1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741582 inlägg · 7967 ämnen

Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Treklövern1912: Det finns ju en mening i Holtets citat som tyder på att han inte alls är så ångerfull:

"Det är klart att det är jobbigt och jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka rätt så snabbt" RÄTT SÅ snabbt. Typ lagom tills matchserien är över. Viss reservation på at han är norrman och inte kan språket.

Som relativt opartisk åskådare så kan jag bara säga att jag hoppas på minst 3 matcher på både Axelsson och Holtet. Vidare så hoppas jag numera att ni slår ut detta patetiska lag av filmande, tjuvsmällande fjollor.

Grattis till kvällens seger Brynäs!

Olle: Det kommer att bli svårt med så många tongivande spelare borta men å andra sidan blir gruppen mer sammansvetsad. Dom fick en tankeställare i kväll och det kanske kan hjälpa oss. Tack för stödet ;-)

Bissett19: Ja, kan man inte spela ut ett lag kan man ju alltid "skada" sig fram. Hoppas verkligen gävlepubliken fattar läget och agerar som man bör nu!!

Jag har ju ingen Brynästatuering direkt (inte ens en gnuggis) men här håller jag en tumme för er. Smutsiga Färjestad.

Redigerad kommentar

Treklövern1912: Naturligtvis måste jag ju säga att Axelssons situation jämför jag direkt med Pikkarainen VS McNevin och jag tycker att Axelssons är MINST lika farlig, knuffen är definitivt tydligare och hårdare (ja jag är partisk, jag vet). Hur som helst så ser jag inte varför inte disciplinnämnden skulle använda det fallet som riktmärke när dom stänger av Axelsson.

Vidare så rättfärdigar den dumme jävla norrmannen sin tackling med att han tror att Järnkrok vet att han kommer och vänder upp ryggen. Jag kan räkna till MINST 7 skär innan Holtet sätter in den tacklingen. Solklart matchstraff och avstängning.

Olle: Det ska bli spännande att se vad diciplinnämnden säger.. Det mest troliga är att det inte händer ett skvatt. Finns det några som är fegare än våra domare så är det ju de tomtarna.

Fortsatt slutspel och stora intäkter till "storklubbarna" är viktigare än hälsan på en spelare vars karriär kan få ett abrupt slut.

Landsförvisa norrmannen, sänk honom i Gävlebukten.

Olle: Håller med dig fullständigt.

GävleLasse: Smutsa inte ner vattnet i Gävlebukten. Ta Sognefjorden i stället :-)

GävleLasse:

Om det nu kommer på diciplinnämndens bord,nu hoppas jag att Brynäs inte står med mössan i hand utan först och främst anmäler Holtet,sen att man konsekvent sågar tacklingen i media...

GävleLasse: Jag tycker också att det skall bli extremt intressant att se hur detta utvecklar sig i disciplinnämnden, utan att jag på något sätt saknar respekt för Järnkrok och vad som hände med honom. Men faktum är att "småklubbarna" ofta tycker att "storklubbarna" får fördelar. Ikväll har vi två fall som är riktigt solklara. Det ena är dessutom underbyggt med resultat från en tidigare dom, nämligen den avstängning som Pikkarainen åker på när han knuffar McNevin. Om båda FBK-spelare kommer undan så ser jag det som direkt korruption/grov försummelse.

Olle: Jag har inte sett Pikkarainens situation men jag utgår från att den var lika felaktig i och med att du säger det.

Svensk ishockey är ute på väldigt tunn is när man hela tiden låter följden av förseelsen vara rättesnöre istället för förseelsen. En ful tackling är precis lika ful även om det inte blir nån skada. Här måste DN vara järnhårda och döma böter och avstängningar så fort en förseelse sker. Inte bara agera när det händer en olycka.

Bissett19: Ja Brynäs har ju varit flata förr. Det finns en risk att man försöker njuta av vinsten istället.

Men här gäller det att störa FBK så mycket man orkar. På isen och utanför isen.

Sen tycker jag att Brynäs borde göra en markering till FBK's klack och INTE tillåta några flaggor alls på bortastå för resten av matcherna i Gävle. Det finns ju en risk att det bara blir en men hoppas kan man ju alltid.

GävleLasse:

Var inne lite och läste på FBK:s oficiella forum,enligt dom är det några Brynässpelare som provocerar klacken.
Nån som såg nåt?

Bissett19: Var har du läst det?

Bissett19: Det finns ju bra bildbevis på jubelidioten i vit tröja som hackar med flaggpinnen genom spelargången.

