1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743497 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
kexxet: Det där med att spela mot ett lag som inte har någonting att spela för har många gånger gått åt fanders dessutom.

kexxet: Ändå otroligt att våra öden ligger hos varandras rivaler i sista omgången.
HV ställs mot Leksand och vi ställs emot Växjö.
Vilket lag lägger sig för att få ut sin rival?😅

Tigerhjärta: HV möter väl Oskarshamn, inte Leksand.

Husvagnskungen: Ja visst fan. Blandar ihop det med LHC, sorry sorry!

kexxet: Hur kan du få det till att Växjös chans att vinna serien inför epilogen mot oss är noll om SAIK bara vinner mot HV…?

De behöver slå LHC hemma på tisdag då är allt öppet inför lördagen… Jag tycker det är en märklig analys som jag inte begriper mig på. När dessutom sju har gillat inlägget måste det vara något jag missat.

Förklara för mig!

bradberry: jag tänkt så här.
Skellefteå vinner och Växjö förlorar då leder Skellefteå med 3p och överlägsen målskillnad, det kan i princip inte Växjö ta in på en match

kexxet: Varför tror du ett seriesegerjagande Växjö förlorar mot ett formsvagt LHC…? Hemma… 🤷‍♂️

bradberry: precis. Väldigt långsökt tyvärr

Tigerhjärta: Jag har givetvis ingen aning. Utan tar det fullständigt för givet. Sen om man ger honom foten eller anställer en GM över honom och gör han meningslös det är en annan fråga. Men den får Svedman ta.

Bulten: Dacke och Inge som GM tillsammans med Limpan som spelande klubbdirektör kanske kan hjälpa Alcen att lösa den gordiska knuten??

munkas: Kan vi få in Sundlöv på 50% också?

munkas:” Dacke och Inge som GM tillsammans med Limpan som spelande klubbdirektör kanske kan hjälpa Alcen att lösa den gordiska knuten??”

Vilket hat 😈☠️
Men vad har Inge Hammarström med saken att göra en levande legend,
Usch 🤮 blir så illamående av alla hatiska kommentarer vad är ditt problem?
Vad är nästa ?
Den enda gordiska knuten är du min vän som uppenbarligen har problem som behöver professionell hjälp,
All kärlek till dig ,
❤️❤️

Bulten ”Jag har givetvis ingen aning. Utan tar det fullständigt för givet.”
Som vanligt så har du ingen aning av varför du öppnar munnen utan det enda du behöver är luft,
😇😎😂🤣

bradberry: som jag skrev tidigare, det blev en tankevurpa av mig..

bradberry:

LHC jagar slutspel och vill kanske än mer undvika kval. För att vara säkra på det måste de ta 3 poäng under de två sista matcherna.

Klart Växjö är stora favoriter men den här säsongen kan verkligen alla lag slå alla. Det är inte lika stor skillnad på Växjö kontra LHC idag som skillnaden var mellan en serieledare och ett bottenlag för 5 säsonger sen.

Men ja, förlorar LhC på tisdag är det ju bara att hoppas att de förlorar på torsdag med. För då kanske vi äntligen blir av med deras vidriga supportrar.

J-S: Har du inte lärt dig det att munkas har den roligaste, syrligaste humorn i denna boken.
Man får läsa mellan raderna.

Bara att komma på alla saker han skriver är fantastiskt😀😀

mk:" Bara att komma på alla saker han skriver är fantastiskt😀😀"

Kul att att PISSA på Inge Hammarström vilket är fantastiskt och roligt,,,
Är det Börje som är den nästa han ska pissa på FANTASTIKT!!!
🤮🤮🤮

J-S: Inge är ett stort problem I Brynäs och har så varit under en längre tid.
Han är fortfarande där i korridorerna och springer med tips om "hur det var förr".

Sporten får inte jobba i lugn och ro. Många som ska tycka till om hur man ska spela och hur det var förr i tiden...
Dock har Svedman börjat arbeta bort det där

AW-M89: ”Inge är ett stort problem I Brynäs och har så varit under en längre tid.
Han är fortfarande där i korridorerna och springer med tips om "hur det var förr". ”

Vet inte om jag ska skratta eller gråta?
Finns massor jag kan säga men om det sportsliga faller på att Inge ger tips på hur det var förr i korridorerna och därför stämmer inte Brynäs spel.
Till vem? Och varför.
Då är det dags att lägga ner föreningen Brynäs, jävla pajasar och hitte på.
Jag har hört mycket i mina dagar men detta tar rekordet
Är du säker på att det inte var Tigerns spöke som härjar i korridorerna och ställer till det?
😂🤔😇🧨

J-S: hur går det med ditt slutspel förresten?? Vilka tror du vi får möta?

