1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446122 inlägg · 7966 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
SaggeBoy: Och om Jakob kommer hem, han är inte samma spelare som han var när han lämnade, glöm inte det. Dvs ha inga sjuka förväntningar på honom, han har väl en höft av samma kvalitet som en 82-åring och fortfarande strul efter förra årets blodpropp som jag fattat det?

Osäker på blodproppen, men höften är erkänt strulig i alla fall. Skjuta lika bra som sist kan han i alla fall, så det gäller att få honom i skottposition och inte förvänta sig några vidare hastigheter/acceleration på rören.

SaggeBoy: AW-M89 säger "Nej".
Jag säger "Ja". Tror faktiskt det finns en rimlig chans baserat på hur vissa skribenter med lite bättre koll har beskrivit Jakobs och Anaheims situation.

Ove Myling: Orkar inte tjata om samma svar, du verkar ändå inte fatta.
Scrolla tillbaka till mitt inlägg nr 2487380, sista stycket och försök fatta.

Så länge vi hade chans på slutspel, direkt eller via playin, har jag trott på den möjligheten.
När chanserna efterhand minskade så minskade också min tro på slutspel.
Ända tills chansen var borta, både i praktiken och i teorin.

Diskussionen om utfallet gällde ifall vi hade fått ett bra utfall av ett tränarbyte vid tiden under och efter uppehållet, eftersom HV hade fått det när DOM bytte tränare.
Jag tyckte att spelet (bortsett från mötena med LHC och OIK) hade lyft efter mötena under och efter uppehållet, vilket visade att det tränarbyte som vissa hade förespråkat sannolikt hade försämrats eller iaf inte gjort vårt spel bättre.

Du får nöja dig med dom här svaren, antingen fattar du inte eller så vill du inte fatta, och då kan jag inte göra så mkt mer…

SuneMangs: Tror inte Gradin kommer bada i SHL-anbud. Det finns en ganska tydlig hierarki där allsvenska toppklubbar värvar de allsvenska bottenlagens bästa spelare och SHL-klubbarna värvar de allsvenska topplagens bästa spelare. Steget från Tingsryd till SHL är enormt stort, men jag tycker att Brynäs borde chansa med honom.

Peja: ni vet vem som är sportchef i Modo?

Peja: Jag tycker också vi borde chansa på grabben. Men jag tror du underskattar attraktionskraften i en svensk, utvecklingsbar 23-åring som ligger och nosar på 30 mål. Tror tvärtemot dig att många SHL-lag gärna knyter till sig honom för att sedan låna ut honom igen till HA om han inte skulle hålla måttet dom första matcherna på nästa säsong i SHL. Ser det som en investering mer än en spelare som ska gå in och göra något vettigt redan nästa säsong i ett etablerat SHL-lag. För Brynäs däremot tror jag han skulle vara en bra förstärkning, men inte för t.ex SAIK, Frölunda osv.

Tom Topp: Jo, det har vi koll på. Men MoDo spelar inte i SHL så länge Josh Dickinson går skadad. Sen tror jag definitivt att Löven, sett över 7 matcher, är starkare än Modo i en eventuell final.

Charliejfz:
Hoppas på oss av fler anledningar.
Vill varken att vi eller HV ska halka ur, o är rädd för att det bara HV som är förmögna att förpassa MIF till allsvenskan.
Tror inte vi mäktar med den uppgiften...

SuneMangs: Var väl Bäckis som rekonstruerat höften? Inte JS.

SuneMangs: det där HA slutspelet törs då inte jag tippa!

Svensson_62: Silfverberg opererade höften i våras också. Vill minnas att den har varit strulig innan det också vid flertalet tillfällen, men nu sägs den funka bra i alla fall, så det är väl bara att hoppas att den håller fortsatt.

Tom Topp: Nej, det är ingen lätt uppgift. Men av dom lag och matcher jag sett den här säsongen tycker jag Löven sett starkast ut och har varit jämnast de senaste månaderna. MoDo må leda serien just nu, men i ett slutspel tror jag att Löven drar det längsta strået, även om jag inte avundas MoDo/Löven med att (förmodligen) behöva välja mellan Mora och Djurgården i en eventuell semi. Ska dock bli riktigt roliga matcher att se, till skillnad från vårt (troliga) kvalspel.

Sorry för icke-Brynäsprat!

Horace76c: Skulle bli väldigt förvånad om SAIK inte tar chansen imorgon mot HV. Dock hade jag blivit lika förvånad om inte Växjö kniper alla tre poäng mot oss i sista omgången. Förutsätter också att de städar av LHC. Nja, hur man vrider och vänder på det är det stor fördel för HV inför avslutningen.

SuneMangs: vi har mött Karlin när han tränade Västervik några gånger, och han är lurig den fan!

Tycker ändå det är kul hur folk har synpunkter på vad som skrivs. Men sen när det avtar är det tyst som graven här inne.

Bulten:
Blir inte klok på HV, därför jag inte är lika övertygad att SAIK vinner I morrn.
HV är ju hemmastarka och lyckas ju om och om och om igen hitta sätt att ta poäng mot I princip alla lag.
Men som du säger... SAIK DKA inte kunna tappa poäng i Jönköping.. I synnerhet med tanke på jakten dom är inblandade i....

