1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742295 inlägg · 7967 ämnen

Lagbygget 2013/2014

Sv: Lagbygget 2013/2014
Bättre än inget. Avvaktar ett par matcher åtminstone innan jag dömer.

Warg är en spelare jag alltid gillat, men samtidigt så är +/- ett starkt kort på hur spelaren i fråga fungerar i sin omgivning.

Vissa säger att man inte ska stirra sig blind på plus/minus. Bullshit säger jag.

Spelare som är bra ska kunna göra sin omgivning bra. Warg har uselt plus/minus. Detta måste han höja ordentligt.

bifhjärta:

Kontraktet bryts på torsdag, skatteproblematik...

bifhjärta:

Hans 3 sämsta var inte i ngn av de klubbarna...

bifhjärta:Sant, men killen har inte ens bra +/- i Skellefteå så..

tjugo8:Känns lovande... 

Linus Wickman: spel i Timrå och Rögle hjälper inte någon +/- statistik....

nja. Han får ett par chanser i min bok. Det är inte en katastrofvärvning på pappret. Kan bli bra med lite tur. Vi behöver någonting, lite nytt blod.

bifhjärta:härligt, verkligen ett nyförvärv som kommer locka folk ;)

Linus Wickman:

Vi smackar på slutspelet också så blir det -100 jämnt!

Linus Wickman: Han lirar på torsdag.

tjugo8:hans statisktik är inte lovande.. -89 i shl under sina år.. 

Linus Wickman:
Inte trög o omodern som Nordan får vi hoppas...
Bra att det kommer in folk dock, tror han har bra hockey-IQ

Imperiet – Var e vargen? - Remix 1995

Redigerad kommentar

Linus Wickman:Kontrakt resten av säsongen.. 

Warg är klar för brynäs...

Peja: Dr Frankenstein, släpar hem en massa lik och hoppas att dem ska komma till liv i Brynäs ;)

Huss: Jaså, vad har hänt under dessa två år då?
Har inte så stor koll på Warg och hur det gått.
Att konkurrensen från andra SHL-lag inte verkar vara så stor behöver inte säga mer än att de flesta kanske inte är i behov av förstärkningar. Speciellt med tanke på att många lag som gått dåligt redan förstärkt.

Värld* avd pinsamt... och det var menat som svar till Peja

Så är det ofta speciellt i idrottens värd där de som är i blickfånget och omskrivna får ta skiten för sådant som andra bär ansvar för.

maddog1970: Billiga spelare är väl rent allmänt "mumma" för den som har lite pengar. Tycker det är märkligt fokus på Sundlöv och att han skulle vara "snål". Det är ju knappast Sundlöv personligen som står för varken pengarna eller budgeteringen av A-lagets spelarlöner. Det är snarare en sjävklarhet att en person med hans jobb alltid vill värva så bra spelare som möjligt, medan det snarare är andra i föreningen som begränsar hans möjligheter att lägga pengar på spelare. Och det är förstås styrelsens ansvar att se till att föreningen håller sig inom sina ekonomiska ramar.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Brynäs är ett paradis för "Fas 3" spelare. Det är väl så att dem är väldigt billiga att värva. Så man chansar och hoppas att spelaren håller och gör han inte det så betalar väl någon försäkring hans lön.

Så juniorer och skadebenägna spelare är mumma för Sundlövs plånbok

70 Rodrigues: Han drogs med skador i Rögle i varjefall. Men frågan är vilken typ av spelare Sundlöv jagar.? Thang och Warg är väldigt olika typer. Om det är defensiv center för 4e femman så duger väl Larsson utmärkt? Om inte, varför tar Sundlöv in en spelare som konstant dras med dålig statistik i +/-?

Caputi/Williams från VIK, Westerholmarna från Bofors, Wänna eller någon från Finland eller Ryssland där spelare nu görs tillgängliga. Det finns alternativ.
Sundlöv måste helt enkelt bestämma sig vad han är ute efter.

Huss: Är inte Warg ganska skadebenägen?

Hellre Warg än Prestberg iallafall.

Om det bara är Timrå som också är sugna på honom kan jag inte tänka mig att det blir så svårt... men Warg på någon månads try-out hade varit en riktigt bra lösning.

Stenhård konkurrens bland elitserielagen om Warg.......eller inte.

Huss: jag undrar om Warg brunkar.

Huge: Gör han? Det har hänt en del på två år gällande 34-årige Fredrik Warg....

Steenm: Warg går in vilket SHL-lag som helst.
Personliga skäl bakom hans "avhopp" låter iaf bättre än spelmässiga skäl.
Bara för Sundlöv att jobba in en riktigt bra värvning innan nån annan hinner före.

Tycker inte att Warg är en allt för dom idé, dessutom pekar det väl mesta att det blir honom Sundlöv ringer då hans brutna kontrakt kom ganska lägligt. Ett try-out skulle jag inte tacka nej till.

SWEATT: Visst var han kapten i SAIK för några år sedan?

SWEATT: En try-out skulle väl vara ok, men inget kontrakt för resten av säsongen. Gäller att vänta på att ryska, finska och NLA klubbar börjar göra sig av med spelare. Där kan man hitta något. Warg bör därför bara funka som tillfällig lösning.

SWEATT: Tillräckligt mycket för att inte vara en spelare att signa upp tycker jag. Sundlöv måste kunna bättre...

Linus Wickman: Landslagsspelare så sent som för två år sedan. Hur mycket har han gått ner sig tro?

Carl Lejonkräk: Warg som täcker upp lite hastigt för nån skada, och Calle som julklapp. Ja det kan vara en bra lösning för alla, höjer säkert publiksnittet med en par 100 också kan jag tänka mig.

70 Rodrigues: ett try-out med Warg vore inte så illa. Kanske inte en poängproducerande spelare men en rutinerad pjäs.

Huss: Kan nog bli så att den Wargen kommer.

Linus Wickman: Usch ja, den Wargen vill vi inte ha.

Fredrik Warg får foten av sin tyska klubb. Hoppas inte att Brynäs är intresserande av han.

någonting att värva nu ner bottenlagen i Finland rensar? 

70 Rodrigues: Tidigare skada, då är han nog på radarn;)

Peja: Everberg är riktigt bra. Han hade tidigare en axelskada som hämmade honom förra säsongen o säsongen innan, men nu är han hel o frisk. Stor, stark och skridskoskicklig.

Peja: Masken kan ju släppa honom nu när han fick in Molin ;-)

Dennis Everberg i Rögle är en intressant spelare som jag gärna skulle se i Brynäs. Stor, fräck och snabb. Kan bli riktigt bra.

Thörnberg är inte med heller. Mårts din jävla galning! Helt sjuk!

Carl Lejonkräk: Han måste också ha tackat nej... Eller så har Mårts blivit HELT GALEN!

Rodrigo: Nicky D då?

Thuresson uttagen till Channel One.

Sen slog Mårts också till med några riktiga ÖVERRASKNINGAR, Lundqvist, Ericsson, Persson, Kronwall, Viklund... Förvånad över att Fredrik Pettersson inte kom med? Han måste ha tackat nej.

Sen så glömde han inte Marcus Paulsson denna gången, det var ju bra iallafall.

SWEATT: Alla vet att Brynäs letar efter en forward och att Prestberg är ledig. Ett ganska naturligt rykte med tanke på omständigheterna.

Varför ryktas Prestberg till Brynäs? Blir det verklighet vet jag inte vad jag gör...

« · 1603325 · »