1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739144 inlägg · 7967 ämnen

Inför Brynäs - SSK (10/08-05)

Sv: Inför Brynäs - SSK (10/08-05)
GävleLasse: DJ brukar se hyffsad ut på försäsongen hoppas det håller i sig över hela säsongen i år.

Lunkan: Ja det skulle vara jäkligt kul, både för honom själv och för oss supportrar. Det skulle verkligen vara guld värt om vi fick stabilare spel defensivt. Igår hade SSK pucken i Brynäszonen under långa perioder, men det var mest ute runt argerna. De skott som kom var oftast långt utifrån, Brynäsförsvaret stod inte att känna igen.

GävleLasse: Fast jag tyckte det var ok, dom gånger det var riktigt farligt så var det backar som, och kedjan för den delen med, som gjorde för långa byten.

Offensivt så tycker jag att det var ganska bra fart under rören och att man hittade vägar in i anfallszonen utan krångel.

Mickis: Det som jag tycker oroar mest är det faktum att Brynäs hade jäkligt svårt att bara lägga ut pucken när det var tryck. De slarvade något kopiöst med detta moment... vilket renderade i precis vad du skriver... för långa byten.

GävleLasse: Ja det kan jag hålla med om. Men som tur är så var det första matchen. Sjödin brukar vara bra på att lägga ut enkelt men han hade svårt han med.

GävleLasse: Det gjordes likadant i malmö förra säsongen.De hade väldigt svårt att få ut pucken och så gick det sem det gick för oss. Hoppas att det inte blir likadant för er.

Mickis: Hur som helst så var det skönt med premiär... Det har varit en lång väntan. Det var verkligen kul att se hur spelarna gjorde exakt som på träningarna med uppspelen. Hela vägen från egen zon till avslut. Ett klart tecken på att Boorken är på rätt spår med ett fungerande spelsystem som passar spelarmaterialet.

svennis: Tyvärr så var det precis samma sak för oss förra säsongen, men det kan bara bli bättre..

GävleLasse:
Känns väl som att backspelet varit Brynäs problem de 3-4 senaste säsongerna...

rackham: Visst är det så. Men just det momentet att lägga ut pucken gäller HELA laget och inte bara backarna

GävleLasse:
Just det, men för att inte laget skall åka runt och jaga puck hela matcherna (det orkar inget lag) måste man kunna hålla kvar pucken inom laget även vid pressade utspel ur egen zon i större omfattning...

rackham: Just precis, och för att klara av det krävs lite mer kvalificerad backbesättning än var Brynäs kunde ställa upp med igår. En frisk Sulku samt ytterligare ett förvärv av klass skulle mycket väl vara receptet.
Kul förresten att Danne Johansson visade tåga. Han har det i sig men har haft så förfärligt svårt att prestera.

Förresten, ni som såg matchen, hur var juniorerna Morin, Stridh, Bäckis och inhoppande Sunna ?

« · 562276