1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742263 inlägg · 7967 ämnen

KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
bifhjärta: Råkar vara i Karlstad i dag. Har fått en biljett till matchen B1 vänster plats 15. Senast jag var där var då BIF van stort i sista perioden tror det var 4 - 0 eller liknande. Vi får hoppas på en repris ;-)

bifhjärta:Tror det är viktigt att ligga jävligt tajt på fbk:spelarna och inte ge dom 1mm extra is för då blir dom griniga och kan tappan matchen likaså att få det Brynäs gör så bra ibland dvs det snabba spelet får vi till detta bra så ska vi slå fbk men vi ska få till detta också och där är problemet tyvärr! Får FBK dom här äckelmålen dom gör titt som tätt så blir det tufft!

Kom igen Brynäs vinn nu FORZA!

tjugo8: blir revansch ikväll!.

Redigerad kommentar

Aaaahh...TJ snackar revansch igen...

MR Bif: ja det är fan ständig ångest.. men även om det skulle bli 0-2 i matcher efter idag så är det verkligen inte kört för det, större mirakel har skett och mellan två så jämna lag kan allt hända

Carl Lejonkräk: Skulle faktiskt bli förvånad om han verkligen gör det..ett byte gör han sen försvinner han säkert

Brynäsgubbe:Tollefsen spelar enligt AB. :/

Nu vet ju brynäspelarna att Tollefsen har ett ömt knä! :-P

Granström BUSS PÅ!!! ;-)

Man kan inte riktigt njuta utav detta läge vi befinner oss i det är en ständig ångest och en fruktansvärd nervositet tyvärr!

Brynäsgubbe: Vi får se om han verkligen kommer till spel

Brynäsgubbe: se på fan. Det trodde jag aldrig. Synd

Tollefsen spelar enligt AB. :/

Qvarre:
Håller med... grym 50-50 serie det här. Tror på 2-2 efter full tid, sen vete fan... Wallin avgör väl säkert bara för att jävlas.

MR Bif:
Om inte Färjestad får samma sjuka flytmål som förra matchen så ska det nog kunna gå vägen, speciellt om effektiviteten går upp ett eller några snäpp gällande målskyttet.
Det känns som 50-50.

Tips: 4 -2 till FBK.

Carl Lejonkräk: Ja jag är öppen för alla förslag bara vi vinner! ;-)

micke63: Idag måste vi alla tro på Brynäs, vår tro kan göra skillnad!

Carl Lejonkräk: Tror på vårt Brynäs ikväll 0-2 Ollas & Nordan !

Zzz: Får iallafall hoppas han är borta resten av säsongen

bifhjärta: Klart dom mörkar, det skulle inte förvåna mig om han är med på laguppställningen men aldrig kommer till spel.

bifhjärta:Han tränade inte, han var på is några minuter utan utrustning

http://www.vf.se/sport/ishockey/tollefsen-pa

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: Har läst att Tollefsen kanske inte spelar idag ändå..mörkar dom? Hade blivit förvånad om han spelar idag med tanke på hur det såg ut i söndags.. Vet att han tränade igår, men han kanske bara var på plats :)

MR Bif: Tja, vi måste bara vinna. 2-2 och vinst i Sudden säger jag. Scott avgör.

MR Bif:
Just där är anledningen till att jag har så jäkla svårt för Färjestad...deras totalt osympatiska supportrar..(sen har ju faktiskt JJ och RW bidragit till ogillandet också)

Vad tror vi om kvällens drabbning? Förlust och det ser riktigt tungt ut tyvärr!

Jag ä int bitter vinst 4-1 Djoos, Scott, Ollas x2!

En kollega här på jobbet är FBK:are och ska jag vara ärlig så tål jag inte att se han just nu bara flinet han visa upp när man kom in i matsalen i morse lockar fram monstret i mig! :-)

Horace76c: har en kollega på jobbet med en trolig födelsedag (fbkare) . Kallar alltid fbkare för det ordet. Hatar så innerligt det laget sen många år.

BRYNÄS4EVER NR1:
Lol, första ordet ska jag fan börja köra med :-)

bifhjärta: Ingen aning...frågan är vad han ska bidra med och vem han ska peta?

Zappaholic: Är basse borta säsongen ut eller?

Redigerad kommentar

bifhjärta: Gretzky? Han la väl av -99...

