1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742273 inlägg · 7967 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
aphac: 7 av 8 lag i kvartarna inser att det här är slutspel. De andra lagen spelar med hjärta,fart,intensitet,visar vilja.Inte Brynäs!!! Va fan tror dom att dom är?

wap.hockeysnack.com
Får hoppas på en liknande utveckling som senast

sylf:Vilken snabb och modern hockey BIF spelar!!!!!!! Blääääää

wap.hockeysnack.com
Ja herregud,Brynäs ser livrädda ut därute.

FÖR I HELVETE!!!!!!!!!!! 7-1 i skott!!!!!

munkas: fy fan va dåligt

sylf: 1 skott!!!!!!!! Jävla muppar

70 Rodrigues: Riktigt jävla uruselt PP, och lika uselt BP.Ny utv igen. Den här matchen är redan över.

Vad ar dom radda for, HV gor ju precis som dom vill. Uselt PP och DJ suger som vanligt!

munkas: BRYNÄS SOVER NI

jimmy_90_bif: Ordningen är återställd.

jimmy_90_bif: FANNNN

mattiaskarlgren: kom igen nu brynäs

11. ALMTORP, Jonas 24. HANSEN, Mads 27. SPETS, Lars-erik
4th Line 22. SUNDQVIST, Jörgen 33. KARLSSON, Sebastian

17. HERMANSSON, Daniel 15. HAUHTONEN, Janne 41. BICEK, Jiri
3rd Line 5. HULKKONEN, Antti 8. ANGELL, Nicholas

23. DANIELSSON, Björn 36. LIND, Mikael 31. WIDING, Daniel
2nd Line 3. JOHANSSON, Daniel 29. LAVINS, Rodrigo

12. DACKELL, Andreas 19. BÄCKSTRÖM, Nicklas 14. MÅNSSON, Mathias
1st Line 10. NOLANDER, Peter 7. SJÖDIN, Tommy

Goalkeepers 30. SPERRLE, Daniel
1. KRISTAN, Robert

Samma lag som sist!

claesw: Precis, hörde att det var en del årskort som tagit fel på dag för hemmamatchen.

Men vilket tjafs om publiksiffran i veckan..

På lördag e det fullt så vad är problemet???

rafalski: man måste förstå att Gävle inte är intresserade av slutspel i hockey. Dom vill ha en bättre produkt!
:-))))))))

Konstigt förresten att det bara är Brynäs som har problem med Ticnet. Var säljer dom andra föreningarna sina biljetter någonstans?

Ove Myling: Nu handlade det ju om en skribent som påstod sig bara ha sett 1 match live och som inte sett en enda match ens via TV.
Du får gärna anse att det underlaget är tillräckligt för att bedöma och betygsätta en spelares totala insatser sett till hela säsongen.
Men det visar bara tyvärr på vilken nivå dina egna analyser ligger.
Inte ens om jag sponsrade dig med ett livstids frikort till alla Sveriges ES-arenor med tillhörande fria dit- och hemresor, så skulle dina analyser utvecklas i nämnvärt seriös riktning...

51 Roger: Med tanke på hur den säsongen gick så får det ses som "godkänt"

Brynäs interna skytteliga 95/96

1. Greg Parks (F) 22 10 12 22 22
2. Jonas Johnson (F) 22 11 6 17 12
3. Andreas Dackell (F) 22 6 6 12 8
4. Fredrik Modin (F) 22 4 8 12 22

51 Roger: Snittar man 1 p per match så är det bra :-)

65selander: Tror nog alla i Brynäs försöker spela hockey, men tyvärr inser de det ej, att de inte duger till detta.

70 Rodrigues: ja, ja hade förstås förväntat mig att du skulle kräva mer av en spelare

Huge: "mk: Har god lust att sponsra dig med ett abonnemang på Canal+, så du får lite mer underlag än 1 match att basera dina framtida amatöranalyser på."

Har god lust att sponsra dig med en säsongsbiljett på LA, så du får lite mer underlag än en handfull tvmatcher att basera dina framtida amatöranalyser på...

51 Roger: Parks gjorde 10 mål och 12 ass på 22 matcher, det är jävligt bra!

51 Roger: Bicek försöker ju iaf spela hockey. Fast dom vi har skickat till LIF har ju kört dom i sank :-)

sylf: Ingen fler från Leksand.Titta bara på de vi har fått Bicek, Parks aj aj aj

När det kommer 5500 på en kvartsfinal är det en jävla skandal. Ingen marknadsföring ska behövas överhuvudtaget för att fylla arenan. Gävle har Sveriges sämsta publikstöd men det starkaste stödet ute i landet jämte Leksand. Synd, men inte nog så mycket att göra åt, kan man inte locka publik till ett slutspel vet jag inte vad som krävs.