Bulten: Klassikermöte på tisdag, väl mött Brynäsdårar #timråtisdag

youtu.be/AbrosktlvLM

J-S: just den biten har varit ett problem i Leksand tidigare. Men Tjomme arbetade bort det och styr sporten på sitt vis utan att gamla legendarer stör arbetet.
Precis det skulle brynäs behöva också.

Skratta du men det är sanningen. Sporten i brynäs behöver en röd tråd att gå på och köra 110% på den utan att folk som tycker till lägger sig i.

AW-M89: Är inte den gamle grävlingen Hammarström utrökt? Han borde har definitivt ha satt sin sista potatis. Bedrövligt att gamla spelare tillåts valsa omkring runt A-laget.

AW-M89: ”just den biten har varit ett problem i Leksand tidigare. Men Tjomme arbetade bort det och styr sporten på sitt vis utan att gamla legendarer stör arbetet.
Precis det skulle brynäs behöva också.
Skratta du men det är sanningen. Sporten i brynäs behöver en röd tråd att gå på och köra 110% på den utan att folk som tycker till lägger sig i.”

Jag skrattar absolut inte utan tycker det bara är sorgligt att du tror att gamla Brynäs stjärnor ligger bakom Brynäs kräftgång,
Sen den enda röda tråd i Leksand är miljonerna Ejendal petar in och trots alla dessa miljoner och feta kontrakt på toppspelare så klarar dom inte topp sex utan får spela play in.
Inget jag vill efterlikna
🤔🤔😂😇

JanT: ”Är inte den gamle grävlingen Hammarström utrökt? Han borde har definitivt ha satt sin sista potatis. Bedrövligt att gamla spelare tillåts valsa omkring runt A-laget.”

RESPEKT!!!
Skäms och gå och lägg dig utan middag.
Vilket jävla svammel att gamla Brynäs stjärnor ligger bakom problemen Brynäs har idag.
🤔😂🙄😇

AW-M89: Jag har hellre gubbar som Inge i korridorerna med en framgångsrik karriär och som verkat i klubben när den var som allra bäst än de ledare som fått sina roller i cornflakespaket som springer runt på sätraåsen idag.

J-S: Håller med, tycker det är skamligt att ge sig på och smutskasta våra legendarer!!

J-S: Jo vi kan kalla det ditt slutspel eftersom du i stort sätt var den enda som trodde det skulle bli slutspel. Haha. Jättekul grej det där med arbetslöshet. Om det vore sant så är det ju verkligen ett bra argument att ta in i en diskussion, iallafall när du inte har så mycket att komma med. Speciellt i en lågkonjunktur där det blivit eller kommer bli en verklighet för många. Har varit arbetslös 10 veckor sommaren 2008 innan jag började plugga. Om det är den tiden du syftar på så va det inte jättejobbigt, men tack för omtanken.

J-S: Det är ingen som pissar på legendarer.

Men det är en väldig skillnad på vad man gjort på isen och vad man gjort på kansliet.

Ärligt, har Inge varit relevant senaste 10 åren?

Jo, han och Dacke styrde verkligen upp skutan sist dom var inne..

Det är sånt människor minns. Inte vad som hände på 80-90t talet.
Då var han relevant.

Men allt har ett slut. Bara att acceptera.

Bulten:

Vad är ditt syfte här? Varför är du så förbannat jävla gnällig, negativ och provokativ?

Du är ju ganska ny på forumet, men det absolut sista vi behövde på det här forumet var en till gammal gnällspik som söker upp evighetslånga konflikter med Huge och Lars-Göran.

Detsamma till dig Lars-Göran:

Backa och lugna ned dig. Du provocerar allt för mycket och konsekvenserna blir att alla andra. Åkte scrolla 20 inlägg för att komma till något som faktiskt har något med Brynäs att göra. Det är så tröttsamt.

J-S: "Vilket jävla svammel att gamla Brynäs stjärnor ligger bakom problemen Brynäs har idag"

Tyvärr Lasse, så är det ju inget 'svammel'. Gamla stjärnor har fått betydande roller i föreningen under lång tid. Och under den tiden har Brynäs blivit omkörda av bottenlagens sportsliga organisationer.

Blå grottan: Tror tvärtom att närvaron av gamla Brynässtjärnor som fortsatt arbetar både mot betalning och utan är anledningen till att Brynäs hållit sig kvar i första serien i drygt 60 år. Ett exempel är Anders Bäckström, Niclas pappa för de yngre, som klivit in i valberedningen. Det är det kunnandet som behövs i en valberedning!

