1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736912 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
SaggeBoy:
Första målet vinner ikväll

munkas: Att vi ska gå ifrån att i princip nästan vara helt uträknade (om vi klarar kontraktet) till att bli nästa års Oskarshamn är det nog ingen som tror och såna förväntningar bör alla skippa, annars får man skylla sig själv.
Det gäller att ta små steg. Jag tar hellre spelare som Ljungkrantz och Strömgren än att ta in gamla avdankade spelare som Danielsson t.ex. Som "har varit bra". Jag ser det som ett gott tecken att man satsar på utvecklingsbara spelare.
Blir Johan Persson nästa Suomela? Knappast. men har vi tur så kan ha bli 50% av en Karlkvist :)

Du behöver inte alls spekulera, men det vill jag gärna göra då jag tycker att det är roligt. :) Du kan annars scrolla förbi :)

JawKee: Frågan är om vi har råd att chansa på att spelare eventuellt kommer ta kliv, i kombination med nyförvärv från Allsvenskan.
Är det något som kommer göra oss till slutspelslag??
Ska Johan Persson bli vår Soumela?
Jag tror iofs inte att vi behöver spekulera så mycket angående nästa års SHL eftersom vi kommer spela i Allsvenskan.

BIF Kungen: Hans defensiva svagheter blir tyvärr för mycket för Brynäs tror jag. Därför han skulle gå bättre i ett lag där han mer eller mindre bara kan fokusera på offensiven. Tror Ljungkrantz och Strömgren kommer att växa ut dock. Nästa säsong.

JawKee: risk för att du har rätt.

MEN: man/jag vill ju att han ska lyckas i Brynäs. Har enligt mig den högsta potentialen i dagens trupp.

{7981}: Blair Byron, IKO är det något att ha?

Själv har jag ingen koll på honom…

Ni som har koll, vad tycker ni?

{7981}: Verkar inte stämma (får ont i huvudet av att försöka läsa citatet):
”Hade varit något om det bara stämde, hade det förstås varit en riktigt intressant nyhet. Men det blev avslag på alla håll och kanter kring den.”
Dementeras av Evertsson med.

Bulten: Känner lite så med... i en klubb som Växjö så kan han sprattla till rejält. Så lite ångest känner man ju ändå

nittontolv: tror det stämmer att Dima går till Växjö. Var en som skrev om det i GD chatten för några veckor sedan som hade kontakter där nere.
Tror att Dima får ut mycket mer av sin speed och spel i lag som Växjö.

JawKee: Problemet är väl att han med största sannolikhet kommer stänka in 25 baljor i en annan klubb.

JawKee: Pasic ska vara klar för Luleå enligt Hockeynews.

Bulten: Samma här. Tror det är bättre för både Brynäs och Timashov om han går till ett annat lag

nittontolv: För egen del känner jag mig ganska klar med Dimashov inför nästa säsong

Match dag idag.. ett måste o vinna.. spännande kväll /)

{7981}: Att Dima skulle vara klar för Växjö (dementeras) och Birgersson till Almtuna.

Peja: Rödin haltade av isen efter dagens matchvärmning. Kom ut igen och försökte och då såg det lite bättre ut, skrev GD nu.

Peja: Alright :) Kul! Så de spelarna som vi verkar ha på radarn är:

Ljunggren
Persson
Gradin
Asplund

Kanske Håkanson som en andrakeeper? Men han kanske behöver nån till säsong i HA?
Kan Nikola Pasic vara intressant? Men han lär väl gå till LHC om något.
Sen ska vi väl kanske inte plocka alla ifrån HA heller.
Kan Kevin Clark vara aktuell? Eller tror du man satsar på yngre spelare?

Vilka spelare från egna led tror du man plockar upp?
Axel Eriksson lär väl ligga först bland backar tänker jag, forwards? Sundin? Lindblom? Nordh?

JawKee: Nej, jag har bara koll på Hockeyallsvenskan och SHL. Inte Liiga. Har dock sett i stort sett alla allsvenska lag live den här säsongen och alla många gånger på tv, så har koll på dom spelarna. Men när det gäller finländska spelare verkar Manner främst vilja ha spelare som han har haft i Kärpät eller landslaget, i motsats till t.ex Timrås sportchef som försöker fynda billigare spelare från olika lag i Liiga.

Peja: Uppskattar din kunskap :) Har du någon koll på Liiga? Andra ligor? Några namn som kan vara aktuella för oss?

