Brynäs IF

713443 inlägg · 7953 ämnen

Laget mot djurgården?

« · 923071 · » Till forumet


Sv: Laget mot djurgården?
GävleLasse: "Just nu så ligger mitt fokus på helt andra saker än ishockey..."

Vad nu, brinner inte lågan längre!?
Har kärleken falnat?
HS utan GävleLasse...SS Enterprise utan Captain Kirk.
Galet. Går inte.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Cicero: Ja, OJ vad unika jag tror att vi är i det avseendet. Slå upp självömkan i nämnda bok och du hittar en samling Brynäsare med O´boy-mustascher...
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Huge:

Leksand hade 1 seger på 10 omgångar när vi åkte ur Es, ni har 2 efter 8 omgångar. Än sjunger inte den feta damen.

Ni hamnar inte i Kvalserien,ni kommer igen sanna mina ord. Ni slår mora imorgon så ser det genast lusare ut!

va bitter nu som de andra fram tills imorgon så löser det sig.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Slå upp "skadeglädje" i Encyklopedin, och ni skall finna en bild på ett gäng Timrå-supportrar, skålandes i T-Röd som vanligt.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
GävleLasse: "Jag ligger ute på jobb i veckorna numera så man har svårt att hänga med. Kalla det bristande intresse, kalla det vad du vill."

Ja, det är kanske inte är så lätt att vara kringresande leksing.... :-)

" Men det har ju inte gått så långt på säsongen än. Fortsätter dessa skador så kan du ge dig fan på att dippen kommer som ett brev på posten. Hur många omgångar är det kvar? 47?"

Nä, just det.
Det har gått 8 omgångar och ändå dömer du ut offensivtänket som ett fatalt misslyckande. Att man haft svårt för att få det att funka är ingen hemlighet men frågan är om man vågar ge det mer tid lite senare, när tryggheten och stabiliteten i spelet kommit tillbaka?
Vi har förhoppningsvis haft vår dipp nu i början och det återstår som sagt 47 omgångar. Varför skulle vi inte kunna reparera den skada som skett på den tiden?
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Bissett19: Den (för oss) pinsamma sanningen är väl att vi inte är bättre än nån annan. Det är alltid trevligt att gotta sig lite åt en konkurrent i kris...
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Jompe: Självklart får du byta till oss, du är välkommen alla dagar i veckan. Härligt att även du insett vår storhet! :-)
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Jompe: du är välkommen...
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
fighter, Ambroo: Gud asså vad avis jag blir. Ere OK att byta favvoklubb så man kan hänga me er iställe? Ni verkar så coola, typ. Åsså vinner ni ju heeela tiden, typ.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
fighter:

Det är okej.Det är inte så lätt att hålla isär alltid,för just nu är det av någon outgrundlig anledning många Timråiter som vill skriva i våran gästbok.

Jag undrar vad det beror på?.........:)
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
fighter: Jag har absolut ingen ångest, tvärt om.. Ett gyllene läge att bli av med Boork som gjort sitt i klubben. Han kom som städgubbe och gjorde ett bra job. Sedan skulle det fajtas i toppen och då gick det som det gick.

När det gäller den tidigare diskussionen vi haft vad gäller tunna trupper osv så är det fortfarande för tidigt på säsongen för att bena ut vad som varit bäst.

En sak är i alla fall säker. Boork har misslyckats fatalt med sitt experiment i alla fall. Det skriver jag under på alla dagar i veckan.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
fighter: det där tar jag tillbaka,fick för mig att jag var på timrås sida jag blandade ihop det bara,jag ber alla brynäsare om ursäkt.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Ambroo: Nej, faktum är att jag inte har följt med alls i ES. Jag ligger ute på jobb i veckorna numera så man har svårt att hänga med. Kalla det bristande intresse, kalla det vad du vill. Just nu så ligger mitt fokus på helt andra saker än ishockey i allmänhet och Timrå i synnerhet.

Visst har ni klarat er bättre än förra säsongen. Men det har ju inte gått så långt på säsongen än. Fortsätter dessa skador så kan du ge dig fan på att dippen kommer som ett brev på posten. Hur många omgångar är det kvar? 47?
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Ambroo: nu ska vi vara snälla mot brynäsarna,dom har väl tillräckligt med ångest ändå...
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Ambroo:

