1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750166 inlägg · 7967 ämnen

Krönika

Krönika
Laguppställningen om jag får bestämma Förste målvakt Jamie Ram. Båsöppnare Joakim Lundström. Tredje målvakt Johan Asplund utlånad.

Första femman: Höger back Tommy Sjödin,Henrik Petre och kedjan från höger: Jonas Soling,Jan"Janne"Larsson och Ove Molin.

Andra femman: Höger back: Pär Djoos,Henrik Rehnberg och kedjan från höger: Kenneth Bergqvist,Roger Kyrö och Tony Mårtensson.

Tredje femman: Höger back: Adam Andersson,Jussi Pekkala och kedjan från höger: Simon Östlund,Tommi Miettinen och Mikko Luovi.

Fjärde femman: Höger back: Daniel Johansson,Veli-Pekka Laitinen och kedjan från höger: Björn Danielsson,Daniel Wågström och Niklas Anger.

Per Mårs,Jonas Floberg och Kristoffer Jobs alla forwards. Alla Utlånade till en allsvensk klubb.0

Fans sajten Svenskafans.com där på avdelningen för Brynäs IF . Så har Tommy Lindström varit skrivbent. Men han har lagt av så nu är Brynäs sidan "sten död". Så jag skulle vilja fråga er på forumet om de är några som är intresserade av att börja skriva på sajten? . Snälla jag vill också börja skriva men min email adress krånglar just nu.

21 dagar kvar till laget går på is. 7/8 spelas första träningsmatchen mot Bofors IK kl.19.00 i Sandviken. Jag ska själv på matchen. Är de någon annan som funderar på de?
Skulle vara kul om de kom några mer. Så vi kan stötta laget och hälsa Esko välkommen.

Jag tror att Brynäs IF blir mellan 6-10 i Elitserien. Om man blir bättre än sexa. Så är de än en toppsäsong. Om man blir sämre än tia. Så är de en katastrof och ett stort fiasko.

Powerplay femman: höger back: Tommy Sjödin,Henrik Rehnberg och kedjan:Jonas Soling,Jan"Janne"Larsson och Ove Molin.

Boxplay femman:höger back Pär Djoos och Henrik Petre och kedjan: Höger Mikko Luovi och Roger Kyrö.

Vi fans måste visa mer tåga och stötta vårat lag. I Gavlerinken när vi spelar. Så är de nästa bara jag och nåra stycken som skriker och stöttar laget. De är pinsamt och beklämmde.

Om Brynäs IF nåra slutspel så tror jag att man "bara" orkar hålla ut i 7 matcher . Men förlorar tillslut kvartsfinalen.

Ni får gärna kommentera krönikan.

Med vänliga hälsningar Tor Karlström.

Sv: Krönika
Tor Karlström: Hur kan du sätta Lundström som 2:e målis å låna ut Aspen? Tror även inte atrt Veli-Pekka å Anger vill eller kommer spela i 4:e femman....

Föresten så har jag själv skrivit om olika laguppställningar men jag har kommit underfund nu att det inte går att sia hur det kommer att vara... Så jag tyckervi inte ska för tillfället att skriva det utan vänta in träningsmatcherna när de börjar.....

LotharHsand: Beträffande vad Laitinen och Anger VILL så hoppas jag att Esko skiter högaktningsfullt i det. Om han säger åt vem som helst att spela i fjärdefemman så ska de spela i fjärdefemman och göra det så bra de bara kan och visa lite stolthet över att de överhuvudtaget har en brynäströja på sig. En spelare som inte vill spela i fjärdefemman behöver inte bemöda sig med att byta om alls.

Ford Prefect: Det är inte om de vill eller inte, det jag menar är att jag inte tror att de kommer tillhöra 4: femman, varför skulle Brynäs värva sånna spelare då för?
Näe jag tror att de kommer tillhöra de 3 första femmorna.
Tror mycke på dessa spelare så jag tror nog att de vill visa upp sig i sin nya klubb och de kommer försöka ta en plats i 1:a femman.

LotharHsand: Jag tror inte heller att de kommer att spela in en fjärdefemma, så där är vi överens. :)

LotharHsand: Tja LotharHsand!

