1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736471 inlägg · 7967 ämnen

Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Auchinleck: Vem vill spela i svaga lag?

mattiask:
Inte någon större konst för Rönnberg, vilken har spelare med tröjor nedlusade med reklam. Brynäs har en ren tröja då inte några företag vill sponsra ett lag på nedgång.

spolaisen: Fjanterier är det enda du skriver.

spolaisen: FAKTA: Brynäs IF och En bra starts nuvarande huvudpartners

Sandvik Coromant

Länsförsäkringar Gävleborg

Bilbolaget

Bauer

Gävle Kommun

Apropå att inga vill sponsra Brynäs.
Jag är förbannat glad över att Brynäs kör reklamfri matchställ.

Brynäs har tveklöst den finaste tröjan i SHL och jag är stolt över att Brynäs valt att gå denna väg med reklamfria matchställ.

Att övriga lag väljer att se ut som levande reklampelare är deras val.

spolaisen:
Var bland det dummaste jag hört!!
Sälja damspelare för att finansiera köp av herrspelare..
Du måste ju tro att det är 60-tal fortfarande.
Vi har kommit lite längre nu 2020.
Om du tror att föreningen inte har kapital till att köpa en spelar om så behöves.
Om det är sådan kris i kassan så får man väl sälja spelarbussen och samåka istället till bortamatcherna.
Man kan nog även sälja en av ismaskinerna, man klarar sig nog med 1.

Thias30: Eller så kan man som supporter skänka till fansens värvning.

{8399}:
Tillbaka på ruta 1? 😀

spolaisen: Åh herrejävlar. Det här inlägget bevisar ju att du har absolut noll koll.

Auchinleck: Ja men det är ju lite så, Brynäs är dåliga och ingen vill spela i ett dåligt lag så det första som måste göras är att optimera det vi har, spelare, tränare ja hela organisationen.
Det gick nog lite för snabbt när framtidens visioner och mål sattes så att här och nu kom lite i skymundan. Nu verkar lag och ledning ha vaknat i alla fall och det är ju just inom laget som den första förändringen måste ske, för fungerar inte lag och ledning så är dyra nyförvärv att kasta pengarna i sjön.

mattiask:
Krisen i Bif är total nu, vi har Sigalet, Anderzén, Ersson, Lundgren, Ingman?, Lindelöf..ger två SHL-backar, en på gränsen till SHL då han var utlånad till Västervik, vilket jag aldrig förstod. Lundgren, Ingman, Lindelöf från allsvenskan...

{8846}:

EN FIN TRÖJA utan reklam kan komma att kosta en plats i SHL

spolaisen: Sigalet, Andersén, Ingman och Söderström är bra backar helt klart. Sen kommer inte Lundgren från Allsvenskan utan vi värvade honom från LHC.
Lundgren och Ersson håller ok klass anser jag men lider av brister i spelsystem och hos tränare...Lindelöf sliter med tempot

Thias30: Finansierar sig damlaget själva om inte varför ska de inte rätta mun efter matsäck som herrlaget när det är kris.Åker herrlaget ur Shl så kommer det få allvarliga följder även för damlaget om inte de drar in sina egna pengar

spolaisen: Att Brynäs går knackigt och gör en svag säsong, ser jag inte som att det är en huvudsaklig ekonomisk fråga.

Utan snarare felaktiga rekryteringar(tyvärr)
Samt en smula övertro på hur bra laget är byggt.

Brynäs lagbygge ligger rent ekonomiskt rätt högt upp jämfört med topp lagen
Problematiken är ju att man får ut ganska lite av diverse spelare i förhållande till kostnaden.
Det har ju även Campese gått ut med, att det är olyckligt.

Så det där med att det är på grund av den rena tröjan som Brynäs ligger risigt till ser jag som skrattretande.

spolaisen: Har du glömt att ta din medicin eller? Vilket jävla svammel.

{8846}:
Vilka dyra kontrakt kan vi realistiskt bli av med nästa säsong? Utgående kontrakt och spelare som kan tänkas kunna få sina kontrakt övertagna av andra klubbar?
Sen är frågan om Sundlöv skall gå på utfusningsvarianten för att bli av med vissa spelare.

"Kommer det arbetet som genomförs nu leda till att Brynäs IF förändrar föreningens arbetsmodeller exempelvis med lönestruktur och investeringsmodell kopplat till spelartruppen?"

