1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743484 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
kexxet: Det där med att spela mot ett lag som inte har någonting att spela för har många gånger gått åt fanders dessutom.

{8399}: det är riktigt, jag glömde bort att Växjö kan ta poäng också ;)

kexxet: Växjö har nog god chans att ta LHC på tisdag och då spelar de om seriesegern mot oss i sista matchen oavsett hur det går för SAIK på tisdag.

Tigerhjärta: Den som lever får se! 👍🏻

Jag anser att vid tisdagens omgång, är det viktigast att Skellefteå vinner över Hv. (3poäng)
Dels så tappar Hv poäng men även att Växjös chans att vinna serien är i princip noll och då kanske inte Växjö tar i det lilla extra i sista omgången mot oss?

DoNaka: I mina ögon ingen direkt superuppgradering😅
Givetsvis vore Silfverberg en dröm och grym ersättare till Dima, men jag är inte lika säker på att firma Ljunggren/Persson skulle kunna göra det ofantligt mycket bättre än Palve och Olesen faktiskt.
Men men, där kan man se på saken olika.

{8399}: Även om vi blir kvar så måste ju både Alcén och Grahm bort. Säsongen är ju ett totalt misslyckande. Vi har haft en lövtunn trupp hela säsongen och ska bara vara glada att vi inte varit hårdare drabbade av skador den här säsongen. Hade vi varit det så hade vi varit toksist.

Samtidigt som andra klubbar tagit in nya spelare och förstärkt så pekar vår sportchef på en död marknad…

Vi hade möjlighet att förlänga med Roy, men han bedömdes uppenbarligen vara sämre än Kvist, Ljungkrantz och Birger. Trots att det var han som fick igång Palve och Dima.

Är Alcén och Grahm kvar nästa säsong så är det ett skämt..

Peja: Om vi åker ur ja, då är det en annan femma förstås, då kan en sportchef från en annan HA-klubb vara en god idé men blir det SHL så är Alcén inte så dumt kanske.

Tänk att få in Johan Persson, Daniel Ljunggren & Silfverberg till nästa säsong & ut med Olesen, Timashov & Palve. Man måste ju få drömma såhär i oroliga tider 😁

Peja: Ja, det finns ingen tanke på ett bygge överhuvudtaget med vilka spelare vi hade, förlängde med och värvade. Bara ett plockepinn där varje isolerad spelare har bedömts och värvat utifrån om spelare än "bra". Inget om hur spelare ska passa in eller vilken tilltänkt roll spelaren ska ha, eller framförallt vilka roller vi har och vilka vi saknar och värvat därefter.

Grädden på moset är ju givetvis målvakts- och målvaktstränar-historien.

Magplask å de grövsta.

Håller även med om att om vi spelar i HA så behöver den nya personen ha duktigt med HA-erfarenhet. En helt annan "ball game". Jag får panikångest på tanken att Alcén skulle ratta bygget i HA. han kommer försöka förlänga med alla spelare som går och sedan? värva från Strömsbro? eller kommer nya tränaren ha lite gamla kontakter?

Peja: Grahm verkar ha det glassigaste jobbet i Brynäs IF. Värva lite spelare till damlaget, konkurrenterna har inga pengar. Säga att man ansvarig för massa stora saker, sen inte bli avkrävd ansvar för det. Alcen får ju ta all skit i stort sett.

Nä, vi behöver nån ny. Och vi behöver verkligen inte både Alcen och Grahm.

Tigerhjärta: Det märks att det här laget är någons första lagbygge någonsin. Det räcker så.

Det tar flera år att lära sig sportchefsjobbet. Den tiden har inte Brynäs oavsett serietillhörighet nästa säsong. Tvärtom kommer jobbet att bli ännu mer krävande om Brynäs åker ur; då uppstår ju helt nya förutsättningar och ett "know-how" om Hockeyallsvenskan kommer att behövas. Det finns absolut inte inom organisationen och måste naturligtvis hämtas utifrån.

Med tanke på att Brynäs och framförallt Erika Grahm själv så tydligt annonserade att hon delar på SHL-sportchefsansvaret med Johan Alcén, så räknar jag med att båda får leta nya jobb efter säsongen.

– Jag och Johan jobbar som en duo och ansvarar för klubbens olika lag. Jag arbetar med det mer administrativa och strategiska samt mer nära damsidan. Men jag har ett helhetsansvar för det som rör helhetsfrågor för ungdom, junior, dam, herr, säger Erika.

{8399}: Jag kan hålla med om att spelarna Alcén har värvat har egentligen inte varit dåliga. Men faktum är ju ändå att vi har seriens tunnaste trupp och endast haft flyt att vi inte fått skador på nyckelspelare.
Spelare för spelare är det inte dåligt. Men när helheten inte funkar så går det inte att komma ifrån att laget är felbalanserat och ansvaret fallet tyvärr på Alcén.