Har Färjestad som förening något vett så portar de givetvis dåren från LLA.

Jag tror inte att Brynässpelarna provocerar honom, hur ska de kunna göra det genom spelargången. Det är ju ingen spelare som stannar till utan alla går ju raka vägen ut mot omklädningsrummet.

Hoppas idioten skäms ordentligt!

Redigerad kommentar

Bissett19: Detta borde rendera i saftiga böter.

Treklövern1912:

Ja precis.
Ge dom ett säsongskort LLA,det är ett skapligt straff=)

Bissett19: Både HV och FBK har huliganer. Den ena med slipsar och den andra med flaggor :-)

MarcusElving: Dommarna var helt SLUT ikväll! FBK har garanterat ett sammarbete med domarkåren! Så jävla less på att det ska få va så här! =(

Bissett19: Ja sicken stor jävla idiot men nu har jag lagt han på minnet:-)

foppa78: Du behöver inte göra det. Skall till Karlstad på måndagkväll efter matchen.

Treklövern1912: Hahahaha då ses vi där så tar vi dom hehehe!

F.Ö så tycker jag att Leif Boork är ett stort jävla skämt som inte borde få kommentera hockey mer, viken jävla gris han var ikväll alltså...!!

andreasknox: Han missade alldeles för mycket under matchen. T.ex. trippingen före 2-1 målet. Och sedan har han mage att försvara lutfisken. Han har inte kommit över det än att han inte blev sportchef i BIF eller sedan kan det ju vara åldern :-)

Men helt underbart med en seger iaf, riktigt jävla bra jobbat!! Som blev dyrköpt som faan...O såå skönt att Granis fick avgöra, som vågade säga vad han tyckte om fjollorna i FBK, som får så så mkt gratis av domarna, det är för bedrövligt att det ska få vara såhär alltså! Men grattis till segern Brynäs, ikväll visade ALLA stort <3 för varandra! =)

andreasknox: Är det samma domare på måndag?

Treklövern1912: Ja du jag gillade nästan boork ett tag, för han har väl ändå pratat rätt bra om Brynäs ett par gånger på slutet, men ikväll hade han ju helt klart en FBK tröja på sig under kavajen, han skulle säkert ut på krogen i karlstad en sväng efteråt...Ang utv så missade domarna en hel hög på FBK minst sagt..

Treklövern1912: vet inte ja? Hoppas inte..

andreasknox: Han har ju tippat på FBK som mästare sedan starten. Och nu på slutet har han sagt att fBK har hittat formen och förbättrat spelet hemma. Så han har mycket att försvara.

Treklövern1912: ja just ja, han är ju "expert" ja så var det ja...

andreasknox: Domarna kan inte undgå att uppmärksamma hur illa dom hanterade matchen. Och om diciplinnämnden skulle stänga av lutfisken så har dom fått en knäpp på näsan. Då kan dom inte uppträda som ikväll.

Treklövern1912: vad är det som säger att diciplinnämnden är bättre än dagens domare då?

andreasknox: Vet ej om dom är bättre men jag räknar kallt med att dom stänger av baggen.

Otroligt skön seger och jävligt skönt att det var Granis som fick göra det. Han är en underbar spelare att ha i sitt eget lag när han är så grinig som idag.

Är lite kluven till tacklingen på Järnkrok. Visst borde Holtet visa lite mer respekt och undvika en sånn tackling. Men Järnkrok gör ju ett juniormisstag när han blottar hela ryggen i en vändning. Jag tycker oftast att dommarna har varit väldigt snabba och skicka av spelare efter en sånn tackling men jag tycker att en två hade räckt faktiskt. Sen är den ju för jävla kostsam för Brynäs. Jag ser inte hur man ska få ihop lag på måndag.
Axelssons tackling i ryggen på Bertilsson tycker jag i så fall är värre.

Rohdin, Wännström och Rensfeldt är härliga att se idag. Tror det passar dom rätt bra när pressen släppt lite och Brynäs har allt att vinna. Nu gäller det att följa upp det här på måndag.

andreasknox: Helt klart tog domaren lite konstiga utvisningar åt båda hållen i denna match. Sedan att det filmas är ju ruskigt tråkigt men det kan man ju förstå, alla knep används för att vinna matchen. Det som är MEST pinsamt är när Boork står och försvarar en filmning och menar på att det är helt ok att filma? Kollar man reprisen på Johanssons, tror jag det var, utvisning blir man ju mörkrädd. Killen slänger sig innan någon ens nuddat honom. Nej sånt här måste Svenska ishockeyförbundet sätta ner foten mot direkt, avstängning i efterhand annars kommer elitserien vara lika skrattretande som Italiensk fotboll, precis som Granström säger.Idag 20:33

från aftonbladet läsare..

