1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
65selander: Blir min LA oskuld också! Ska bli riktigt roligt att kika matchen. var viktigt att få 1-0 i matcher för att 2-0 i röven hade ju ej varit roligt att då åka och kika :) Är Brynäspuben (Där Boork brukar vara) öppen innan matchen, eller är den bara för medlemmar i Supporterklubben?

65selander: Tycker snapshotet enligt länken nedan är klockrent.
Klockrent mål, punkt slut.

Huss: Håller med. Tittade på slutet utav matchen hemma igår och hörde hur Andersson spydde galla över måldomarn. Länken på Brynäs sida så hör man klart och tydligen signalen efter målet.

Tack Widing att du var vaken där.

mattiaskarlgren: Puben är öppen för alla. När det är medlemspub så är puben öppen endast för medlemmar i supporterklubbarna samt medlemmar till moderföreningen.

65selander: "Man får väl inse att intresset inte kanske är större samt att det kostar att gå på hockey. Nu på lördag så lär det iaf bli lapp på luckan. Sedan får vi ju på måndag igen om det har ökat eller inte ang publiksiffran från igår vs måndag."

På måndag är det väl ändå match i jönköping? Brynäs måste vinna en till och förlora en innan det kan bli tal om en tredje hemmamatch.

HF: ang matchdag... tänkte inte på det :-))

65selander:
*asg* Helt riktigt! Nån lapp på luckan har vi aldrig haft.. Vi får hota folk för att de ska komma.. Eller också får grabbsen bli bättre på att ragga, så det blir flickvänner och deras kompisar åtminstone, på läktaren.. *garvar*

Mig är det inte svårt att känna igen.. Leta efter en Värmdö-tröja som är ute o går med en stor kamera.. Häpp! :D

"Brist på marknadsföring" säger Pucken Lägg ner, säger jag! Det kan inte ha undgått någon (inte ens Bridgespelande Kerstin 67) att det är dags för slutspel och att Brynäs börjar hemma mot HV.

Nån sa att detta var säsongens näst sämsta publiksiffra? Holt obegripligt isf att Brynäs har spelat 27 av sina 28 hemmamatcher inför mer folk än igår. Då är det inte fel på marknadsföringen, då är det bara fel på folk som är så dumma i huvudet som inte besöker nya fina Läkerol Arena när det äntligen är dags för slutspel.

Jo vi hade grym tur där att Widing va vaken och att första pucken aldrig gick över mål linjen. hoppas att vi får en jämn och hård match i morgon.
ja vill se en tuff drabbning med förhoppningsvis en brynäs vinst :)

Man kan ju undra hur hårt resten av klubbarna i slutspelet jobbat på att få dit publik. För en Gävlebo krävs det i alla fall tydligen något alldeles extra för att orka släpa sig till en slutspelsmatch.

Är det bara jag som tycker föreningen har misskött detta något fruktansvärt. Är dom verkligen så naiva att dom tror att det räcker med ett slutspel i hockey för att locka folk i Gävle. Hur dum i huvudet får man vara?
Jag kräver hela styrelsens och klubbledningens avgång! Nu!

Jag föreslår dessutom radikala och konstruktiva åtgärder.
- Slopa inträdet (så klart!)
- Inför gratis hämtning med taxi
- Ge alla i publiken minst 50 kg kaffe och 2 kg läkerol
- Veva Bingolotto/Let's dance/Melodifestivalen/Champions league på jumbotronen och i barerna.
- Slopa hockeymatchen! Ingen ska behöva lida sig igenom en ointressant hockeymatch. Spela matchen vid ett annat tillfälle så att ingen behöver se den.

Kanske har vi här ett koncept som kan ge 6000 pers? Vad tror ni kära hockeysnackare? Klubben söker desperat efter idéer och behöver dina kloka förslag. Hjälp Brynäs!

Teppo: Selander ensam liveshow i pauserna???? Kan nog locka någon extra:-)

Teppo:

Man kanske skulle ta efter lite av bandyns idé...

En kvartsfinal istället för bäst av 7...
En semifinal i stället för bäst av 7...
En final istället för bäst av 7...

