1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753508 inlägg · 7967 ämnen
« · 2520492 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: mmmm ”fakenewz”😅

eltifoso: Det hette Elitserien fram till 2013 vilket får mig att undra varför ett kontrakt från 2002 nämner SHL.

KalleTeodor: Fan vilka snygga mål i en final! Dedär laget skulle vi haft i SHL iår, kanske vi sluppit åka ur med huvet ner…..

Stefan R 63: Och?

Blå grottan: Kör inte dina typer av bilar.

För den som vill muntra upp sig med att se Brynäs ta SM Guld 2023 finns lite bilder här:
hockeysverige.se/2023/04/07/tv-brynas-vinner-u16-sm-se-hojdpunkterna-har

Några riktigt fina mål bl s ett Loob - Sandström mål för er som kommer ihåg det…

Drugstore : Det var nog synd att inte Gudlevskis fick vara kvar, vi tar tacksamt emot.
Som han spelat hos oss hade nog han kunnat rädda er från kval o kanske rent av en slutspelsplats.
Med tanke på hur rörigt er målvaktsituation såg ut under säsongen, var det nog det som fällde er

Mrassarson: Det är klart att man blir orolig.Det finns nog ändå en revansch lusta hos pojkarna att ta oss tillbaka o ställa allt till rätta.Jag har skrivit tidigare att bildbeviset finns ju på 52 matcher vad som gick bra o dåligt.Det är väl bara att sätta sig ner i lugn o ro med alla inblandade o kolla.

Blå grottan: "Men att börja bygga nytt med samma SC och med samma stomme oroar mig"

Det hade oroat betydligt mer om vi var kvar i SHL.
Nu ska denna stomme av spelare vara i toppen av ligan.
Men JA.. ja det oroar även i AS.

JawKee: Ellis har en poäng, även om det låter hårt. Det fanns en ”förlorande komponent” i laget under förra säsongen. Därför åkte laget ur. Exakt vad det var kan man spekulera länge kring. Men att börja bygga nytt med samma SC och med samma stomme oroar mig.

JawKee: Så du känner ingen ilska och framförallt bitterhet över allt som hänt och den verklighet Brynäs herrlag står inför nu? Och losers? Jo då, det finns de väl fler/många som är efter säsongen, dock få som dem som åker ur en serie (läs Brynäs IF) Men vi kan glädjas att föreningen har Winners samtidigt. Stort Grattis till 16-laget!

ellis: Då är hela shl fullt av losers alltså, eftersom bara ett lag vinner guld.
Jag såg ett lag som kämpade satan i slutet och gav allt och visade hjärta. T.om publiken visade hjärta.
Låter bara som att du är arg och bitter och behöver få utlopp för dina känslor.

bradberry: korrekt, skit bakom spakarna här, Ulf Samuelsson givetvis😂😂

Svensson_62: Är rätt förbi att beskylla alla haverier vi sett senaste åren på enskilda spelare och tränare.

Rodrigo: Kan ju i o f s bero på spelare och tränare också. Inte bara på SC.

Sjödin: Om man tror att ingen annan kunnat göra det bättre måste man också tro att Brynäs 22/23 var helt dödsdömda att åka ut, oavsett sportchef. Tror du verkligen det? Hade Evertsson gått in som sportchef, tror du ändå Brynäs hade åkt ut?

Wilhelmsson: Hv 71 var också en stabil förrñ eller hur

Erol Ateceae: Håller inte riktigt med. Beror på vilken arena det är. T ex i Madison Square Garden skriker man fortfarande ”Potvin sucks!!!” när man möter Islanders. Detta efter att Potvin körde över Pröjsarn allvarligt 1979 - det var för för 44 år sedan… Och Nassau Coliseum/Islanders var ju känd för sin fantastiska stämning.
Och katedralen i Montreal eller t ex i Boston ska vi inte ens tala om. Där kryllar det av kunniga, fanatiska supportrar. Och ”Leafs nation” som dyker upp överallt. Och går man på hockey i Denver kryllar det fortfarande av supportrar med Sakic och Forsbergtröjor.

Brynäsgubbe: Hette det SHL redan då?

Elitserien(?) körde all star minns jag, nord mot syd
Ett par år in på 2000-talet
Alltid tyckt det varit rätt intetsägande tillställningar

Brynäsgubbe: aldrig hört talas om heller

Farsang: Jag förstår inte.

2002, SHLs all-starmatch?

