1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738845 inlägg · 7967 ämnen

Inför shl 18/19

Sv: Inför shl 18/19
Det är så här jag kommer minnas Jörgen. Vilken krigare.
Uppladdat:

500x0-sundqvst.jpg

Chris11: Står inget om Rautio så det jobbas väl på förlängning där får man förmoda...

Chris11: får Bengtzen ihop den där uppställningen så kommer jag för alltid vara tyst. 6/12 forwards är så kallade 10% spelare.

Inkazar: Fälth hade väl högsta lönen i Brynäs, så det borde räcka till en stark förstaspade! Stannar Simon behövs en back till men helst 2....hur vart det med Oskarshamns Johansson?

Inkazar: ja håller med. Om nu berra blir kvar så tycker jag att vi har sjukt bra backsidan redan nu.
Gunderson-Bertilsson
Lundgren-Boqvist
Kilström-Ersson
Larsson

{8399}: Ja, om man nu har råd med en ersättare..

Skrubben: Det är inget jag har filosoferat fram, även om jag önskade det!

Chris11: Lundgren ser mer och mer ut som Sunkens ersättare eftersom Bertilsson inte nämns i ?tack och hej? PMet.
Båda dom lönerna är mycket pengar om jag förstår saken rätt. Fälths lön skulle räcka till en ny keeper. För Rautio var inte gratis när han kom heller.

Chris11: Fan vad positivt allt börjar kännas helt plötsligt!

Detta var precis Brynäs plan med att lägga chatten med Bengtzén just imorgon 😀

Inkazar: Rensfeldt-Jensen-Clark
Palushaj-Kellman-Boqvist
Danielsson-Scott-Blomqvist
Alcen-Granström-Mannberg
(Nilsson asklöf)

Med den här uppställningen så får vi fyra bra kedjor

Inkazar: vore riktigt bra. Sedan får man nog strunta i att värva en ersättare för Fälth eller sunken i och med att man ska värva en bättre målvakt. Det kommer kosta.

MrCarla:

När jag läser på hemsidan står det att han vill utomlands, jag tolkar det som att BZ inte hade en chans att behålla honom.

Synd, 23 år gammal. Tror han kommer bli ruskigt bra. Dock kan vi ersätta honom.

Inga svar om Hajen, Clark eller Bertilsson vilket ändå är ett tecken på att förhandlingar pågår. Att behålla dessa spelare plus några riktigt vassa till skulle höja nivån avsevärt. Pengar borde finnas då Sunken, Fälth ocj Ikonen inte direkt var billiga.

dAVydov: Då behöver vi 2 nya backar iom att Larsson blir kvar!

{8305}: Om det stämmer så kan det vara bra för laget (beroende på ersättaren förstås) men otroligt tråkigt för Paille

{8305}: Har du egna källor på det eller tror du bara det?

Pilen32: Aight, tack för infon.

Chris11: Paille kan vi räkna bort redan nu tyvärr.

Rodrigo: Officiellt att Liljewall lämnar alltså. Då måste jag hålla det jag lovade för några månader sedan 😁

läser klausul på Liljewall, man kanske kom billigt undan där isåfall skit bra. börjar se ljusglimtar

Kent747Socker: Exakt. Tråkigt med Ikonen. Tror ni han avböjde eller fick han helt enkelt inget att signera?

1. Ersättare för ikonen -> Danielsson
2. Ersättare för Palushaj -> Palushaj
3. Ersättare för Clark -> Clark/ny
4. Ersättare för liljewall -> Rensfeldt
5. Ersättare för Paille -> Scott

Inte positionsmässigt men ungefär lönemässigt.

dAVydov: han är delaktig i flera företag vad jag vet. Skapade t.ex Leos lekland för några år sedan.
Uttalade sig väl i vintras att han inte är intresserad av att vara tränare just nu?

Chris11: Samt att det stod att nu skall vi satsa på ett yngre material.....får se då om Simon blir kvar eller inte....målvakt med förstaspade förutsätter jag och jakten på en coach dyrt nog det, Paille har jag svårt att se komma tillbaka i toppform?

Det enda riktiga förlusten enligt mig är Ikonen so far. Där går dock ersättare hitta, dock bara 23 år gammal och framtiden framför sig.

Nåväl, Ikonen, Carlsson och Ölund är välkomna hem när de blivit lite bättre ;-)

Inkazar: kanske kommer längre fram ifall paille lägger av?
Om Clark och palushaj lämnar + paille lägger av ska vi ha in:
1. Ersättare för ikonen
2. Ersättare för Palushaj
3. Ersättare för Clark
4. Ersättare för liljewall
5. Ersättare för Paille
Borde finnas pengar för 3-4 toppspelare?