Visst har årets säsong varit en besvikelse - men min känsla är absolut att Brynäs håller på att "vända skutan rätt". ...Och det är ingen quick fix!

Malken: Du pratar om att "vända skutan rätt. När gick det snett då? Under vilken ledning?

Kan det inte vara så att Sundlöv, Dackell mfl kanske skulle ha fått vara just legender och inte ansvariga för sporten?

Håller dock helt med om att respekten för legenderna ska vara kvar, där stöder jag er.

Jag har märkt, att nu för tiden är det många som är väldigt lättkränkta. Jag har också genom åren märkt att man inte kan "vinna" en diskussion på nätet. Jag har också märkt att många inte förstått detta.

Blå grottan: Dackell borde inte ha blivit GM i Brynäs - där tror jag alla är överens inklusive Dackell. ...Och bråket mellan Sundlöv, Campese och Peter Andersson var minst en halv katastrof - och föreningen lider fortfarande av vad som hände under den tiden.

...Men att ta det som intäkt för att gamla spelares engagemang skulle vara värdelöst eller till och med skadligt för föreningen tycker jag är helt fel. "Stigge" räddade som tränare Brynäs kvar i Elitserien för länge sedan med en mycket svag trupp. Tord Lundström gick in och stöttade när det behövdes. Inge Hammarström låg bakom värvningen av Ove Molin och många andra fina värvningar. Jag är helt säker på att Brynäs varit ur SHL / Elitserien minst en gång utan gamla spelares engagemang. ...Och kanske inte ens spelat i SHL.

mk: Jag kan hålla med om att allt har ett slut, men med Inge ska man ta med sig att han var NHL scout från 1989-2018 och har ett oerhört kunnande och kontaktnät. Visserligen 5 år sedan han slutade men att påstå att han inte skulle varit relevant senaste 10 åren känns helt fel. Även efter han slutade som NHL scout för fem år sedan ser man honom nästa jämnt på juniormatcher.

Berge: Bra inlägg, vi är många som håller med!

Fjuppen: Jag tycker att det hedrar Inge att han fortfarande bryr sig om Brynäs. Det är helt rätt av honom att ge tips, men i slutändan är det helt och hållet upp till beslutsfattarna att avgöra vad de gör av Inges tips.

Som beslutsfattare och lagbyggare i en SHL-trupp måste man ju besitta tillräckligt stor kunskap och integritet för att kunna ta sina egna beslut, oavsett vilka tips man får utifrån.

Sen tror jag kanske inte riktigt att Inges inflytande är vad det en gång varit, så han är knappast medskyldig till den här säsongens fiasko. Vid en frågestund med en av sportcheferna för något halvår sedan (kanske minns fel på tiden men det var ett tag sen) framkom det att Brynäs lyssnar på en NHL-scout som inte heter Inge i förnamn. Det ställdes följdfrågor om vem personen i fråga är men Brynäs representant ville inte säga det, men alla förstår ju vem det är.

Är det någon med access som vet om någon Brynässpelare är med på listan?

Uppladdat:

500x0-capture1jpg.jpg

500x0-capture2jpg.jpg

Horace76c: Tackar!! Ingen Björninen eller Scott? Men man kanske går efter poäng?

JawKee:
Nä.
Jury på Expressen som röstat fram den.
Inte oväntat så är Suomela och Karlkvist 1:a och 2a.

Inga fler brynäsare på listan...
Uppladdat:

500x0-capture3jpg.jpg

Adam Boqvist med två mål inatt!

JawKee: Jesper va? Om inte båda gjorde två mål :)

Davey85: My bad ;) Jesper var det!

JawKee: Kul för Jesper, han har kämpat på i Devils. Men går ju riktigt bra för Adam (dock skadad mycket denna säsongen)

Davey85: Superkul! En av mina favoritspelare. Men gillar båda! Kul att det går bra för dom :)

JawKee: Ja, själv följer jag min gamla favorit Järnkrok närmast. Men såklart alla Brynäsare. Ekholm verkar ha fått en fin start i Edmonton. Assist, plusstatistik och massa istid. Även Silfver har ju hittat målet på sistone.

Davey85: en som det går tungt för är Oskar Lindblom. Väldigt skral produktion. Har dock ej sett matcher han spelat. Kan ett utköp vara möjligt?

{7981}: Han får väl mest lira i fjärde med begränsad speltid. Frågan är väl vad han själv känner, vet inte hur Sharks ser på honom.

« · 2487199 · »