Brynäs IF

715057 inlägg · 7953 ämnen

Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11

« · 1361803 · » Till forumet



Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Olle:Är det som PA säger ska dom inte döma en match till,å då menar jag alla 4!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Peja: Enligt svaret jag fick från Peter Andersson så verkar hela grejen bero på att domarna på isen inte visade ut Holtet. PA medger att det skulle varit en utvisning och hade det blivit en utvisning så hade även det högre straffet utdelats, dvs 5+GM eftersom skada uppstår.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Angående tacklingen på Järnkrok. Jag kan förstå domarens bedömning, men minns ni för några år sedan när Kankaanperä fick matchstraff och flera matchers avstängning för en dylik tackling på Klasen? Vad är skillnaden mellan de tacklingarna? Då vände sig ju Klasen också precis innan tacklingen, vilket Brynäs påpekade i sin protest till disciplinnämnden.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Huge: För en gångs skull så håller jag med dig i allt du skriver många +++
Men detta går inte att få in i fbk:ares pyggmehjärna!
En sak gjorde dom rätt igår dom som jobbar som publikvärdar/vakter och det var när dom kastade ut han som kastade in popcornpaketet!
Dom andra jävla asen vid bortastå som var på våra spelare hoppas jag inte får gå på hockey på länge eller aldrig mer!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11

Thelemakos: " Att jubla är en sak. Men finns ingen anledning till att spelarna ska håna en hemmapublik genom att kasta saker på de, samt slå klubban i plexit precis vid spelargången. Eller hur? är som att be om problem."

Hemmapubliken (iaf de rötägg vi nu talar om) har sannolikt hånat bortalagets spelare matchen igenom men klarar alltså inte själva av att ta lite hån från bortaspelarna vid spelarutgången?
Att våra spelare oprovocerat skulle ha kastat saker på er publik håller jag för högst osannolikt, isf skulle det ha uppmärksammats inte minst av media.
Ett lysande exempel på vilken nivå många av era fans befinner sig på är väl den jätteidiot som kastade in ett popcornpaket efter att Axelsson mkt fult tacklat Bertilsson i ryggen.
Man undrar i sitt stilla sinne vad som föranledde idiotens agerande?
Han var förmodligen djävligt besviken att inte Bertilsson blev ordentligt skadad...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Thelemakos: Är det Kakelmannen eller Laban som har
skaffat sig ett nytt nick?

Så du menar på fullt allvar att det inte tillåtet att håna hemmapubliken
efter en seger? Är LLa så dumma att man lägger utgången under hemma
stå så får man skylla sig själva.

sen, vissa vem du håller på.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Lunkan: Att jubla är en sak. Men finns ingen anledning till att spelarna ska håna en hemmapublik genom att kasta saker på de, samt slå klubban i plexit precis vid spelargången. Eller hur? är som att be om problem.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Olle: Har ju sagt att jag inte försvarar killen med flaggpinnen. Men nu va det ju inte direkt så att hela klacken på 1000 pers sprang fram med varsin flaggpinne mot spelarna eller hur?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Thelemakos: Det verkar att du inte har något konkret att komma med. Satt första matchen på C höger rad 7 plats 9 och konstaterade redan då att dom på ståplats verkade inte vara riktiga. Bilden har förstärkts sedan dess.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Thelemakos : : Jag var också där det jag såg var ingen vacker syn, VM i inavel och då menar jag hela hemmastå. Att jubla efter en seger är högst normalt men det kanske är svårt att förstå när mamma och pappa är syskon...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Thelemakos: Idiotiskt av dig att försöka antyda att det fanns något som rättfärdigade det beteendet. Om jag slänger ett glas vatten på dig så hugger inte du av huvudet på mig med ett svärd.

