Brynäs IF

712208 inlägg · 7953 ämnen

HV71 - Brynäs IF 22-10-2020

« · 2091563 Till forumet


HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Matchtråd till kvällens match i Jönköping.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Peja:
HV71 CORSI 46,91 %
BRYNÄS CORSI 37,26 %
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Axle San: HVs inledande resultat förbryllar lite. Men det är ju tidigt på säsongen ännu.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Peja: Man blev otroligt pepp på match efter Hockeylabbet. 😶
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Brynäsgubbe: Fast de sade att vi gjorde en bra match mot Lakers senast, vi dominerade i två perioder (sen klev zebrorna in och fuckade allt) så det skall bli spännande att se om vi kan fortsätta i den stilen.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Charliejfz: Brynäs är alltid drömmotståndet för ett lag med dålig trend. Vill du ha ett trendbrott?-Möt Brynäs...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
bradberry: Ja, det tyckte säkert Rögle också.
Obesegrade ända till dom mötte oss.
Vill du bryta en positiv trend? Möt Brynäs...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
bradberry: ”Brynäs är alltid drömmotståndet för ett lag med dålig trend. Vill du ha ett trendbrott?-Möt Brynäs...”

Ja det kan ju kännas som det ibland (eller ofta) men egentligen är det ju bara skitsnack och det händer alla lag. Exempelvis så vann vi mot serieledare back-to-back å tog 5p. Visst, Rögle matchen var ett rån men Olausson i Luleå sa att brynäs var det bästa lag man mött i år. Vi plockade med andra ord ner ett lag från tronen 2 matcher i rad, snacka om positivt trendbrott. Jag ser ju själv också såklart att vi varit värdelösa i de flesta matcher men tycker mig se att det även finns en hel del mer att hämta.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Charliejfz: HV har främst haft defensiva problem i de matcher som jag har sett. Ska bli intressant att se hur de spelar ikväll, kan mycket väl bli islossning mot Brynäs när de får föra spelet mer än i någon annan match och därmed kan växa in i matchen på ett annat sätt än obekväma motståndare som utnyttjar deras defensiva problem. Troligtvis kommer Erssons prestation och special teams avgöra om Brynäs tar poäng.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Rödin1912: Det är väl helt enkelt så att ju mer vi förlorat desto fler lag bryter negativa trender mot oss och många har ju vunnit mot oss de tre senaste säsongerna. Det är nog inte lika många som bryter negativa trender mot Luleå.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Brynäsgubbe: Tycker personligen att det inte finns något som taggar mer än en rejäl sågning, så länge den är konstruktiv och befogad, som den var i hockeylabbet. Att Scott och Sallinen är tillbaka gör att PA har möjligheter att vaska om i kedjorna lite utan att det blir "pest eller kolera" på ändringarna.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Peja: Jag känner inte riktigt så utan det som taggar mest är när vi ställs mot ett riktigt bra motstånd i en viktig match.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Det är jäkligt mycket saft och bullar i svensk hockey.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Peja: Tycker ändå det fanns en del lovande tendenser i Växjömatchen. Hoppas inte de tappade tron på det helt nu när det gick som det gick.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Peja:" — HV blir ett bra test för oss. Det är viktigt att vi startar matchen bra så att vi kan bygga vidare på det och att vi håller oss till hur vi vill spela. Vi har pratat om vilken typ av matchbild vi vill ha och hur vi ska kunna skapa mer i anfallsväg, säger Daniel Mannberg."
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Axle San: sittande publik nu 300 personer enligt Löfven, från 1/11
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Axle San: Härligt, ekonomin är räddad...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
KulaShaker: Snarar så blir det ökade kostnader samt några extra korvar sålda
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Axle San: Precis när de varslat och allt... antar att åtgärden är för att stötta kulturaktiviteter primärt.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Huss: SKULLE INTE MER INFO OM VARSLEN KOMMA DAG?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Axle San: Jisses - ringer fortfarande i öronen efter det där utbrottet...!!

(🙂)
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Svensson_62: DET ÄR INTERNATIONELLA CAPS LOCK-DAGEN IDAG!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Huss:

Exakt.
Teatrar kommer ju kunna ha 50% beläggning i och med det här.
Och vissa lag i division 1 och nedåt inom t.ex. fotbollen
och division 1 och nedåt inom ishockeyn kan komma upp
i 40-50% beläggning mot normalt.

Men ta lagen i fotbollsallsvenskan.
Då kan det bli allt mellan 1-10% beläggning, mot normalt.
Och inom SHL blir det väl 3-10% beläggning mot normalt.
Så de klubbarna har fortfarande ett tapp på minst 90% av
intäkterna per match.

