Brynäs IF

714124 inlägg · 7953 ämnen

LHC–Brynäs | B2B 17-18/11

« · 1777468 · » Till forumet


Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
bradberry: ja nog känns det. Men än är det ingen kris. In med blomman i första, Ölund i 2a å vi lever rött bra ändå :)
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Granström= Allvarlig ögonskada. Oklar prognos men borta minst 6 veckor.

Sunken= Trasiga ljumskar. Förmodligen borta säsongen ur, åtminstone till februari, kanske hela karriären.

Zaborsky= Axelskadad. Förmodligen operation. Borta resten av säsongen?

Enterfeldt= Oklar, hemlig skada men verkar allvarligt då han inte väntas tillbaka inom den närmaste tiden.

Känns som en tidsfråga innan nästa går sönder. Snart lever vår breda trupp på marginalen...

Boqvist! Hem med dig!
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
första prognosen på granström är 6 veckor
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Peja: Det var säsongen för två år sen väl som KHK gick upp i SHL. Och det var under samma säsong Bengtzén gick över till Brynäs.
Jag tror det var en väldig lycka för Brynäs att han inte fanns kvar i Karlskrona när de ordnade SHL-platsen. Då hade han knappast lämnat dem.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Skrubben: BZ satte ju ihop många bra lag i Bofors också. De presterade väldigt bra sett till sina förutsättningar under BZ år där och har fortsatt med det efteråt också. Att Karlskrona gick upp med det laget var lite "freaky".
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Brynäsgubbe: Egentligen det som många här redan pratat om. I år var första gången som man verkligen kan kalla det här laget för hans lag. Jensen, Clark och Paille är värvningar som sticker ut från det här årets silly season. Sedan nämnde Sanny också att det var han som satte ihop Karlskronas lag som sedan gick upp till SHL.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Skrubben: Najs, lust att berätta vad de sa? Missade det.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Powerfade: Jo. Men kan man locka 2-300 sällanbesökare varje match.
Så sprider sig det att det är roligt att gå på hockey.

Jag har Comhem. Nu så har man hittat felet varför vi har haft alla Livekanaler gratis i två år. Nu är dom borta. Man får betala för att se dom.
Det kan nog ge en och annan besökare till GR när det inte är gratis längre.

Spelar Brynäs bra över tid, så kommer publiken.
Så är det för alla lag.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Mittzon: har missat det helt den här gången...
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Bengtzén utsedd till SHL:s bästa sportchef av CMore-studion 👍
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Missade början på C more, men har de utsett BZ till bäste sportchef?
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Powerfade: Ja, det är väl främst till semin de kommer. Så ungefär vart tionde år.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
mk: folk kommer inte förrän hockey är hett i stan. Typ vid kvarten eller semin
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Inkazar: Det viktigaste är ju att man håller spelet. Då kommer ju sällanbesökarna komma.

Det gäller att locka de " otrogna"😀
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Ni som var på plats igår: Blev det någon hymn?
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Auchinleck: Vet inte om det nämndes igår men jäklar vilken vacker skarvpassning Granström gjorde till Paille igår på 3-0 målet, iskallt!
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
bifhjärta: japp budgeterat för de.
5498 står snittet på nu. Jag tror vi håller budgeten iår. Tror tillomed vi kan hålla oss över den tillomed. Många publikstarka hemmamatcher kvar :)
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Auchinleck: Hur ser vårt snitt ut just nu? Budgeterat för 5600 va?
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Huss:
Just nu är publiksnittet intressantare än tabelläget... = )
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Inkazar: Ber om ursäkt för ordvalet! Vi verkar ju överens om läget ändå trots allt... Peace man! 👍😜
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Fansens värvning återstår. En månadslön betald. Det är väl en Terry Broadhurst-typ vi kan vänta oss. Bör vara center/forward.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
bifhjärta: Ja vi får hoppas han är tillbaka snabbt för Granis borta kommer kännas! Blir så jävla less på alla dessa skador!
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Tommy: Tror att han kan vara tillbaka snabbare än många tror.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
jag har pga diabetes varit tvungen att ta injektioner i ögat några gånger. Då förs en ( förvisso tunn) nål in i ögat. Innan det sätter man en ställning som ska hålla ögonlocken på plats. När den ska på plats så blir det ofta rispor o repor i hornhinnan. Givetvis är allt detta under kontrollerade former och inte lika allvarligt som en klubbspets som kanske penetrerar helt, men mina besvär går över på några dagar så låt oss HOPPAS att Granis blir helt återställd och det rätt snart
Och att han slipper infektioner o skit då förstås
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Dalrt: just precis. å dom 3 månaderna har ju snart gått. Men självklart ska inget riskeras
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Dalrt: Jo men efter dom 3 månaderna frigörs pengar. Men håller med dig, äventyra ingenting nu Brynäs.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Angående hornhinnan:

Hornhinnan har en anmärkningsvärd förmåga att läka sig själv, så behandling är utformad för att minimera komplikationer.
Om nötning är mycket liten, kan läkare föreslå vila och ett uppföljande besök nästa dag. En mycket liten nötning bör läka inom en till två dagar.
Lite större nötningar kan läka på en vecka.
Men för att undvika en eventuell infektion, kan antibiotiska ögondroppar föreskrivas. Ibland kan extra ögondroppar kan göra ögat känns bättre. Beroende på omfattningen av nötning kan vissa läkare föreskriva en lapp för det angripna ögat. Det är mycket viktigt att följa upp med en checkup för att se att en infektion inte förekommer. Användning av kontaktlinser bör inte återupptas utan läkares godkännande.
Prognos
I typiska fall är prognosen god.
Hornhinnan kommer att läka sig själv, oftast inom några dagar. En mycket djup nötning kan leda till ärrbildning. Om nötning inte läker ordentligt kan en korneal erosion (RKS) återkomma månader eller år senare. Symptomen är de samma som för en nötning (t.ex. tårflöde, känsla av främmande kropp, och dimsyn), men det kommer att hålla i sig. Liknande eller ytterligare behandling för RKS kan då vara nödvändigt.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
"Angående ekonomin så är sunkens lön en stor post. Och nu när han varit borta såhär länge frigörs det slantar för att eventuellt värva. "

När ska folk lära sig detta? Vi har förklarat det tusen gånger. De första 3 månaderna betalar Brynäs hela hans lön så nej, det finns inte en enda krona frigjord att värva för.

Brynäs har inga pengar, ekonomin är på gränsen, det kommer inte komma några värvningar, jag HOPPAS tom att det inte kommer några värvningar, vill inte äventyra något. Det är inte direkt så att vi riskerar kvalspel. Sitt lugnt i båten säger jag.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
bradberry: det är bara hypotetiskt spekulerande. Just nu vet vi inte, Granström kan bli borta resten av säsongen med.
Jag propagerar inte för någon spetsvärvning utan slängde ut en frågeställning om hur bz kan tänkas göra.
Troligtvis kommer Ölund ersätta det håller jag med om.

Angående ekonomin så är sunkens lön en stor post. Och nu när han varit borta såhär länge frigörs det slantar för att eventuellt värva.

Holloway slängde jag bara ut där. Det kommer ju som sagt inte ske.. men kul vore det.

Klart vi kommer fixa dehär ändå. Jag sa innan att vi har en trupp som klarar att en länk försvinner i varje kedja. Tillskillnad mot andra år.

Än en gång. Jag spekulerar bara lite och tycker det är lite trist att bli påhoppad med "ingen koll" för det. För de tycker jag att ja har, lever och andas Brynäs nästan 24/7.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Huss: Det var väntat iom att det var mycket publik förra helgen och det var veckan innan lön. Brynäs är helt enkelt inte prioriterade av gävleborna. Något jag tycker är synd. Men det är helt enkelt ett faktum för ledningen att ta hänsyn till.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
moment22: Skyffel och drillborr? Du menar väl såklart ekernyckel och kedjebrytare!?
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
moment22: Glenn är vår egen "Weiron i ottan" 😉
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Powerfade: Dessutom gick Brynäs passningstempo ner anmärkningsvärt mycket i pp i samband med 2+2'an
F.ö. en spelform där vi behöver bli mer effektiva.
Men sammanfattningsvis så har Brynäs en växel till som LHC saknar. Synd att det bara var 4500 på plats men vi som var där njöt i fulla drag.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Powerfade: Inget att oroa sig över, Glenn fixar Granströms operation med en skyffel och en drillborr, han är tillbaka på nolltid!
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Inkazar: Vi har en bred trupp för att klara skador och vi kommer att fixa detta. Trots mycket skador så räcker truppen till och jag tror på detta. Nu får tex. Ölund världens chans att visa upp sig och även Thorell, hoppas de tar chansen.
Värvningar blir nog bara aktuella om någon blir borta för resten av säsongen.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Inkazar: Varför ens skriva det där? Finns inte på världskartan. Brynäs ligger på marginalen och har en extremt dyr trupp sett till budgeten i hela föreningen. Man har skurit ner på allt utom A-truppen. Man har en bred trupp för att slippa göra ersättningsvärvningar under säsongen. Hetaste tipset att ersätta är Ölund. Visst är alla fria att drömma om häftiga spetsförvärv så mycket man vill men alla med en liten gnutta insyn i klubbens ekonomi är nog överens om att en värvning av t.ex. Holloway i det här läget skulle vara fullständigt idiotiskt agerat sett till helheten. Någon som propagerar för spetsvärvning i det här läget har helt enkelt ingen koll...
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Inkazar: Om man bara bestämmer sig att juniorer som spelar med galler inte får ta bort det när de blir senior så kommer det "problemet" att växa bort. Precis som hjälmtvånget i NHL.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Carl Lejonkräk: ja de är ju som det är. Men förstår även varför dom inte har det. Det är ingen höjders att ha galler/mask på sig.

