Brynäs IF

715244 inlägg · 7953 ämnen

Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF

« · 689151 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Huge: Inte för att jag ger mycket för det pucken skriver. Men i det här fallet så är det helt individuellt hur man uppfattar situationen. Men det är klart att du Huge vet exakt hur det ligger till. Du kanske har varit å käkat kebab med mos tillsammans med Cassleståhl och fått den "riktiga versionen"...


Du skriver ofta och klagar på att folk spekulerar och att de inte bedömmer situationer med öppna ögon. Vad ger dig rätten att helt plötsligt göra det samma..

It's all in the eye of the beholder...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Bissett19: Jo, det stämmer.
Men det spelar knappast ngn roll vilken match man väljer, eller vad tycker du själv? :-))
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
wap.hockeysnack.com
Huge:Den krönikan är väl skriven efter Fredagsmatchen?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Huge: Som lärare tycker jag snarare att "betygsunderlag saknas" vore en bättre bedömning av "puckens" senaste alster....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Saxat ur Puckens senaste krönika i Arbetarbladet:

"Motståndarna hjälpte också till. Som när Daniel Casselståhl vek undan kroppen på ett backskott och ställde "Honken".

Så kan det gå.



Daniel Casselståhl gör något som är absolut förbjudet på en hockeyrink.

Han flyttar på kroppen för ett skott och lurar "Honken" brutalt. Målet avgjorde den första SM-kvarten.

Det är väl snarare herr Puck själv som gör något som borde vara absolut förbjudet för en sportjournalist: att inte ta reda på fakta innan man skriver.
Casselståhl försöker ju täcka med kroppen men pucken (inte den beryktade krönikören )touchar hans bröst eller arm och ställer ju Honken.

Krönikan i övrigt håller ungefär samma klass: IG
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Huge: Det är väl lika bra att med en gång förbereda sig för kvalserien 2007?!

Allsvenska spelare = Allsvenskan 2007/2008 ;-))
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
sylf: Visst går mkt ut på att man är besviken efter en förlust. Men minst lika mkt går ut på förmågan att se hur man genomför en match samt att därefter dra slutsatser. Och det är det sistnämnde som det är djävligt skralt ställt med på många händer härinne.

Hur ska man ex kunna ta en person på allvar som påstår att Dackell idag inte hade ett rätt och att han borde ha bänkats redan i höstas? Såna kommentarer förtjänar ju inte ens att bemötas, men visar tyvärr på vilken nivå många "debatter" härinne ligger.
Speciellt efter en förlust, men tyvärr även efter en vinst.
Noll nyans och försök till rationellt och objektivt tänkande.
Förstår du vad jag menar eller är du fortfarande för besviken efter förlusten för att begripa?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Huge: "det mesta är skit bara för att vi förlorade"

Ja,är det inte det idrott går ut på Huge? Kanske ännu mer i ett slutspel.
Själv kommer jag aldrig nånsin att vara nöjd och glad och tycka att livet leker efter en förlust.En trupp på 22 spelare som tar en torsk med en nypa salt kommer förmodligen aldrig att vinna nånting!

"Nu när vi spelar jämnt med svenska mästarna och tillfälligheter till stor del avgör"

Har inte heller nån betydelse,det är slutresultatet som räknas.Det är slutspel nu Huge,inte nåra jävla träningsmatcher i augusti.Vinna eller försvinna.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Jaja,Det är slut för våran del nu...det e så j*vla suurt så det bräns!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
FreddanVF: jaja ;) skit samma nu är det som det är och han missade!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
FreddanVF:

Du måste få stöta med klubban anser jag annars är du ju i underläge som målvakt
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
mattiaskarlgren: Hur då på hans ben? Salo lägger ett ben åt sidan ifall han ska missa sin pokecheck. Annars har ju Molin öppet mål där. Men Salo visste vad han skulle göra hela straffen det ser man lätt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Då blir det kontringshockey på tisdag igen. ,-) Allvarligt talat det är varken bra för klubbekonomin eller matchtempot om inte tigrarna äter mer gröt och ger lite bättre motstånd. Ni vill väl inte att Linköping ska få det lätt i finalen?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Då blir det kontringshockey på tisdag igen. ,-) Allvarligt talat det är varken bra för klubbekonomin eller matchtempot om inte tigrarna äter mer gröt och ger lite bättre motstånd. Ni vill väl inte att Linköping ska få det lätt i finalen?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Vill även passa på att säga att om ni skall tippa, skall ni sätta 1 mål på något av lagen. Varje match mot frölunda denna säsongen har brynäs gjort 1 mål, men 1 match lyckades vi vinna med 3-1, då gjorde frölunda, ja 1 mål. Så jag tippar 4-1 på tisdag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
mattiaskarlgren: Tycker inte Salo fipplar ett dugg utan är kylig väntar ut Molin och när Molin drar så följer Salo med och försöker stöta bort pucken.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
mattias - 74: Nä dom slås ju bara om ifall målvakten lämnar mållinjen för tidigt.... (som för tjejerna i OS) Patetiska regler i hockey... Målvakten blir ju mer sårbar ju längre ut han är.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
mok: jojo klart han står kvar, har inte sagt nått annat, men i andra läget så går molin då snubblar salo, eller så blir han fintad, därför sätter han upp klubban, det ska inte vara nån "omstraff" men Salo fipplar lite med sig själv, det syns tydligt på hans ben :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
mattias - 74: ne, men nu vet vi att molin inte skall lägga nästa straff om det blir det igen. Tror att Danielsson skulle skall lägga.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
mattiaskarlgren: Ja han snubblar ja.. det är därför som han lägger ett benskydd åt höger och ett åt vänster och ögonen är fokuserade på Molin och pucken. Precis så var det. Jag personligen tycker Bäckström skulle lagt straffen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Bonuz:

Precis.... Såg nästan ut som om Molin va rädd för salo. Du får stöta med klubban men om det var medvetet att fälla honom eller inte kan man ju bara spekulera i...

Dessutom vet man ju inte vad reglerna säger ang fällningar på straffskyttar av målvakter!! Tror aldrig jag varit med om att ett straffslag slagtis om iaf..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
mattiaskarlgren: Håller med Freddan vad gäller straffen. Ta och spana på situationen igen om du kan. Salo står helt still tills Molin drar och Salo följer efter sen att disskutera hakning eller inte är en helt annan sak. Visst Molin faller på klubban men Salo stöter puck.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
FreddanVF: Salo snubblar eller liknande för han blir fintad. annars hade han ju knappast satt klubban framför fötterna på honom. Molin gör samma straff alla gånger, dock så gick det åt pipsvängen denna gång.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
mattiaskarlgren: Kolla reprisen igen. Salo går mot Molin när han ser vilket håll Molin går. R U T I N kallas det. Något som Molin borde använt för det har han massor utav. Salo står upp ända tills Molin väljer väg. Kolla får du se. Matchen går i repris nu.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Bissett19: Eller fartvinden från någon indian?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Bissett19: Troligtvis... För när ni hade PP i andra perioden så ramlade en spelare ju av vinddraget framför Frölundas mål. Inte en gubbe i närheten men han dunsa i isen som en fura.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
FreddanVF: ne, jag klagade inte, men jag håller med att molin nästan alltid vill dra målvakten. jag var skeptiskt att molin skulle ta den, ville att Danielsson skulle ta den
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
FreddanVF: söta lilla du, om du tittar på reprisen så kan du se att Molin lurar shortan av Salo och killen fäller honom, dock inte så farligt, men kolla hur borta salo är i första läget och kom tillbaka och snacka sen!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
FreddanVF: Kanske var det Carolas fläkt från igår som fortfarande var påslagen.......:-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Hasse_BSKV: Jag kan bara säga att Molin är så lätt att läsa på straffar. Jag har inte sett en enda straff där Molin skjutit. Han ska alltid dra målvakten. Det visste ju Salo om och stod kvar väntade ut honom sen när Molin fick panik och skulle dra honom då skulle Salo slå undan pucken men råkade ta Molin istället. Frågan är var reglerna säger men man kan ju inte klaga på att domaren inte såg....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Bissett19: Hoppas vi slipper se spelare som ramlar för vindpustar också.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Hasse_BSKV: Han använde klubban för att täcka, vad skulle han gjort, slängt den? Molin var ju redan lurad och hadde ingen vinkel alls.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Bissett19: vem skall döma på tisdag då?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Bissett19: låter kanon det :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
mattiaskarlgren: Som tröst så kan jag säga att vi slipper Vimmelborg på Tisdag......
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Nu får ni klaga hur mycket som helst på mig osv, men jag tänker säga detta ändå. Vad har vi för domare? Säger inte att han "avgör" matchen idag och jag menar inte bara Brynäs domare, kolla domaren i matchen mellan Hv - Mora. Vad har vi för klass på våra domare? Korpen nästa.. Tror allvarligt att div 2-3 domare kan göra bättre matcher, vissa utvisningar han tar idag Vinnerborg är helt solklara, men vissa andra är katastrof. Sen så är det ingen straff, men å andra sidan var det väl en kompesationsstraff för den som Frölunda fick för dom var på pricken likadana :)

