Brynäs IF

710588 inlägg · 7953 ämnen

HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010

1221462 · » Till forumet


Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010

Gurra88: "Så du tycker 3 stycken 2 minutersutvisningar är anledning till att vi inte får nån riktigt chans till anfall..

HAHAHA"

Som du märker så är det fler och fler härinne som upptäckt eller länge har vetat hur lite hockey du begriper öht.
Alla vet att ett gäng BP på raken är ngt som effektivt sätter stopp för planerna att få igång ett eget offensivt spel och ngt som samtidigt gör att motståndaren kommer igång "gratis" sas. Det tar tid att omgruppera och komma in i försöken att spela offensivt igen när man tvingats försvara sig och det gör inte saken lättare när ett topplag som HV står för motståndet.
Då är det extra viktigt att inte dra på sig några utvisningar samtidigt som man helst ska göra första målet för att få energi och go i laget som man sen kan bygga vidare på. Nu åkte vi på 2 snabba käftsmällar vilket var den sämsta start man kunde tänka sig.

Och din enda magsura är "starkt av Brynäs att vända dock".
Plus att du på ditt sedvanligt robotaktiga sätt med ryggmärgen påpekar att Lauritzen varit dålig.

Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
P:

Apropå Kalle Johansson så spelar han just nu med U-17 landslaget och är med pch bidrar:

"Sverige har inte spelat World Under-17 Hockey Challenge sedan 1997 då nationens 80:or var och bärgade en silvermedalj i den blytunga kanadensiska turneringen.

Comebacken i turneringen har så här långt blivit en succé efter de tretton årens frånvaro. Förlusten igår natt mot Canada Ontario var glömd när Sverige var piskat att vinna mot Canada Quebec i den sista gruppspelsmatchen - och seger blev det till slut, och en säkrad semifinalplats.

Men det satt riktigt hårt åt och matchen fick avgöras på straffar där Brynäsbacken Kalle Johansson var den enda av fem kombattanter att sätta sin straff där värmlänningen Stefan Stéen stod pall i det svenska målet och såg till att Kanada missade sina tre straffar."

Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Bissett19: Ja kritiken mot Ove känns väldigt överdriven och i många fall obefogad, två riktiga drömpass idag


Den här smålänningen gillar dock både Lauritzen o Ove =)
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
GävleLasse: Det har jag svårt att tro att vi får.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Davey_22:

Hehe,nä han sitter här och spyr galla dag ut och dag in på Lauritzen som faktiskt är våran tredje bäste poängplockare samt näst bäst i laget i plusminus,men det verkar ha gått förbi smålänningen.
Molin får ju mycket skit också,vet inte ens om han har  nämnt Oves två mackor idag som gjorde att vi faktiskt fick med oss en pinne där nerifrån.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Lindström: Det är väl just det. Vi får två Lauritzen för Kahnas lön
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Davey_22: Konstigt att det är nära på hallelulija när Lauritzen gör mål eller ass. Gör Khana något mål eller ass heter det att dags för han att betala av.

Hur kan detta komma sig?!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Huge: heroisk insats av laget idag.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Gurra88: Jadu, det var väl förra match när Lauritzen glider in från området bakom mål och lirkar in den, eller väljer du helt enkelt att bortse från det ?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Gurra88: Starkt av Brynäs att vända dock.

Är det allt du har att säga efter den vändningen?
Ja, jösses det säger allt om dina känslor för Brynäs
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Huge:" Nä, nåt anfallspel från vår sida i första såg vi inte mkt av, men det berodde nog inte på brist på nåt intresse skulle jag tro.
Isf mer att vi helt enkelt aldrig fick nån riktig chans att gå till anfall, framförallt pga flera BP där dom får övertaget på oss och det håller sen i sig i hela perioden."

Så du tycker 3 stycken 2 minutersutvisningar är anledning till att vi inte får nån riktigt chans till anfall..

HAHAHA

Starkt av Brynäs att vända dock.