Vänta bara tills Fanny plockar Pärssinen o Hahl på nån träning,då tror jag du inte är lika stursk längre;)
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
GävleLasse: Du är en skojig prick du Lasse Boy! Det har inte gått upp för dig att vi redan saknar ett koppel av viktiga kuggar? Såna som Backlund, Lotvonen, Hynning och Hedström, och vad jag vet så är ju inte dessa kattskit direkt... Det märkliga är ändå att vi klarar oss bra och vad beror då detta på, maestro? Jo det beror på att vi har fler toppar den här säsongen och inte bara breddspelare, men det visste du ju redan...
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
GävleLasse: Ja, nu saknas det vara en ekonomisk kris... Men det kommer väl om Boork sitter kvar och Brynäs fortsätter att förlora. Som du säger fick Brynäs knappt iväg ett vettigt avslut på hela matchen igår och då ska man komma att det var mot ett bottenlag på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Huge: rätt så sansad skribent som du ihärdigt kallade för onyanserad och allmänt gnällig.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
GävleLasse: Ett pajasinlägg som visar att du tyvärr sjunkit till en från början rätt så sansad skribent till en gnällig, onyanserad, överdrivande och många gånger rent oförskämd debattör.¨
Lite tråkigt...
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Huge: Att du är nöjd förstår jag. Det lag som du stöttar med dina pengar är ju DIF å de vann igår. Jag kan omöjligen se at du kan vara brynäsare, så enkelt är det. I mina ögon är du djurgårdare.

Ett fall framåt försvarsmässigt är ju jävligt intressant. 1-2 målet är ju patetiskt. EN djurgårdare mot FYRA Brynäsare och han tillåts komma in i slotet för avslut.

Visst komer Boork att lämna in, frågan är bara om han gör det i tid.

Brynäs blöder just nu och Boork har själv satt oss i den situationen. strax över 5200 i Läkerolen igår och det lär inte bli fler om vi torskar mot Mora imorgon, vilket vi kommer att göra om det inte sker en 300%-ig uppryckning. Det betvivlar jag för det känns som att spelarna inte spelar för Boork längre.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
claesw: Murphy´s lag. :)
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Hahl Bundy:
Men TIK är ju ett topplag, varför skulle det vända just mot er? ; )
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
claesw: Min analys grundar sig på ovetenskapliga nyanseringar av Brynäs prestationer. Men sådana anlayser brukar ju oftast inte vara nyanserade.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Bissett19: Men varför ska man erkänna att man gjort fel bara för att enögda otåliga supportrar eller rubrikjagande mediatomtar tycker det?
Det enda fel jag ansett att han gjort är isf att lämna lite för många hemma mot SSK.
Men ironiskt nog tycker jag att där gjorde vi den bästa matchen av de vi knappt förlorat hittills. Där torskade vi på en knackig målvaktsinsats och tyvärr så upprepades detta igår när Markus kastade in deras vinstpuck.
Matchen i övrigt var ett klart fall framåt försvarsmässigt men i vanlig ordning så ser det spänt ut på många händer i dom här lägena och då brukar man också åka dit på nåt skitmål.
Sett över hela matchen tycker jag att det är vi som har taktpinnen och är det ngt bättre laget.
Leffe kommer bara att lämna in självmant om han känner att han inte längre har spelarnas förtroende, eller om han anser att han kommit till vägs ände sas.
Inget av alternativen anser jag föreligga utan det handlar mest om brist på självförtroende.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
JanT: "Tror att vi får jobba på för att nå slutspel."

Det tror jag med, Janne. Försiktigt uttryckt.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Hahl Bundy:
Vad grundar du din vassa analys på?
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Bissett19: Det är nog lugnt ni kommer att stanna vid 7 raka förluster sen lyckas ni på nåt mirakulöst sätt ta poäng mot oss i den 8:e. Sen vinner ni ungefär var 4:e match efter det.
Men jag hoppas naturligtvis att jag har fel ang. miraklet mot oss. :)
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Huge:


Han skulle väl aldrig erkänna att han har gjort fel,det stora misstaget gjorde han inför SSK-matchen när han ställde över en massa produktiva spelare.

Förlorar vi mot Mora o Timrå följande matcher så kommer nog Leffe lämna in självmant.
Han hade ju uttalat sej enligt PPV-snubben att vid sju raka förluster bör man nog fundera på vad man håller på med.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Bissett19: ""Däremot inser jag att spelarna tyvärr inte har köpt upplägget. Insatsen i går andades protest mot sin tränare. Jag kan ha fel, men det är den känsla jag har."