Men kulturen bör ju komma upp i 50% av intäkterna.
Och det är ju "lite finare" att värna kulturen.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
En halvfull teatersalong med en meter mellan åskådarna,
låter betydligt mindre smittsäkert än om lagen i SHL och
fotbollsallsvenskan skulle ta in 25% av sin maxkapacitet.

Så det är fortfarande brist på logik i besluten.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Enaranger: Det hade varit rimligare med en procent av platskapaciteten om förstaligorna skall överleva. Men då blir det alltid snack om trängsel i trafik och annat.

Edit) två själar, samma tanke :-)
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Huss: Kan ju tycka att då får trafiken sköta sin del av ansvaret för säkerheten...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Svensson_62: Ja, man låter inte ICA Maxi ta det ansvaret direkt eller hur? Det är fortfarande feltänkt, men det blir väl för krångligt att syssla med alltför detaljerade regler och undantag i det här läget.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Ikväll är det aviserat att Brynäs ska skjuta mer på mål.
Hoppas att så blir utfallet.

Det är ganska precis 23 månader sedan som Brynäs tog 3-poäng borta mot Hv.

Tror tyvärr inte att den trenden bryts ikväll.
Jag låter mig nöjas med 1poäng (helst 2)


Vill se
Rödin-Scott-Desh. Desch förtjänar en chans i 1a för min del. Då han visar på god arbetsmoral över hela banan samt poängproduktion.

Berglund-Ölund-Danielsson
Molin-Sallinen-Persson
Mannberg-Birgersson-Alcén / Solem

Sista gången jag skriver laguppställning på ett bra tag.
Men detta känns för mig som potentialfullt .
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Huss: Eller i relation till antalet toaletter. Det är väl där den största trängseln brukar vara. Ett bra incitament för arenorna att bygga mer toaletter vilket inte skulle skada även i normala tider.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Petrov: Om klubbarnas existens hänger på det så är det väl bara att hyra in bajamajor in absurdum ock att hyra bussar som glest befolkade kan sköta logistiken till och från arenan - där kan nog Huge bidra med tips på bra lösning. (ej ironi)
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Guldet är BIF : Jag vill också att de testar Desch i första.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Petrov: Brist på toaletter skulle inte bli ett problem om man hade 25-30% beläggning i arenan.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Hahahah "För mycket saft och bullar i svensk hockey"
Jävla king!!!

Hade hellre sett laget såhär:
Ersson 10 matcher i rad

Bertilsson - Ingman
Sigalet - Nyberg
Berglund - Björk
Andersén

Rödin - Scott - Descheneau
Berglund - Sallinen - Danielsson
Molin - Ölund - Persson
Mannberg - Birgersson - Alcén
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
pettisbif2.0: Man vet ju inte vad man ska tro... Var det inte Kris Versteeg som nyss uttalade sig om SHL och beskrev serien som "rugby på is"?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
dAVydov: Versteeg: – Jag hade en jättebra tid i Sverige, men hockeyn är som rugby på is. Det är inte hockey, säger Versteeg.
– Jag minns att jag sade till andra nordamerikaner att jag lika gärna kunde ha spelat rugby. Det var så jävla brutalt, de blåser inte för någonting. Hakningarna, fasthållningarna... Domarnivån är så dålig.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
dAVydov:
Det utalandet var ju ett skämt från Versteeg.. tror jag iaf.

Svensk hockey är ju värre än Innebandy nuförtiden.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
pettisbif2.0: Va!? Ett skämt?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
pettisbif2.0: Nice annars med Sallinen i fjärde så det kommer in lite kvalitet där.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
pettisbif2.0: Det var verkligen inte ett skämt, kolla på artikeln. Eller lyssna på podden.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Axle San:
Lika barn lika bäst. Tycker Peter använder Tomi på helt fel sätt! Molin har inte varit bra en enda match i spel 5 mot 5. Men får chans med bra kedje spelare hela tiden. Är helt övertygad om att Brynäs som lag skulle bli bättre med dessa kedjor.
Som sagt lika barn leka bäst!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
pettisbif2.0: lika barn leka bäst, vad är det för argument?
Jag tror också att andra blir som bäst med Sallinen som center
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Axle San: Inte särskilt oväntat.
Anser du fortfarande att ”mänskligheten är hotad”? 😂
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Axle San:
Jag vet ju bara som är lagspelare själv. Inte skit kul när man är bra och spetsig spelare att spela med 2 brunkare.
Hockey labbet är inne på samma linje som mig. Bättre splittra på 1a kedjan och sprida ut alla andra bättre.
Kan inte leva på 1 super vass kedja. Bättre att ha 3 riktigt bra och 1 brunkar lina.
Kommentera

« · 2091563