Brynäs IF

713101 inlägg · 7953 ämnen

Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28

« · 2017863 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge: precis Huge ..just nu har de bara lite otur när de tänker och planerar precis som laget lite felstuds här o där..
Om de oinsatta som tyckte Sjödda skulle gå förra året..gapande oinsatta..okunniga
Om de oinsatta som ville Bz skulle gå..oj va de gapa o var okunniga
Nu gapade tydligen Rödda igår..han är väl oinsatt o okunnig han med....
Du är så ute och cyklar!!! Jag vill ha mitt BIF kvar i shl och inte i något kval..Det måste ageras.Just nu väldigt likt kaptenen på Titanic..- vi sjunker Kapten!- nä vi är osänkbara!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Auchinleck: Ja precis. Håller med. Det långsiktiga jag menar är att Rufus 7år får gå och se Brynäs gratis, för att sen knytas upp till Brynässupporter resten av sitt liv och allt kring vad det kan innebära.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Samsung: Men man har ökat publiken med över 800 åskådare. Så många biljetter ger man inte bort.. Sen är det klart ekonomin påverkas positivt ändå för de som får gratisbiljetter, som inte skulle kommit annars, då de handlar i shop och kiosker.

Förstår inte det där med att fokus ligger på En bra start. Man har anställda som jobbar med den biten, man har anställda som jobbar med sporten. Likt vilket annat företag som helst. En ICA butik har anställda som ansvarar för olika avdelningar. Det är inget konstigt alls.

Dacke och Sundlöv är ansvariga för sporten på herrsidan, de jobbar inte med en bra start?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Två raka förluster mot SHL:s sämsta lag. Nu har Sundquist haft över ett år på sig att vända skutan, men det ser bara värre och värre ut. Så fort man vinner ett par matcher och känner *nu kanske det vänder* så kommer nästa käftsmäll. Det är tragiskt att Brynäs IF sitter med SHL:s sämsta huvudtränare i båset.

Vad är vår spelidé? Varför underpresterar i princip hela truppen? Det i princip enda positiva den här säsongen är att vi ökat publiksnittet.

2019 blir 2020 om drygt två dygn. Nytt år, ny start (för femtioelfte gången senaste decenniet). Det finns ett par intressanta tränarnamn på marknaden, det är bara att hugga. Vi har redan fått epitetet som tränarbytenas mecka, så vi har inget att förlora. Kan omöjligt bli sämre.

Har aldrig saknat "Bulan" så mycket om jag gör nu...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huss: ”De flesta”??
Är tämligen säker på att ALLA elitföreningar försöker göra rätt från början.
Tror inte att nån förening medvetet försöker göra fel från början i avsikt att senare kunna sparka tränare osv.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge: Det har du rätt i. De flesta seriösa elitföreningar försöker göra rätt från början så att man slipper sparka tränare, skapa onödiga roller som kostar pengar etc.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Samsung:
På sista raden är slutspel det som ger pengar att lyfta från kön. Att REA ut biljetter är en kortsiktig lösning som behöver följas av sportslig framgång.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
mats77: Nej det tycker jag inte.
Tror du att en bra start får hög prio om Brynäs hamnar 7:a i allsvenskan säsongen 20/21?
Publiksnittet är höjt ja. Och det är det för att man idag ger bort biljetter till föreningar etc.
Jätte bra på sikt såklart, man knyter upp barn som i framtiden har Brynäs som sitt favoritlag.
Och allt annat kring barnen såklart, jag har själv barn och tycker det är jätte bra.
Men här och nu ger det mer en konstgjord effekt än att det drar in pengar till Brynäs.
Jag står fast vid att jag tycker det vart för mycket fokus på saker runt kring Brynäs än på själva laget.
Min åsikt.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Forsberg 1978: Precis. Jaa du, lille Forsberg 1978:
det går verkligen över mitt förstånd hur gapande, oinsatta, överengagerade och okunniga supportrar sitter i soffan och tror sig veta bättre än ansvarigt yrkesfolk när det gäller hur arbetet i en elitförening borde skötas....
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge: Hörrdö papegojan.
Är det inte jobbigt att bara ha en replik på ditt svar?

Vad tycker du ska förbättras?
Ser du det bra spelet som Brynäs presterar?
Är MS lugn och trygg i intervjuer?

