Brynäs IF

714116 inlägg · 7953 ämnen

Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11

« · 1360639 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
sylf:

Det är ju inte första gången dom tagit bort en banderoll från klacken,du vet all kritik mot klubben är farlig.Vet att klacken hade nån banderoll efter Djurgårdsmatchen då det kastades in smällare och raketer på hemmastå,och dom enda som fick lämna arenan var ju folk från Brynäsklacken.Efter den matchen hade man en banderoll som det stod nåt liknanade att det skulle vara samma villkor på hemma och bortastå,den nöp de guljackade med en gång.
Det är nog säkansvarig Ingemar Eriksson som bestämmer detta..



Förövrigt så längtar jag till Måndag klockan 21.15,då får man tillbaka sitt normala liv igen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Från Mr Madhawk:

"Varje år så snackas det om målvakternas betydelse i ett slutspel.
När vi i år gått in i slutspelet med åtta lag så är det kanske tre lag som på förhand har problem med målvakter som kanske inte riktigt håller.
#Brynäs (Greiss håller inte)
#Djurgården (Owuya håller inte)
#HV71 (Vet knappt vem som är etta)
Två rundor in i slutspelet? 0-2 i baken för samtliga tre lag.
Det är inte en klyscha med målvaktens betydelse i ett slutspel."
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
70 Rodrigues: Varför plockar betongisandlådangubbarna bort en sån banderoll?
Sinnessjukt!! Hos Brynäs får man bara ha positiva banderoller.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Stecklarn: Det städas ju med jämna mellanrum, bland spelare, styrelser, övrig personal, korvförsäljare och allt vad det heter. Utom på en post, den viktigaste!

Den här säsongen är ett gigantiskt misslyckande och vem bär det sportsliga ansvaret?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
VAD HAR VI ATT FÖRLORA TILL NÄSTA MÖTE M fbk? Bort m cnazezcki från båset, IN m Dansk..Jag ser 0-2 innan matchstart m tysken i mål, m Dansk i mål så börjar matchen likaledes med noll till vardera laget. Står tysken så VET vi att Brynäs torskar!

Jag har gett upp med Brynäs och innevarande år!

NÅGON måste städa i mitt SJUKA Brynäs, se till att mitt lag blir friskt!
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Rossa: Ja det är ju inte så att dom kastar in ölflaskor o snus på isen direkt. Jävla diktatur fasoner.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
70 Rodrigues: Tycka och tänka som man vill gäller inte i Brynäs så länge man inte tycker som Sunklöv och dom andra idioterna. Vilket jävla gäng.....
Kommentera



Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Peja: Nä nu blir att somna till 12 fördömda män, går åt ett gäng tyskar där ;-) God natt!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Peja: Mm men så är han en dåre också
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Peja: Ja vad fan höll han på med i början av tredje? Jävla pajas.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Peja: Ja en Kudroc och en forwardstank hade behövts idag. Brynäs har enorma problem att komma in på mål. Men jag imponeras över sättet som Färjestad spelar på i sudden. Ett enormt tålamod och systematik.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
bizon: Undrar hur många hjärtattacker som inträffar runt om i Gävle när Greiss lämnar målgården?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Huge:Du som försvarat tyskens spel runt mål,va det bra idag???Han är kass helt enkelt...
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
bizon: Rätta mig om jag har fel, men Brynäs har väl torskat 10 av 11 slutspelsmatcher med Czarnecki. Och varenda gång har Huge snackat om marginaler.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Zzz: Ja, jag tycker också att många i Brynäs gjorde bra matcher, men som vanligt i slutspelstider sviker eller saknas de rutinerade pjäserna som ska utgöra stommen. Förra säsongen blev förstakedjan fullständigt urusel i slutspelet, den här säsongen är ju tyvärr de tilltänkta toppspelarna Nordquist och Dackell skadade. Det är svårt att vinna matcher utan att göra mål i fem mot fem. Och Sundlöv har som vanligt inte sett till att ha fysiska pjäser som gör rent i slutspelet, tänker främst på backuppsättningen... Hade varit perfekt med Kudroc.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Huge: Hur fan kan du snacka marginaler????Vi har absolut inget i ett slutspel att göra.var fan finns moral,glöden att vinna varje närkamp,blod,onda kroppar,vi spelar som ett kärringgäng...DET ÄR SLUTSPEL!!!!!!!.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
mk: Tre kvartsfinaler på raken, sen då, vi kommer ju inte vidare??
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
GävleLasse: Frågan är väl varför Brynäsfansen ska tro på seger när inte ens tränaren gör det.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
GävleLasse: Må så vara, Men man får hoppas att det vänder.