Ja, sin vana trogen så svamlar Pucken vidare i lokalpressen.
Om vi ska försöka bena ut det hela lite grann så Pucken också kan fatta.
Upplägget har gått ut på att vi ska försöka bli mer offensiva iår och kliva upp i banan för att försöka få initiativet lite mer i matcherna.
Och varför skulle nu spelarna INTE ha köpt det upplägget efter att ifjol i stort sett ha spelat ett strikt styrspel i alla matcher?
Däremot kan jag hålla med om att spelarna till viss del haft invändningar mot försöket att köra på 3 femmor, även om det upplägget också övertolkats av media och många supportrar.
Tycker man bör hålla isär de olika uppläggen och det som orsakat denna tillfälliga svacka är framförallt offensivtänket.
Intentionerna har gjort att man sas hamnat lite mellan två stolar och då blir det varken hackat eller malet.
Boork förklarar det mkt bra i artikeln i dagens GD, där har anser att han gjort rätt.
Och att som grädde på moset kräva Boorks avgång är så befängt att man tappar hakan.
Nu handlar det om ett spelande lag som varit lite för ivriga i att genomföra överenskomna strategier, torskat ett par jämna matcher och fått stukat självförtroende.
Är den nån tränare i Sverige som jag i det läget inte skulle byta bort så är det Boork.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
65selander: Jag tror å det bestämdaste att spelarna har tappat förtroendet för Boork. De är inte villiga att offra en hörntand för honom. Att banta truppen är det viktigaste steget. Nu vill jag se huvuden rulla.

Jag vill se att Boork rör om i grytan redan på lördag. Genomslaget blir för litet när man endast flyttar runt en ytterforward i kedjorna. Boork har en stor legolåda men envisas med att byga samma sak varje gång. Det känns som att han saknar förmågan att bygga ihop fungerande formationer. Visst, han har lyckats förr men man måste våga röra om i grytan. Speciellt när det går dåligt.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
wap.hockeysnack.com
Lasse: Tur i oturen är att det händer i början men då måste det ske förändring i nu tid. Blir väl som med våran CIO. totalt värdelös och motarbeter oss, alla kräver avgång. När stormen lagt sig så glöms allt dåliga bort och allting fortsätter som vanligt. Frågan i detta fall är ju om det finns någon tränare över. Som du skriver så måste truppen bantas. Den skulle enl tidigare ses över när Angell kommer tillbaka. Dax för Sundlöv att lägga sig i.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Bissett19: Sparka Boork, banta truppen för att få kontinutet och sedan är det bara att göra som det stod på banderollen igår. KÄMPA KÖTTA SEGRA
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
tjugo8:

"Däremot inser jag att spelarna tyvärr inte har köpt upplägget. Insatsen i går andades protest mot sin tränare. Jag kan ha fel, men det är den känsla jag har."

Tror Pucken är inne på rätt spår för en gångs skull.


Nåt måste göras,o det jävligt snart om detta inte ska sluta med ytterligare ett år i Kvalserien.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Davey_22:
Gävlesporten tänder till o skiter ur sig bland det bättre på länge, med de frågor man vill ska ställas...
...till o med Puckens krönika är acceptabel...

"Ytterligare två förluster och Boork måste gå" www.arbetarbladet.se
"Boork tycker att han gjort allt rätt" www.gd.se


"Medgång ger supportrar, motgång prövar dem..."
Vilka klarar provet...?
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Kung_Sjödin:

Jag tycker definitivt att Brynäs har kämpat, jag tycker dem har försökt på alla möjliga sätt,och dem kan kan fortsätta kämpa förgäves om dom inte tror 100 % på idéen....Jag blir mer och mer övertygad om att den nya modellen har spritt en osäkerhet/irritation på sina håll i laget.

Tycker jag att Boork gjorde rätt som ville prova nåt nytt ? Ja
Tycker jag att Boork borde återgå till det gamla om vi fortsätter förlora ? Ja


Nu vill jag se ett styrkebesked mot Mora, det kan inte bli mycket tamare än mot Djurgården.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Kung_Sjödin:

Bra formulerat Kung Sjödin.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
HUGE: du kanske ska läsa denna klockrena krönikan. Eller ja iofs du håller väl inte med om något som skrivs i den även fast precis allt är klockrent. Finns ingenting att klaga på i den krönikan!
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Peja: Mjo.. Men jag tror ändå att det kommer bli Sjödin-Nolander, Angell-Kankanperä, Hietanen-DJ.. sen Sundqvist som sjunde och Andersén som åttonde.. skulle inte förvåna mig..

