There you have it!
"Vi kommer att få se ett helt nytt lag från start, det är jag fullständigt övertygad om"
Och TJ har även givit spelarna en genialisk o genomarbetad Game Plan
"Det gäller att vi är med från start och att vi sätter passningarna på bladet. Vi måste komma i samlad trupp och jobba hårt."
tjugo8: Mmm bara fyra vinster kvar till semi då!
Nä imorn kommer vi vinna det är jag bergssäker på, utav någon anledning så har jag en positiv känsla inför matchen imorn! Fel på mig??? :-)
Huss: ;)
- Oerhörd tro på det vi gör
- Det tänker jag inte stå och berätta här
- Revansch
- Vad det beror på har jag ingen aning om
- Det är starkt av oss att komma tillbaka
....
Huss:
"vi kommer att göra allt(!) för att vinna och jag vet att det kommer att se helt annorlunda ut imorgon än tidigare"
Godkväll ärade brynäsvänner. Vill passa på att be om ursäkt för mitt bitvis barnsliga beteende igår kväll. Men vi måste kunna acceptera varandras olikheter och tycken.
imorgon är Det i praktiken sista chansen. Inte många lag klarar att vända ett 3-0 överläge. Jag kommer åka upp och heja fram laget på plats och jag hoppas att Gävle tänker likadant. Det är viktigt att vi sluter upp och försöker få med oss en kompis eller två. Varför inte snacka med folk på jobbet om att gå på hockey?
imorgon smäller det och jag hoppas innerligt på vinst.
Huge: Att FBK läst på är tydligt. speciellt med tanke på hur dåliga FBK genomgående har varit i bp denna säsong så kan ingen väl påstå att vi haft ett framgångsrikt pp? Receptet måste väl ändå vara att ändra taktiken? Sluta låta Djoos stå som point då han ännu inte har de kvaliteter som utmärkte Gunderson! Han är för långsam och när de är två FBkare som ligger högt så stänger de effektivt spelvägarna diagonalt också. Det senare mkt beroende av att Brynäs står för stilla och har ett på tok för långsamt passningstempo.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: för övrigt förstår jag inte varför du fortfarande klagar när Brynäs förlorar...du har väl gett upp den här säsongen ungefär lika många gånger som Brynäs förlorat en match ;-)
Huge: Jo, men jag tycker lite synd om att lägga det ansvaret på unge Herr Djoos.
Hur begåvad han än må vara så är han inte där än, med två hungriga vargar jagandes så har han inte rutinen att hantera detta än, framförallt inte i ett slutspel.
Se bara på Färjestad som kör två spelare på blå där Nygren sedan glider in i mitten för skott. Det är bättre att ha Djoos lite i sida och typ Harju eller Thure som sidekick på blå med sina fina skott.
Redigerad kommentar
Huge: Ja du, för det första kan du ju ställa frågan till någon av dom som har raljerat :-)
Jag är skitförbannad och kommer att gå in till grabbarna o tala om det, ni kommer att få se vilka spelare som jag inte är nöjd med, typ :-)
Huge: Lite intressant att så fort man är ansluten till Brynäs så blir man "skickligt yrkesfolk" när journalister aldrig verkar besitta samma förmågor.
"Varför förlorade ni?", är ju en öppen fråga precis som "vad ska ni göra åt era problem med ****?". Två vanliga frågor som lämnar ett vidsträkt spektra av svar/analyser av den tillrågade? Ändå får vi samma svar varje gång av TJ.
TJ har samma utstrålning som en 70-skylt på E4:an och när han står och pratar om "Revansch" efter match 1. Spelarna agerar som om det absolut inte är tal om någon revanschlusta medan TJ inte gör ett skit under första perioden utan låter det rinna iväg till 3-0 innan det händer saker.
Är det bra coachning tycker du?
Zappaholic: självklart är det så.
En annan sak.jag kan tycka att TJ (inte bara under slutspel) inte är en bra matchcoach. Och det finns ju en mängd olika ledarskap och typer. Men skicklig matchcoach är han inte enligt min mening. Det känns som bif 2014 skulle behöva det? Alternativt en kapten med de egenskaperna. Det känns förvirrande att dunken öht bär C.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Därmed ingen anledning att hänga ut sin spelare till media. Det skickar inga bra signaler till laget.Enkelt att förstå.
1+1=2
Honken: Jo, men det säger väl allt. Av +50 matcher i serielunken har vi lyckats med ett starkt försvarsspel ca 10% av matcherna. Vi är för framtunga...
Iom att anfallsspelet har varit så otroligt starkt så har det inte märkts vilka brister vi har i det defensiva spelet.
Det blir inte bättre av att Jacobsson och Kilas verkar vara det enda backparet som spelar enkelt och någorlunda rejält....