Brynäs IF

714942 inlägg · 7953 ämnen

Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16

1776409 · » Till forumet


Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Brynäsgubbe: Whatever....zzzzz...gå vidare...
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Zappaholic: Haha för att du precis var det.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Brynäsgubbe: Varför i helvete skulle jag bli det?

Är det ok att skoja lite utan att du leker forumpolis?
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Carl Lejonkräk: håller fullständigt med är så jävla små marginaler som avgör som målvakt om du ska bli hyllad eller sågad sen att laget framför måste va bra de är ju en förutsättning om man ska gå långt i ett slutspel. Så snacket om att han inte levererar i ett slutspel de är ju bara skitsnack enligt mig
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Peja: Det där är lite av en myt med en viss del sanning. Rautio har heller inte spelat i något bra lag i slutspelat och fått bära hundhuvudet kanske lite väl mycket.
Min känsla är att han likt Starkbaum faktiskt hade kunnat gå långt i ett slutspel om han spelat i ett lag som faktiskt gett honom den hjälp som behövs för att just gå långt i ett slutspel.
Åldern tror jag inte är en nackdel här utan snarare en fördel även om jag inte tycker att han är på ålderns höst riktigt än (31 år ung).
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Carl Lejonkräk: Visst men Rautio är ju alltid gedigen i grundserierna men har aldrig visat sig vara en vinnare i slutspelssammanhang. Det är en tydlig trend under hela hans karriär. Att han skulle bryta den trenden på ålderns höst är vad vi får hoppas på men det kanske inte är så sannolikt.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Carl Lejonkräk: Ja bara hoppas vi kan hålla i och vara stabila i fortsättningen också. Just stabiliteten blir en otroligt viktig faktor om de ska lyckas knipa en topplacering i tabellen när den summeras. Gillar lagsammansättningen och bredden vilket borde ge ytterligare stabilitet och höja lägsta nivån mot tidigare säsonger i närtid. Är ändå lite orolig då Brynäs haft otroliga problem att lyfta sig ur formsvackor på senare år, speciellt framåt vårkanten och varit som sämst när det är som viktigast att vara bra. Har ju såklart varit så att skadorna haft en avgörande faktor i detta men bra sammansatta lag ska kunna hantera skador likaså (tufft med nyckelspelare dock).

Allt som allt är jag försiktigt optimistisk inför resterande del av säsongen. Det är dock många poäng kvar att spela om.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Zappaholic: Snälla bli inte vad vi avskydde med dem.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Jag måste scrolla på datormusen för att hitta Skellefteås tabellplacering :-)
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Peja: Mycket ser bra ut faktiskt och målvaktssituationen är just nu riktigt bra med ett mål bakåt senaste två matcherna. Peppar, peppar att någon av de våra briljerar på vårkanten, a och o är försvaret så att målisarna får den hjälp de behöver.
Jag är försiktigt optimistisk.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Huss: Håller med. Det är den här typen av "skitvinster" som gör att man stabiliserar sitt tabelläge. Finns en jämnhet och konsekvens i agerandet på isen. Men mv-situationen gör att slutspelet känns svårt.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Peja: Skillnaden mot för ett par säsonger sedan är att Brynäs faktiskt vinner de där "skitmatcherna" som gör att vi klättrar i tabellen.
Helt klart är att Brynäs har en starkare och bredare trupp i år, sen är frågan hur långt det räcker i ett slutspel.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Carl Lejonkräk: Jag ser det som en större prestation av Brynäs att spöa Karlskrona, trots deras usla form. Men det som man också kan göra, om man ser på matcherna, är att helt enkelt bedöma motståndarnas prestationer. I dessa 3 segermatcherna var nog Leksand de som fick ut mest av sin kapacitet, men tyvärr för deras del är deras kapacitet så pass liten att det inte räcker.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Peja: Tänker du så så måste KHK räknas som topplag och inte avfärdas som dåliga för att de torskat några matcher....
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
SWEATT: Det känns som att alla kan slå alla den här säsongen. Det gäller att prestera helt enkelt. Det är små marginaler.
Jag njuter verkligen när "Inte riktiga AIK" får stryk. Jag önskar dem allt ont i världen. Som grädda på moset så skulle man inte tacka nej till att Uppdrag Granskning synade dem i sömmarna. Hur mycket kommunala medel kan man pumpa in i en förening?"
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
SWEATT: Visst men DIF är ändå ett bottenlag... Och de var usla mot Brynäs.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Peja: DIF har dock vunnit mot SKAIK och Frölunda efter uppehållet. Så dåliga är dom inte.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Brynäsgubbe: Det kallas för en anpassning av taktiken mot det lag man möter för dagen. Bara en idiot skulle köra offensiv hockey i tredje perioden när man har ledningen. Speciellt om laget man möter kör trap hockey.
Sen behöver man ju inte sjunka ihop för djupt ner i egen zon som Brynäs gjorde igår i tredje.