Men som sagt, skyller ingen förlust på domaren och har aldrig gjort, men dom måste höjja sig ett snäpp! Båda två från dagens matcher!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Jag tyckte salo kom ut väldigt långt o fällde molin frivilligt. han gick inte så mycket på puck, tyckte det såg lite oproffsligt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Kung_Sjödin: Bra spel idag, mycket bättre än hemma. Nu kom ju inte Indianerna upp i ens 50% men det berodde mycket på BIF. Snacket om att "proppa" vissa spelare kommer nog inte att hjälpa er, ska ni ha någon chans får ni spela som idag, stoppa motståndarna tidigt i uppspel. Ps Salo tog sin straff. ;-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Är nyss kommit hem, och jag är grymt besviken. ibland önskar man att man kunde backa tiden. Men nu är det som det är, och det är inte slut ännu. vi skall kriga o kämpa.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
sylf: "Har hittills inte sett nån som skrivit att alla är värdelösa"

Kanske inte exakt ordagrant, men andemeningen i många fjortisinlägg är ju att det mesta är skit bara för att vi förlorade. Noll nyans och logiskt tänkande bara för att man är besviken över en förlust.
Förståeligt till viss del, men ändå rätt pinsamt att läsa.

"OK,visst var det en jämn match,men vad hjälpte det?"

Nä, det hjälpte inte idag, men kanske nästa gång. Det är ju de som är charmen med idrott: ibland vinner man de jämna matcherna, och ibland torskar man.
Men att bara fördenskull helt tappa koncepterna och tokanalysera med huvudet under armen gör ju inte saken bättre.

Det lustiga med alla dysterkvistar och tokanalytiker är ju även förändringen i inställning till laget under resans gång.
Innan jul var vi ett lag som inte ens höll AS-klass enligt många "experter".
Nu när vi spelar jämnt med svenska mästarna och tillfälligheter till stor del avgör iaf dagens match, då är man helt plötsligt jättebesvikna över att inte det allsvenska skitlaget lyckas slå Frölunda i Scandinavium.
Som sagt: nyans och lite mer realistiskt resonerande anbefalles på djävligt många händer....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Bissett19: Ännu större anledning till och läsa spelet!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: Den där varianten har dem kört mycket med,det hördes på Calle Johansson,han sa direkt att nu kommer Ronnie Sundin slå slagskottspass.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: Menar inte att han ska skada honom alls..Tänkte mera på som Mikael Enander gjorde på 90-talet nångång,då startade han en fight med Carnbäck och fick bort honom för resten av den matchen..Och vilka vann på det? Jo,Brynäs såklart..
Var mera nån sånt jag hade tänkt mej..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Huge: Sitta hemma och försvara en förlust säger väl allt om din ambitionsnivå. Uppspelet var klockren coaching från Lundhs sida, Brynäs ställer upp i mittzon som dom har gjort större delen av matchen och det kommer en långpassning som vi blir så gundlurade av, en sådan passning ska elitspelare se komma, Sundqvist är ju helt borta samt Kupan som inte fäller Krog.Pojklagsagerande!!
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Huge: "och efter en torsk så är alla värdelösa."

Har hittills inte sett nån som skrivit att alla är värdelösa.Vad de flesta skriver är att de "äldre" spelarna suger,med all rätt! Dom tar inte sitt ansvar och bidrar inte med nån som helst energi idag.

"Idag står det helt och väger men en inövad variant avgör till deras fördel. Små marginaler, som vanligt."

OK,visst var det en jämn match,men vad hjälpte det? Inövad variant säger du...Då är det ju ännu mer uselt att gå på det?!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Bissett19: Håller med dig, det är för mjäkigt överlag i Brynäs. Det måste bli tuffare på alla händer och över hela banan, speciellt framför mål, där får motståndarna göra nästan som dom vill!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: " Och det är den här stommen vi kommer att se även nästa säsong. Hua!!"

Stommen av samma gamla dysterkvistar som i besvikelsens stund analyserar helt uppåt väggarna, lär vi väl också få dras med nästa år.
Efter en vinst är alla spelare gudar, och efter en torsk så är alla värdelösa.
Riktigt roligt att läsa alla fjortiskommentarer som är fällda i besvikelsens stund: gamlingarna har varit värdelösa hela säsongen osv.
Hur gick tongångarna efter sista seriematchen?
Säger som rafalski och kommenterar med ett enda ord: Surt.
Vi gör en mkt bättre match än senast i Gävle och får Frölunda att bli stillastående. Idag står det helt och väger men en inövad variant avgör till deras fördel. Små marginaler, som vanligt.
Som spelet sett ut hittills i de båda matcherna så finns det ännu gott hopp om att åtminstone vinna hemma på tisdag. Energin finns kvar i laget och det är bara synd att killarna inte får vinna idag, för det var dom värda.
Men men, det är inte alltid det bästa laget för dagen vinner. Idag var tyvärr en sån dag....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Bissett19: Och några pensionärer som är med för att se Sverige...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Bissett19: Kanske, kanske inte???
Kommentera

« · 689151 · »