1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738851 inlägg · 7967 ämnen

Inför shl 18/19

Sv: Inför shl 18/19
Där kom PMet! Liljewalls kontrakt bryts. Men inget om Palushaj eller Clark. Mao försöker man fortfarande där.

Edit: inget om Paille heller. Vet inte om vi ska se det som positivt eller om man är väl optimistisk då

Rodrigo: Trist med Ikonen. Bra med Sunken. Han är Kunglig, men allt gott kommer till ett slut.

Granström verkar bli kvar alltså.

dAVydov: Han drog ju igång Leos lekland och äger väl fortfarande 20% ihop med sin kompanjon. Etablerar verksamhet i Tyskland i år.

Skrubben: Tangnes hade ju kontrakt till 2019 så det vart väl något som bröts där då, enligt Eliteprospects iaf...

Rodrigo: Om man hade fått starta trådar så hade nästan en hyllningstråd till Sunken varit på sin plats. Vilken hjälte!

Snacka om att ha varit med oss i både motgång och medgång.

Liljewall lämnar och skönt att man inte förlängde med Sundqvist. Inget riktigt oväntat.

dAVydov: Jo kanske det vem vet? Han e ju bara 44 år men har väl inte tränat något lag sista 2-3 åren 4 kanske....borde finnas ett prospects bara för coacher som är lediga eller det kanske det finns ?

ellis: Jag klassar alltid Brynäs som ett bättre lag ;).

ellis: Tror ändå inte det för då hade det varit officiellt redan. Han letar efter någonting men vettetusan vad det slutar med. Om nu Wallson går till LHC hoppas jag på Tangnes.

Leonardo: Japp. Framförallt med tanke på vårt spelsystem och hans tidigare samarbeten med Bulan. Tror han skulle kunna elda på ganska bra i båset också.

Men som sagt, han har varit borta länge. Kanske tom. jobbar med annat. Har dålig koll.

MrCarla: "Dan kanske? Detta med ingen motivation eller energi, vet inte vad jag ska säga om det, låter, lustigt.. Tror han kan vara bra i Brynäs. Ung, nytändning och ett bättre lag."
Ett bättre lag? Du måste ha läst en gammal serietabell...

dAVydov: He, he jaså han från Kalix,tränaren hehe..okej

Skrubben: "Då är Bengtzén inte ens intresserad av Wallson alltså 😏
Vad kan han hitta för ess i rockärmen som är bättre?"

Känslan är att han tänker sig Sjödin-Larsson även nästa säsong, tror jag...

Leonardo: Nej, jag menar Jonas Rönnqvist :)

dAVydov: Röönken, antar att du menar Rödin då? Ja han vill väl alla klubbar ha när han är hel och frisk...klart jag vill ha Rödin men håller han`? Rödin-Scott-Danielsson ojoj....

Leonardo: Jag fortsätter tjata om Rönken :)

Men han har ju varit borta så länge nu så han kanske har tappat det...

pjåtor: Ja jag vet inte jag alls vad som finns i tränarväg ledigt att få som skulle vara bra för Brynäs, man skulle haft en lista :) Men vi skulle behöva en coach

Leonardo: Wallson? Jag är fan tveksam till honom ..låt LHC få honom

Inkazar: Ludde-Jensen och Clark kunde vara något :)

Berget kommer spela i KHL även nästa säsong sa han i nån intervju med Hellber i periodpausen i kvalet.

Skrubben: Jo och jag har läst nyligen om Wallson att han "förmodligen" vill vara kvar ute i Europa och som tränare...svårt att veta vad som är vad i tidningar och News....vad finns mer för ev lediga tränare som vore bra för Brynäs ? Tagnes är han en man för Brynäs eller fel tidpunkt nu?

Får vi in Scott och Ludde och får behålla Palushaj så ser det rätt bra ut ändå.

Boqvist-Kellman-Danielsson
Palushaj-Scott-Bjurström
Rensfeldt-Jensen-Blomqvist
Nilsson-Granström-Mannberg
(Alcen-Westfält-Asklöf)

Även utan Ludde ser det skapligt ut om man lyfter upp Nilsson där.

Anledningen till att jag vill ha Ludde med Jensen är för att Ludde är lik Oskar i sitt sätt att skydda puck, stor och stark, skapar ytor och har bra spelförståelse.

Chris11: Visst kan man, men Danielsson skall väl inte vara i en tredjelina :) ?

MrCarla: Roger Melin-varning på den. Han hade samma motivationsproblem i AIK innan han signade för Brynäs.
Tangnes (för det är inte Hobér du menar hoppas jag...) kan vara rätt person men timingen är fel. Då skulle vi behöva få in en pitbull som assisterande också.

