1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736627 inlägg · 7967 ämnen

Luleå HF - Brynäs IF 2019-10-10

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-10-10
Jag spyr på skiten...

Back: Fick en utvisning när han var tvungen att kliva av. En riktigt kompensationsutvisning dessutom. Men nu är han tillbaks så lär ju inte bli fler....kanske lika bra. PP är sjukt jäkla dåligt.

Sen bakom den överskattade A-linan finns absolut inget att hoppas på. Aldrig ett mål från Sallinen, Zetterberg... m fl.

Sportnisse: sen är han alltid så jävls otrevlig i alla intervjuer,är han lika i båset så förstår man ju varför det går dåligt!

ellis: tror ni Sundqvist får sparken??

För första gången på mycket länge är jag rädd för klubbens framtida existens. Alla värdegrundsprojekt, alla satsningar på dam, alla floskler och högtskjutande målsättningar utan riktig dedikation och kompetens har skapat detta. Fan ta Campese, Dackell, Bengtzen och inte minst spelarna som skapat det här.

Wesley: Tyvärr har Rödin varit riktigt dålig ikväll. Bara Ersson som får godkänt faktiskt.

Lunkan: Huge är för härlig! Tittar han på rätt match!

Nibbe: Vem bryr sig om hur trevlig han är i intervjuer? Snälla.

Rödin uppenbart ironisk om hur vi stänger mittzonen, eller?

Rödin i balans?

Knappast!

Jag trodde aldrig man skulle gå så långt som att sparka huvudcoachen för tredje säsongen i rad...

Men efter denna match är det nog enda lösningen. TYDLIGT missnöje hos Anton och ironi i rösten när han säger att de i alla fall tightar spelet bra...

Illa, illa detta...

Forsberg 1978: nån frågade om igelkotten är tillbaka. 40 skott mot HV71 senast, inte ens tvåsiffrigt efter två perioder ikväll.

Nuff said

Captain_fantastic: Ja det tror jag. Han har tappat omklädningsrummet tror jag.

Mattson: "Spelarna är bättre än så här. "
Nej det skrämmande är nog att de inte är det. Bara upp till dem att bevisa i så fall.

Zappaholic: Det skulle inte förvåna mig om Dackell låter Molin ta över. Det hoppas jag verkligen inte för då är mitt förtroende för Brynäs borta.

Zappaholic: det bara måste finnas nån måste måste måste

bradberry: Eller så är han kanske ironisk mot sina lagkamrater?

Zappaholic: sluta ni gnata om Vem som ska träna ,precis alla är under all kritik inte en jävla spelare som är bra inte nån

Sportnisse: tror inte detaljerna kommer fram så bra på 377

bradberry: det positiva är att Brynäs släpper till få klara målchanser och man jobbar rätt i defensiven.

Tyvärr är det de här spelet vi måste bygga vidare på. Får man ordning på spelvändningarna kan man nog gneta sig till en del poäng.

Gäller att ha, vad det verkar, Linköping och Oskarshamn bakom sig i tabellen när säsongen är slut.

Ännu en säsong där man får hoppas på räddningsplankor. Det är den målsättning man måste ha, tyvärr.

Ove Myling: Du vill så gärna ha rätt igen men tyvärr. Försvarsspelet är inte ens nära som förra året. Sorry

ellis: Du måste missat det första jag skrev. Idrottspsykologin.

Ove Myling: Med det här spelet är vi bakom LHC utan tvekan.

Ove Myling: 0-2, 9-21 i skott.
Svårt att ta sig ur egen zon.
Igelkottsförsvaret verkar av allt att döma vara etablerat.

Sundqvists status osäker.

SWEATT: inte så viktigt hur rödin är i intervjuer, det jag menar är att han skickar negativa signaler för tillfället,både på och utanför(?) isen och han är lagkapten.

Mattson: Fast den kan bara laget som helhet genom var enskild spelare påverka, är min åsikt. Inget hokus pokus utifrån.

Matchen mot Oskarshamn om en vecka blir en rysare. Vem hade trott det för tre veckor sen?

Pincha på allt i tredje!

ellis: "Spelarna är bättre än så här. "

"Nej det skrämmande är nog att de inte är det. Bara upp till dem att bevisa i så fall"

Glöm inte hur det såg ut innan Bulan tog över och vilka spelare vi hade då.
Det blev en förvandling till det bättre för de flesta spelarna då. Så hittar vi rätt gameplans igen, då kommer det ske samma sak med dagens spelare är jag säker på.

Det värsta är att 0-2 ju egentligen inte skulle behöva vara en omöjlighet att vända. Men när det gäller Brynäs känns det alltid så.

Wesley: men det skulle kräva ett tränarbyte. Igen. Och var skulle man hitta nån som gör det här bättre? Uffe Lundberg i SSK får snart gå.

