Brynäs IF

713666 inlägg · 7953 ämnen

HV - Brynäs 21/9

« · 1064891 Till forumet


HV - Brynäs 21/9
Enligt tidningarna har HV dåligt med backar. Nu vill jag se att man sätter extra hård press på dem. Jag vill se att det smäller rejält när man lägger ner pucken i deras zon. Gör man detta i 60 minuter så kommer vi att ha en bra chans att sno med sin någon poäng.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
GävleLasse:

Det gäller ju alltid, Lars! = )

Men då kan vi inte lägga dum på chans-puckar på Lind eller Dackell... hellre istället på tex Widing, Vas och Sandin.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
GävleLasse:

Värt att prova?

Förstafemman:
Lars Jonsson
Niclas Andersén
Emil Sandin
Micke Lind
Andreas Dackell

Andrafemman
Juuso Hietanen
Jörgen Sundqvist
Daniel Widing
Steve Dixon
Janos Vas

Tredjefemman
Ola Svanberg
Peter Nolander
Ove Molin
Mads Hansen
Daniel Hermansson

Fjärdefemman
Jonathan Carlsson
Alexander Sundström
Jonathan Granström
Björn Danielsson
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
rackham: Ser strålande ut, men en sak ska jag tillägga; Ut me 23 in med Anton Persson ist i 4 linan!!
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
rackham: Ja det ser bra ut. Fast jag skulle nog hellre vilja se Jonte C i tredje istället för sopan Svanberg.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Lindström:

Gärna in med Anton, men ut med Sundström i så fall...
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
rackham: Ser bra ut.. Men skulle hellre vilja se att Granström & Hansen byter plats.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
GävleLasse:

Ja, Carlsson har i alla fall klart för sig att lägga pucken sarg ut om det behövs... men vi och Frölunda har en tunn backsida... = )

Väntar nu för övrigt på att klacken tar upp ramsan: Bättre än Honken, ja han är bättre än Honken... = )
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
lillovechkin:

Ja, allt är möjligt...
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
rackham:

Jag sitter och funderar över när de egenutbildade talangernas talang skall väga över i förmåga att spela i ES så att de kan nyttjas fullt ut i laget. Målvaktstraditionen har ju länge varit stark så det är ju inget nytt och Markström fortsätter den traditionen med den äran. Vad Lindbäck förmår lär vi få se också vad det lider.
Däremot är det tydligen svårare bland utespelarna.
Sandin är den enda som spelar och det i fjärdelinen. Resten av ungdomarna (förutom sjundebacken Carlsson) i truppen är importer.

Känns som att det saknas ett steg från utespelartalang till ES. Eller är det bara matchningen som inte är tillräckligt djärv?

Hmm...
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
GävleLasse:

Liiiimataaaaaiiinen?
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
rackham: Precis... Behöver vi ett nytt TG månne? Kanske Team Valbo skulle kunna vara ngt.?
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
bradberry:

Ja, eller behöver matchningen av utespelare i ES bli djärvare... tycker det känns rätt märkligt när det hela tiden pratas om hur mycket talanger det finns när de sedan inte matchas in i ES i ett lag som verkligen behöver talang och speed...
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
rackham: Håller med! Satt å förde den diskussionen igår med en bekant på J20-matchen. Bättre peta in junisarna "här och där" istället för att klumpa ihop dem i en checking-line där uppgiften är att avlasta de övriga.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
bradberry:

Ja, och extra märkligt blir det när det samtidigt importeras unga spelare, typ Andersén, Sundström och Granström.

Och hur skall man tolka att Anton Persson spelar J20.
1. Platsar inte i ES?
X. Viktigare med J20?
2. Enklast så...?
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
rackham: Jag satsar på en 2:a! :-)
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
rackham: Hoppas på alt 2
Känns som det finns ett par spelare som har en hel del att bevise.
Typ Sundström, 23 mf l så förhoppningsvis så blir det en narturlig gallring.