"— Vi vet att vi sett till inspelade poäng per investerad krona i vår spelarbudget tillhör det lägre skiktet i SHL. Så kan vi naturligtvis inte fortsätta. Det är en stor parameter vi tittat på sedan vi inledde omstruktureringen av föreningen. Det är bara konstatera att det inte är bra nog. Det är något vi tar på absolut största allvar – och som vi måste hitta en bättre modell för. För att bli framgångsrika över tid är det absolut fundamentalt att vi får ut mer per investerad krona. Samtidigt som vi också blir skickligare på att utveckla de spelare vi kontrakterar så att de lyfter och spelar sin bästa hockey i Brynäs IF."

- Campese's svar

{8399}:
Låt oss hoppas att Sundlöv kan ta rollen som Billy Beane...

KulaShaker: Nu är det väl försent, man har ju haft hela säsongen på sig att förstärka ett av SHLs svagaste backsidor.

{8846}:
Kan någon utveckla "investeringsmodell kopplat till spelartruppen"?

Campese goes Warren Buffett?

{8399}: "Landslagsbacken" Lundgren värvades som Bertilssons ersättare (trots att han blev kvar).

nyb: Ja nu är det nog försent och vi har nog även tappat Kihlström under en lång tid då han haft så många hjärnskakningar.
Sen med Boqvist så blev det ju precis som jag förutspådde att han skulle ta en plats och att marknaden sedan skulle vara död,
Om vi nu ens skall komma upp i ordinarie lag som det var tänkt från början så vill det nog till att det värvas en back och en forward av klass.
Vi skall heller inte glömma att Brynäs varit väldigt förskonade från skador denna säsong och man undrar hur i hela friden det skulle ha gått annars?

Läxorna att lära måste vara att det gäller att ha 6 backar och 4 forwards av mycket hög klass i truppen (bredd på spetsen) för att kunna klara sig hyfsat i SHL och att spelare som drar till NHL skall ersättas direkt

Sundlöv borde slå en pling till Sport i Liiga.

Desousa(C) & Seigo(B) har kontrakt som går ut i år och dom är hopplöst sist.
Seigo gjorde det bra i Mora för ett par säsongen sen och Sousa ligger på hyffsat poängsnitt i ett bottenlag. Renodlad center så isåfall flytta ut Blomman eller Ölund på en kant.
Sundlöv har förstås koll och vad jag hört via Altberg så ska Desousa redan ha bjudits ut.

Samsung: Dessa två spelare har inte visat mycket i produktion i alla fall och det krävs verkligen positiva scoutingsignaler om dessa skall värvas. Väldigt riskfyllda värvningar måste jag säga men det är väl så marknaden ser ut kanske..

{8399}: Å andra sidan kom en matchotränad och småskadad Molin in i truppen och höjde kvaliten. Så nog borde det finnas någonting på marknaden som kan förstärka detta lag? Det krävs inga världsspelare direkt för att peta ner Forslund, Alcen, Blomman, Rohdin, Solem etc något pinnhål.

{8399}:
” Läxorna att lära måste vara att det gäller att ha 6 backar och 4 forwards av mycket hög klass i truppen (bredd på spetsen) för att kunna klara sig hyfsat i SHL och att spelare som drar till NHL skall ersättas direkt”

Fast Dackell har ju redan gjort läxan från ifjol och kom fram till att vi måste ha två ledande linor, så 4fwrds är för få.

” Vi skall heller inte glömma att Brynäs varit väldigt förskonade från skador denna säsong och man undrar hur i hela friden det skulle ha gått annars?”

Ingen fara, vi skulle inte behöva hämmas av avstängningar och skador heller som i fjol enligt Dackell.

Sundlöv måste ha tyckt backsidan såg bra ut! Forwardsspetsen med!
Eller ja, det öppnade ju upp sig så sena inplocken av Molin och brodecki verkställdes. Utan dem vet i fan om vi inte legat ännu sämre nu!
Så så felbyggt var vi!

Dackell fick då iaf underkänt på sin inlämning av hemläxan.
Sundlöv verkar inte ha läst den läxan spec mycket heller.

munkas: Brynäs har försatt sig i ett läge där det faktiskt är läge att chansvärva ett par spelare, det bör inte innebära en katastrof rent ekonomiskt då det är så lite kvar av säsongen heller.
Sen tror jag att intresset skulle öka och det ger ju signaler om att Brynäs i alla fall försöker att göra laget bättre.Kör Sundlöv, starta faxen!

dAVydov:
-nejdå, jag måste vara väldigt noga med mina alla piller, piller jag tar för att orka se Bif gå ner sig...............

{8399}: 1 månad kvar till transferfönstret stänger.

Hoppas innerligt att Sundlöv lyckas landa en back och en forward innan dess.