Och när ska vi få se nått annat av Lauritzen än att han går runt mål och lägger den på målvaktens benskydd? Känns som de börjat lära sig det nu, särskilt när det går alldeles för långsamt för att målvakten inte ska hinna över.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
mk: När vi talar om humör, Davydov var en rolig spelare att kolla på, shit vilket temprament killen hade, en av dem mest underhållande bif spelarna genom tiderna, måste de vara.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
HF: Hv:s fans är dom överlägset dummaste som finns!
Dom bevisar det gång på gång.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010

Det verkar ju inte dyka upp nån kakelmannen att småle åt, så jag bjuder på lite klassisk HV-bitterhet: http://nyheter24.se/bloggar/hockeybloggar/hv71/259077-andreas-falk-200-matcher

Japp, ni läste rätt, vi filmade oss till poängen. Så vi ska nog skämmas lite över den här poängen ändå =)

Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
P: Har han hälften av Gällstedts humör ,så har vi en bra back snart.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
sniper: Då hade dom en helt grym sjuklista!
Men jävlar vilken moral! när vi pratar om gamla Brynäs backar så får vi inte glömma Bedrich Scerban. Han tycker jag va bra.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
faceoff: Låter bra - Ny Niklas Gällstedt?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
P: Ge han ett par år då är han etablerad elitspelare!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Venom: Hur går det för Kalle Johanssons utveckling? Ansågs ju, inför säsongen, som en av landets mest lovande 93:or.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
mk: "-93 tror jag BIF åkte till Leksand med två och en halv kedja och fick oavgjort."
Var på plats och om jag kommer ihåg rätt var det 12 utespelare i laget.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Peja: "Eller varför inte en utökad roll för Berglind?"

Jag tror mer på Berglind än Löf till nästa säsong. Han kan nog som sagt utvecklas en del och känns överlag stabilare än Löf.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Efter att ha läst Stisses krönika så är det nästan att man börjar se
vissa likheter mellan detta år och -93.
Vad än NC sa och gjorde när han slog näven i väggen hade det effekt.
Både på han själv och laget.

Offerviljan är enorm! Trodde som alla att det va kört vid 3-0.
Men LAGET visar annat. med alla nästan borta får vi hoppas att en ny stjärna tändes. IRONHOOK!

-93 tror jag BIF åkte till Leksand med två och en halv kedja och fick oavgjort.
detta va fanimej lika bra gjort! Vi som har vart med ett tag minns -93 med välbehag, samma vilja att aldrig ge upp. Gurra88 är förlåten om han inte minns. hade väl nätt och jämt släppt nappen!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Bissett19:
Inte för inte han är kapten borta i usa....
Det lilla man såg av timmonen så var han enorm, är dock benägen att hålla tuulola högre dock (sen är väl jag en förespråkare för "hårdare spel" milt uttryckt)
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
pastorn: Daniel Grönlund?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Jag hoppas verkligen att Sundlöv fixar 2-årskontrakt med Kokko. Det är en budgetvariant av Timonen.

Löf är jag tveksam till, kanske kan han växa på sig och våga mer en andra säsong. Just nu är han för petig och feg i sitt spel. Verkar inte finnas någon attityd i människan, lite som Lasse Jonsson, ser loj ut.

Finns det ingen tuff fysisk back i J20 som skulle kunna komma in och smälla på i Elitserien?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
faceoff: Jag håller med. Hoppas på Ekholm till nästa säsong. Eller varför inte en utökad roll för Berglind? Han kan säkert utvecklas mycket tills dess.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
sylf: Va nog mitt fel skrev 36 ja missa på ett år,har hört att man inte ska satsa på Kokko,tycker själv att Bif ska lägga pengar på en hel spelare,egentligen så vet man inte när han kommer tillbaka tyvärr,en riktig bra back med bra passningsspel precis va vi behöver!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
MarcusElving: Kokko är ju 34, inte 37! Klart värd ett kontrakt!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Huss: Jag håller med om Ekholm. Men jag tror att Löf kan bli bra nästa säsong, då har han ju ett års ES-erfarenhet. Han skulle behöva bli starkare. Mer individuell träning under försäsongen, tack.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
P:

Timonen ok?

