Brynäs IF

713251 inlägg · 7953 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11

1350769 · » Till forumet


Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Peja: Haha ja precis. Roligt var ordet.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Gurra88: Det roliga är att samma personer som höjer i princip varenda Brynässpelare till skyarna, även hyllar Czarnecki med motiveringen att spelarmaterialet är så dåligt.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Huge:Ja kenta ger jag inte så mycket för. Sen är frölunda överskattat spelarmaterialmässigt.

Och att Brynäs skulle ha sämst spelarmaterial är ju en ren lögn.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Huge: Han ligger bra till men är långt ifrån bäst av tränarna i ES.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Gurra88: Nä, tror inte heller det skiljer så mkt. Challe och Kenta Johansson är väl ungefär lika dåliga tränare, sämst och näst sämst.
Att inte lyckas bättre med det material man förfogar över är inte godkänt.
Till skillnad mot ES bäste tränare, CZ, som bekant förfogar över det sämsta materialet men ändå nosar på fjärdeplatsen.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Huge: Njaa, tror inte det skiljer så mycket på elitseriens sämta och elitseriens näst sämsta tränare. Men några poäng till kanske de kunnat ha.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11

GävleLasse: "Inte om man skall tro på Huge. Han tycker ju att Brynäs har visat kyla genom att hellre spela KS än vara på säker mark i ingenmansland."

Nja, inte riktigt va?
Var säger jag att vi visat kyla och hellre skulle spela KS än vara på säker mark?
Så här skrev jag:

"Undrar om dom har modet att göra en Brynäs: stirra KS i vitögat och ta det som en positiv utmaning och ett sätt att förbättra ekonomin."

Mao: undrar om Modo också har modet(!) att se det som en positiv utmaning och ett sätt att förbättra ekonomin, OM det nu blir KS för deras del (som det blev för oss)?

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11

Treklövern1912: " Skall spela den 18. Juli New Course, 19. Juli Old Course och 20 Juli Carnoustie."

Inte ett dugg avis....     ;-/

Hur lyckades ni få starttider?
Brukar vara i stort sett omöjligt om man nu inte förbokar via nån resebyrå långt i förväg.
Vi sumpade ju ett besök ifjol pga vulkanutbrottet men det var å andra sidan under lågsäsong (mitten av april), då det är lättare att få starttider.
Dom hade visst ett par strötider kvar i juni och en bekant satt vid datorn beredd att beställa så fort tiderna släpptes på nätet.*
Han tryckte på knappen 1 sekund efter utsatt klockslag men hade inte en chans.
Sen visade det sig att han tagit fel på tiden, som inte var svensk tid utan GMT.
Ridå, och bara att försöka igen i september, då dom släpper tider till nästa säsong...    :-) 

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11

Gurra88: " Med rätt man bakom dessa "stjärnor" så tror jag att Modo varit ett slutspelslag."

Ja, tänk om dom haft CZ som tränare istället för Challe och AJ?
Isf hade dom varit slutspelsklara för länge sen, det är jag övertygad om.

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Jajjen: Hade definitivt varit kul o se ett lag som Växjö i ES. Några omg kvar så vi får väl se vilka som hamnar i KS?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
70 Rodrigues: Det har vi trott varje år. Statistiken säger att hälften av de kvalspelande elitserielagen åker ur. Alltså tror jag att minst ett lag åker. Och bara för "the sake of argument"drar jag till med att SSK åker ur. Äntligen. Och Växjö spelar i Elitserien nästa år.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Jajjen: Inte om man skall tro på Huge. Han tycker ju att Brynäs har visat kyla genom att hellre spela KS än vara på säker mark i ingenmansland.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Jajjen: Som jag skrev tidigare så tror jag att oavsett vilka två ES lag som hamnar i KS så kommer båda att klara sig kvar rätt lätt?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
GävleLasse: Kvalserien är väl ett skapligt minus?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Jajjen: Ge honom ett minus vet ja ;)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Läser att Anders "Big mouth" Eriksson fick matchstraff för gnäll i Modos match igår. "Brynäs å FBK gnäller på varje domarbeslut. Gnäll, gnäll, gnäll." Huvud på den killen.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Gurra88: I grunden handlar det om att hur bra spelarmaterialet är och om spelarna kan eller i vilken grad de är villiga att anpassa sig för de olika rollerna. Finns inte kunnandet eller tillräckligt med vilja är tränarens möjlighet att påverka begränsad.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
foppa78: Alla kan inte erkänna sina felanalyser som dig. Strongt. De som inte kan erkänna sina fel och brister utvecklas inte heller, gäller även inom hockey.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Treklövern1912: Fick många mothugg i mitten av Januari då jag svarade följande:

Tror att de övriga lagen kommer så småningom att läsa spelet som MoDo:s första femma har. Då är dom tillbaka på mer normal nivå igen. Efter solen kommer regnet, som det heter.

Skrev också direkt efter att dom hade värvats att effekten kommer inte bli så långvarigt p.g.a. att dessa spelare inte har samma grundträning som spelare i ES har.

Vissa här skrev i början av Januari att MoDo har säkrat platsen i slutspelet efter att värvningarna hade offentliggjorts.

Ja jag får erkänna att jag var en av dom jag trodde stenhårt att modo var på G men jag är lycklig att jag hade fel!
Så nu kröp jag till korset hehe;-)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Treklövern1912: Nej, sämsta..

"Allvarligt talat så ibland överdrivs tränarens roll i det hela."

ironi det också?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Gurra88: Så du menar att Challe är den näst bästa tränaren i ES.
Allvarligt talat så ibland överdrivs tränarens roll i det hela.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Treklövern1912: Med rätt man bakom dessa "stjärnor" så tror jag att Modo varit ett slutspelslag. tyvärr har väl Challe aldrig visat att han gör skillnad, förutom negativt.

en av få jag anser sämre än Czarnecki.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
rafalski: Skall spela den 18. Juli New Course, 19. Juli Old Course och 20 Juli Carnoustie.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Bissett19: Fick många mothugg i mitten av Januari då jag svarade följande:

Tror att de övriga lagen kommer så småningom att läsa spelet som MoDo:s första femma har. Då är dom tillbaka på mer normal nivå igen. Efter solen kommer regnet, som det heter.

Skrev också direkt efter att dom hade värvats att effekten kommer inte bli så långvarigt p.g.a. att dessa spelare inte har samma grundträning som spelare i ES har.

Vissa här skrev i början av Januari att MoDo har säkrat platsen i slutspelet efter att värvningarna hade offentliggjorts.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
rafalski: Som Bissett säger: orutinerat.
Jag åker 1 vecka senare, när guldet är bärgat via 4 raka vinster mot HV....
;-))
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Jajjen: Glömde att lägga till: Czarnecki ägde verkligen Delfinenwhatever. Se å lär lappskojs!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Nån som sagt att Luleå pissade på hemmapubliken? Och att Rönnqvist inte fattade att spela dom som var hetast för kvällen? Näheeee...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Slutspelet är klart. Två hemmamatcher ggr en miljon. Fixar samma spelarbudget som i år. Om TIK och SSK konkar ser det bra ut inför nästa säsong. Go Brynäs GoGo.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Held: Vad gör du Held goer vinst!!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
rafalski: Jävla moderatbandy;-) hehe (ett skämt)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Huge: "Undrar om dom har modet att göra en Brynäs: stirra KS i vitögat och ta det som en positiv utmaning och ett sätt att förbättra ekonomin."