Ett litet hopp är väl om det kan släppas någon spelare från ett lag i liiga som ej går till slutspel.
Synd att vi inte fick Strömwall, 32 poäng i khl för tillfället.

{8846}: Tyvärr så är det ju bara crap i botten gängen i liiga.
Knappt några importer.
Hoppet står väl till KHL isåfall men är ju typ lika där , Dinamo Riga då isåfall som har Price typ. Som varit på Rumours redan på ep iår.

Samsung: NHL/AHL finns ju förstås också..

xxx BIF xxx: I Sundlövs fall är det extra dyster han har beviserligen inte lärt sig om varför han fick sparken.
Detta är Sundlövs fuskbygge 3.0 där han tror att spelare ifrån Allsvenskan kan ersätta toppspelare i Shl.
en topp back in två ut.
Eller en övertro på att forwards ifrån lägre serier ska komma in och vara toppspelare i Shl vilket sällan händer.
Att förlita sig på att en spelare som tillhör ett annat lag ska göra mål för Brynäs efter halva säsongen är också ett genidrag.
Det känns som vi har varit med om det mesta tidigare när det gäller Sundlövs lagbygge.
Dock är detta med Boqvist en ny historia även om det inte är någon rolig historia.

Makita: Ja mej har aldrig Sundlöv impat på, det kan jag säga.

Makita: Du påstår att Sundlöv ”inte lärt sig något sedan han fick sparken”...

- Då påstår jag att du är full av skit!😃 Sundlöv har, mig veterligen aldrig fått sparken från någon förening han verkat i...

Så då kommer vi till mitt inläggs kärna:

Vad menar du?

bradberry: Slutade Sundlöv på egen begäran förra vändan han var SC i Brynäs då har jag missförstått saken.
Dock ser resultaten av hans lagbygge ut som tidigare förutom en enda säsong då det blev guld.
Dock gör en svala ingen sommar.

Makita: Men det är ju inte Sundlövs lagbygge. Det är Bengtzéns medelmåttor adderat med ett par värvningar av Dackell.

Skrubben: Samma sits som Bengtzen var första säsongen efter Sundlöv.
Att ingen ersättare för Boqvist är värvad är Sundlövs ansvar och jag tycker även det faktum att vi är en bra back minus är Sundlövs ansvar..
Jag tycker att värvningen av Brodecki är mycket märklig den kom vid ett tillfälle då det fortfarande fanns tid att värva en ersättare för Boqvist.Det borde väl stått klart för var och en att Brodecki visserligen är en duglig hockeyspelare men han är långt ifrån att vara Boqvist klass.
Frågan är hur mycket pengar Brynäs hade förlorat på att i det tillfället värvat riktig spets istället för Brodecki även om Boqvist kommit tillbaka?
Nu fick vi istället värva Molin och sparka en tränare.
Denna cirkus har förmodligen kostat mer vid det här laget än om man gjort rätt ifrån början och de sportsliga resultaten är minst sagt mediokra.

Makita: Tyck vad du vill om Sundlöv men vad gäller denna säsongs lagbygge får du nog söka nån annan syndabock.

Makita: Sundlöv är kung, vänta bara!!

Zappaholic:
” Tyck vad du vill om Sundlöv men vad gäller denna säsongs lagbygge får du nog söka nån annan syndabock.”

Fast Campese har ju nyss sagt att plånboken alltid stod öppen.
Sundlöf klev in i våras.
Hade han haft invändningar på lagbygget kunde han ju ha agerat mera än han gjort och/eller annorlunda (värvade ju Molin och brodecki).
Han var ju även här när andra ramlade in - men vilka som var klara innan han kom och inte offentliggjorts ännu av dessa kan bara spekuleras om tills det blir offentligt.
Dackell har dragit på sig mycket chansningar och Sundlöf har inte gjort mycket åt den saken sedan i våras (var det i april han kom eller minns jag helt fel?) fast pengar fanns enligt campese.
Sundlöv har ett klart ansvar i detta lagbygge.

Zappaholic: Vad gäller Sundlövs chanser att bygga ett topp sex lag kan jag hålla med.Men han har haft stora möjligheter att få ihop ett lagbygge som skulle ligga bättre till i tabellen än nuvarande.
Mycket bygger då på om man tyckte det var rätt eller fel att vänta på Boqvist.
Tyckte man det var rätt så är det klart att Sundlöv har haft begränsade möjligheter.
Men tycker man som jag att det är vansinne att vänta på att en spelare som tillhör ett annat lag ska misslyckas och komma tillbaka så är det svårt att vara positiv till sportchefens arbete.

xxx BIF xxx: Ja, Sundlöv har ett ansvar - men ett väldigt litet ansvar i jämförelse med Bengtzén, Dackell och Sundquist.