Fattar inte det här med att komma med fart över blå, tvärnita och pass parallellt med blå eller snett bakåt, istället för att gå mot mål.

Hur många upptryckningar mot sarg har vi fått och hur många har vi givit förresten?

Och varför ska alla ner och stå still runt ersson i mål och ev låta en BIFare jaga i bästa fall, typ?

Och drället i egen zon vid vunnen puck när vi ska vända..

Jag tror fan vi skulle få mer målchanser om vi passade ersson och lät han sparka ut pucken, typ.. ..om det nu är tillåtet..

Nä det ser inte bra ut.
Ju djupare dal, ju större uppförsbacke att komma upp ur den samma.
Rödin, scott ser uttrökade ut och jeadon kommer inte rätt iom det.
Tycker andra linan nästan är bättre än första, iaf periodvis, och då är de inte ens bra.

Brynäs ska fan inte gå tillbaka till något spel, de ska fan arbeta fram ett.. ..för det enda vi kan gå tillbaka till gav oss en tidig semester.

Bedrövligt.

Captain_fantastic: Brynäs måste sparka MS . Var helt fel från början som många var eniga i utom Dacke å Huge .

Klarar vi att få iväg två siffrigt med skott på 20 min? Bara det är ju värt en pinne......

ellis: Med spelet Brynäs visar upp idag faller man ur SHL mot Timrå i en bäst av sju serie. Så illa har det sett ut idag.

Men vi får hoppas på en nystart och att vi kan undvika kval så småningom.

Det är förstås svårt att kritisera arbetet med "En Bra Start", hållbarhetsarbetet och allt annat samhällsansvar som förening arbetar med. Jag saknar dock tiden då Brynäs Idrottsförening var kända som ett fruktat lag med Brynäsandan osv.

Nu är Brynäs IF en välgörenhetsorganisation som även bedriver ishockeyverksamhet..

Mattson: Johan Tornberg?

Vad tror ni? Inleder vi ”forceringen” med 6 man på isen å en utvisning? Brukar bli ngt liknande...

Vilken skärpa...…
A V G Å A L L A...………………...

Har inte de två senaste tränarsparkningarna föregåtts av en storförlust mot Skellefteå? Skellefteå nästa match.

bradberry: Vem får gå, Rödin eller Sundqvist?

Rögle har steppat upp den här sässen, ÖHK till viss del, Leksand inget givet bottenlag. Frågan är om vi har nåt halmstrå alls fram i mars?

Lindström: Hejdå MS...Tror det blir så. Man flyttar upp Molin. Alibiförening. Tyvärr...

Sundqvist innan 3:e, nu ska vi ut och ge allt bla bla bla bla bla ... detta är vad vi ser..... herregud detta är helt jävla sjukt illa och där kom 3-0 ......

I snitt en match i veckan och som vanligt sörja till Brynäs-spel. Hockeyintresset är officiellt kört i botten.

Back: alla här som blir upprörda när folk yttrar att man ska byta tränare,vad är erat argument för att inte göra det? Kom inte med att det inte finns någon bättre för det finns det !

Lindström: Som lök på laxen är det Rödin som släcker matchen. Bra för moralen! INTE...! A L L T går emot Brynäs nu...

Jag ser en påtagligt skärrad Magnus Sundqvist inför tredje. Jag tycker riktigt synd om honom... Han har uppenbart tappat laget. Detta bär åt helvete...

Lindström: ja vad ska man säga? Det här är bara för tråkigt. Tyvärr. Inte en passning sitter ens. Man blir ledsen av att se det här. Det är tugnt....jäkligt tugnt

Mattson: "men det skulle kräva ett tränarbyte. Igen. Och var skulle man hitta nån som gör det här bättre? Uffe Lundberg i SSK får snart gå"

Tror inte det behövs tränarbyte. Tror mer på att titta på vad som gjorde att man kunde få i iväg 40 skott mot HV t ex. Ta dom bra sekvenserna från den matchen och mot Frölunda.
Addera bra defensivt jobb. Förbjuda spelarna att slå diagonalpass eller droppa pucken vi anfalls blå. Där har vi bjudit på mängder med fina spelvändningar.
Sen måste spelarna våga gå in i slottet och ta skott eller få med sig utvisningar. Nu är dom bekväma och vill bara lira runt sarg.

Zappaholic: tyvärr måste någon förändring ske redan nu om.vi vill komma till slutspel..o då bort med MS ! Vill vi hänga kvar o kämpa om att klara kval så blir MS kvar...

Brynäs värva in spets för helvete ....!!!!!! Kasta iväg skiten Zetterberg asklöf mannberg lindelöf Lundgren Forslund

« · 1993621 · »