1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
Laban: "TRÅK Brynäs.Att spela 1-3-1 på hemmaplan säger väl det
mesta om Brynäs och Boorks hockeyfilosofi"

Men vi spelar ju likadant borta som hemma...:)

"Det är väl allmänt känt att BIF är det tråkigaste laget
i ES,,bara att höra dig runt på olika supporterforum"

Ändå har de fler bortasupportar än hv nånsinn kommer att få, dessutom kända som ett lag som spelar med hög fart och snabba spelvändningar.
Tycker inte Brynäs är tråkigare än några andra klubbar. Men vet att Hv-supportar ofta nämner det, spec. i samband med en förlust. Men som jag ser det är det okunnande. Vem vill se sitt lag köra tokoffensivt och gå bort sig i egen zon??? Ja möjligtvis okunniga HV-supporters? Hellre sarg ut en hel period en enkla misstag i egen zon om jag får välja;)

"Anledningen till att Hv var överlägset
det bästa bortalaget i ES var ju att Hv är att man är ett få lag som
spelar likadant borta som hemma."

Men det gör ju Brynäs bäst i hela ES, enligt dig.

Laban: Undra vem som har cyklopet på! Nu har jag bara sätt HV i dom här två matcherna i år och då kan jag inte påstå att de spelat roligare hockey än brynäs. Däremot vet jag att Brynäs har spelat betydligt roligare hockey tidigare den här säsongen.

Fubar43: Jasså, jag tycker att Hrdinas utvising var solklar. Han tog klubban mellan benen på Dacke och fällde honom. Uppenbar utvisning av en klantig spelare som verkar närmast besatt att syssla med hookings, trippings och interferances.

Laban: Du har inte många hästar hemma du inte...
Att beskylla HV för att spela tråkhockey är exakt lika okunnigt som att beskylla Brynäs för samma sak.
Nu har vi fastslagit det.
Och vad grundar jag då det på?
Jo: man får inget rolighetspris för att man låter sin motståndare härja fritt genom mittzon. Däremot kan man få rolighetspris om man spelar kreativt och offensivt när man väl fått tag i pucken.
Och hör du dig för "runt på olika supporterforum" så ska du se att de flesta HS:are och framförallt hockeykännare i övrigt, håller med om att vi spelar en kreativ och roligt anfallshockey.

Laban: Var på plats i Kinnarps ikväll. Tycker inte Rönnmark är så dålig. Han är ju sjukt mycket bättre än t.ex Molgan och Sören! Tur så dömmer väl de ingen slutspelshockey. Interferenceutv. på brynäsarna är ju klockrena, tyckte tom hv-supportarna brevid mig. Däremot är det ju tveksam utv. på Hansen samt den utv. som en hv-spelare får när Dackell blir uppvaktad i brynäs BP och ramlar.

GävleLasse: Jo, jag är med på det.
Att sparka loss pucken till sig själv, innan den först vidrört ngt klubblad (eller gäller det bara sitt eget klubblad?), är väl regelvidrigt?
Jag utgick ifrån att Hrdina INTE sparkade loss pucken, och om han inte gjorde det så är ju tekningen helt Ok.

GävleLasse:

Ha ha...säger han som hejar på ett lag
som spelar dödgrävar hockey.New Jersey Devils
spelar ju rena uberoffensiva hockeyn i jämförelse med
TRÅK Brynäs.Att spela 1-3-1 på hemmaplan säger väl det
mesta om Brynäs och Boorks hockeyfilosofi.Modo och BIF kommer
till Kinnarps och ställer upp med 5 man på egnen blå och slår typ
30 icingar i matcherna.

Det är väl allmänt känt att BIF är det tråkigaste laget
i ES,,bara att höra dig runt på olika supporterforum.

Du kan kalla Hv vad du vill men att beskylla dem för att
spela tråkhockey och betonghockey bevisar bara din
okunnighet om ishockey.Anledningen till att Hv var överlägset
det bästa bortalaget i ES var ju att Hv är att man är ett få lag som
spelar likadant borta som hemma.

Men fortsätt du och ha kvar cyklopet kvar..

Huge: Om det är som du uppfattar situationen så ÄR det en felaktig tekning. Det är inte fotpass som är regelvidrigt utan att sparka loss pucken från tekningen...