Idioter som angriper spelare med tillhyggen kan bevisligen inte kontrollera sina impulser och bör heller inte få vistas i en hockeyarena.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Thelemakos: Men vad var orsaken enligt dej att delar av FBK-klacken agerar så som dom gör?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Olle: Nej och det har jag heller aldrig skrivit. Men de flesta här verkar tro att det kastades flaskor och flaggor bara för att Brynäs vann.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Thelemakos: Menar du att någon av brynässpelarna handlade på ett sätt som gjorde att dom förtjänade att bli spetsad av ett tillhygge?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Treklövern1912:

Jag var på matchen och såg vad Brynässpelarna gjorde. Men ni kan ju fortsätta tro att hela ståplats ballade ur helt utan anledning.
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Bissett19: Ja appropå Sandin, han plockas väl tillbaka till nästa säsong. Han har ju kontrakt med Brynäs. Hade man inte velat ha honom tillbaka nästa säsong så borde väl kontraktet brutits.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Bissett19: Fan va surt! :( Dubbla istiden på Kahnberg/Granström så vinner Brynäs imorgon :)
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Bissett19: Varför inte ta in Emil Sandin?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
arnio: Kommer säkert att vara med på uppvärmningen iaf. Skulle vara guldvärt om han kan spela imorgon.
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
GävleLasse: Spelar Nordan i morgon måntro?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Bissett19: Precis. När fjollorna spelar som de gör så måste man vara diciplinerad och inte hålla på med en massa eftersängar och sånt skit. Kolla vem det var och ta honom hårt med shysst vid nästa chans.

Salak känns inte stabil alls och han har blivit mer skakig för varje gång Brynäs har satt press på honom.

Jag efterlyser fortfarande ett rakare spel i egen zon. Rödin gav mig magsår i går. Han är för kåt på pucken och snurrar lite väl mycket i egen zon.

Nyckeln till att vi skall vinna den här matchserien ligger i farten. Snabbare spelvändningar och ett rakar spel in i zonen. Sedan är det bara att börja snurra.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
GävleLasse:

Brynäs vara i ansiktet på Färjestad,spela tufft utan att dra på sej en massa utvisningar.Brynäs måste spela med fart,vi har kvickare forwards än vad FBK har,medans dom har ett tyngre och bredare lag.
Mycket skott och trafik på Salak som ser halvstabbig ut,det ryktas ju om att han är skadad i en axel.
Blir intressant att se hur NC formerar laget nu när Calle också försvann,alternativet är väl att sätta in Larsson som center eller köra med tre centrar och rulla på fyra ytterforwardspar..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Gurra88:" Ja, om du såg matchen, så insåg du nog hur jävla mycket hockey kahnberg har i sig. Om hjärnan din kopplar så långt, så kanske den även förstår hur totalt han misslyckats med kahnberg i år. Men jag är inte förvånad om det inte kopplar för dig."

Klart att Kahna har mycket hockey i sig. Frågan är väl varför han inte har fått ut det denna säsong. Kan det varit så att han hämnats av skador? Eller menar du att NC ska ta ut laget efter gamla meriter och inte dagsform?
Nu är ju Kahna i bra form och det är slutspel, jag ser det som ett kvitto på att NC kanske inte har gjort helt fel som bänkade en Kahna utan form. Fast det är klart skyller man Kahnas tidigare tappade form på NC så är det ju svårt att göra annat än gnälla även när Kahna nu levererar....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Jajjen: Ska Brynäs ha någon som helst chans att vinna nån mer match så gäller det att man fortsätter SITT spel utan en massa hämndaktioner, däremot inte sagt att man skall smälla på vid varje läge.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Jajjen: Håller med! Men det tråkiga är att domarna älskar fbk och dömer sönder BIF. Har varit så i varje match nu.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Jajjen: Men är inte Jonas Nordqvist tillbaka snart? Det skulle behövas nu!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Nån som höll räkningen på antalet tacklingar i ryggen av FBK igår? Idioten som misshandlade Järnkrok skulle givetvis stängas av. Det värsta var inte att han tog 8-9 skär innan tacklingen utan att han tog sikte på Krokens huvud. Alla såg att Järnkrok böjde fram överkroppen men det sket idioten fullständigt i.