Tigerhjärta: Tjänstefel vore det absolut inte att låta Alcén vara kvar. Han har väl ändå skött sitt jobb även om resultaten blivit under förväntan.
Vi skall inte glömma att han inte är den som till största delen byggt laget utan det är många spelare han fått på köpet. Nu när vi satsat på en oerfaren sportchef så är det kanske en god idé att ha kvar honom tills han blivit erfaren, annars är ju allt bortkastat.
Sen kanske organisationen bör ses över nr det gäller scouting osv men att spaka Alcén ser jag inte som en självklarhet.

Bulten: Men vänta nu, det är din åsikt alltså men du sitter väl inte på en post med personalansvar i Brynäs? Eller har du kanske bra insyn?

SaggeBoy: *Förtydligande*
Bulten har givetvis ingen aning om Alcéns vara eller icke-vara nästa säsong.
Däremot vore tjänstefel (milt uttryckt) att låta honom fortsätta baserat på hur denna säsongen blivit.

Bulten: aha ..

SaggeBoy: Han ska givetvis inte vara kvar efter säsongen. Axel som försöker vara rolig

Ska alcen sluta? Hur san är den nyheten? 100%?

{8399}: japp

Bulten: Ska Alcen sluta?

Bulten: Skulle bli väldigt glad om Cloetta fick kvala

Metalman: i stort sett osannolikt men absolut:)

{10187}: torskar Linköping sista 2 och Brynäs och HV vinner får dom kvala

nittontolv: Jag noterade det oxå. Hur kan man bli så gråhårig så snabbt..

{8399}: Sant. Alcén är dock inte kvar efter säsongen

mk: Sjukt hur han har åldrats på 6 år.

mk: Ja varför inte, Alcen känner ju honom sedan tidigare 😊

Tigerhjärta: Fan. Om det inte är dags för en återkomst?

Älskar brinnet😀😀

{10187}: verkligen! Men så enkelt. 999 av 1000 drar vi den vanligtvis i magplattan eller över istället för pass

Lunkz: Det räcker att vi och HV tar 5 poäng och LHC o så får de kvala.

{8399}: Tack :-)

{10187}: Japp , om Brynäs och hv vinner sina 2 matcher som är kvar och Lhc torskar sina 2 sista matcher

mk: Ser redan fram emot Sanny&Svensson.
Underbar start på veckan när Brynäs avslutat veckan med en vinst!

{8399}: Hur hittar du den?

nittontolv: Dags för alla att lyssna på Femtefemman på tisdag.
Ljudtekniker Daniel , som är HV hardcore var på plats igår.
Så det lär bli en del om matchen.
Sen är ju Mårthen Leksing..
Mårthens kusin Martin, klipper podden. Kanske kan få vara med oxå.

Silfver: Frågan är vad som händer om vi möter ett lag som spelar med samma tempo som vi…

{10187}: Det kan dom.

{8399}: Det var ett metainlägg (jag byggde på din kommentar till Sune Mangs om lagets energi).

Silfver:
Kan helt plötsligt LHC jävlarna få kvala?? Eller har jag kollat tabellen helt galet..?

Bulten:
Det var ett magiskt snyggt mål! Skapligt spelhuvud Kinnvall har!

Silfver: Vad skall vi inte dra för stora växlar av?

{8399}: Brynäs spelade med det tempo som SAIK och Växjö normalt kör i så man skall inte dra för stora växlar av det. Dessutom så kunde matchen, trots starten, slutat hur som helst så det handlar lika mycket om att få bort de djupaste svackorna.

Guldtigern: finns på brynas.se

Hittar inte någon presskonferens efter matchen?

SuneMangs: Ja verkligen men samtidigt beror det mycket på motståndarna också, HV satt ju helt klart kvar på bussen i första perioden likt vi gjort många gånger.
Mot Timrå är det väldigt viktigt att vi är påkopplade och tar kommandot direkt, hoppas vi klarar det.

{8399}: Han med. Tyvärr inte så bra målvakt längre dock

{8399}: Jag kollade på matchen igen idag för att se tv-perspektivet också, vilket jävla TEMPO vi har! Det var inget man såg supertydligt på ståplats, men det måste ju vara vår bästa förstaperiod på hela säsongen?! Jag fick gåshud av att se hur överlägsna och kvicka vi var. Till och med Palve backcheckade hem som en galning. Spelar vi såhär i dom två avslutande matcherna och har samma effektivitet framför mål kommer vi garanterat att säkra kontraktet. Hoppas grabbarna rider på den här goa känslan och tar med sig den till Timrå på tisdag!

Bulten: Vem? Limpan?

« · 2487199 · »