Du undrar varför jag rankar "Jocke" Lundström före "Aspen" så är de så här att jag tänker långsiktigt. Om Esko matchar in Lundström lungt och fint denna säsong . Med Ram som backup . Så tror jag faktiskt att "Jocke" kan vara redo till nästa säsong att ta över som förste målvakt...
Sen så har Asplunds utvecklingskurva inte varit direkt spikrak. Så tänk så här hellre en sesantion av "Jocke" än två "halv bra målvakter" som "Aspen" och Jamie Ram.
När de gäller min placering av Veli-Pekka Laitinen och Niklas Anger så är de "bara" rena spekulationer. Varken Jag eller någon annan har svaret. Den som har de är Esko

Vilka träningsmatcher ska du på?

Ska du se någon Elitseriematch i Gavlerinken?
Snälla kom ner till Gävle och stöd laget i ditt hjärta.

Med vänliga hälsningar Tor Karlström.

Ford Prefect:
Någon fjärdefemma av rang kommer vi inte få se i Brynäs i vinter...
De pengarna finns inte.
Men tyvärr är det "depth" i truppen som gäller om det skall bli ett trettonde SM-guld (i hockey).
Således rätt bra läge för FBK igen! De har bredden.

Ford Prefect: Tja Ford Perfect!

Helt rätt inställning du har. Du skriver att man ska visa stolthet att över huvudtaget få spela i Brynäs IF. Håller jag med dig till 100 %. Man ska vara beredd att slicka hela omklädningsrumets golv om de hjälper laget fram till vinst. Jag hoppas att Esko plockar fram "piskan" och får lite fart på "gubbarna" Djoos och Larsson & compani.

Jag är ett så pass hängivet fan att jag skulle faktiskt kunna om jag vann sisådär femtio tusen på tips. Så skulle alla pengarna gå direkt till Brynäs IF. Min anbition är att sen samtliga brynäs hemmamatcher inklusive alla hemmamatcher i ett evtuellt slutspel eller kval. När de gäller borta matcherna så ska efter sommarn om jag har tjänat tillräckligt på sommarjobbet skaffa digital tv och se borta matcherna med Com Hem.

Jag tycker att Keb Eriksson på Gefle Dagblad är den bästa skribenten om Brynäs. Kollegerna på Arbeterbladet Bengt Persson och Bengt Andersson är flera ljusår infrån orkalet Keb Eriksson.

Med vänliga hälsingar Tor Karlström

Tor Karlström: Tjena Tor. Prämier matchen mot Leksand ska jag se på O`Learys å sen samma vecka den 28 ska jag ner till Gävle (kanske-ej spikat än) å se Bif mor Djurgården.

Har bestämt att jag ska ner minst 1 gång i mån till Gävle å se en match, sen så blir det även matcher i Timrå å Ö-vik (Bif-Tik/Modo).

Man måste ju se Brynäs ju, följa å heja fram laget till segrar....

MVH//Lothar

Tor Karlström: Jag håller med dig inledningsvis. Men Keb? Snälla! Karln har inte haft ett rätt sen stan brann...

Ford Prefect: Menar du att Keb är en dålig skrivbent? Eller....
Förklara dig tack.

LotharHsand: Tja LotharHsand!
Kul om du kommer ner till Djurgårdsmatchen. Din ambition att dra ner till Gävle minst en gång i månaden. Låter perfekt och visar att du är en riktig Brynäsare. Att du offrar "lite" stålar för att se laget i våra hjärtan. Är beundransvärd och värd att bocka för. Har aldrig varit i Timrå på match . En fråga är de nåt tryck i hallen?
Angångende fans så undrar jag om du har funderat på fenomenet medgångssupportrar?
Jag personligen tycker att såna fans är de vidrigaste och mest avskyvärda på Jorden som finns.
Om Brynäs IF drabbas av motgångar så växter min kärlek för laget. Så om Brynäs mot all förmodan skulle åka ur Elitserien så skulle jag stanna kvar som ett ännu mer hängivet fan. Så stark är min kärlek för Brynäs IF.

Om du kommer ner till BIF-DIF vecka 28. Så om du har en Brynäsmatchtröja så för gudsskulle ta med dig den. Sen så är lämpliga saker att ta med är Brynäsmösa,halsstuck,flagga och tuta. Samt en stor och högljud röst.

Tor Karlström: håller med dej helt! om det händer nåt dåligt med Brynäs. T.ex att de åker ur,då älskar man ju självklart laget ännu mera,och hjälper dom ännu mer på läktaren osv...

