Brynäs IF

714041 inlägg · 7953 ämnen

HV 71-Brynäs IF 3/11-07

936418 · » Till forumet


Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
älgen: ?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
70 Rodrigues: Det är det.... hoppas det håller i... Men Brynäs har ju en revans match från SP förra året... HV kommer att krossas..
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
9-7 i skott. Starkt att leda efter 1:a.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
GävleLasse: Sant..Sjödin ska väl bli sportchef efter spelarkarriären? Han kan ju börja kika efter ersättare redan nu , dvs om han lägger av efter denna säsong
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
brynästigern: Nej Sjödda har åldrats dramatikt de senaste veckorna. Detkanske är dags att seom sitt hus och ge de yngre spelarna mer ansvar i form av mer speltid. Jag hoppas att det blir storstasning på backar till nästa säsong. Sjödda, Sunken och DJ måste ersättas med bättre spelare.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Bissett19: Säger samma sak som en del andra..låt Andersén få chansen fler gånger i från start. Låt han byta plats med "Sunken" eller varför inte Sjödin ? Han har väl inte rosat marknaden än så länge..?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Peja: Spets gör ett dagsverke VARJE gång han får spela, Salle blandar och ger bra och dåliga insatser...

Däremot så skulle jag gärna se att man spelade Salle på Hermans plats.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Varför går Spets före Salmonsson?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Bissett19:
Sundqvist framför Andersén...!
My god !
Brynäs fortsätter att misshandla lovande juniorer som flyttar t Gävle...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Linström_92:

Spets ersätter:

Markus Korhonen
(Daniel Sperrle)

1:a
Tommy Sjödin - Peter Nolander
Andreas Dackell - Mads Hansen - Mathias Månsson

2:a
Jörgen Sundqvist - Daniel Johansson
Pavel Brendl - Micke Lind - Björn Danielsson

3:e
Markus Kankaanperä - Juuso Hietanen
Ove Molin - Janne Hauhtonen - Daniel Widing

4:e
Daniel Hermansson - Sebastian Karlsson - Lars-Erik Spets

Extraspelare:
Johannes Salomonson och Niclas Andersén

Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
ALCÉN står med i j20 lagets uppställning allså kommer han inte vara med i morgon
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Bissett19: typiskt, precis när man tycker att han började bli varm i kläderna...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
GävleLasse:

Imorrn får du nog stå ut med både Danne o Sunken.Angell spelar INTE.
Saxat från HL:s puckade prat:

"Backen Nicholas Angell har insjuknat och ligger nerbäddad med feber, han följer därmed inte med till Jönköping."

Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
70 Rodrigues: Jag ser gärna at man fortsäter med samma PP formationer men jag vill ha Brendl mitt i slottet. Där är han ett ständigt hot och det skapar ytor för d andra iom att de kommer att ha minst en gubbe på honom hela tden. Detta gör att man även skymmer målvakten vilket öppnar för skott från våra backar. Jag tror även att man måste ha lite mer tålamod i PP. Som det är nu så försöker man passa Brendl direkt, hans kvalitéer är ju avslut och det är svårt att få till såna innan man fått igång snurret. Försvarande lag är fortfarande pigga i benen så Pavel hinner inte ladda bössan.

Fast det känns som att det viktigaste just nu är spelet i egen zon. Vi har bjudit på för många mål på sistone.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Bissett19: "O nej Gusten,det är inte vinet som talar;)"

Åjo, frugan går lös i butikerna och du sitter i bilen och värmer upp inför Idol, erkänn att du spräckt BiBen :)

Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
GävleLasse: Ska bli intressant och se ifall det blir några förändringar i laguppställningen imorgon. Skulle vara kul och se "Salle" istället för Hermansson t.ex. Även PP formationerna måste styras upp.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Bissett19: Fattar inte att dom tar hit en massa tomtar som ska döma. Dom kan väl utbilda sig i sitt eget land?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Bissett19:

Hoppas du har rätt!!
Jag är lite orolig att han skall ta sig 16 mil norrut istället, hemska tanke!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
70 Rodrigues:

Schhhhh....:)

Har för mej att "pajasen" skulle döma HV-Brynäs imorrn.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Bissett19: Sitter du och holkar i hotellfoajén :-)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07

rackham:

Imorrn vinner vi med 2-1 mot Psalmbokspojkarna.

O nej Gusten,det är inte vinet som talar;)

Brendl o Widing skårar....

Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Jompe:

Obegripligt rackhamskt inlägg!?
TSSS!
Nu är det jag som kontaktar inläggombudsmannen! ;-)

Slutsats: fortsätt göra mål!

Ciao, Arne!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
rackham: Jag sätter mitt hopp till Morticia Walewska, för att skriva ett obegripligt rackhamskt inlägg.