Rodrigo: det håller jag med om Alcen borde aldrig ha kuppats in.
Men sen är jag osäker på om en annan sportchef hade gjort det så mycket bättre.
Tror att det ekonomiska har gjort att man inte har kunnat värva . Men även relativt dåligt utbud på spets och att Brynäs har varit sjukt oattraktivt för den/de som kunnat va spets.
Svårt och sia om vad Alcen har haft på bordet men fått avslag för att det blir för dyrt.
Sen tror jag att det är något som gnagt i truppen på pappret bör vi legat längre upp.
Min gissning är att Palve och Timashov om de hamnar i shl kommer göra betydligt mycket mer poäng i vilket annan lag som helst.
Det jag vill ha sagt är att det är lätt och skrika sparka.
Men man måste ha hela bilden innan man kräver det.

Finns två alternativ som jag gissar på.
1 Alcen åker inom en månad och Janne Larsson tar den platsen.
2 Alcen åker i mitten av säsongen om dom inte är top 1-5 i allsvenskan.

SuneMangs:
"Fansen på läktaren sitter och skriker "Go team go!" och "Let's go Rangers". Själlöst är ordet. "

Men oftast är det tyst eller ännu värre, likt Florida och Örebro, bortasupportrarna hörs mer trots att det är slutspel.

ellis: Du får väl swisha några extra miljoner då så vi får råd att byta ut dom mot bättre (och dyrare) spelare...

Wilhelmsson: Lätt att vara kaxig med en miljardär som håller föreningen under armarna. ”Resterande 30 miljoner finansierades genom gåvor – framför allt från Jakob Porser.” Och det är utöver de 10 miljoner han skänker årligen. Porser äger Luleå.

JawKee: Får stå för dej, jag såg ett lag där dessa spelare falla ur shl. Då är de inte direkt några winners i min bok...

Wilhelmsson: Hoppa in i epan och åk hem nu willy, det är sent.

Peja: Blev lite rädd när HV-snubben var in här och sa att Wännström på isen är rädd som en harpalt i skogen pga tidigare hjärnskakningar. Vill ha mindre klena spelare och mer Granström-typer.

Peja:
Det gäller att hitta en väg till SHL. Den kan se olika ut men Brynäs (JAEG) måste välja en väg och gå all-in på den.
SHL-fallskärmen läggs på de som signar nu annars hade de inte spelat kvar. Efter det blir det svårare.
Hur skall Brynäs klara av att hålla ihop lagets spelstil med kommande värvningar när det varit svagheten hos de yrkeskunniga och insatta efter guldet 2012 och fram till degraderingen?
Bang for the buck-värvningar behövs. Jobbar Hansson kvar?

SuneMangs: Jag räknar kallt med en medelålder på 30+ i Brynäs toppkedjor nästa säsong. Hoppas bli motbevisad men tror inte att Alcén är kapabel att hitta yngre toppspelare. Samtidigt tror jag att spelare som Wännström och Persson skulle kunna leverera storstilat.

brynäs08: AP var inte ett reject. Han hade flera förslag bland annat från Brynäs, men valde att få en större roll.
Kingman och Mannberg är dock korrekta. Kingman har dock tagit hjälp av en mental coach och har blivit bättre än när han var hos er.

Välkommen till HA. Hoppas vi inte möts i vinter;)

Peja: Oerhört hög snittålder, men full med rutin. Skadar ju inte direkt heller att Persson numera är van att snitta en poäng per match i HA. Skulle vara en riktigt bra värvning det.

Sen ser jag faktiskt hellre Ölund som förstecenter (såvida inte Larsson ansluter) före Scott. Bara så Ölund får en riktigt jävla bra säsong i sig, för det finns bra hockey därinne. Svårt att visa i SHL i en tredjelina dock.

SuneMangs: Som nämnt någon bugg. Jag fick upp samma på strömgren, björninen och någon mer spelare.

ellis: Att kalla dom för "losers" för det är bara patetiskt

Synd som Brynäsare att man inte får möta Örebro, Skellefteå och Frölunda nästa år. Det hade ju som vanligt gett 20 - 25 poäng. Å andra sidan slipper man OIK.
Skall bli härligt nästa år, sitta o gotta ner sig i vilket lag som skall åka ur.

Svensson_62: Mora åkte i alla fall ur slutspelet tidigare ikväll. Får se om Johan Persson dyker upp i Brynäs eller någon annanstans. Rent spontant vore Persson tillsammans med Rödin och Scott en fin kedja.

SuneMangs: troligtvis bara någon bugg att den bilden på Hedberg från den statusen där dem skriver att folk lämnar har poppat upp som ett eget inlägg för vissa. För jag kan inte hitta den på deras sida alls

Wilhelmsson: ” SHL är en F1 bil, HA är en volvo 740.”

Ödmjukhet är. inte din starka sida? Du gör inte direkt bra reklam för ditt lag - alla här inkl du själv vet att det skulle vara helt annat ljud i skällan från dig om Luleå åkte ur… Eller har jag fel i det?

