bifhjärta:Tror det är viktigt att ligga jävligt tajt på fbk:spelarna och inte ge dom 1mm extra is för då blir dom griniga och kan tappan matchen likaså att få det Brynäs gör så bra ibland dvs det snabba spelet får vi till detta bra så ska vi slå fbk men vi ska få till detta också och där är problemet tyvärr! Får FBK dom här äckelmålen dom gör titt som tätt så blir det tufft!
Kom igen Brynäs vinn nu FORZA!
Brynäsgubbe:Tollefsen spelar enligt AB. :/
Nu vet ju brynäspelarna att Tollefsen har ett ömt knä! :-P
Granström BUSS PÅ!!! ;-)
Man kan inte riktigt njuta utav detta läge vi befinner oss i det är en ständig ångest och en fruktansvärd nervositet tyvärr!
bifhjärta:Han tränade inte, han var på is några minuter utan utrustning
http://www.vf.se/sport/ishockey/tollefsen-pa
Redigerad kommentar
Vad tror vi om kvällens drabbning? Förlust och det ser riktigt tungt ut tyvärr!
Jag ä int bitter vinst 4-1 Djoos, Scott, Ollas x2!
En kollega här på jobbet är FBK:are och ska jag vara ärlig så tål jag inte att se han just nu bara flinet han visa upp när man kom in i matsalen i morse lockar fram monstret i mig! :-)
Redigerad kommentar
Svanru: Kan kallas enögdhet ganska vanligt förekommande bland alla typer av supportrar ;-)
Tja.
Vilka biljetter gäller för bortasupporters imorgon?
//Anton
Bertilsson är det tydligaste exemplet hur en säsong full av skador fortfarande plågar laget. Han är ljusår från normal kapacitet och kommer behöva flera matcher innan han når tillbaka. Nokkelainen är ett annat exempel. Innan skadan dominerade han när han var på isen. Nu är han bara en i mängden. Men störst påverkan har givetvis skadan på Gunde. Man trodde det var omöjligt att toppa alla skador. Men det gick...
Var det nån felstuds igår som inte gick till en värmlänning? Och givetvis åkte dom på en 2+2 utvisning med 2 minuter kvar av matchen. Hade en brynäsare fått knät under sej som Tollefsen hade det varit gipsvagga säsongen ut. Svårt att torska med det flytet. Dystert för sporten när brunkarhockeyns världsmästare vinner.
Horace76c:
Vårat Sm Guld som vi aldrig fick ;)
Vi hade 2 - 0 i matcher i semin och ledde med 3 - 0 tidigt i den 3:e när Claes Eriksson kom på ideen att köra över Johan Hedberg så denna utgick och sedan vände FBK matchserien och vann alltihopa, hade vi vunnit den matchen hade vi tagit guld, så bra var vi den säsongen.
Redigerad kommentar
brynäs08:
Har alltid avskytt FBK. Det har mestadels med 1997 och göra.
tjugo8: Vi får hoppas att Bertilsson kan steppa upp ett par nivåer med några matcher i kroppen. Försvarsspelet överlag mycket bra i match 1. Även anfallsspelet var bra liksom PP tycker jag men skärpan i avsluten saknades.
Det känns så otroligt surt med denna förlust då vi sett till spelet i stort borde ha avgått med segern. Två lag med starkt bortaspel möts så vi ka nog stjäla någon match i Karlstad också men match två blir en nyckelmatch. Tollefsens vara eller inte vara kan nog avgöra en hel del i denna serie.