Sen Molin och Danielsson är ju ändå två stycken som försöker i matcherna och krigar, DOCK ska tilläggas att det händer inte mycket när dom väl försöker, just nu!
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Davey_22: Men va är det för sissies? Om man blir elitidrottare i en lagidrott så kämpar man! Okej, man kommer inte att vinna alla matcher, men man kämpar. Det spelar ingen roll om man tycker om sin coach eller inte. Man kämpar. Om man inte kämpar för sin klubb så slutar man i den! Om man inte vill kämpa för någon klubb alls så byter man yrke! (Även fast jag har svårt att komma på något yrke där man kan skita i att lösa sin uppgift bara för att man är missnöjd med något.) Att vara elitidrottsman i en lagidrott är inte bara ett yrke, det är ett hedersuppdrag. Är det inte det så blir jag fullständigt desillusionerad. Hade det varit så att ALLA hade tagit i och kämpat då hade också jag accepterat att vi ligger sist efter 8 omgångar. Möjligen har jag fel - alla kanske HAR kämpat? Något säger mig dock att det här handlar om något helt annat. Boorken har prövat en grej som inte funkade. Det var ett försök att vinna fördelar mot de andra lagen. Hade det funkat hade han varit nationalhjälte vid det här laget, nu är han definitivt inte det. Men bara för att han försökte något som inte föll alla på läppen, och gick snett, så kan man som spelare inte strunta i sitt uppdrag och börja agera helt oproffesionellt, hänga med huvet och sätta käppar i hjulet. Jag kanske svamlar? Jag kanske har helt fel? Men jag känner mig bitter efter alla dessa turer sedan 1999. Det börjar bli rätt tröttsamt. Och bara därför är det skönt att pysa ut lite desperation här på forumet. Go natt!
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Den här trenden kan aldrig brytas om inte Boork har spelarnas fulla förtroende, alla måste dra åt samma håll. I dagens läge tvivlar jag dock på att Leffe har detta förtroende...men jag blir väldigt gärna överbevisad. På lördag.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
JanT: Nja, jag kan faktiskt erkänna att Carlsson är lika dålig som DJ i dagsläget, men nog är väl DJ lagets solklara åttonde back när Angell anländer? Andersén är bättre än DJ, oavsett hur mycket Huge försöker lura i folk någonting annat.

Skicka iväg Danielsson eller Molin eller båda..
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
JanT: :) Tycker att Hermansson, Salle och Alcén visar att dom ska vara med i truppen om den bantas. Tycker att Herman ihop med Alcén var bäst i BIF idag.

Sen så Spets, Karlsson håller inte. Men däremot Gynge och Alcén tycker jag ska få fortsätta för Gynge kan ju producera om han får chansen och Alcén visade idag att han kan bli rikitgt bra.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Peja: Varför inte! Men vi kan väl dra till med någon av Hermansson/Salmonsson/Gynge lika gärna! DJ förstår jag står högt på din önskelista, hos mig får han vara kvar som 7:e back. ;-)

Hur som helst är det någonting som inte stämmer i truppen.

Årets målsättning kan man dock redan ta och torka sig i arslet med, detta lag kommer inte att utmana top4. Bär det till en 6-7 plats får vi nog vara nöjda!
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
JanT: Varför Alcén? Han överglänser ju många av de rutinerade spelarna när han får spela.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
mk: Carlsson/Alcén/Karlsson/Spets bör skickas till AS för vidare utveckling. Hulkkonen har vi nog sett det sista av i BIF-tröjan....

Tveksam till att sparka Boork i detta läge. För tidigt än så länge. Fortsätter den negativa trenden måste dock något göras.

Helt klart fungerar inte taktiken med en stor och välfylld frysbox.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
rafalski: Nä, jag tycker inte det. då skulle han fått ut det av laget redan. Enl min mening kan han inte vara kvar efter alla turer med olika femmor. Tycker det bara finns en lösning , byt tränare ,banta truppen
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
wap.hockeysnack.com
mk: intressant logik, torskar vi är det Boorks fel och vinner vi så är det inte Boorks förtjänst, eller ?
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
Röda Tallen: Å andra sidan slipper Timrå möta Sanny Lindström. Det innebär några färre skador gentemot de andra lagen.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
GävleLasse: Våra skador har redan börjat. Har ju haft Hedström, Hynning och Lotvonen borta i de senaste matcherna. Hedström hela säsongen hitentills on Hynning nästan hela han också.
Ändå rullar det på hyfsat må jag säga. Tur vi har ett brett lag i år med ett par super 16 åringar att slänga in.
Snart är de skadade tillbaka och snart ansluter Tenkrat.
Då kan vi börja spela med våran andra kedja också. Ska bli kul.

Förstår att det går tungt för er, det är inte lätt med 6 tredje femmor i elitserien.
Kommentera

Sv: Laget mot djurgården?
rafalski: Haha, comeback skulle vara välkommet... jag menar, sämre kan det inte bli
Kommentera

« · 923071 · »