Horace76c: vi får hoppas självförtroendet fick sig en rejäl törn i lördags plus att stressen slår på nu när försprånget är borta. Mitt tips är dock att Hv löser detta på målskillnad

Jag tycker att Brynäs nånstans visade att Hv inte är så fantastiska. Lag som Örebro, Rögle och Leksand har inte lyckats så slå dem på sistone, Skellefteå bör vara förvarnade och göra jobbet ordentligt. Hoppas jag. Men har sagt så ofta känns det som..

Tom Topp: Gradin Sr har avseserat att det är bäst om sonen inte spelar i MoDo då risken för att det blir en massa skitsnack om han inte levererar är väldigt hög. Stor risk för onödigt energiläckage. Av naturliga skäl lär därför Löven också gå bort.

Visst kan ett lag som Mora, BIK eller det som ramlar ur ta lill-Gradin, men kanske blir det SHL. Han spelar rätt moget över hela isen och gör inte bara mål, trots att det är i ett bottenlag.

Davey85: Ja, jag tycker att Brynäs avslöjade HV skoningslöst. HV har byggt sin framgång på att förlora skotten stort och släppa väldigt mycket skott mot eget mål i början av matcherna. ...Och kommit undan med det utan att komma i stort underläge. ...Men mot ett anstormande Brynäs höll det inte längre. Ortio blev mänsklig. Tror nog att bland annat duracellkaninen Oscar Möller noterat detta. 3-0 till Skellefteå efter första perioden imorgon!

Malken: Ja Möller gör som Brynäs i lördags. Sätter dom i taket. Tre satte Brynäs där plus ett i ribban. Inte femtio i magplattan som tidigare.

Avsluta högt: Ja, hade vart fint o se Möller och Lindström mfl enkelt sätta sina höga skott i PP m.m, som man är van vid.

Berra är out ev även Scott pga av sjukdom. Övriga ska kunna spela. Jussi står.

Gameday!!! Vaknar med en lätt magplåga…… de här kommer bli hur spännande som helst. Tror dock att de är målskillnaden som avgör dessvärre.

Pyrret: Vart har du läst att Scott är sjuk?

Dallemas: inte läst det men örat mot isen:)

Pyrret: Inte bra att Scott missar matchen..
Dock bra att Jussi står!
Lindbäck gjorde inte på något sätt en dålig match senast, däremot tror jag samtliga känner oss tryggare med Jussi mellan stolparna!

Tigerhjärta: Enligt GDs senaste rapportering så saknas endast Bertilsson.

Dallemas: Gött. Två tavlor av Lindbäck senast och darrigt spel så förväntar mig att vi ser Jussi mellan stolparna på nytt!

Dallemas: ”Vaknar med en lätt magplåga….”

Usch ja, måendet är inte på topp. Nästan så man konkurrerar med frugans humörsvängningar.

Ny supportergrupp bildad - Bocken Ultras (BU23).
Varmt välkomna!

Limpan visade klass när det behövdes och räddade oss i sista när HV tryckte på som värst och höll på att kvittera.
Räcker det för att få vakta kassen även ikväll? Vem vet..
Vi lär få svaret när Manner har ringt Bulten och frågat om råd. Isf kan det bli Almtunas andrekeeper som får jobbet och ingen av Limpan eller Jussi…

Huge: Ja efter de två svaga ingripanden så var det himla tur att han redde ut stormen. För honom själv och Brynäs skull. Vore inte speciellt kul om vi tappat 3 poäng pga målvaktsinsatsen när man gör ett ganska märkligt byte.

Det här var ju iaf lite positiva nyheter inför kvällen!
Heja Sixfingers! :)

Tigerhjärta: Kul!

Jaha. Då ligger man inlagd några dygn för väldigt högt blodtryck. Det måste bero på alla års tittande på Brynäs. Så ikväll blir det inte att titta på matchen. Allt för att undvika förhöjda värden.

Bulten: Olkinoura MÅSTE stå.

Tigerhjärta: Är det en sparkaslå-gruppering (likt våra Tallnäs kickers) eller ett gäng sköningar som öser på matcherna?
Go logga oavsett

Håkkybåkky: Är det ”sparka slå” så får dom med våra publikvärdar att göra :)

Zappaholic: Ajdå, nä då bör du nog låta bli kvällens match. :) Kämpa på!

Håkkybåkky: Blir spännande att följa deras engagemang! Hade dock hoppats på Luftrunk ULTRAS

Zappaholic: Om inget så kommer jag antagligen göra dig sällskap efter kvällens match

Zappaholic: Krya på dig Zappa. 💪

Huge: efter att ha tappat in någon puck...i samma match så kanske det var precis det som han skulle göra....eller hur....Mer en förväntning på honom...mer än att rädda oss...Kravbild...Huge Kravbild...

Honken72: Många Brynäs poäng i natt..i NHL...Är det ett gott tecken inför kvällen.:?:)

Zappaholic: Krya på dig....

Tigerhjärta: Kul med en ultrasgrupp,!

Veckans räddning Li… Olkinuora! Riktigt riktigt snyggt

Vad tycker vi om Harju Junior? :)

Vad är det för galet tips om Dima och vilken brynäsforward kan hamna vart

« · 2487494 · »