GävleLasse: Jag såg repriserna ett par gånger, men koncentrerade mig mest på det som hände efter att Hrdina sparkat pucken bakåt, mot Hjalmarsson. Vid en snabb förstakoll ser det ut som om han klockrent sparkar pucken till Hjalmarsson, men sen ser man att han hinner få klubban på pucken och ge den lite extrafart. Knapps men fullt synbart.
Mkt möjligt att det var ngt regelvidrigt vid den situation som du talar om (själva nedsläppet), men där brukar ju linjemännen vara mkt observanta och direkt plocka bort den som felar. Dom har ju i det läget i stort sett bara 1 sak att koncentrera sig på, och det är ju ifall ngn sätter in skridskon för långt och därmed blockerar motståndarens klubba.
Får väl kolla repriserna på HL:s highlights...

Javla tjat om den sista tekningen. Vi forlorade matchen pga att vi har alldeles for tama avslut, har man 4 klockrena frilagen sa ska det vara balja pa minst 2 av dom iaf. Sen ar vi alldeles for omstandiga nar vi ska vanda spelet och jobba in pucken i offensiv zon, det gar for langsamt. Sen tycker jag att det ar pa tiden att Boork ser till och grabbarna att forsta att matchen faktiskt borjar nar pucke slapps i 1:a perioden och inte 6 min in i 2:a.

65selander: Ja det ser man fram emot.. Det får en att minnas att det kunde vara värre, mycket värre.

Jämfört med KS så är en suddenförlust ganska skön ;)

Laban: "Jämn match där Hv började bäst igen men BIF jobbade sig
in matchen.BIF är effektiva i sitt 1-3-1 spel men ack så
tråkiga"

Precis som när HV besöker Gävle med sin defensiva betonghockey i mittzonen?

Laban: Klart vi syns i Gävle på lördag. :-)

G'natt på er en annan måste vara löneslav innan man ramlar hem för att glo på lite KS-hockey på TV :-)

Laban: Vilken tur att HÅVÄ står för en så bra hockey underhållning då och spelara så fantastisk rolig hockey!

1-1 i matcher..inga kommentarer vi syns i Gävle.

Näää skämt och sido..

Jämn match där Hv började bäst igen men BIF jobbade sig
in matchen.BIF är effektiva i sitt 1-3-1 spel men ack så
tråkiga.

Fan vad Rönmark är dålig har alltid tyckt att han är en bra
domare men i år är hans kass.Rönmark är helt sjukt okonsekvent
i sitt dömmande då han tar för tveksamma interfernce för att
senare blunda för klockrena hakningar.

Huge: "Apropå onyanserat, eller kanske rent av okunnigt: vad var det för fel med tekningen, den som du ojade dig så över?"

Som jag uppfattade tekningssituationen så körde HV spelaren in skridskon till mittpunkten för att blockera brynäsarens klubba. I samma veva så drar han bort pucken bakåt och det ser för ett ögonblick ut som att han sparkar loss pucken.

Fråga Sjödda, han delar ju pejas uppfattning av det hela. ;)

Huge: Var det inte spark då? tror att det kan vara det alla syftar på.

Peja: "Ja, alla som brukar här inne har nog vant sig vid mothugg från dig så fort de skriver något negativt."

Inte alltid, men oftast när man skriver ngt som jag tycker är onyanserat. Att en massiv majoritet ger mig mothugg när jag skriver positivt, har du tydligen inte märkt.

Apropå onyanserat, eller kanske rent av okunnigt: vad var det för fel med tekningen, den som du ojade dig så över?

65selander: Jag blev ju inte överraskad att det var HV som tog tag i taktpinnen i förlängningen. Månssons agerande med att ideligen ta hem puck till egen zon var ganska signifikativt för Brynäs mentala tillstånd.

De snabba spelvändningar som fick oss tillbaka i matchen var som bortblåsta, men det är bara att bita ihop och komma igen.

GävleLasse: Vet inte om dom syftar på att det skulle ha varit avsiktlig offside före. Har dock inte kollat in dvd-inmspelingen ännu eftersom jag håller på och kompnerar ihop två filer.