Vi är väldigt många som undrar hur du vill att Brynäs ska spela.
Som nu?
Eller annorlunda?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
mats77: Alla hoppas nog på det. Men ingenting tyder på det du säger. Tabellen, spelarmaterialet, spelet på isen... Inget ger stöd åt att En bra start gynnar Brynäs elitverksamhet. Fortsätter det så här tvivlar jag inte på att Brynäs är ett allsvenskt lag inom några år.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge:
Jag tror att tre coacher på tre säsonger blir ett präktigt klubbrekord.
Kommentera


Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge: Ja du det är över ditt förstånd Huge lille....
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Forsberg 1978: Nä, varför skulle dom ha fått sparken?
För att överengagerade, gapande, oinsatta och okunniga fans på bl.a nätet tycker att dom borde få sparken?
Isf skulle vi tvingas byta tränare och sportchef varannan vecka och jag är rätt säker på att en seriös elitförening inte jobbar på det viset.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Har Sundqvist och Dackell fått sparken än?....
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Samsung: Du säger emot dig själv. "Skapa varumärket", det är precis vad man gör med en bra start osv.

Brynäs har inte ökat publiksnittet pga att de ligger 11a. Man har gjort det på grund av arbetet utanför isen.
Det skapar förutsättningar för mer pengar till spelarbudget.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Auchinleck: det här har jag inte stenkoll på och orkar inte grotta i det just nu, men nån kanske har?
Tänker på löneposter i Brynäs.
Campese, cahling, dackell, sundlöv, till vis del kanske Erika G?
Nu skjuter jag från höften och tar tex Djurgården .
Har dom klubbdirektör, vice klubbdirektör, sportansvarig, sportchef ,sportchef damer?
Spontant är känslan att dessa löner är inga löner direkt på 27800 innan skatt?
Jag är för att man hjälper människor. Jätte bra.
Men tycker Brynäs fokus har lämnat isen helt nästan, blivit alldeles för mycket med detta en bra start , reklamfria tröjor, studiebesök hos Barcelona etc.
I min värld. Betona min.
Kraft på isen för det är där alla bryr sig och alla framgångar skapas.
Etablera sig som lag och lägg pengar på det som folk bryr sig om, herrlaget.
Skapa varumärket.
Bygg framgång.
Med framgångarna skapa sedan allt kring utan att ta medel från ett framgångsrikt herrlag.
Satsa på en bra start och ett bra damlag.
Men satsa först på herrarna för det är dom som drar in precis allt i stortsett.
Min åsikt. Brynäs borde städa upp. Lägga sig platt. Göra en löfven, "såg det inte hända".
Lägga en bra start åt sidan.
Lägga reklamfria tröjor åt sidan.
Jag säger inte lägga ner. Men tryck på pausknappen.
Det är mänskligt att misslyxkas. Man kan falla.
Och Man kan resa sig upp igen.
Rensa i leden och satsa på en bra start. En bra start i herrtruppen, där allt i slutändan är det alla bryr sig om.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
mattias - 74: Hej och grattis Mattias, hoppas att du är glad och belåten idag och jag vill passa på att önska dig en god fortsättning.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Retse:
Skrev inget om en bra start, men kan önska en god fortsättning!
En extra VD-lön, är det hållbart?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
mk: Och man återgick till att enbart tillverka bilar därför att...?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Blixt1980: Kollade tabellen i HA, Mora spelade SHL förra säsongen, nu ligger de näst sist i HA. Jag bävar för vad en förlust i ett kval kan innebära. Många lag som åker ur tar sig inte upp igen. Jag hoppas vi slipper men det ser ju inte bra ut.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Örebro verkar ha trevliga fans och spelare... Först Boucher och nu Irving med säsongens båda fulaste tacklingar.

Sen står klacken och skriker filmare och annat till Thörnberg som är medvetslös...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Mattson: Fel. Hade inte Volvo haft de andra verksamheterna så hade man inte haft pengar att utveckla 740:n
Mao konken. Så två ben är bättre än 1.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Synd att domarna håller så jävla dålig kvalitet, det är åt bägge håll ska tilläggas.

Men man börjar vänja sig för längesedan.

Ang matchstraffet på sigalet så är det enligt mig inte matchstraff,
Max 2 min på sin höjd.

Tack för en bra match igår.

Väl mött igen den 7 mars. Då hoppas vi att det är 2 lag som lämnat bottenskiktet 😉
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Retse: Om Brynäs fått bättre förutsättningar (större intäkter) pga En bra start bör det redovisas för ägarna (=medlemmarna). Annars lägg ner den.

Det vi KAN se är att elitverksamheten inte har lyft sen En bra start började. Snarare tvärtom. Är det en slump bör det förklaras för ägarna. Annars lägg ner.