Molin har för övrigt varit en finfin värvning som Sundlöv gjort.

Att Sundlöv inte kan hitta toppspelare mitt under säsongen klandrar jag inte honom för. Luleå rustade nyss för guld genom att ta in en back som inte lirat sen 2018...

BZ och Sundquist har redan fått sparken. Dackell har bytt jobb internt. Det är synd att många Brynäsfans alltid verkar törsta efter att ännu fler Brynäsanställda ska få sparken, oavsett om de förjtänar det eller inte.

Makita: Håller helt med om att det med stor sannolikhet var ett misstag att inte ta en ersättare till Boqvist i ett tidigt skede. Skriver stor sannolikhet eftersom vi inte vet exakt vilka spelare som Brynäs tackat nej till.

Däremot menar jag att det inte är Boqvist-ersättarens vara eller icke vara som har definiterat den här säsongen, och därför har inte det (troligtvis) felaktiga beslutet av Sundlöv varit det som definiterat säsongen.

Bengtzéns och Dackells överlag dåliga spelarrekryteringar och förlängningar av kontrakt, i kombination med valet att skriva flerårskontrakt med Sundquist som huvudtränare, har varit extremt mycket större påverkansfaktorer än den uteblivna forwardsvärvningen, skulle jag bestämt vilja påstå.

{8399}:
Han behöver steppa upp till Kejsar-nivån för att leverera enligt VISIONEN.

"Per Ardua Ad Astra"

Peja: ” Ja, Sundlöv har ett ansvar - men ett väldigt litet ansvar i jämförelse med Bengtzén, Dackell och Sundquist.”

Menar du att Bengtzen har mer ansvar över resultatet i år än sundlöv? Det är ju löjligt påstående. Han kom ju i våras, inte i augusti. Var han inte nöjd hade han kunna värva åtminstonde två bättre än brodecki och Molin redan i våras. Då var många spelare ff okontrakterade. Men också hela sommaren. Som nyanställd hade han ju knappast betald semester.
Sundqvist hade ej heller ansvar att värva, hur mycket han än skrek om det på SUNDLÖV.

”Att Sundlöv inte kan hitta toppspelare mitt under säsongen klandrar jag inte honom inte för”

Som sagt han var hör LÅNGT innan säsongen startade och plånboken stod öppen så att vi saknar toppspelare mitt under säsongen klandrar jag dock honom för - och dackell!

Sen att supportrar anser att någon gjort ett dåligt jobb betyder inte att de menar att alla skall sparkas till höger och vänster. Det finns andra möjligheter att komma vinnande ur en situation.

xxx BIF xxx: Om Sundlöv hade värvat en fantastisk spetsforward hade han fortfarande bara värvat 3 spelare i den nuvarande truppen. Hur många spelare består truppen av nu igen?

Nä, Sundquist hade inte ansvaret för att rekrytera, men han hade ett stort ansvar för de sportsliga resultaten där det exempelvis ingår att få ut maximalt av varenda spelare.

Nicklas Bäckström nämner ännu en gång att han vill stanna i Washington ”resten av karriären”. Menar han resten av NHL-karriären? Eller har han skrotat planerna på att avsluta i Brynäs...?

spolaisen: Hur kostar den vår plats i SHL? Utveckla gärna. Att vi inte förlorat sponsorer på det har du redan blivit bevisad för

Unnar han all framgång men det är ett stort bekymmer för svensk hockey att man än en gång är talangfabrik som inte får några affischnamn tillbaka.

Helvete ha besviken jag blev...

Peja:
Men du vet väll inte vilka sundlöv tog över förhandlingarna av dackell i våras, eller?

Men om vi så säger två istället för tre som du skrev (hade varit andeaformationen dackell ansåg sig behöva värva) så hade vi 1 troligen haft scott rödin i bättre dager. Plus att vi haft en reserv att flytta upp vid skador/avstängning - så 2 istället för 3 hade gjort enorm skillnad, för att inte säga 3 då eftersom du skrev det.

Så hade Dackell sedan värvat etablerad spets istället för två av Zetterberg, westfält, solem, alcen och Jeadon. Ja då hade vi kunnat varit riktigt bra topp 6 lag.

Så nö de där ”3” gör inget lag själva, men de hade fan gjort oss betydligt bättre och kanske inte ens behövt kicka Magnus och flyttat på dackell.

« · 2023103 · »