1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741512 inlägg · 7967 ämnen

LHC–Brynäs | B2B 17-18/11

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
{7044}: Tycker att det är viktigare att få igång twinsen.Än att fjärde funkar.
Isf får man bygga om laget.
Centra Ölund kanske.

{7044}: Blir så!

Rodrigo: Blomqvist i den kedjan vore intressant. Men då kanske fjärdelinen blir för svag.

Rodrigo: Håller med, bröderna har inte presterat i PP på ett tag heller. Tycker att de överkomplicerar saker och ting ofta.

Rautio 7:a i målvaktsligan med 92.15 i räddningsprocent. Var ett tag sedan vi hade en keeper med såna bra stats väl?

KulaShaker: Japp, hela den kedjan har liksom fallit bort. Kommer inte till sin rätt. Kanske inte endast Mannbergs fel, tvillingarna har varit lite bleka med men det skulle vara bra för alla parter att sätta någon spelskickligare spelare där, typ Blomqvist som var ett förslag.

Idag tror jag på Brynäs-vinst!

Idag tar vi det där jävla ägglaget!

{7225}: Är det inte läge att byta ut Mannberg det känns som om han har sänkt den kedjan ordentligt?

Kan känna att kvällens match ligger lite i Bulans händer, för han kan ju inte förvänta sig att vi ska spela exakt lika som igår och vinna. Samma strategi funkar ju inte mot alla lag. Kommer vi inte in nära mål för att styra och dyligt så kanske vi måste täcka och pumpa på slagskott eller något. Någon annan strategi måste han ju lägga upp tycker jag. För i grund och botten funkade det inte igår, inte alls. Hoppas han nu har studerat gårdagens match väldigt noggrant för att försöka lista ut en ny väg och en ny strategi. Det är iallafall vad jag tycker och tror.

{7225}: Krävs att Granis mfl gör sitt jobb i slottet.
& att det drivs på mål och att dom hängde kvar handväskorna i LHCs arena..
Lite upp till bevis att Bif mästrar även det fysiska spelet som kommer att komma i ett ev slutspel..

Honken: De ligger ganska lågt i sitt försvarsspel vilket gör att vi bollar gris och tar dåliga avslut. Jag vet inte hur många gånger vi försökte oss på instick framför mål men misslyckades och det slutade med halvchanser. Vi måste hitta ett motemedel.

pjåtor: Om jag inte minns fel så påminde gårdagens match om vår senaste hemma mot dem. Vi kommer inte riktigt in framför mål och kan sätta den, och då stod deras målis verkligen på huvudet, igår blev han aldrig riktigt testad tycker jag, även om vi skapar.

Honken: Tror inte dom slår oss 2 dagar på raken ..känslan är den iallafall.

Brynäsgubbe: Då är de lite av säsongens boggie-team för oss.

Nej, vi ska fan ge dem idag!!

JawKee: Jag tror vi torskar idag igen. Sen möter vi Örebro, Malmö och Rögle som jag tror vi har bättre chans att ta poäng i.

mustigahjalmar: Angående listan över bästa nyförvärven, jag tycker nog att skribenten går i den klassiska fällan att stirra sig blind på poängproduktion och därför ha en överrepresentation av offensiva spelare. Johannes Jönsson borde definitivt vara top 5, att han kommer från Allsvenskan betyder dessutom att han är ganska billig och det borde också tas med i beräkningen när man bedömer hur bra en värvning är.

Kan nog bli bra för oss ikväll. Jag tycker att årets brynäs känns väldigt mentalt starka, så därför kanske dom är extra motiverade ikväll för en vinst? Får vi till bra passningar i spelvändningar och dylikt så kan det nog bli ett par mål! Om vi dessutom köttar på med brytningar och ligger på som iglar så är det ju bara vinst. Tror vi kanske måste stänga vår zon, får dom med sig ett mål så kan det bli tufft för oss. Men jag tror på vårt brynäs. Jag vet att årets brynäs kan spöa vilka lag som helst i SHL, men även förlora mot vilka som helst. Håller tummarna! :)

Brynäsgubbe: Att kalla honom anonym bara för att han inte gjort mål på ett tag känns överdrivet, på gränsen till fjantigt. Paille är jobbig att möta och han har bra frekvens i skridskoåkningen. Kort sagt så gör han det han egentligen värvats för. Alla poäng är en ren bonus.

JawKee: Skall själv åka upp med ett gäng ikväll så man får hoppas att det går över 4000 strecket åtminstone. Sen får vi inte glömma att LHC är grymt formstarka men jag tror på revanch i kväll!

Brynäsgubbe: Jensen är grym i alla fall.

mustigahjalmar: Paille har dock varit rätt anonym på sistone.

mustigahjalmar: Ser bra ut, svårt att ranka då man inte ser alla matcher i SHL.

Ikväll vill jag se bättre passar och bättre puck kontroll. Vill även se att vi trycker på och inte väntar på att Linköping spelar pucken. Johnson steppar upp.

Honken: Sandström i kassen ikväll

JawKee: Vi gör väl en ok match igår, förutom i andra, då är vi riktigt genomusla. Sen möter vi ett lag på uppgång och som är bra, vi har mött och segrat mot LIF, DIF och KHK innan, LHC är betydligt bättre än dessa tycker jag.
Jag förväntar mig dock att vi tar revansch idag!