Nån som vet hur laget ser ut inför ikväll? Lirar Dacke-Hansen-Salle(Spets) ihop och plockar bort Hvs första femma?

GävleLasse: Måste försvara Brynäs här. Annonsen för familjeerbjudandet kom upp några timmar innan match. ;-)

Peja: Du får gärna refererera till enstaka situationer, men en enstaka situation utgör enligt min mening ingen seriös bedömninggrund om man nu vill försöka bedöma en spelare rent generellt, vad gäller uppträdande och ifall han nu är en ES-back eller inte.
Jag tog Dackells kompispass som ett exempel på hur lätt det är att ibland kritsera en spelare för ngt som denne kanske inte har den egentliga skulden till. Inget annat.
I övrigt så hänvisar jag bara till Dannes speltid och förtroende hos tränaren.
Det räcker ganska långt, skulle jag tro.

Johansson är en ordinär ES-back med fel och brister.
Bara att acceptera och gå vidare...

65selander: Den lilla Hvfjanten får väl hålla sig härifrån då, ingen som tvingar honom att läsa. Låter som en bitter liten människa!

Huge: "Att referera till enstaka dumma utvisningar som spelare tar i olika lägen, känns inte speciellt seriöst om man nu vill försöka framhålla en speciell spelares klantighet e dyl."

...."Ett av de lägen jag refererade till var när Dackell slog ett riktig "kompispass" till Danne, när denne stod på blå.
Passet var i stort sett omöjligt att ta emot på ett vettigt sätt och det blev en spelvändning där dom kom 2 mot 1.
Kan ju bara föreställa mig alla Dannehatare som i det läget stod och skrek på Danne, istf för på Dackell..."

Varför får du referera till enstaka situationer, men inte jag? :s

Johansson är inte en elitserieback, du borde acceptera det och gå vidare...

sylf: Om nu brünäs är intresserade av honom (vilket inte förvånar iofs) betyder det långt ifrån att han är aktuell...

mattias - 74: Varför då? killen vill väl spela ES hockey?!

nyz: Pappersbilagan!

GävleLasse: Jag undrade vad som gått snett, eftersom det snackas om en miss i annonseringen i lokalmedia.
Den som nu missat (föreningen eller lokaltidningen) har ju isf gjort en tabbe som känns mer eller mindre obegriplig.

Min huvudpoäng är dock: hur många gånger ska jag behöva upprepa att det säkert missats en del i marknadsföringen, men att den orsaken sannolikt inte har varit den absolut största anledningen till att man inte fyllt alla platser i arenan.

nyz:

kanske står i Pappersbladet ? jag tror inte på det för 5 öre!

sylf: Var i AB kan man läsa att Andersén är på väg till BIF???

Länk, kanske?

Huge: "Vad var det för ngt med att man missat i annonseringen i lokalmedia?
Tycker överlag att hela denna debatt om missad marknadsföring ändå känns lite överdriven. Folk har väl teve och läser väl även rikspress osv?"

Men hur kommer sig då att varenda affär annonserar i media om den annandagsrean? Varje bokhandel om bokrean? Vid deklarationstider vad händer då? osv osv.
Folk behöver konstant uppmärksammas i mediabruset. Brynäs måste visa mervärdet med att gå på hockeymatchen istället för att sitta hemma vid radiosporten eller kanal 9.

Huge: Så du tycker inte att man skall annonsera ut sina erbjudanden i lokalpressen. Familjeerbjudandet kom up på hemsidan samma dag som matchen var.

Tycker du att det låter som en genomtänkt kampanj eller som en nödåtgärd?

Huge: Nej problemet är att du hela tiden sågar ALLT som skrivs om brynäs så fort det är negativt...Och haussar det som är positivt..

Tycker inte du att det är ett underligt sammanträffande att man kan läsa om "problemen" med ticnet i dagens gävletidningar.

Varför slutade man med möjligheten att kunna beställa biljetter via kansliet? Biljetter som inte hämtades ut.

Om problemet med Ticnet är så omfattande så att man måste gå ut i tidningarna och beklaga sig så b o r d e man göra samma åtgärder som med kanslibokningen. Den åtgärden kom efter att ca 200 biljetter inte hämtats ut. Den matchdagen var det snökaos i hela mellansverige och detta dög tydligen inte som anledning.

Jag försvarar inte någon i det häör fallet. Jag konstaterar endast att det inte är bra som det är...

Jag hoppas bara att Brynäs kunde inse detta och jobba för att åtgärda problemet istället för att skylla ifrån sig

Huss: Vad var det för ngt med att man missat i annonseringen i lokalmedia?
Tycker överlag att hela denna debatt om missad marknadsföring ändå känns lite överdriven. Folk har väl teve och läser väl även rikspress osv?