Tror nog att det enda som behövs är EN bra säsong där man spelar
bra, kul hockey, så kommer lite mer folk, kan en börja gå,
så kanske det kommer flera.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Lindström: Jorå, tomten finns. Personifierad av dig minus klappar och hjärna. Hoppas medicinen ska hjälpa dig och att du snart ska få permission, givetvis övervakad....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
mk: Det verkar rent generellt sett vara svårt att locka publik till årets slutspelsmatcher. Men du, om man tittar historiskt så är väl Brynäs en vinnande förening och inte ett losergäng? När du säger så tittar du ju bara historiskt på Sundlövs år i klubben... Men Brynäs fanns faktiskt innan han var sportchef.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
sylf: Är inte ett tredje slutspel på raken bra?
Vill inte Gävleborna se elit hockey,eller ?

Sen att man har fått FBK två av tre ggr är sjukt tråkigt,
men med tanke på historien innan, så är jag glad att man
åtminstone spelar slutspel. och inte KS,

Men som sagts tidigare, FBK är bättre än Brynäs,tyvärr
men det är ny match på lördag, å då jävlar!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
sylf: Det handlar om förtroendekapital.. Något Brynäs har lite för många röda siffror i.

Gävleborna tröttnar och sedan är en skara på ca 5000 som orkar ta sig till match.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Lindström: "ps. Tomten finns inte på riktigt."

Säkert?

Tyckte jag såg en liten tomtenisse i LA häromdan, iklädd bomberjacka, dr martens och med en keps det stod SPORTCHEF på med stora bokstäver.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Conrad:
Jag håller med i stort sett hela inlägget från mk..... det är inte i första hand vad man tror innerst inne som är viktigast. Utan vad man VILL ska hända.

Om tillräckligt många sprider en positiv anda av stöd på matcher till att ragga nya medlemmar ..... vad som helst som ger positiva vibbar runt laget Brynäs så kommer framgången till slut....... Jag har i.v.f. otroligt svårt att fatta vad som skall bli bättre av att ett gäng ärkepessimister framkallar dommedagsstämning så fort en Brynässpelare slår ett felpass, i varje match, hela säsongen.
Jag har läst dom här pessimistrapporterna på HS i 1.5 år nu å fattar fortfarande inte vari meningen med detta hån o allmänna utdömande av ALLT som Brynäs företar sig.
Ett skadedrabbat BIF spelar i kväll jämnt med ett ordinarie FBK...... det kan man inte tro om man läst kommentarerna.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Lindström: Hur va det nu med slutledningsförmåga?
Och vanligt sunt förnuft.
Nä jag tror inte Sylf spelar i elitserien.
bara så du vet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
mk: Sundlöv skulle ha bytts ut för va är det, 4 år sen, när hans experiment med 212 spelare sprack. Men då sjukskrev han sig och kom tassande tillbaka efter avslutad KS.

Hur dom har det i sin hemstad kan jag inte påverka, jag bor inte där. Men jag kan förstå att folk ruttnar fullständigt på allt som hänt. 10 år av konstant icke infriade löften, bråk i de egna leden, ekonomiska bekymmer etc sätter sina spår.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Conrad: Det kanske vi gör. Men jag vägrar att ge upp innan dom
är spelade.
HS är en fantasivärld, det är bara ett forum om hockey.
Det är inte livet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
mk: "Har man sånna supportrar som dig så behövs inga motståndare."
Åfan så Sylf lirar i ES, spännande!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
rafalski: Ja för att kunna föra en dialog med dig så krävs det mkt, men jag försöker så du inte ska känna dig utanför.

Forsätt leka med dina kottar så blir det säkert bra.

ps. Tomten finns inte på riktigt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
sylf: Har man sånna supportrar som dig så behövs inga motståndare.

Exakt din ståndpunkt gör så att Brynäs inte har det stöd i sin hemstad
som många andra lag har. Bara tyck att allt dom gör är skit.

Tycker inte att allt Brynäs gör är bra. Tex så skulle dom absolut bytt
ut Sundlöv iår. det måste in nytt blod i föreningen, samma som med
tränaren. Inte bara ta Bäcklin för att han lyckats med j-20 i nått år
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Conrad: Realistiskt sett så kan brynäs vinna sin kvarvarande hemmamatch. Jag tror inte att vi rår på FBK på bortais.

