ett topplag där de flesta är poängmaskiner, gjort ungefär lika många poäng som Daniel Johansson (4 år yngre).
Vet inte om han skulle producera speciellt mycket i ett bottenlag som Brynäs och någon framtidsman är han väl knappast.
Men, om det sker i kombination med att Sundlöv plockar in ett gäng unga hungriga backar som Sondell, Ejdepalm m.fl. så kan han stödja dessa.
Troligen blir det väl Djurgården för hans del. Då kanske de släpper AA...

Huss: Det är väl föga troligt att han skulle gå till Brynäs..lär nog bli DIF eller AIK för hans del. Däremot skulle AA vara ett bättre alt. tycker jag.

Huss: OK, om Du inte håller med mig så får väl jag hålla med Dig! Johansson är förstås ingen ungdom. Jag tänkte mig mer honom som kan bidra till att skapa stabilitet i försvarsspelet. Om vi får AA istället är jag helt nöjd. Men vill han tillbaka till Brynäs?

« · 647310