Ibland är det inte hejd på dumheterna. förstår att du är ironisk. Som att Brynäs såg det som en positiv utmanning och ett sätt att förbättra ekonomi.
Man var helt enkelt jävligt usla. Precis som Modo..
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
rafalski:

Mitt i finalserien mot HV,orutinerat;)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Huge: själv åker jag till Dublin den 11/4 för golfpremiär;-)
Men innan dess väntar slutspel.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Rikgtigt bra gjort att vända matchen mot Luleå ikväll, bra gjort gubbar nu går vi för 4:e platsen igen, minst...!! =D
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Ha ha ha sveriges kanske sämsta lagspelare är igång igen : ) hockey.expressen.se/elitserien/1.2336675/jag-vagar-inte-saga-nagot-om-larking... Riktigt viktiga pinnar i dag föresten.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11

Bissett19: Jag skålar för det inlägget men väljer cider.
Jobbet väntar i morrn bitti...     ;-)
Nu är det väl ändå inte kört för Modo ännu men det ser mörkt ut.
Undrar om dom har modet att göra en Brynäs: stirra KS i vitögat och ta det som en positiv utmaning och ett sätt att förbättra ekonomin.

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Peja: Ja, med Hansen på isen så hade vi definitivt vunnit på ett enklare sätt.
Men det gick ju bra det här också....

Fortfarande bra chans på fjärdeplatsen efter dagens uppvisning i god moral och ett till synes ointagligt 2-0.
Hur långt kan det här bära med Hansen tillbaka månne?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11

Huge:

Modo toksist i ES,deras slovakiska värvningar har verkligen stämplat ut.

Jävligt skön seger,jag creddar NC som efter 0-2 tar en TO plockar om i laget och får fart på fart på laget,speciellt tycker jag Larsson-Järnkrok-Silfverberg är bra.
11 pinnar ner till nomansland och och 18 pinnar kvar att spela om,nä detta missar Brynäs inte.

Mina plus idag till Greiss trots det billiga 1-0,Johan Larsson och Lasse Jonsson som jag tycker är klart bäst.
Nu skall BIF-Whiskyglaset få nåt gott i sej;)

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Wow, helt otroligt att laget kunde vinna utan den makalösa, fantastiska och på alla sätt allmänt bästa Mads Hansen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
rafalski: Inte helt orättvist ändå.
Vi tar ju över efter halva matchen och Greiss blir stor matchvinnare.
Inte bara för straffräddningarna, han räddar väl dessutom ett otal frilägen.
Såna här vinster är ger finfint självförtroende.
Bra coachat av CZ, som går ner på folk inför sista vilket får upp tempot.
Ska bli skönt att luta sig tillbaka och njuta av slutstriden om de två KS-platserna.
Och du: bara 2 månader kvar till golfpremiär i Skåne för min del.
Bara det...    ;-)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
sylf: 1-2 i Övik nu, med 1.05 kvar.....
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Så skön seger, rättvis, nja men oerhört viktig. Nu ska mycket till om vi ska missa slutspel.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Enaranger: Skämmas? No way!!!!!

Bara att tacka och ta emot, väldigt starkt efter att ha legat under med 0-2!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11

Ja, det här var skönt!!!!

Tjoohooo!

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Vinst på straffar.
Känns ju inte som en riktig seger.
Nästan så man får skämmas lite.

Ner med straffar och låt matcherna avgöras på isen, lag mot lag.

Nu är vi 3 poäng från att vara helt klara för slutspel.
Nu ska det mycket till att vi ska missa.

Under förutsättning att vi hållt ordning på alla
papper förstås, när det gäller spelarövergångar.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Tack så jävla mycket Silvfer! Stark vändning, från 0-2 till 3-2! 2 poäng smakar mumma!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
foppa78: Enkelt!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
70 Rodrigues: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Jävligt starkt gjort ärligt talat trodde jag aldrig dette efter att luleå tagit ledningen fan va GÖTT!!!!!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
Silfverberg <3
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 19/2-11
70 Rodrigues: Bra Silver!! sköna 2 poäng!! :)
Kommentera

1350769 · »