Nu är ju frågan, OM granis blir borta ett tag (ögonen är man ju alltid extra försiktig med så han kan vara tillbaka snabbare än vi tror) så borde Bengtzen försöka hitta en forward om inte Zab börjar bli klar för comeback. Ponera att blomman går in i granis ställe nu, då tappar 2a linan igen. Det behövs någon bättre där än mannberg, kanske Ölund kan fixa det men tror det behövs något farligare.

Bud Holloway är ju ledig, men de lär ju inte hända.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Inkazar: Att spelarna inte har skydd för ansiktet, visir eller galler, är en gåta.
Hoppas att han är ok snart. 😥😥
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Brynäsgubbe: Ja, ikväll var det fantastiskt att se Brynäs. Enorm energi och många hårda passningar till spelare i fart. Många spelare som vågade gå förbi motståndare. Samtidigt fick man tidig utdelning också, möjligtvis är inte LHC:s andrakeeper lika bra som deras förstakeeper.

Tvillingarna växte mycket tillsammans med Blomman.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Mike.F: Frölunda spelar fult. Får många matchstraff. Många motståndare blir skadade som en konsekvens av ert fula spel. Gemensamt för samtliga situationer är att er huvudtränare protesterar tydligt mot matchstraffen som delas ut när era spelare skadar motståndare. Ibland står er huvudtränare till och med och skrattar när skadade motståndarspelare leds av isen. Jag tvivlar på att ni kommer att bättra er så länge Roger Rönnberg leder laget. Han visar aldrig medkänslor för skadade motståndarspelare utan fokuserar istället på att domaren har gjort fel, även i situationer där alla objektiva kan se att matchstraffen var korrekta. Han sprider verkligen dåliga signaler.

Men det kanske sitter i väggarna. För ett par år sedan såg jag er lagkapten sitta i SVT Debatt och diskutera huvudtacklingar. Det var ju så hemskt och så vidare. Några veckor efteråt blev han själv avstäng för just en huvudtackling. Det finns en konsekvens i ert agerande och det är inte positivt.

Och nej, det är inte likadant i alla klubbar. Ni har redan fått fler avstängningar än vad Brynäs kommer att få på hela säsongen och det är ingen tillfällighet.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Inkazar: Det kan bli en långvarig skada det där.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Brynäs gör verkligen en grym match ikväll. Fullständig spelmässig överkörning i första där det kunde stått 4/5-0 redan då. Något jämnare efter 4-0 men jag tror Brynäs medvetet bevakade ledningen då. I tredje stängde vi ner och LHC hade väl kanske en farlig målchans. Felix var stabil också. Helt fantastiskt.
Kommentera


Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Huss: Alla utvisningar i andra ändrade matchbilden. I tredje såg man att man låg på rätt sida och bevakade ledningen.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Huss:
Brynäs husserade i Clubens zon...
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Powerfade: alla lag måste ju ha den agendan men ibland har man otur!!
Den värsta tacklingen i svensk hockey e den på Kahna och det är från en fd Frölunda junior men inte ens då trodde jag den va medveten. Vi har haft oturen( men man bär ansvar) för 5 smällar som tar fel. Sluta att vara så rediga!!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
rafalski: Brynäs insats i första perioden var inte jättebra. Den var helt sjukt bra.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Mike.F: När jag såg den första gången så tyckte även jag att den såg mer oturlig ut. MEN när jag nu sett repriser är det bara inse att Sean medvetet sätter ut sin armbåge för att på så sätt träffa spelaren med armen. Antar i min personliga åsikt att Sean garanterat bara vill få stopp på spelaren, dvs stanna upp farten.
Men allt blir bara fel. Riktigt fult.
Kommentera

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Mike.F: Har du läst om Brynäs initiativ om nolltolerans på huvudtacklingar? Så agerar en förening som står för rent spel.
Kommentera

« · 1777468 · »