Inkazar: Ja det tror jag nog man gör allvarligt försök både med Clark, Hajen och Simon.....imon kanske vi får veta resten vid chatten?

KulaShaker: Där ser man. Hittade intervju från 1,5 år sen där han hintade om att han var sugen på att kliva ner i båset igen. Den som lever får se...

Där kom PMet! Liljewalls kontrakt bryts. Men inget om Palushaj eller Clark. Mao försöker man fortfarande där.

Edit: inget om Paille heller. Vet inte om vi ska se det som positivt eller om man är väl optimistisk då

Rodrigo: Trist med Ikonen. Bra med Sunken. Han är Kunglig, men allt gott kommer till ett slut.

Granström verkar bli kvar alltså.

dAVydov: Han drog ju igång Leos lekland och äger väl fortfarande 20% ihop med sin kompanjon. Etablerar verksamhet i Tyskland i år.

Skrubben: Tangnes hade ju kontrakt till 2019 så det vart väl något som bröts där då, enligt Eliteprospects iaf...

Rodrigo: Om man hade fått starta trådar så hade nästan en hyllningstråd till Sunken varit på sin plats. Vilken hjälte!

Snacka om att ha varit med oss i både motgång och medgång.

Liljewall lämnar och skönt att man inte förlängde med Sundqvist. Inget riktigt oväntat.

dAVydov: Jo kanske det vem vet? Han e ju bara 44 år men har väl inte tränat något lag sista 2-3 åren 4 kanske....borde finnas ett prospects bara för coacher som är lediga eller det kanske det finns ?

ellis: Jag klassar alltid Brynäs som ett bättre lag ;).

ellis: Tror ändå inte det för då hade det varit officiellt redan. Han letar efter någonting men vettetusan vad det slutar med. Om nu Wallson går till LHC hoppas jag på Tangnes.

Leonardo: Japp. Framförallt med tanke på vårt spelsystem och hans tidigare samarbeten med Bulan. Tror han skulle kunna elda på ganska bra i båset också.

Men som sagt, han har varit borta länge. Kanske tom. jobbar med annat. Har dålig koll.

MrCarla: "Dan kanske? Detta med ingen motivation eller energi, vet inte vad jag ska säga om det, låter, lustigt.. Tror han kan vara bra i Brynäs. Ung, nytändning och ett bättre lag."
Ett bättre lag? Du måste ha läst en gammal serietabell...

dAVydov: He, he jaså han från Kalix,tränaren hehe..okej

Skrubben: "Då är Bengtzén inte ens intresserad av Wallson alltså 😏
Vad kan han hitta för ess i rockärmen som är bättre?"

Känslan är att han tänker sig Sjödin-Larsson även nästa säsong, tror jag...

Leonardo: Nej, jag menar Jonas Rönnqvist :)

dAVydov: Röönken, antar att du menar Rödin då? Ja han vill väl alla klubbar ha när han är hel och frisk...klart jag vill ha Rödin men håller han`? Rödin-Scott-Danielsson ojoj....

Leonardo: Jag fortsätter tjata om Rönken :)

Men han har ju varit borta så länge nu så han kanske har tappat det...

pjåtor: Ja jag vet inte jag alls vad som finns i tränarväg ledigt att få som skulle vara bra för Brynäs, man skulle haft en lista :) Men vi skulle behöva en coach

Leonardo: Wallson? Jag är fan tveksam till honom ..låt LHC få honom

Inkazar: Ludde-Jensen och Clark kunde vara något :)

Berget kommer spela i KHL även nästa säsong sa han i nån intervju med Hellber i periodpausen i kvalet.

Skrubben: Jo och jag har läst nyligen om Wallson att han "förmodligen" vill vara kvar ute i Europa och som tränare...svårt att veta vad som är vad i tidningar och News....vad finns mer för ev lediga tränare som vore bra för Brynäs ? Tagnes är han en man för Brynäs eller fel tidpunkt nu?

Får vi in Scott och Ludde och får behålla Palushaj så ser det rätt bra ut ändå.

Boqvist-Kellman-Danielsson
Palushaj-Scott-Bjurström
Rensfeldt-Jensen-Blomqvist
Nilsson-Granström-Mannberg
(Alcen-Westfält-Asklöf)

Även utan Ludde ser det skapligt ut om man lyfter upp Nilsson där.

Anledningen till att jag vill ha Ludde med Jensen är för att Ludde är lik Oskar i sitt sätt att skydda puck, stor och stark, skapar ytor och har bra spelförståelse.

« · 1891674 · »