Tor Karlström: Hej Tor!
Känns jäkligt spännande att jag och LotharHsand ska åka ned å se några matcher i Gavlerinken.
Hoppas själv på att först kunna se Brynäs - Linköping och sen Bif-Dif.
Angående om det är tryck i Timrå , så kan jag säga att det kan vara ett fruktansvärt tryck där, men just de matcher jag var där förra året , då var det ganska dött måste jag säga.
Jag håller helt med dej när det gäller medgångs supportrar , finns dom som inte bryr sej på flera år när det går tugnt.
Men sen när det går bra igen då är de och har alltid varit enligt de själva , stora fans.
Sen finns det juh dom som byter lag efter tabellen också.
Det är ännu fulare.
Funderar på att beställa en match tröja, vad rekomenderar du ?
Vit eller svart ?

Att jag kommer skirka mej hes kan du ge dej faan på !

Hade skönt i solen Tor!

Mvh - Lesky

LetsGoPens: Tja LetsGOPens!
Du undrar om matchtröjan ska vara Vit eller svart. Mitt svar är svart narturligtvis. Har själv en svart matchtröja. Jag har även mitt efternamn på ryggen och numer 30. Så skaffa en svartmatchtröja med ditt efternamn på ryggen och ett skysst numer tycker jag. Men du kan också köpa både en svart och en vitmatchtröja. Har själv börjat fundera på om en vit tröja kan vara bra. En anledningen är att man bland annat stödjer Brynäs IF ekonomiskt.
Kul att höra att du planerar ett par resor ner till Gävle. Då kan vi med gemensam krafter hjälpa laget i våra hjärtan till en seger. Jag undrar om du inte ska ta dig ner till Sandviken onsdagen den 7 Augusti och se Brynäs första träningsmatch mot Bofors IK kl.19.00 i ishallen. De skulle vara hel skysst. Ta med dig din polare LotharHsand också. Ska själv gå på matchen.

En fråga vid vilken tidpunkt i ditt liv blev Brynäs IF laget i ditt hjärta och varför?
Var de någon speciel händelse?
Skulle vara roligt att veta.
Angånende Niclas Wallin så säger jag bara pengar och nästa vår då ska Niclas flytta hem till Brynäs.

Tor Karlström: Tjena Tor. Angående matchtröja så har jag en svart med mitt efternamn (f.d) på å mitt nr som jag hade när jag lirade hockey. Den svarta är så himla snygg. Har satt upp denpå väggen å när man kommer in i mitt rum så ser man den direkt där på väggen.

Tidpunkten för mig när jag började heja på Brynäs var när jag var 8 år å jag var mycke me en kompis som hejade på Brynäs, sen så följde jag även slutspelet 92-93 å det var även då jag blev ett fan till dem.
Det var då jag tog Molin till min favorit, han spelar ju fortfarande kvar så han e guld......

Som LetsGoPens skrev så ska det bli jäkligt kul att åka ner till Gävle å se till att brynäs vinner.
När brynäs möter Leksand i premiäromgången så ska jag nog sitta på O`Learys ler hemma (har ju köpt lägenhet så då blir det hockeykväll hemma hos mig) å följa matchen.
Sen ska jag ner till Gävle när de mötwer Dif sen så får vi se vilka mer matcher man ska på.....

Tor Karlström: Tack för ditt råd, får se om det blir svart eller vit.
Försöker också stödja BIF ekonomiskt, har köprt typ alla huvudbonader som finns i Brynäs shopen plus massa annat.
Alldeles riktigt, vi ska försöka bära fram Brynäs till seger =)
Du undrar om jag kan ta mej ned och se matchen den 7 Augusti ?
Det kan jag tyvärr inte svara på nu, beror väl på hur ekonomin ser ut och det kan hända att jag är i stockholm då också.
Men vi får se.

Hur jag började heja på Brynäs?
hmmm, 6 år gammal satt jag och såg på SM-Finalen Luleå-Brynäs och började heja på det ena laget som var Brynäs.
Grät efter de 2 första matcherna som losades, men sen blev det som bekant guld firande.
På den vägen är det.
Sen dess har jag bara blivit mer Brynäsare för varje år ;)

Tror personligen att Nicke Wallin stannar i NHL i minst 3-4 år till.
Men jag hoppas självklart att han kommer hem tidigare.

Må Väl

« · 97458