Större företag än Brynäs har testat att diversifiera verksamheten för att upptäcka att det inte är lönsamt. Ex. Volvo på 80-talet.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Kommer vi till kval i år kommer vi få det jobbigt mot ett hungrigt Björklöven.... På något sätt har jag ställt in mig på att det värsta som kan hända är HA för Brynäs och vi kan inte mer än hoppas att så ej blir fallet! Blir det så kommer vi ändå sitta här och stötta vårat lag. Kanske är det just det som vår föreningen behöver, vi är väl ändå det ändå laget som aldrig åkt ur de högsta divisionen i svensk ishockey om jag förstått historien rätt.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
adrenalinerush:
”Fick detta till svar:
Hej! Tack för ditt mail. Vi vet, ser och förstår. Kan inte säga mer tyvärr. Återigen tack för att du bryr dig.”

”Vi vet, ser och förstår” - men gör fan inget konkret.
Ett typiskt Campese-svar rakt igenom!
Tex Bryan Lerg som gjorde det bra i Rögle har gått utan kontrakt länge (hela 19/20).
Så så jävla död är inte marknaden. Han hade otur förra säsongen med skada osv men nu måste halmstrån som exempelvis han förstärka och bygga upp stommen från grunden.
Försöker man inte bygga ett starkt lag från början får man betala för sina misstag senare - på det ena eller andra sättet..
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Axle San:
Nu ska vi väl inte vara ogina mot trotjänarna i klubben, klart att dessa ska få avsluta sina "karriärer" med fina lönevillkor/titlar på gamla dar. Och handen på hjärtat, Bif är en så pass anrik klubba att bara namnet det historiska ska räcka långt i dagens SHL, vi behöver därför inte köpa in "dyra namnkunniga spelare" från andra klubbar.
Dackell, Sundlöv, och deras närmaste i den lilla klubben för inbördes beundran, bör få handla precis som de själva vill...
So och VD har också total handlingsfrihet, herregud de har ju sina karriärer att tänka på...VD vill så småningom vandra vidare i sin karriär, kanske till någon stor fotbollsklubb ute i Europa. VD kan bli VD för Manchester United, där bror Lindelöf spelar back.
Vi måste förstå detta med de enskilda föreningsmedlemmarnas egna karriärer och bortse det rent sportsliga i Brynäs. Klubben fungerar som en språngbräda för karriärister dit hör inte fotfolket...och vilken klubb är intresserade av spelare som spelat i strykföreningen Brynäs ........Vilka namnkunniga är beredda att offra sig för att hjälpa Bif över ytan, men som uttrycket "ingen ko på isen så länge svansen ligger på land". Mot alla odds, kanske de styrande börjar inse att skutan brynäs är på väg ner i djupet............vi kan hoppas att de tar sitt förnuft tillfånga och lånar pengar till spelarköp från KHL/NHL..........Högst upp på minönskelista två stora "stygga" backar,
Leksand har många stygga backar..
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Zappaholic: jämför man med det spelet vi har spelar dom bättre.och roligare hockey det måste du hålla med om?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Auchinleck: Släpp fokuset på En bra start och Cahling, är knappast där problemet ligger. Finns väl ingenting som säger att Brynäs skulle ha högre spelarbudget, eller göra ett bättre jobb på den sportsliga sidan om En bra start lades ner eller Cahling fick gå. Alla indikationer är väl snarare att Brynäs har högre sponsorintäkter pga av det arbetet. Det är väl dessutom jättebra att Cahling är anställd för att sköta den biten istället för att Campese, Dacke o Sundlöv har en massa fokus på det. Skulle väl snarare vara i det fallet som vi skulle kunna kritisera dem för att inte ha rätt fokus.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Axle San:
Vi har också en hållbarhetsdirektör med VD-lön.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Davey85: Monitorpengarna borde innebära högre spelarbudget och just ökad spelarbudget är nog den ända vägen att gå.
Kolla Rögle, Örebro och Luleå som fått feta sponsorintäkter och se vad som skett. Allt (nästan) handlar om pengar när det kommer till att vara ett stabilt SHL lag.
Lag som Brynäs och LHC som har en nedåtgående trend över tid och tufft ekonomiskt har det fruktansvärt svårt att vända skutan. Vi får hoppas att en stor del av treårsplanen handlar om ökade intäkter och ökad spekarbudget och det behövs.
En liten stilla undran är dock om Dackes tjänst behövs eller om hans lön skulle göra mer nytta i spelartruppen?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Forsberg 1978: " Vakna upp!"

Vad ska jag vakna upp från? Jag ser att vi inte räcker till, jag ser vad tabellen säger. Jag vet också att man kan ta sig därifrån med rätt insatser. Inte idag, kanske inte ens nästa säsong, vem vet, men jag stödjer Brynäs oavsett. Vi ska tillbaka till toppen.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Pajen: Som sagt; under 2019 snittar vi 1,12 poäng/match med Sundqvist, det indikerar en slutpoäng strax över 60 poäng framme i mars.