Skit samma vi var lite för tama i sd.

Huge: Jag väntar jag med, det var väl inget fel med den tekningen...

Huge: "Inga problem.
Men dom måst ju räkna med att få svar på sina enögda skygglappsinlägg.
Trots att dom betalat för att få se matchen..."

Ja, alla som brukar här inne har nog vant sig vid mothugg från dig så fort de skriver något negativt.

GävleLasse: " Låt dessa ha sin egen uppfattning om spelarna."

Inga problem.
Men dom måst ju räkna med att få svar på sina enögda skygglappsinlägg.
Trots att dom betalat för att få se matchen...

Har ännu inte fått ngt svar på vad som skulle ha varit regelvidrigt vid den sista tekningen. Jag uppfattade iaf inte ngt oegentligt.
Om HV-spelaren först sparkar pucken till sitt eget klubblad så ska det väl blåsas av, om jag inte har helt fel. Och ifall linjedomaren missade en uppenbar spark så är det självklart ett justitiemord (för att citera en känd krönikör..)

GävleLasse: Som sagt på lördag så gäller det att vara bra på isen och på läktarn. Och jag lurar på om vi inte kan fixa en liten hälsningskylt på vägen upp hit för bibelkillarna??

JanT: tja, jag tycker i alla fall att man har rätt att bilda sig en egen uppfattning.

Här allt sig likt som vanligt :-))

Slutsålt enl Ticnet man får hoppas att det är så nu också.
Datum:Evenemang:Plats:Prisintervall: 
 lö 10 mar 2007, kl 15.00  Kvartsfinal 2    LÄKEROL ARENA, Gävle    120-180 SEK  För närvarande helt uppbokat

Maskens ord hittills om matchserien:
HV 71-Brynäs
  Jag tycker HV slarvade bort första matchen i Gävle då man kunde ha dödat den i första perioden. HV har lite bättre powerplay än Brynäs och det kan bli avgörande i långa loppet.
  Kvällens match mellan de här lagen var klasser bättre än första matchen, men det är också lite lättare att få fram intensitet då det är fullsatt i hallen, senast i Läkerol Arena var det 5 500 i en slutspelsmatch. Det kommer att bli en lång matchserie.

GävleLasse: Jasså. Här görs det skillnad på folk och folk.

Så bara man har betalt för sig har man automatiskt rätt att slänga ur sig vad som helst?

En fråga bara innan ja lägger mig ;) Frågan är varför dom cirka 15 ggr i en match blåser av tekning för att något varit fel så att ena laget måste byta tekare men inte denna gång då det var den mest uppenbara feltekning jag sett :( illa illa, men bara ta nya tag. Sova nu, jobb imorgon.. :P gonatt alla Brynäsfans :D

JanT: Så de klagar på spelarna å du gnäller tillbaka på dem...

Är det din uppfattning om balans?

Det finns folk här som har gjort rätt för sig är och faktiskt betalat för att se Brynäs spela. Låt dessa ha sin egen uppfattning om spelarna.

Peja: När det gäller dina omdömen om hr. Johansson tycker jag allt att du har på dig både cyklop och skygglappar.

GävleLasse: Man måste ju bidraga till att skapa en viss balans härinne. ;-)

GävleLasse: Nä, vi var usla första 20. Däremot j-ligt bra sista 20.

Vad gäller fortsättningen tycker jag att HV på intet vis ser omöjliga ut. Det lär dock bli svårt att rubba dom i en lång matchserie.

JanT: Du håller verkligen hög nivå ikväll...

nystämd banjo eller?

JanT: Jag ser bara på saker objektivt till skillnad från vissa andra här inne.

Peja: "Johansson ska dock ha credit för sin passning till Widing"

Skall jag ringa efter läkare? Mår du bra?

sylf: "där försattes nog chansen att gå vidare"

Jag måste nog korrigera dig där, bäste bror. Enligt dina tidigare utsagor skulle vi "åka i 4 raka, oavsett motstånd". Ditt kära BIF spelar med andra ord bättre än du förväntat dig!

Slutligen; Har spelartruppen nått upp till "bajskorvsnivån" nu?