Forsberg 1978: skulle hellre ha en sån som Jan Mursak. Men Greg Scott är en riktigt bra center om han har en bra omgivning. Han kan inte dra lasset själv som tex palushaj

Leonardo: så kan man bredda spetsen.

Boqvist-Kellman-Bergström
Palushaj-Scott-Bjurström
Danielsson-Jensen-Blomqvist
Mannberg-Granström-Nilsson

bradberry: Länk ?

Jag kanske blir lynchad nu men jag förstår inte riktigt hypen kring Scott iaf inte som första center?

Skrubben: Dan kanske? Detta med ingen motivation eller energi, vet inte vad jag ska säga om det, låter, lustigt.. Tror han kan vara bra i Brynäs. Ung, nytändning och ett bättre lag.

bif1912: Det här ryktet innebär att Wallson med största säkerhet är villig att ta över en SHL-klubb. Brynäs har ju sökt en tränare i flera månader utan att hittills ha något klart. Hade man velat ha Wallson hade han redan signat för oss.

Chris11: Bergström bra i PP vet jag...gjorde 40 p sista säsong i KHK och 41 p i Sibir Novosibirsk denna säsong, mkt hellre han än Guter :) Stark center och wing

Mrassarson: guter kändes lite trött i kvalet. Verkar vara på nedgång i karriären. Va grymt bra för 2 år sedan

Peja: varför inte ta in en bekant karlskrona-kille Alexander Bergström? Bengtzen värvade väl honom till Karlskrona? Spelade dessutom i samma lina som Joel kellman?
Dock så är det svårt att tro att han vill spela i Sverige igen med tanke på att han vräker in poäng i KHL.

Skrubben: Hur vet du att Bengtzen inte var intresserad av Wallson?

Peja: Verkligen inte. Clark mot Danielsson kan jag nog köpa (fast Danielssons kurva borde vara på väg ner och Clark har potential att stanna runt 35/40 poäng per år ett tag till). Men att ersätta Palushaj kräver både Scott och Rensfelt (inte Guter...).

bradberry: Då är Bengtzén inte ens intresserad av Wallson alltså 😏

Vad kan han hitta för ess i rockärmen som är bättre?

Forsberg 1978: Enligt "den väldige" så jag tror jag att vi dödliga numera lyder under det nya begreppet "simpel, oinsatt, okunnig, kreti och pleti läktarcoach". ;-)
Lite lång titulatur förvisso, men rätt måste vara rätt!

{2064}: Mm, Guter och Danielsson istället för Clark och Palushaj vore ingen vidare rockad, även om jag tror på Danielsson.

bradberry: Kanske Dan?

Å LHC verkar landa Wallson...

Vem landar Brynäs..?

Mrassarson: För att dom forwards vi ska ha in behöver vara mer spets på än Guter med tanke på att vi har en uppsjö forwards till 3-4:e linorna men bryts något kontrakt med dessa så visst varför inte men nu behöver vi spets anser jag som en simpel läktarcoach. ;-)

{8399}: Bra tänk om att sänka priset för mindre attraktiva platser och problemet kring att få igång sittplatspubliken. Brynäs ståklack tycker jag hör till SHLs bästa redan, credd!

{8399}: Tycker det finns två olika anledningar till varför publiken sviker. Det första är ju priserna. Det andra som jag tror påverkar just Brynäs publik är att laget inte lyckas bättre sportsligt och avsaknaden av profiler. Jag tror även att ha fler spelare från stan skulle ge ett högre publiksnitt, det är en viktig aspekt för många.

Men priserna och "försöket" till att ha ett mer konkurrenskraftigt lag påverkar ju varandra. Därav måste något förändras..

{2064}: Denna artikel (2 delar) om bland annat priser och FBKs publikökning tycker jag är intressant. I Karlstad kan man köpa sittplats från 80 spänn.
hockeynews.se/articles/1344/
hockeynews.se/articles/1346/

Mrassarson: Han ligger poängmässigt i paritet med Rensfelt men är 4 år äldre, varför inte gå för Ludde då? Guter är en förstelinjespelare i KHK men inte i något annat SHL lag.

Forsberg 1978: kan du motivera?

Mrassarson: Guter får gå till vilken klubb han vill så länge den klubben INTE är Brynäs!

Mrassarson: Ja jag vet inte, det kommer att bli många spelare lediga om vartannat nu, han är en okej spelare, snabb, bra handleder...

Leonardo: Jag tänkte till Brynäs?

Mrassarson: Hann ligger väl på en 25-30 p per säsong, tror knappast DIF vill ha han sedan tidigare historia....

« · 1891638 · »