JawKee: Harju jr är en bra hockeyspelare, men det är inte en SHL-spelare. Lite det jag menade häromdagen att spelare i allsvenska bottenlag i regel värvas av större allsvenska klubbar, som han gjorde till Södertälje, där han misslyckades. Han är inte i närheten av lika bra som de allsvenska topplagens bästa forwards. Tror han hade haft tufft att platsa i typ Björklövens fjärdekedja (ja, så stor är skillnaden mellan lagen i HA).

Zappaholic: Krya på dig Zappa ❤️

Håkkybåkky: ” Är det en sparkaslå-gruppering (likt våra Tallnäs kickers) eller ett gäng sköningar som öser på matcherna?”

Har noll koll på vilka dessa är faktiskt. Kallar man sig ultras varandras tankarna snabbt till huliganer, men det tror jag knappast.
Förhoppningsvis bara en grupp djävulskt inbitna och taggade supportrar som är villiga att ge sitt allt för ökad stämning i Gavlerinken!

Vad är det för galet tips om Dima och vilken brynäsforward kan hamna vart

Vad tycker vi om Harju Junior? :)

Veckans räddning Li… Olkinuora! Riktigt riktigt snyggt

Tigerhjärta: Kul med en ultrasgrupp,!

Zappaholic: Krya på dig....

Honken72: Många Brynäs poäng i natt..i NHL...Är det ett gott tecken inför kvällen.:?:)

Huge: efter att ha tappat in någon puck...i samma match så kanske det var precis det som han skulle göra....eller hur....Mer en förväntning på honom...mer än att rädda oss...Kravbild...Huge Kravbild...

Zappaholic: Krya på dig Zappa. 💪

Zappaholic: Om inget så kommer jag antagligen göra dig sällskap efter kvällens match

Håkkybåkky: Blir spännande att följa deras engagemang! Hade dock hoppats på Luftrunk ULTRAS

Zappaholic: Ajdå, nä då bör du nog låta bli kvällens match. :) Kämpa på!

Håkkybåkky: Är det ”sparka slå” så får dom med våra publikvärdar att göra :)

Tigerhjärta: Är det en sparkaslå-gruppering (likt våra Tallnäs kickers) eller ett gäng sköningar som öser på matcherna?
Go logga oavsett

Bulten: Olkinoura MÅSTE stå.

Jaha. Då ligger man inlagd några dygn för väldigt högt blodtryck. Det måste bero på alla års tittande på Brynäs. Så ikväll blir det inte att titta på matchen. Allt för att undvika förhöjda värden.

Tigerhjärta: Kul!

Det här var ju iaf lite positiva nyheter inför kvällen!
Heja Sixfingers! :)

Huge: Ja efter de två svaga ingripanden så var det himla tur att han redde ut stormen. För honom själv och Brynäs skull. Vore inte speciellt kul om vi tappat 3 poäng pga målvaktsinsatsen när man gör ett ganska märkligt byte.

Limpan visade klass när det behövdes och räddade oss i sista när HV tryckte på som värst och höll på att kvittera.
Räcker det för att få vakta kassen även ikväll? Vem vet..
Vi lär få svaret när Manner har ringt Bulten och frågat om råd. Isf kan det bli Almtunas andrekeeper som får jobbet och ingen av Limpan eller Jussi…

Ny supportergrupp bildad - Bocken Ultras (BU23).
Varmt välkomna!

Dallemas: ”Vaknar med en lätt magplåga….”

Usch ja, måendet är inte på topp. Nästan så man konkurrerar med frugans humörsvängningar.

Dallemas: Gött. Två tavlor av Lindbäck senast och darrigt spel så förväntar mig att vi ser Jussi mellan stolparna på nytt!

Tigerhjärta: Enligt GDs senaste rapportering så saknas endast Bertilsson.

Pyrret: Inte bra att Scott missar matchen..
Dock bra att Jussi står!
Lindbäck gjorde inte på något sätt en dålig match senast, däremot tror jag samtliga känner oss tryggare med Jussi mellan stolparna!

Dallemas: inte läst det men örat mot isen:)

Pyrret: Vart har du läst att Scott är sjuk?

Gameday!!! Vaknar med en lätt magplåga…… de här kommer bli hur spännande som helst. Tror dock att de är målskillnaden som avgör dessvärre.

Berra är out ev även Scott pga av sjukdom. Övriga ska kunna spela. Jussi står.

« · 2487701 · »