GävleLasse: Tänk om dom kunde spela någon där upp som har lite rörelse och inte står still vid blå. Skjut som bara satan och störta fram, fast vi skall ju hinna tillbaka också.

mattiaskarlgren: Ånä.. snart kommer Huge in å talar om för oss andra vad som hände. Det vi har beskådat ikväll var en felaktig reproduktion som Canal+ har klippt ihop.

JanT: Ja, det är ju lätt att glänsa i +/- statistiken när men endast ger bort mål i PP. Johansson ska dock ha credit för sin passning till Widing tror jag det var, svårt att minnas vem som missade just det friläget, det bränndes ju fler ikväll..

JanT: Ursäkta att jag tränger mig in...

Tycker du själv att Brynäs spelade bra under de första 20 minuterna? Gör man inte det så återstår det 40 minuter att bli banans kung på ;)

Fast Dackell var helt klart bäste Brynäsare idag, han var en av de få i Brynäs som var bra under första perioden.

Jag är fortfarande oroad över att våra centrar inte har bättre fart i sin skridskoåkning. De ser fan ut som Minitigrarna när de stapplar sig genom mittzonen.

GävleLasse: Klockrent som vanligt, urmästarn! Ska bli skoj på lördag, bara hoppas det kommer mycket folk som stöttar vårt kära brynäs och att 65selander är bra igång..

70 Rodrigues: Snälla Tony, förklara hur man kan gå från "knappt godkänd" till "BANANS KUNG" på 40 minuter? :-)))

65selander: Ja, det är otroligt att gummimannen Spets råkade ut för en sträckning. Trodde han var immun mot såna skador :)

GävleLasse: Spets har fått varit med mycket i Brynäs. Första segern i en kvartsfinal på länge och idag så fick han sin första sträckning. ;-)

Kung_Sjödin: Jag utgår från att DU har biljett ;)

Huge: Jag ger mig fan på att det var DJ som lurade på egen blå och klippte upp 4-3 i nättaket. Såg inte junisen Hjalmarsson misstänkt tunnhårig ut? Jag tror han kör med dubbla matchställ! DJ har ju dessutom ett förflutet i HV. En quisling med andra ord!

Skämt åsido tycker jag vi börjar darrigt för att återigen visa tåga och så när tugga i oss HV på bortaplan. Detta lär bli en högintressant fortsättning.

PS DJ hade +2 idag....

kacken: Ja Mårts har en personlig utstrålning som en 50-skylt på E4:an...

Bra upphämtning av Brynäs men man får inte bränna alla dessa frilägen om man skall vinna.

Nu har vi i alla fall visat att vi kan skaka HV 71 på deras hemmaplan. Tokviktig match nu på Lördag, Vinst är ett måste annars har HV två chanser att gå förbi och avgöra på hemmaplan i match 4 och 5.

Jag hoppas verkligen att Boork får in Molin och Salle i laget tills på Lördag, Spets lär få vila och Hermansson och Bicek...helt osynliga så plats i truppen finns det.

mattiaskarlgren: Hauhtonens var väl inte så solklar den heller med tanke på att det inte var fulare än vad som hände i alla andra närkamper...

Skit händer, vi har dom på stången sett över bägge matcherna. Nu hoppas jag att ALLA som kan är på plats och verkligen HEJAR på lördag.
Vi stackars 5500 själar som var där i tisdags fick f-n skämmas över den dåliga (=ULTRAPINSAMMA) uppslutningen.

Alla som gnällt under denna och tidigare säsonger har sin sista chans på lördag att bevisa att dom inte håller på Mora, utan verkligen älskar sitt Brynäs. Den som kan prata innan måndag kväll har INTE hejat tillräckligt högt!

Grabbarna visar jävlaranamma på isen, och då får vi visa jävlaranamma på läktaren!

I dare YOU!!!

Huge: Det var en felaktig tekning som syns klart och tydligt på repriserna MEN nu är det "1-1" i misstag.. så inget att säga om.. Men det är också sådant som händer. Sedan så tycker jag iofs att Rönnmark inte är alltför konsekvent, men det är också så han kan ej ta för allt, men han ska ta för allt som ska vara nått.. Hansens utvisning? Hallå eller, då kunde han tagit 300 likadana utvisningar till..

« · 851073 · »