Sen är ju det mkt enklare att ställa över te x Anton Persson än Sundström som vart hit värvad. Då måste det ut i ljuset vem som är ansvarig för honom..
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
rackham: Varför ändra i laget? Nu vann vi ju mot FBK och nöt nu på med dessa kedjor. Tror du att Hv71 (tex) byter kedjor bara för att dom förlorar en match? Nu har Brynäs vunnit. Man måste spela in kedjorna ordentligt. Man lär sig inte spela med en/två spelare över en natt.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
mattiaskarlgren:

Ja, vi "vann" senast. Det blev oavgjort. Och så fick vi en bonuspoäng.
Räcker det att ha den horisonten?

Från min horisont är det intressant att se hur man skall få ut så mycket som möjligt av varje individ och laget samt att det skall finnas en utveckling över den här säsongen och dessutom längre fram.

Då behövs en levande diskussion om vilka som skall spela ihop eller inte. Då behövs en diskussion om juniorer/talanger vs spelare i andra änden. Då behövs en diskussion om hur laget skall formeras för att våra få toppar skall ges chansen att leverera det de är bra på.
Då behövs en levande diskussion om vart vi befinner oss och vart hockeyn är på väg.

Och väga det emot att spela in kedjorna ordentligt...tex.

Dessutom har jag en farhåga om att Brynäs spel, som för övrigt var mer spelande ut ur egen zon i torsdags än på många år, inte är tillräckligt tempostarkt för att konkurrera över 55 matcher.
Vi har få tempostarka spelare. Vi har få spelare som kan kombinera högt tempo med högt speltempo.

Då gäller det fan i mig att skruva på inställningarna som om Jean Todt (F1)fanns i lurarna...

En sak är säker, Markan kommer att få jobba för pengarna... och det är ju inget nytt...
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
mattiaskarlgren: Nu förlorade ju detta FBK mot nykomlingen Rögle så det är en ganska dålig värdemätare. Men jag hålller med dig att man skall försöka bibehålla formationerna. Men samtidigt så kan det vaara smart att försöka optimera dem i ett tidigt skede. Att Cz skulle hitta rätt i formationerna omgående finner jag som en högoddsare.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
GävleLasse:

Det finns en grund som fungerar. Två offensiva enheter, två defensiva enheter. Nu gäller det att göra dem så bra som möjligt.

Och trimma truppen så att man får ut så mycket som möjligt per utbetald krona.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
GävleLasse: Absolut jag säger inte att dom INTE ska ändra i laget för det bestämmer ju Cz.. MEN om man byter match från match som Boork och Östblom gjorde förra året så är det inte så konstigt att man hamnar i Kvalserien då ingen kedja var samma i någon match knappt.
Man måste spela ihop kedjor för att laget ska funka, jag vet att det kanske är fel att jämföra med Hv MEN vi är ju ändå i samma serie och jobbar för samma mål som alla andra (sm-guldet). Och då måste man få ihop kedjorna och nöta på för att få lite kontinutet.

rackham: Håller med dig där också men man måste ändå nöta på med kedjorna för att få kontinutet.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
mattiaskarlgren:

Jarå, och det går att jobba med tvåor (Lind-Dacke, Dixon-Vas, Hansen-Molin) och sedan prova nya wingers och ändå behålla kontinuiteten...
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
mattiaskarlgren: Jag tror att Brynäs målsättningar skiljer sig ganska rejält från de mål som HV, Frölunda och Linköping satt...
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
rackham: Ingen större ide att vaska om i laget, blir nog inte nån större skillnad i alla fall. Skulle i så fall vara att kasta ut #23 och sätta in A.P i stället, killen är ett skämt!
Idag är det upp till bevis om man ska va ett "kämpande" lag som aldrig ger upp och är svåra att göra mål på. Matchen i torsdags hade lika gärna kunnat sluta 2-15. EN spelare höll oss kvar i matchen, så kan det inte fortsätta.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Är det värt att köpa matchen på C+ hemsida idag? Hörde att det krångla för många sist..
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Burberry: Canalplus erkände att de hade tekniska problem senast. Sen vad det betyder för idag får framtiden utvisa :-)
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
GävleLasse: "Nu förlorade ju detta FBK mot nykomlingen Rögle så det är en ganska dålig värdemätare."