Usch, ingen bra känsla alls inför morgondagen...fbk har alltid sånt flyt mot oss. Typiskt att tollefsen klarade sig. Imorgon vill jag att pucken ska studsa åt vårt håll för en gångs skull. Någon som vet nåt om Gretzkys status?

Svanru: Kan kallas enögdhet ganska vanligt förekommande bland alla typer av supportrar ;-) 

BRYNÄS4EVER NR1:Språket avgör er intelligens men har förtröstan ni vinner till slut

Tja. 

Vilka biljetter gäller för bortasupporters imorgon?

//Anton

Jajjen: hugger ner spelare.

Carl Lejonkräk: Jaa, dom är inte kloka dom där värmlänningarna...

Jajjen: skoterpolarna på vintern.....

BRYNÄS4EVER NR1: Vad gör dom på vintern?

smallround: älgknullarna i Värmland ( tidsfördriv på sommaren i Värmland) måste vara det laget som skadar flest motståndare.

Jajjen: det tragiska är att det alltid tillåts så mycket småfula saker från färjestads sida jämnt. Sånt blir jag less på

Bertilsson är det tydligaste exemplet hur en säsong full av skador fortfarande plågar laget. Han är ljusår från normal kapacitet och kommer behöva flera matcher innan han når tillbaka. Nokkelainen är ett annat exempel. Innan skadan dominerade han när han var på isen. Nu är han bara en i mängden. Men störst påverkan har givetvis skadan på Gunde. Man trodde det var omöjligt att toppa alla skador. Men det gick...

Var det nån felstuds igår som inte gick till en värmlänning? Och givetvis åkte dom på en 2+2 utvisning med 2 minuter kvar av matchen. Hade en brynäsare fått knät under sej som Tollefsen hade det varit gipsvagga säsongen ut. Svårt att torska med det flytet. Dystert för sporten när brunkarhockeyns världsmästare vinner.

70 Rodrigues: Inte då, en väl avvägd tackling så är han borta igen.

mattias - 74: Låter precis som när HV vann sitt guld. Körde över Micke Sundlöv och så satt vi med Kasse Larsson i mål....

mattias - 74:
Aaaah...var det DÄRIFRÅN vi fick "rispa ögat" ifrån;)

mattias - 74: Typiskt FBK

Horace76c:

Vårat Sm Guld som vi aldrig fick ;)

Vi hade 2 - 0 i matcher i semin och ledde med 3 - 0 tidigt i den 3:e när Claes Eriksson kom på ideen att köra över Johan Hedberg så denna utgick och sedan vände FBK matchserien och vann alltihopa, hade vi vunnit den matchen hade vi tagit guld, så bra var vi den säsongen.

Redigerad kommentar

mattias - 74:
Klara heller inte av dom...men för min del är det pga dom sanslöst självgoda supportrarna..
Ursäkta dum fråga, men vad sabbade dom -97?

Fjollefsen var tydligen med o tränade idag o med all sannolikhet så lirar aset imorgon :-(

brynäs08:

Har alltid avskytt FBK. Det har mestadels med 1997 och göra.

tjugo8: Vi får hoppas att Bertilsson kan steppa upp ett par nivåer med några matcher i kroppen. Försvarsspelet överlag mycket bra i match 1. Även anfallsspelet var bra liksom PP tycker jag men skärpan i avsluten saknades.

Det känns så otroligt surt med denna förlust då vi sett till spelet i stort borde ha avgått med segern. Två lag med starkt bortaspel möts så vi ka nog stjäla någon match i Karlstad också men match två blir en nyckelmatch. Tollefsens vara eller inte vara kan nog avgöra en hel del i denna serie.

Huge: Ja, Jacobsson gjorde en av sina bästa matcher i Brynäsdressen och var överraskande nog vår bäste back i första matchen. Speciellt när hans backpartner fortsätter att ha svårt nå upp till fjolårets nivå.

Jeklund: Kan till viss del hålla med.
Som tjugo8 är inne på: skadorna har naturligtvis inverkat på hans spel överlag, konstigt vore det annars.
Och att kritiken kanske blir lite extra negativt färgad när man vet hur han kan prestera i normalt slag.
Jag är snarare mer överraskad över vårt klart förbättrade försvarsspel överlag, när farhågorna tornade upp sig efter Gundes skada.
Både Löf och Jacobsson har höjt sig rejält och är spelartyper som behövs i ett tufft slutspel. Tillsammans med Bertil, förstås...

« · 1615702 · »