Zzz: Man skall respektera andras åsikter men i detta fall tog lutfisken för många fenslag. Klar 5 minutare och matchstraff samt avstängning 2 matcher. Jag menar 2 matcher på torkställningen.

Redigerad kommentar

Treklövern1912: Den är ju definitivt inte snygg men Calla måste hålla upp blicken. Han vet att Holtet kommer och kan inte sätta ryggen till. Sen är det ju en solklar boarding eftersom han tar för många skär, men jag tycker att matchstraff är helt fel. Vi vill ha mer tacklingar och ett mer fysiskt spel och då måste även spelaren som ska bli tacklad tänka till. Gär han liknande i NHL så kör dom ihjäl honom.

Zzz:

Och att Calle nu gick sönder innebär bara mer speltid och förtroende för dom tre.
Nu får vi se hur man gör,går man på fyra ytterforwards och tre centrar(Hansen,Sundström,Granis)
Sjukt om vi ens kan störa FBK med våra två toppcentrar borta...

Eller annars gör man nåt så här:

Eero-Larsson-Silfver
Kahnberg-Hansen-Rödin
Rensfeldt.Granis-Wännström
Rohdin-Sundström-Sundqvist

Zzz: NHL har blivit mycket hårdare på denna typ av tacklingar. Framtiden visar vem av oss får rätt.

Självklart är det utvisning på Holtet för charging/checking from behind, boarding eller vad ni vill. Det är inte ens en fråga om åsikt och bedömning, utan matematik å.k. 1.

9 fulla skär från toppen av bortre tekningscirkeln i en tackling i ryggen direkt mot sargen, med skada som följd.. Hur svårt kan det vara att döma ? Det måste vara helt självklart att domarna får på skallen av förbundets observatör. Man kan lättare förstå att de inte ser Wallins tripping vid 2-1, om de har dålig spelsinne. Men INGEN kan ha missat att se vad som hände Järnkrok.

Bissett19: Föredrar de sistnämnda för att man skall orka med det hela. När kommer Nordan tillbaka?

Bissett19: Ja skulle man vinna hemma på måndag så är det ju helt klart en bragd. Vill gärna se Larsson som center, men inte Sunkan som forward. In med Fröberg som ytter i fjärde.

Lyck: Håller med dig men hur kan 4 domare undgå att se trippingen?

Bissett19:

"Eero-Larsson-Silfver
Kahnberg-Hansen-Rödin
Rensfeldt.Granis-Wännström
Rohdin-Sundström-Sundqvist"

Haha, helt jävla galet. FBK och deras fans känner väl igen typ 4-5 spelare av dessa! Nu jävlar blir vi svårlästa!!

Haha, nej då. Lyckas vi störa FBK på något vis med det här laget så är det bragdmedalj som gäller.

Redigerad kommentar

MarcusElving: Chansen finns i:
Vi mot domarna, fbk och hela världen. Sedan kommer det att finnas en sjätte spelare i form av fullsatt LA.

FBK spelar hela tiden fult, små saker som nästan inte syns- hakningar etc. Granström är helt rätt ute som gör jämförelsen med italiensk fotboll. Det återspeglar iofs en inställning att vinna till varje pris, vilket BIF verkligen visade upp i kväll på ett sportsligt sätt.

Jag tror, för att ha en chasn framöer mot FBK, att Brynäs måste plocka fram en betydligt mer cynisk inställng till hockey a´la Italia...

MarcusElving: Varför Granis i en tredje femma..Nej satsa på att toppa första o andra femman helt, o spela bara försvar med tredje o fjärde femman, funkar inte det?

Treklövern1912: Domarna tittade väl på pucken gissar jag, den missen går det att hitta på en förklaring till i alla fall. Inte till att de missar de nio skären innan Boardingen på Järnkrok. Eller för den delen, Bastiansens Ekmanyxhugg på Johan Larsson så att hans egen klubba går av 20 sekunder innan avgörande mål! FBK skulle helt självklart haft 3 man i utvisningsbåset vid det laget. En fruktansvärt dålig insats av domarna. Jag kan aldrig tänka mig att de får godkänt och fortsatt förtroende.

Att Boork inte klarar av att se vad som händer ens med repriser är minte heller så underligt. De har ju fullt upp med att snacka dravel. Inte ens målskytten till 2-2 lyckades han se trots tre repriser.

« · 1361480 · »