Brynäsgubbe:
Hoppas det då årets upplaga ( och alla andra års upplagor ) av Brynäs verkligen är värd fylld arena.

Förstår inte vilka matcher ni har sett. När vi spelade mot KHK så såg jag det bli skrivet att vi spelade uruselt. Jag tyckte vi spelade skitbra då. lite slarv bara.

Igår tyckte jag vi spelade sämsta matchen på LÄNGE. Men många här skriver att vi gjorde en bra match :s

Tigerhjärta: Det jag menar är. Att sitter skotten innanför målramen , så är det mål.
Det är grymt frustrerande.

Blir det någon vidare publik imorgon? Över 5000?

Skrubben: Förhoppningsvis får vi se Djoos, Rensfeldt, Wännström, Rödin och några av alla våra 90-målvakter i Brynäströjan inom några år.

Göransson som flyttade till Nordamerika efter hockeygym är också en spelare som är värd att hålla ögonen på. Helt okänd här men han är i grund och botten en bra spelare. Men jag antar att BZ har noll koll på honom.

Rodrigo: Djoos tror jag mycket på om han kommer hem. Han har fått mycket beröm för sitt spel i AHL. Dessutom den typ av back som Bulan verkar gilla (liten, spelskicklig). Framtida stomspelare i Brynäs?

{5915}: Brynäs guldlag 2012 hade ju tyvärr lite FÖR bra spelare för dom spelarna skulle misslyckas i NHL och komma hem... och Svedberg är ju i KHL. Vad finns det annars att hoppas på? Christian Djoos typ? Lindbäck?

Var på plats i Linköping idag. Som det redan sagts, en helt ok insats förutom andra perioden. Men det blir svårt att ta poäng när man inte kan måla trots så många lägen i PP. Jag hörde folk säga att andraperioden var Linköpings bästa denna säsongen.

Tigerhjärta: Höga skott är nästan alla målvakters Akilleshäl. Det blir lite extra känsligt för Rautio i och med att han är så pass liten.

mk: Bara jag som är trött på den myten? Visst Rautio kanske har sin Akilles häl på just höga skott men att alla skott som är höga går in på Rautio är bara skitsnack! Kan räkna till minst 5-6 stycken höga idag och vad jag vet så gjorde inte LHC 5-6 mål?

Agenten: Bra summering! Första perioden spelar vi riktigt bra. Lite av en tillfällighet att dom lyckas göra ett mål direkt efter deras boxplay. Oförtjänt att ligga under med 1-0 efter den perioden enligt mig.

Andra perioden var ett riktigt lågvattenmärke. Inte så mycket att säga egentligen. 2-målsunderläge kanske var rättvist efter 2 perioder. I 3:e perioden slänger Gunde in ett höstlöv som Blomman styr in. Lite av ett turmål, men det gav oss verkligen luft under vingarna. Efter det målet skapade vi många farligheter, bland annat ett stolpskott av Paille och ribbskott av Pudas. I powerplayet efter deras matchstraff spelade vi riktigt bra i 2,5 minut och riktigt dåligt andra halvan. Med lite medstuds hade vi lika gärna kunnat kvittera där, för vi skapade några riktigt farliga lägen i början där.

Nya tag imorgon!

mk: nja, ibland skjuter motståndarna över också.

Huge: Jag skiter faktiskt i hur bra Rautio har spelat.
VARJE skott sol går högt går ju in😡😡😡😡

honken21: Ja, mkt tillfälligheter som avgör idag. Som du redan påtalat: LHC är jobbiga när dom får ledningen och vind i seglen, ett helt annat lag i uppförsbacke.
5-minutare kan vara luriga att hantera, spelarna invaggas lätt i nån sorts lugn över att man har så många minuter på sig i PP, vilket drar ner tempot i passningsspelet.
Tyckte att det märktes jämfört med pucktempot i dom "vanliga" PP:na sas.
Hur som, en bra och rolig match mellan två offensivt skickliga lag där LHC kändes lite jämnare och stabilare i defensiven.
Perfekt med revanschmöte redan i morron, då tar vi dom.....

honken21: Förutom andra var de en bra match av Brynäs, ibland går inte puckjäveln in bara.. hur många ramträffar hade vi?! Pudas projektil måste innebära burbyte, helvete vilken smäll rätt i ribban

Brynäsgubbe: 2 eller 6a kan nästan kvitta, jag blir nästan orolig om det går för bra på hösten. Det är efter jul vi skall toppa 🤗

Vi gav det ett riktigt bra försök i tredje. All heder till det kriget trots att det var mentalt jobbigt. Med fem-minutaren och ytterligare ett PP borde vi givetvis fått in kvitteringen men det var Linköpings kväll.

Så här förlorar ett topplag. :-)

Brynäsgubbe: Vi kan dock ligga 6a efter helgen... 😖

Vi behåller 2a-platsen just nu i alla fall. Frölunda rycker dock... Och FBK kryper närmare.

Ojämn nivå på Brynäs, antingen 3p eller inga alls. Jobbigt...

Positivt: vi ligger fortfarande 2a!

Negativt: Vi hade kunna haft lite andrum på 2a platsen istället för att va 3 lag på samma poäng.

När ska Brynäs få hem några NHL-rejects? Som FBK, Frölunda och Skellefteå.

Brynäsgubbe: Jo jag förstår väl det. Förlust = illamående. Alltid. Men vi kan inte häda motståndarna för det.

« · 1776987 · »