Dags att jämna ut oddsen lite och köra över Salak några gånger.. För något RADIKALT måste till för att bryta mönstret
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
mk: Tror du på fullaste allvar att vi inte kommer torska två matcher? och hade inte personer som tex Sylf hängt här så hade HS varit nån slags fantasivärld..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Zzz: Klockren analys!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
mk: Härligt att höra, tur att klubben har såna som dig, det tar verkligen klubben framåt!

Heja Brynäs!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Lindström: Du får andra människor att känna sig smarta, ta till vara på den talangen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Nyss hemkommen från matchen, återigen en tung förlust. Jag tycker inget av lagen gör någon bra match dom första två perioderna. Öppna spjäll åt båda håll och obefintligt försvarspel. Tredje perioden blir ett ställningskrig där båda lagen ställer upp i mittzon och väntar ut det andra laget. Brynäs går ner på folk iom att Lauritz utgår och det får man sota för i sudden när dom ser trötta ut. Färjestad spelar så rätt i sudden och håller Brynäs på utsidan i försvarzon och kontrar sedan blixtsnabbt. Jag tycker Färjestad vinner rättvist inget snack om den saken, dom är ett nummer för stort för Brynäs.
Greiss orkar jag inte kommentera, det finns så många andra som sagt det som ska sägas. Rödin gör sin bästa match i Brynäs tröjan idag, sen gör han fortfarande lite korkade beslut i mellan åt men framåt är han det största hotet. Johan Larsson gör även han en konon match. Ekholm behöver komma upp några steg. Granström försöker göra det han ska men han ser seg och svag ut. Även Bertilsson för en skaplig match idag tycker jag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
sylf: Han kanske sitter och surar efter att hans favoritlag förlorade.
Det gör jag, men du verkar ju önska att vi ska spela i KS.

Din lille Pajas!!!!!

Detta var nyckelmatchen, tyvärr vann vi inte.

Enligt vissa kommer vi att bli rövknullade i två matcher nu,
så det kanske är lika bra att lämna WO.
Det är fanimej tur att ni inte sysslar med någon idrott, för värre
gamnacke har jag nog inte sett.

ALDRIG ALDRIG att jag kommer att önska att mitt Brynäs
spelar i en lägre serie.
ALDRIG ALDRIG att jag kommer sluta tro på att dom kommer vinna
"kvällens" match.
Är det nån som önskar det så, byt lag, då är ni ingen
STOLT BRYNÄSARE.


FORZA BRYNÄS!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Skador hit, skador dit, vi hade tagit max en match med alla spelare i laget och det vet alla (?).. Det är klassskillnad uppenbarligen!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Lindström: Absolut, man kan använda fart, men med tanke på vad FBK har för backar så kan du glömma att ta dig förbi med bara fart, du behöver alltid ha sargspelet, men idag är det så jävla enkelt som att BIF är alldeles för dåliga på att komma in på kassen.

För att nämna två andra så tycker jag att Sundström & Hansen var riktigt dåliga. Sundström såg segare ut än vad han brukar och det är inget vidare när han är seg i vanliga fall :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
rafalski: ?
Blanda inte in nån annan i ditt missbruk och vaneföreställningar.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Anders Berg: Ja då ska vi ju tydligen ha en mästertränare - NOT!! - igen, tomas jonsson!?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Lindström: Skojig du, glöm inte att ta din medicin nu innan dom låser in dig för natten.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Lunkan: Bockar å tackar ödmjukast.

Tråkigt att spelare som Khana, Larsson å Sundström inte får beröm för sitt slit i alla lägen.
Utan mannen som kladdar till 2-3 målet är gud för han hängt en själv.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
mattiaskarlgren: "man ha tyngd för att komma in på kassen"
Man kan använda sig av fart och utman och få med sig utvisningar.
Eller varför har Bif annars siktat in sig på Piff & Puff spelstilen å spelare?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Lindström: Kahnberg var helt ok. Tyckte dock att han faller ur matchen helt då han inte är så bra som Rödin och Larsson i spelet utan puck.

Rödin hade en jävla fart under grillerna, han behöver dock släppa puck lite tidigare, men ser man till hela matchen är han och Larsson klart bäste Brynäsare.
Han, Kahnberg och Granström gör ett par riktigt heta byten dessutom.
Kommentera

« · 1360639 · »