"Krissnack"= Ett typiskt uttryck från Aftonbladet. Ledningen ansåg att saker och ting inte var bra och valde att samla laget direkt efter insatsen för att ta ett snack. Något som visade sig vara en bra metod ;-)

Krissnack är något man håller i Leksand ;-)
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Brynäsgubbe: Spelet blir nog annorlunda mot LHC, man anpassar sig liksom efter motståndet, sen var vi ju ganska överlägsna igår men lite loja framåt.
4 vinster gå de 5 senaste bådar gott även om jag har dålig koll på hur LHC spelat den senaste tiden.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Brynäsgubbe: Kan bli knepigt mot LHC. 3 raka segrar är förstås fint men Leksand & DIF är trots allt seriens sämsta lag och Karlskronas form är urusel. LHC blir som du säger ett betydligt tuffare motstånd.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Skrubben: Det är i tredje perioden allt ska avgöras. Jag tror bara inte vi kan hålla samma nivå mot LHC. Ett lag som vi dessutom brukar ha svårt för på bortaplan.
_______

Krissnack??
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Brynäsgubbe: Hur då? Efter två perioder ledde vi skotten med 24-9? Jag skulle säga att vi var ganska överlägsna Karlskrona i två perioder. Sedan blir den tredje perioden som den blir. Vi blev lite för ängsliga att hålla ledningen. Men så brukar det kunna bli med laget som leder.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Carl Lejonkräk: En vinst är en vinst, men vi kommer få rådäng två dagar i rad om vi spelar såhär mot LHC.
Kommentera


Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Inkazar: Skönt att vakna upp idag..
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Davey85: som man brukar säga i golfen, det syns inte i scorekortet ändå om du knallat ruff hela hålet men går i för bogey! 👍
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Davey85: Håller med. Skön seger. Inget finlir men 3 poäng är 3 poäng.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Ingen vacker seger. Just därför är den så jävla vacker. 3 poäng och inga skador är alltid lyx.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Skrubben: hahah ja kom ihåg det..var på plats den gången också..pinsamt var det.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Skrubben: Hahaha just det, det hade jag glömt. Det var rejält okunnigt och pinsamt, att publiken unisont hade missuppfattat hur den regeln fungerar.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Zappaholic: man bara myser en sån här kväll med vinst för oss och torsk för ett annat gäng som jag inte vill säga namnet på 😉
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
bifhjärta: Extra skönt att vinna framför Sveriges mest okunniga publik. Förra matchen mot KHK buade dom så fort Brynäs bytte spelare, idag skrek dom "domarskandal" i slutet av tredje perioden. Totalt obegripligt vad dom syftade på där.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Sen får vi inte glömma en sak och det är defensiven som dom slipade på och lyckats fixa till..2 insläppta mål på 3 matcher är inget annat än grymt!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Brynäsgubbe: starkt att vinna trots dåliga insatser..skapar vinnarkultur!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Zappaholic: Domarna krönte sin usla insats med att ge Granis en tvåa för en dutt i ryggen, pinsamt att se KHK:arens döende svan.
Rättvis seger i en knepig match.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Dalrt: Bara tillfälligheter att KHK har legat så högt i tabellen. Man har kunnat se att dom överpresterat rätt länge och nu har baksmällan kommit.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
2 Brynäs 17 11 0 0 6 55:39 33
3 Malmö 17 10 1 1 5 50:38 33
4 Karlskrona 17 10 1 1 5 40:29 33
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Forsberg 1978: Phu! Farligt att sluta spela efter två perioder. Vad var planen i tredje egentligen?
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Herregud det där var en pärs.

Brynäs var inte bra i de två perioder jag såg. Inte bra alls. Glad för 3p, inte välförtjänt dock. Det kändes som en "sån" kväll men vi klarade det. Pust!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Dalrt: Jag skulle vilja påstå att vi ligger tvåa i serien.
Kommentera


Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
3 poäng en tisdagkväll på hockeysveriges baksida tar jag alla dar i veckan, tackar!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
SKÖÖÖÖÖÖÖÖN.....T
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Zappaholic: sköööönt att vinna otroligt skönt ✌✌✌
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Hahahaha 3 goa poäng och 3:e raka vinsten men massa mer att önska av spelet!
3:e raka förlusten för KHK hahahaha ska ni bara ha!!!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
JAAAAAAAAAAAAA!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Tack Brynäs för 3 enkla på födelsedagen. Sambon köpte Brynäshalsduk till mig också. Bra kväll.

Hur kan KHK ligga i toppen av tabellen? Brynäs gör en riktigt dålig match men vinner ändå emot KHK som är helt sämst.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Zappaholic: Tre i rad👌
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
ANDAS UT!

Fan, våra målvakter har steppat upp. Så jävla nödvändigt!
Kommentera


1776409 · »