Ankan - less is more, even in the Pond

65selander: sa du nervös? skojjar du, jag höll på att trilla av pinn flera gånger =D

när matchuret stod på 59.52 el nåt och Kristan låg o simmade på isen då kände jag bara hur synen kröp ihop och hur det svartnade för ögonen ;-) oj oj oj vicken pärs!

sylf: Naket är alltid populärt.

Teppo: Alternativt kan alla de som säger sig vara Brynäsare göra som jag, flytta till gävle och gå på matcherna...

Nej skämt åsido så tror jag att Brynäs måste få till någonting som ger ett mervärde. Uppenbart är att Gävleborna inte anser det befogat med 280:- för att se en hockeymatch.

Då får man helt enkelt tänka till lite och fixa arrangemang bredvid som gör att det blir intressantare. Utställningar, kändisar/artister, modevisningar eller vad som helst. Alternativt å kanske man skall sänka biljettpengen och fokusera på att i första hand förbättra "produkten" i form av högre stämning, mer inarbetade kringarrangemang och SEDAN lägga sig på nuvarande nivå vad gäller biljettpriset.

GävleLasse: Jag lovar att komma upp så att vi blir 5510 pers i finalen. Fast det enklaste är nog att du och Brynäs byter stad. Det är ju faktiskt bara Gävle av svenska städer som saknar hockeyintresse.

GävleLasse:

Lite märkligt att just Gävleborna är så speciella...

Ankan - in the Pond

Teppo: Det skulle inte hjälpa, inte långsiktigt i alla fall. Det är bara att titta på publiksiffrorna i t ex Stockholm. Med tanke på upptagningsområde så är det inte bra alls med det snitt DIF haft på matcherna.

Nej, vad som gäller är att Brynäs satsar brett och genomför förändringar på flera plan. Man kan ju lätt dra en slutsats att marknadsföringen jämtemot sponsorer är densamma. Tråkig och uttjatad utan nyheter.

Nej jag tror man skulle behöva göra en nysatsning på marknadsavdelningen. Det borde finnas plats i Boorks frysbox för dem på kansliet som inte "ger allt för laget".

Nytänkande är ordet.

rackham: Ja det verkar inte bättre... Det borde väl Brynäs ha förstått vid det här laget...

Det handlar om anpassning...

GävleLasse:

Anpassning till vadå?

Anställa en hypnotisör...?
Betala publiken för att besöka matcher...?
Låta publiken bestämma resultatet...?

Ankan - adjusting in the Pond

GävleLasse: Visst det var min åsikt,och den står jag för, men man trodde aldrig att man skulle bli bönhörd.Tänk att ni rättade er efter min åsikt.

Huge: " kanal som är tillgänglig för alla".Tyvärr så är ej kanal tillgänliga för alla.De med parabol måste var anslutna till Canal plus, sedan finns det föreningar som har kabeltv, som ej har detta utbud.
Finns inget försvar till varför det enbart var bara 5509.
Gävleborna borde skämmas.

GävleLasse: "Uppenbart är att Gävleborna inte anser det befogat med 280:- för att se en hockeymatch."

....eller att de kanske hellre spar in 500-600 spänn (familj) och ser första matchen i en serie på bäst av 7 på TV?

bradberry:

Men frågan kvarstår: Varför är det bara så i Gävle och inte i Linköping, Karlstad, Örnsköldsvik, Jönköping, Timrå/Sundsvall, Mora och Luleå?

Spar ni till något särskilt i Gävle?

Man skulle uppenbarligen förminskat arenan istället, något i stil med Timrås men det är lätt att vara efterklok.

Teppo: Tja.... Kanal 9 kan ses av mångdubbelt så många som ppv och C+ så det kan vara ett litet bortfall där.

Sen är ju BIF-"supportrar " jävligt stolta av sig och tycker väl att det här med slutspel inte är så märkvärdigt. (trots mediokra 3 slutspel, misslyckade sådana, på 7 år) Traditionens makt är stor.....

Om inte annat är publiksiffran ett litet mått på hur HV engagerar gävlepubliken.... ;-)

bradberry: Kanal 9 är väl inget som är unikt för Gävle, den har ju i stort sett samma beläggning i större delen av sverige.

bradberry:

Ja, Braddan, jag är inne på din linje...