Wilhelmsson: "Återigen går du på historia, vad har gamla meriter med att göra med dagens lag? inget alls, det är på sportsliga grunder man spelar och ni åkte ut för att ni var tyvärr sämst.
Och varför lönetak? Ska bästa ligan ha lönetak för att hjälpa sämre ligor? helt otroligt, SHL är en F1 bil, HA är en volvo 740.Återigen går du på historia, vad har gamla meriter med att göra med dagens lag? inget alls, det är på sportsliga grunder man spelar och ni åkte ut för att ni var tyvärr sämst."

Läs igen!!

Historia och SM guld definierar ett framstående och legendariskt hockey lag.

Jävlar vilket kvalificerat skitsnack, ;-)) Sämre liga ??? 2022/2023 är absolut inte en sämre liga utan en av dom jämnaste och bättre säsongerna någonsin,
Så utöka ligan med fyra lag till sen lägg ett lönetak på SHL lagen.
Ett kvalspel där dom två sista lagen i SHL möter dom två bästa i HA, och med ett lönetak i SHL så skulle det bli ett väldigt intressant kval och att se vad topplagen i HA kan göra i mot bottenlagen i SHL när löneskillnaden inte är närmelsevis lika stor som idag.
Med detta system skulle juniorverksamheten i hockey Sverige få ett genomslag då utveckla egna juniorer skulle spara en massa pengar och ge klubben extra pengar på import spelare.

Farsang: Märkligt, för den dök ju upp i mitt flöde nu?

J-S: Återigen går du på historia, vad har gamla meriter med att göra med dagens lag? inget alls, det är på sportsliga grunder man spelar och ni åkte ut för att ni var tyvärr sämst.

Och varför lönetak? Ska bästa ligan ha lönetak för att hjälpa sämre ligor? helt otroligt, SHL är en F1 bil, HA är en volvo 740.

Hej.

Wilhelmsson: "Att lägga lönetak på SHL är att strypa SHL för att försöka hjälpa HA, och återigen, Porsér ger inte så mycket så att vi kan köpa vad vi vill, skuggan säger i klipp efter klipp att vi inte har musklerna att bjuda på bästa spelarna, du får ta till dig fakta istället för att vara bitter på mig."

Som vanligt är du helt fel ute.
Lönetak är för att hjälpa svensk hockey,
Skapa ett större intresse och motverka inflationen.
Ge yngre spelare en chans att slå sig in i högsta ligan.
Sen bitter är jag absolut inte utan det är bra för Brynäs att få en nystart.
Efter alla SM guld så var det dags att vi börjar om.
Hur många SM guld har Luleå?

Farsang: å andra sidan var väl Alcen tydlig (hm?) med att alla dörrar inte var stängda trots att att han meddelade att 11 lämnar, typ.....

SuneMangs: i och med att den togs bort så är det ju självklart att det var ett misstag?

JawKee:Utveckla? Enkelt. Vad jag vet spelade dessa boys ned oss i Allsvenskan för ett par veckor sen. Glömt det?

Nu blir jag fundersam. Varför la Brynäs upp en bild på Tom Hedberg utan text igår? Var inte han med på listan av spelare som lämnar?
Uppladdat:

500x0-bac2481fff1ebda1c4ae641febb13f88.png

Wilhelmsson:" Lönetak skulle kanske fungera men endast om ligan är stängd, nu är den inte det så det är ingen idé att spekulera om något sånt."

Jävlar vilket skitsnack varför skulle lönetak bara fungera om ligan var stängd.
Du är för härlig ha en skön påsk.

Wilhelmsson: Håller faktiskt med dig vad gäller åttondelsdravlet. Lag 1 ska möta lag 8, lag 2 möter lag 7, osv.

J-S: Stängd liga? fy fan heller, tycker inte ens att Luleå skulle ha spelat i slutspelet, avskyr åttondelssvamlet.

Vi kom 10 och borde ha inte fått spela nå mer.

Att lägga lönetak på SHL är att strypa SHL för att försöka hjälpa HA, och återigen, Porsér ger inte så mycket så att vi kan köpa vad vi vill, skuggan säger i klipp efter klipp att vi inte har musklerna att bjuda på bästa spelarna, du får ta till dig fakta istället för att vara bitter på mig.

Svensson_62: Ja, för fan. In med miljardärer som driver klubbarna också. Sen när Luleås ägare tröttnat på sin leksak relocatar dom Luleå HF till Stockholm för att SHL anser att det finns mer kommersiell potential där.

Nej, tvi vale för kapitalismhockey. Fansen på läktaren sitter och skriker "Go team go!" och "Let's go Rangers". Själlöst är ordet. Tacka vet jag det svenska systemet, vad gäller allt.

« · 2520492 · »