Så du bedömer alltså vår egen insats mot FBK på vad dom sen presterar mot Rögle?
Snacka om bakvänt resonemang...
Jag föredrar nog att bedöma vår egen insats på hur motståndet för dagen har sett ut.
FBK såg bra ut mot oss och det var mest deras ineffktivitet som avgjorde matchen.
Om dom sen torskar mot Rögle är helt irrelevant i sammanhanget.
Då är det väl snarare det faktum att det spelats endast 1 omgång som gör det omöjligt att bedöma var vi står, och inte hur FBK uppträtt i nästa match.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9

Huge: Givetvis är det så men nu var det ju ett svar på ett argument om att vi slagit FBK som jag bemötte. Som jag alltså påvisade att det är em dålig värdemätare för att:

1. Vi vet inte vad FBK går för den här säsongen
2. Vi vet inte vad Brynäs går för den här säsongen.

Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
GävleLasse:

3. Vi vet inte vad RBK går för den här säsongen...
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
rackham: Nej, de verkar sannerligen kunna producera framåt i alla fall. Men av hävd så brukar nykomlingar "slrälla" i början av säsongen.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
GävleLasse: Jo, men min poäng är att det vi såg av FBK i ett så pass tidigt skede av serien mkt väl motsvarade förväntningarna sas, dvs att dom fortsättningsvis blir lika svåra att tas med som tidigare.
Och att matchen således blev en rätt så bra värdemätare på var vi själva står och inte en dålig värdemätare som du hävdar.
Jag tror nämligen att deras insats mot oss låg närmare vad dom som bäst brukar prestera än vad dom som sämst brukar åstadkomma, om jag säger så.
Sen är det självfallet så att man aldrig kan vara säker, vare sig på deras utveckling eller vår egen.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
rackham: Du tog orden ur min mun.
Iofs så har Lasse rätt när han talar om nykomlingar och skrällar i början, men många kommer nog att få revidera sina förutfattade meningar om bottenlagen.
Och då inkluderar jag den gamla damen i den kategorin... :-)
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Huge:

1. Vi "pissade på dem"!
X. De "pissade på oss"?
2. Vi "pissade i kors"?
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9

GävleLasse:

Nu verkar det som om HV tappat ytterligare en back inför matchen,då Pasi Puistola inte finns med i uppställningarna som finns på Swehockey.

Deras backar ikväll:
Gustafsson-Petrasek
Grillfors-Luoma
Williamsson-Karlsson

BIF ställer upp med samma formationer som mot FBK.

Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Bissett19: Det låter positivt. Bara att köra över dem med andra ord ;)
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Tommy: DEt verkar vara samma jävla skit den här ggr oxå!
16.50 ska sändningarna starta, men tror du att det går att logga in???
Vilket jä..skít!
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Jesse: jag kom direkt in nu
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Matchen är igång..
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Tommy: Logga du via "dina biljetter", det står dessutom HV71-Brynäs 2ggr efter varandra......
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Jesse: Jag loggade in högst upp bredvid texten MIN SIDA
Att matchen står två gånger tror jag beror på att det är två versioner. PC och MAC
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Brynäs i PP...
Dixon har börjat piggt..
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Tommy:
Går jag den vägen så står det att jag inte har biljett.
När jag kollar på mina biljetter så har jag säsongskortet för Brynäs.

VILKEN jä.. skandal, pengar ska dom ha men sen är dom tamef omöjliga att nå på supporten.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Dåligt PP, men Dixon ser spelsugen ut, verkar kunna hitta på en del
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Lind nära att stoppa in pucken i egen tom kasse..
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
gavlegirl: Då hade vi fått se det här igen.
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Undebart !
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
lillovechkin: Härligt Nolander! Och bra jobb av... Granström tror jag det var?
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
1-0 Ledning Skönt :) Bara för Markström att hålla normalnivå så vinner vi ju det här ;) (Satan vad segt nya HS är)
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Nollan Nolander spräcker nollan, och det fullt rättvist.
Bajskorvarna ser ut att trivas bra i KA, men det visste vi ju redan.... :-)
Kommentera

Sv: HV - Brynäs 21/9
Huge: Bajskorvarna ??? Syftar du på någon omoget tidigare inlägg möjligen (finns ju att ösa ur)
Kommentera

« · 1064891