Jag menar... HV... Grey Bulls... Mårts...
Det är som att bevittna en omåttligt färglös och träig predikan och sedan tvingas betala kollekt...

Det är fan sexigare att betala för att se färg torka...

Ankan - having more sex in the Pond than...

GävleLasse: Nä men om du tänker efter just VILKEN MATCH som gick på 9:an igår så kanske mitt resonemang ter sig en smula mer genomtänkt i i dina tankar. Eller.....?

rackham: "Det är som att bevittna en omåttligt färglös och träig predikan och sedan tvingas betala kollekt...

Det är fan sexigare att betala för att se färg torka..."

Kunde inte sagt det bättre själv! ;-)

Maila iväg det där till HV´s marknadsansvarige. På stört!

Ha, ha, ha....

bradberry: Han är nog dessvärre nöjd eftersom dom har 99% beläggning i sin arena.

Teppo:

Ja, det säger en del om Jönköpingsborna...
Tacka vet jag Gävlebor som i alla fall ställer lite krav...

Noblesse oblige, Teppo, noblesse oblige...

Ankan - looking for the HSA in the Pond

Inte så himla mycket publik men va fan 14 raka utan trepoängare talar sitt klara språk. Brynäs förtjänade inte fler betalande åskådare i kvarten.

Se det positivt, det finns goda chanser till ökning av publikmängd i läkerol arena nästa säsong.
Om vi tar exakt lika många poäng som vi gjorde denna säsong men sprider förlusterna lite jämnare under seriens gång så kommer intresset att vara större både i slutet av serien och i den första kvarten.
Det samma gäller om vi skulle ta mindre poäng och slåss i botten och därigenom spela fler viktiga matcher.
Givetvis så ökar även publiken om vi tar fler poäng och blir ett stabilt topplag.

Det som hände i slutet på januari och framåt med Brynäs spel var det absolut sämsta som kunde hända publikmässigt och att klaga på gävleborna för att de slutar gå till Arenan tycker jag är fel. Hockey är numera business och folk betalar för en bra produkt och då ingår hockeunderhållning och spänning i produkten som konsumenten betalar för.

De vi skall ställa högre krav på är Brynäs IF vad det gäller marknadsföring, kringarrangemang osv.

Jag skrev tex. ett brev till kansliet och klagade på hemsidan som jag tyckte inte alls höll toppåttaklass i sverige. Svaret jag fick av den ansvariga var att denna person själv surfat runt på andra lags hemsidor och ansåg att Brynäs hemsida helt klart höll samma klass som de andra lags hemsidor gjorde. Att det på måndagskvällen inte fanns tillstymmelse til information om slutspelet berodde på att den ansvarige var sjuk. Detta håller inte...

Att glömma att anonsera i lokalpressen är en annan pinsam historia som verkligen visar att Brynäs organisation verkligen inte fungerar som den ska.

Som sagt Brynäs hade den publik de förtjänade i första kvarten

(Vad var det jag sa GävleLasse? Jo att Boork skulle trycka på knappen.)

arnio: "Svaret jag fick av den ansvariga var att denna person själv surfat runt på andra lags hemsidor och ansåg att Brynäs hemsida helt klart höll samma klass som de andra lags hemsidor gjorde"

Det köper inte jag. Varför inte våga vara bäst. Ta täten och visa de andra föreningarna att man minsann satsar på att ge information till sina supportrar och medlemmar.

Ja Boork har verkligen tryckt på knappen och Brynäs vann knappt...Med det skall till tre vinster till innan man vunnit den här matchen...

Kvartsfinal bör ju dra fullsatt oavsett lag tycker man,men visst är Tråk Hv inget lag jag gärna går och ser i grundserien
Ja de är nog lääängst ner på listan
Malmö ligger snäppet ovanför och då går jag ju ändå gärna ser BIF slå Malmö eftersom dom avskyr man ju iaf
Alla lag väcker känslor då man hör dess namn men då jag hör Hv71 är det bara tomt......................................................