Det skall räcka för att undvika kval.

Jag instämmer således inte i din slutsats.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
JanT: Mer relevant att titta på Sundqvist stats sen han förlängde kontraktet. Alla lag får en positiv effekt när en tränare tar över efter en sparkad tränare som Magnus fick när Sjödda fick gå. Sundqvist stats sen hans förlängde är 44 poäng på 41 matcher. Vi kommer givetvis få kvala om Magnus är kvar.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Pajen: Har tittat lite på Sundqvist stats som coach;
Sen tillträdet den 13/11-2018 har vi spelat in 82 poäng på 64 matcher vilket ger ett poängsnitt på 1,28 poäng/match (i detta snitt ligger dock en rejäl formtopp under 2/4-delen av fjolårets SHL).
Om vi tittar på 2019 när Sundqvists spelsystem så att säga fått "sätta sig" landar vi på 56 poäng på 50 matcher. Detta ger ett snitt på 1,12 poäng/match - om vi fortsätter längs med den vägen kan det mycket väl leda till negativt kval.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Pajen:
Tränaren kan inte göra underverk med detta back-material.............
Gävle har inte råd med ett hockeylag i högsta ligan och får därför nöja sig med Allsvenskan nästa säsong. Ryktas om en satsning på bandyn, där många spelare ska värvas från bandyns västerås.
Bandylaget sägs ska klara av att sponsra SDHL.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Vi är värdelösa, vi pissar på vår enda hyfsade supporterskara. Vi har en tränare som platsar i pojkar 15 och vi vägrar att sparka honom. Brynäs IF gör allting fel och allt är som vanligt. Gör om gör rätt på alla plan.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
bradberry: Tyvärr rätt, ligan gör allt för att döda intresset, som om inte Brynäs klarar det bra på egen hand.... M🤮
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Simon Karlsson: Då är du kanske inte hundra påläst? Reglerna säger att om man befinner sig i målgården, även i luften över linjen, och på något vis stör målvakten skall ev. mål dömas bort. Skymning är detsamma som att störa. Det gör att det var solklart rätt enligt regelboken att döma bort målet. Problemet är att de detaljrika videobilderna gör att sånt som var solklart mål förr i tiden numera döms bort. Tröttsamt..,
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Simon Karlsson: Ja detta var yckwt märkligt, Leksand skulle bara vinna kändes det som.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
bradberry: Matchstraffet är ju sanslöst!!!, liksom att målet blir bortdömt...

Hur fan kan man döma bort målet.

Det finns INGEN kontakt. Typ en decimeter av ena skridskon är kvar i målområdet, som dessutom är på väg ut därifrån.

Ändå??? med repriserna till hjälp döms målet bort ???????????????
Generellt sett tycker jag att domarnivån DEGENERERAT Totalt!!!!!!!

Det finns numera INGET att gå efter när zebrorna tar sina ibland till synes Obegripliga beslut !.....

Det Måste bara vara spelfusk eller Mutning m.m i någon form, med i bilden, annars skulle det ALDRIG se ut som det gör!

Varenda omgång ser man i vissa 'utvalda' ??... matcher samma OFATTBART Irrationellt Obegripliga domarbedömning!!!!!!!!!

Man blir bara SÅ JÄVLA TRÖTT på INKONSEKVENSEN, och Bristen på OBJEKTIVITET !!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Spajderman: Möte om hur de skall försvara sitt misslyckande utan att lasta MS har jag hört.
Det handlar om att slipa på ett försvarstal 2,0
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Joel123: ryktet går att Sundlöv och Dacke ska ha möte imorgon. Dock oklart om vad.

Om det är sant så glädjer de mig... långt kvar av säsongen men händer inget kan de bli en jävligt lång vinter men kort vår....
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
bradberry: kan bara hålla med! Speciellt när han verkar vara en ärlig trevlig prick!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Joel123: Så man kastar fram Magnus till vargarna i hopp om att man ska klara sitt eget skinn.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Joel123: Usch! Tycker synd om Sundqvist. Han gör vad han kan... Han håller inte och måste bytas ut men jag känner ändå för honom...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Sporten fick ingen kontakt med Sportdirektör Andreas Dackell på lördagskvällen och Micke Sundlöv ville inte heller svara på direkta frågor hur eller om Brynäs nu kommer agera på något vis, efter de tunga poängtappen de två senaste dagarna.
Haha såklart dom gömmer sig
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge: Sitter du och lördagsmyser med finalserien från 2012 och refererar därifrån?
Kommentera

« · 2017863 · »