Ev marknadsföringsmissar är naturligtvis en av orsakerna, men jag tror ändå inte att dom isf skulle ha varit den absolut största orsaken, vilket vissa vill försöka framhålla.
Som du är inne på: det handlar i mångt och mycket om systemets flexibilitet kontra ansvar som biljettköpare.
Men visst borde man från föreningens sida ha kommit på ngt sätt att komma till rätta med ticnets nackdelar i dessa lägen, sett till vad man själva kan göra?

mattias - 74: "Det förvånar mig varför han skulle vara på väg bort. Han har tuffat till sig rejält och har varit riktigt bra, spelar respektlöst emellanåt. "

Har det slagit dig att det kanske är just därför han är på väg bort? ;-)

GävleLasse: Svårt att få TICNET att ändra sina generella bokningsrutiner. Så stora är inte Brynäs...
Men, det går aldrig att ta något för givet. Givetvis skulle Brynäs marknadsavdelning 1 tim efter lottningen ha annonser+reklam+nyheter etc ute i press och på hemsida. "Familjebiljetterna" som dök upp i sista minuten andades desperation.

GävleLasse: Problemet ligger nog både utanför och innanför väggarna. Och problemet med dig och Pucken är nog att ni båda har lite svårt för att se den saken.
Puckens exempel med bussarna är ju ett typexempel på detta.
Han vill ju få det till att dessa bygdebor helt plötsligt måste ha krävt ngn sorts jättebehov av marknadsföring av matchen, för att ställa upp.
Visst, det hade säkert lockat några ytterligare marginalsupportrar sas, men i huvudsak tror jag det handlar om de orsaker som dragits fram i övrigt.

Huge: Och som vanligt vet du exakt vad som ligger bakom det hela...

Som Pucken Persson springer uppe på arenan så vore det väldigt konstigt om han inte får höra ett och annat eller i alla fall bilda sig en EGEN uppfattning.

I dagens GD så beklagar sig brynäs över ticnet..nåt de gjort hela säsongen. Har någonting gjorts? Nej!

Som vanligt så ligger problemen utanför LA's väggar..

You have to know a wrong too right a wrong!

Huss: Pucken förnekar sig iaf aldrig, med sina ibland egendomliga slutsatser:

"På bussparkeringen utanför arenan står under en vanlig seriematch femton till tjugo bussar. I går räknade jag till tre. Uppenbart är att Brynäs IF missat marknadsföringen totalt ute i bygderna."

Ja, dom stackars bygdeborna som normalt åker på matcherna och där det till största del handlar om trogna och engagerade supportrar, hade förstås ingen aaaaaaning om att vi gått till slutspel.
Så det måste naturligtvis ha varit marknadsavdelningens fel.

Helt plötsligt så verkar Pucken ha glömt bort det han tidigare skrivit och framhållit som troliga orsaker (tevesändning, höjda priser etc ).

Liiite demensvarning där, tror jag...

Huss: Ja, det är ju det jag alltid sagt: att huvudorsaken ändå verkar vara att gävlepubliken är lat, småsnål, bekväm och allmänt dåliga på att ställa upp för sitt lag.
Det sistnämnda om man jämför med många andra lags supportrar.

Sen kan man komma med allsköns förklaringar, som säkert alla har bärighet, var och en för sig eller i kombination.

Peja: Att referera till enstaka dumma utvisningar som spelare tar i olika lägen, känns inte speciellt seriöst om man nu vill försöka framhålla en speciell spelares klantighet e dyl.
Alla spelare tar dumma utvisningar ibland, och Danne är i det fallet knappast ngn som gjort eller brukar göra sig skyldig till fler dumma saker än ngn annan.
Varför drar du isf inte upp alla andra klantiga och onödiga utvisningar som våra övriga spelare drog på sig?
Nä, det är ju betydligt intressantare att dra fram en speciell spelares enstaka misstag.
Som sagt: känns inte speciellt seriöst om du nu ville försöka peka problemet med just onödiga och klantiga utvisningar.

Ett av de lägen jag refererade till var när Dackell slog ett riktig "kompispass" till Danne, när denne stod på blå.
Passet var i stort sett omöjligt att ta emot på ett vettigt sätt och det blev en spelvändning där dom kom 2 mot 1.
Kan ju bara föreställa mig alla Dannehatare som i det läget stod och skrek på Danne, istf för på Dackell...

Ang publikbortfallet i tisdags, se länk.
Köper inte det som hela förklaringen men att TICNET inte är ett realtidssystem fick jag själv erfara. Hade reserverat 2 biljetter men missade att hämta ut dem anvisad sista dag (igår). Så jag bokade de två till för säkerhets skull igår. Det gick dock utmärkt att hämta ut de första imorse trots att de var försenade och när jag makulerade de andra så gjordes de inte tillgängliga direkt (testade efter en kvart). Uppenbarligen är det en fråga om flexibilitet kontra ansvar för bokade biljetter.

« · 850530 · »