GävleLasse: Han får helt enkelt trycka på samma knapp 3 ggr till, svårare än så kan det knappast vara ;-)

Huss:

Jag tror mer på att Dumbledore har fått hjälp på City University of Hong Kong och kokat ihop någon asiatisk brygd som sakta förlamar Grey Bulls...

Inte att leka med, Huss, inte att leka med...

Tyvärr blev Ers Excellens lite sur när jag väckte honom mitt i natten med segerresultatet och dessutom föreslog en frivillig frånvaro från hemlandet i ytterligare ca 20 matcher, det verkar ju fungera alldeles utmärkt med Dysterkvisten Dumbledore på betryggande avstånd...

Ankan - hiding from Professor Dumbledore in the Pond

arnio: Så Gävleborna väntar på en bättre produkt! Vakna upp för fan, var tror ni att ni bor? Stureplan? Los Angeles? Fatta att ni bor på landsorten och var glada att ni har ett lag i högsta serien och gå på matcherna innan det är för sent.

Teppo: Fan Brynäs har ju höjt publiksnittet med 2000 pers och det är inte illa. Vinner Brynäs inte på 14 matcher så är det fullständigt logiskt med 5509 åskådare. De som är säkra på att det blir förlust stannade hemma.

Dessutom så läste jag i Kebs spalt att ticnet inte funkat som det skulle och att det kan ha lurat många att det faktiskt var mer eller mindre slutsålt.

På Lördag så blir det som någon tidigare skrivit lapp på luckan och det förtjänar Brynäs efter den fantastiska vinsten i går.

arnio: Finns fortfarande biljetter kvar och det krockar med premier league, lördagsstädningen, tvättstugan och säkert helgmålsbön så det kan man inte vara säker på.

Nu har jag gnällt färdigt för ett tag. Är lite Brynäsfanatisk och blir bara så sur på att att folk i Gävle verkar skita i dom.

Teppo: Får hoppas på fullsatt på Lördag!

mattiaskarlgren: Ja sannerligen.

Roligt sagt av flygis på hockeyligan:

"Brynäs avgörande 4-3-mål blev omdiskuterat och "Flygis" Sjöberg tycker att att målet borde dömts bort.
- Vi hade inte grinat om det inte blivit mål. När Brynässpelaren lämnade målområdet med armarna i vädret tycker vi att domaren borde blåst av, förklarar Sjöberg."

För vad undrar man. "2 minuter för lurig segergest"

:-)

mattiaskarlgren: "Får hoppas på fullsatt på Lördag!"

Det går i alla fall inte boka 2 platser ihop till matchen på lördag hos ticnet. Nu kan det iofs släppas biljetter imorgon som folk inte har hämtat ut...

Canal+ har bytt huvudmatch imorgon. Istället för att sända LHC-LHF som planerat sänder man instället HV71-BIF. Intresset i Sverige är nog relativt stort för den matchen. Det är ju bra nyheter för alla som inte har säsongskortet.

Teppo: Flygis är ju inte direkt känd för att vara nån Einstein precis. Var det inte han som gnällde på Sundström för att han var pappaledig, med motiveringen att inga män föder barn! Nähä!!! Är det sant!

moreten: Okej! Ska bli kul att se matchen faktiskt. Jag fick ej uppleva Gavlerinken då jag aldrig fick chansen att åka dit.. det var tyvärr alltid för dyrt.. Hoppas på en underbar stämning!!!

mattiaskarlgren: "Jag fick ej uppleva Gavlerinken då jag aldrig fick chansen att åka dit.. det var tyvärr alltid för dyrt.. "

Det är ju dyrare nu!

sylf: Kanske han är rikare nu..

arnio: Eller mindre fattig....

sylf: Jojo.. men jag menade just med bensinpengar, resa dit och allt sådant.. jag har 45 mil dit. visst det är inte mycket.. men jag är "bara" 22 bast.. :)

Pinsamt att endast kom 5500 per i en kvartsfinal oavsett
motståndare för publiken kommer ju för att heja på sina
hemmaideoler inte sant?BIF förtjänar bättre publik än så här

« · 849357 · »