Börjar bli dags att spela hockey FBK-style. Och då menar jag inte att kasta sej så fort en motståndare är i närheten utan att "ta bort" deras stjärnor. Börja med tant Wallin redan i morron.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Om ni tittar på reprisen på tacklingen på Calle så ser det ut att lutfiskens båda fenor lättar från isen. Man får ju inte hoppa in tacklingar som ni säkerligen vet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Jag tror jag förstår nu hur i h-e domarna kunde missa utvisningen på Holtet. De bestämde sig efter att de (felaktigt och mot reglerna) sneglat på reprisen som bara visade själva smällen och inte Holtets ansats och nio skär. Då klarade de inte av att hålla två frågor i huvudet samtidigt - trots att de var 4 stycken.

Fråga 1: var det en olycklig vändning av Järnkrok som gjorde att han fick smällen i ryggen och huvet (= "det nog inte avsiktligt att sikta på ryggen (checking from behind) och huvudet (checking to the head)" tyckte domarna) och
Fråga 2: var det en våldsam tackling mot sargen med fler än tre skär, en s.k Boarding? (= "tänkte inte på de" sa domarna)

Inkompetent. Men mysteriet löst. Domarbyte måste vara en självklarhet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Bissett19: Hehe, brutalt! :D
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11

Vi kör den här när FBK kommer in på isen i Läkerol Arena imorgon. Det skulle ta psykningarna till en helt ny nivå ;)

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
GävleLasse: Kanske man får höra taktfasta "Jag vill ha en italienare" ;-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11

Har saknat trashtalket hittills men nu jävlar är det slutspel hörrni! =)

Helt perfekt att det är Granström som drar igång hela karusellen också. Han spelade tufft och var jobbigt att möta, han avgjorde matchen i sudden och han psykar FBK efter matchen.

Känns som om FBK kan börja fokuser på fel saker=fokusera på Granström! Det är så vi vill ha det!

Härligt Grana!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
GävleLasse: Framstjärens Wallins pep talk innan match; DIVE, DIVE, DIVE nu tar vi dom..
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Treklövern1912: Jag tror i alla fall att det blir 7000 +
Det är många känslor som rörts om i och med skadan på Järnkrok. Hyperviktig match i mogon. Den är värd en miljon plus. Vinst i morgon och man säkrar ännu en hemmamatch.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Bissett19: Det är rätt av Sundlöv att ge sig in i debatten så att laget kan koncentrera sig på nästa match i stället.
Tänk om det blev fullsatt på måndag.
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Svanru: Men nu får du för fan ge dig!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Svanru: Ciao italiano.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Gurra88: Läs om läs rätt. Jag sa att Falks tackling är fulare MEN att båda tacklingarna är matchstraff. Järnkrok är med på att Holtet kommer i ryggen det är inte McNevin. Där har du den stora skillnaden! Men sen så finns det en grej till också, respekten.. Vart finns den? Alla som snackar om att det var en tvåa ska nog gå å lägga sig, det är två solklara matchstraff.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
foppa78: Här kan du se nivån på Peter Andersson som domare. han borde ha avgått redan då men det var nog FBK som övertalade honom att fortsätta.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
foppa78: Överfallet på M Johansson renderande inte ens en utvisning.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Treklövern1912: Ja precis ska bli jävligt intressant och se om en liknande situation kommer och då med en skada på en fbk spelare men då lär det väll bli 20 matchers avstängning är klart!!!
Men jag håller med om att nu jävlar har domarna och även domarbasen satt ribban så det verkar ju vara fritt fram och skada tongivande spelare så vilka tycker ni vi sak börja med?
Jag tycker att först knätacklar vi sönder Dickens knä sen kan vi tackla sönder Wallins axel eller rygg eller ja spelar ingen roll bara dom blir borta lika länge som Järnkrook!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Thelemakos: "50 + männen" ska väl gå hem direkt efter matchen och lyssna på Lasse Stefanz och dricka grogg, inte stanna i arenan och skämma ut sig, eller?
Kommentera

« · 1361803 · »