Det är den bäste back jag sett spela i Brynäströjan,satans vilken klasspelare.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
P: Jag står fast vid att jag inte vill se honom i Brynäs! Inte om jag ska döma utav det jag har sett. Men han kanske har spelat otroligt bra de matcher jag inte sett, tvivlar dock på det..
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
MarcusElving: Håller inte riktigt med. Hyfsat ung back - dessutom med ett förflutet hos oss. Bra med storlek också.

Vår förstaback skall dock vara i Tuulolaklass och det har vi inte haft sedan, ja Tuulola. Phillips och Timonen var väl ok iofs....
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Vi bör väl ha en rätt bra relation med Mora efter utlåningar etc? Ser gärna att vi plockar Ekholm till nästa säsong.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
P: Mattias Karlsson kan stanna i Timrå, han har spelat riktigt dåligt dom matcher jag har sett..
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Huss: Ekholm känns riktigt intressant, likaså Josefsson. Löf skulle nog må bra av en utlåning, Tycker inte riktigt han håller i ES än.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
P: Med tanke på hur han verkar spela i Timrå så tror jag de flesta Timråiter är beredda att skicka honom redan nu.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Huss: När Timrå är tillbaka i allsvenskan i vår plockar vi hem Mattias Karlsson!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
MarcusElving: Borde väl vara rätt bra förhandlingsläge gällande Jonsson med tanke på lön och skadan. Jonsson må ha en del defensiva svagheter men vilken spelare är perfekt? T.o.m Tuulola hade dåliga dagar.
Kokko var en grym injektion men hur pass tränad kommer han vara i sept/okt och är det mödan värt att satsa på ett 1-års kontrakt på en 37-årig finländare?
Skulle vilja se Löf i en allsvensk klubb under ett år och Moras Ekholm som ersättare. Samt då en åttonde back, ramlas SSK ur vore Josefsson intressant.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Venom: Ja lite så känner jag med! Sedan kan han vara otroligt virrig i defensiven långa stunder. Men det ska sägas att han är en riktigt duktig spelare som jag gärna vill ha i laget men inte till vilket pris som helst..
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
faceoff: Nej, det är sant! Vi får väl se hur det utvecklar sig :P
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
MarcusElving: Det är inte vilken skada som helst,kors o ledband i den åldern är ingen höjdare!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
faceoff: Mja, kanske att han börjar varva ner. Men känner han sig motiverad och verkligen vill spela så är 36 år ingen ålder. Kolla på Sjödda! :D
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
MarcusElving: "Jonsson däremot känns tveksamt, kräver han samma lön för en förlängning känns det inte som att det är värt det."

Där måste jag faktiskt hålla med dig lite. När man ser honom spela känns det inte som han är värd den lönen han har. Då är de inte främst poängmässigt jag syftar på utan vilja och engagemang.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
MarcusElving: hockeyn är nog slut för Kokko tyvärr,36 år minst 9mån borta lägre div.i finland kanske!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Huss: Ja, det kan vi bara spekulera kring. Något jag hoppas på efter JVM är att Brynäs tar tillbaka Rödin och ger honom en riktigt ärlig chans i laget..

Undra föresten om Brynäs är intresserade av att förlänga med Kokko. Han kommer ju som bekant inte spela mer denna säsong men jag skulle gärna se att man förlänger med honom. Han imponerade kraftigt på mig de matcher han spelade.

Jonsson däremot känns tveksamt, kräver han samma lön för en förlängning känns det inte som att det är värt det. Han får allt gå ner lite i fall han vill vara kvar, känner jag spontant.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
MarcusElving: först 6-3 mot LHC och nu 3-0 på HV i sista.
Med Kokko, Jonsson och JVM killarna i laget, hur skulle det inte se ut då?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Hyfsad kväll trots 0-3 till 3-3 och. förlust i OT. Timrå loosade och man är på Linas :-)
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Sitter och kollar på reprisen nu, snart kommer Oves supermacka till Ironhook! :D
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
faceoff: Han menar inte situationen som föregick tekningen innan målet? Då åkte en HV-spelare på Läck och tekningen borde ha flyttats ut. Vid målet kan jag inte se något regelvidrigt.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
Bissett19: Sundlöv for President! :-)
Kommentera

1221462 · »