Nio pinnar med taffligt spel. Slutsats: fortsätt det taffliga spelet, nej?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Jompe: "bakom-ryggen-och-hoppas-att-en-en-medspelare-står- där-puckar"
Han gjorde ju sin bästa match på länge iaf "Hutten" :-)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Jompe:

I morgon kommer kavalleriet till undsättning!
Låt för all del C+ försöka leka med kanalerna när Polacken är på plats...

9 poäng av 12 de fyra senaste matcherna trots taffligt spel, det smakar det...


Jobba, jobba, jobba!



Ankan - laddar för match i Jerusalem
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
65selander: Amen, brother. Tog mig en bra stund att få tag i matchbilderna. Ringde C+ supporten, fick besked att matchen låg på kanal 133. Eftersom kanalsökningar inte exakt är min starka sida här i livet tvingades jag krypa till korset och be hustrun om hjälp för att hitta matchen, ett projekt i stil med att be Al-Qaida om hjälp att bygga ett fredsläger. Hustrun missade förstås inte tillfället att förnedra mig för denna kombination av hockeyfanatism och tekno-bonde-egenskaper.

Alltnog, starkt att komma tillbaka i matchen och ta två pinnar. Men det är massor av chanspuckar, bakom-ryggen-och-hoppas-att-en-en-medspelare-står-där-puckar, vem-ska-jag passa-till-nu-puckar, äh-sarg-ut-är-aldrig-fel-puckar. Flera spelare är (fortfarande?) rädda att hålla i pucken, rädda att för egen maskin vända upp i försvarszon. Lind hade helt rätt i intervjun när han sade att uppspelen är ett problem, passen kommer sent och motståndarlaget står och väntar i mittzon.

Man släpper också egen blå väldigt snabbt när motståndarlaget anfaller. Resultatet av allt detta blir att motståndarna kan åka in i vår zon med full puckkontroll, medan vi dumpar in pucken och wish for the best.

Det finns att jobba på. Jobba på.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Bissett19: "…en annan som är hysteriskt glad är sonen som fick en puck innan matchen av Angell."
Bah! Fake! När började Brynäs IF med Reebokpuckar?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
wap.hockeysnack.com
Kungsholmskungen #28: ang C+ du är medveten om att de gjorde om kanalplanen? Jag fick göra en kanalsök på boxen för att få skiten att hoppa igång. De har döpt om skiten och utökad med någon.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Bissett19:
bra analys
första 2 perioderna var nog bland det mer inkompetenta o viljelösa jag sett på länge...
att ett gäng m vd-löner kan agera dylikt...!!??

bara jag som har tjall på canal+ på comhem...?
caps-rangers snart...:(
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Bissett19: Får du vara vaken så här länge? Erkänn att det är du som söver kottarna och vargen sitter nere i baren och spanar efter 4:a färgade maskinister från Värtahamnen :-)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
wap.hockeysnack.com
Har vi en bättre inställning en sån här match så tar vi en trea.Men för många sega skallar idag,speciellt i första.Nöjd m en tvåa iaf,en annan som är nöjd,eller snarare hysteriskt glad är sonen som fick en puck innan matchen av Angell.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Peja: haha, nej men i den här matchen vann han.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Mickis: Nej, Kankaan tryckte till i några närkamper. Det är ju trots allt mer än vad DJ har gjort under hela sin karriär när det kommer till fysiskt spel.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
70 Rodrigues: Jag får heja från dig då på lördag, jag ska ner och och kolla på den matchen i alla fall :)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
70 Rodrigues: Kakan var mindre fysisk ikväll än DJ.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Robban_Brynäs: Tyvärr inte, jag jobbar från 14-02 :-(
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
På lördag måste det smälla i varenda närkamp, det går inte att peta ala Johansson så fort någon motståndare närmar sig. Dax att visa lite stake och offra sig för laget. Jämtin, Ledin och Ward lär inte backa undan. Nu är det dax för Kankaanperä att visa vart skåpet ska stå, har varit lite si och så med det så här långt, även Widing och Angell måste spela mer fysikt.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 3/11-07
70 Rodrigues: Är det möjligen så att Rodrigues beger sig ca 20 mil väster ut på lördag och finns på plats i Kinnarps??
Kommentera

HV 71-Brynäs IF 3/11-07
Mot HV på lördag går det inte att kliva in på isen med huvudet under armen, det måste vara fart från början, vi har ingenting att förlora bara allt att vinna, så fullfart framåt och att äga mittzon mot ett lag som HV är ett måste. Så här vill jag att det ska se ut, måste till en del omvaskningar, för som det är nu så har det gått i stå:

Målvakter: Korhonen(Sperrle)

1:a Sjödin-Nolander Brendl-Lind-Danielsson

2:a Kankaanperä-Hietanen Dackell-Hansén-Molin

3:e Angell-Andersén Widing-Karlsson-Månsson

4:e Alcén-Hauthonen-Salmonsson

Extraback: Sundqvist

Spelar ej: Hermansson, Spets och Johansson

Sjuka/skadade: Hulkkonen och Sundström
Kommentera

936418 · »