Brynäs IF

713367 inlägg · 7953 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05

591425 · » Till forumet


Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
65selander: Årets trade i ES, undrar vad Luleå fick lägga i mellanskildnad =)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Den utlovade bilden på Luleås Klubbdirektör.

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Bissett19: Jag var ner en kortis på träningen idag och kunde konstatera att varken Dacke eller Björne var närvarande. Så¨det lär inte bli någon Dackell imorgon mot Frölunda.

Däremot var det många skrattoch glada tillrop under den del av träningen jag såg. De tränade på att komma till avslut under starkpress med alla medel tillåtna. Trippings, hakningar och annat fult användes med glädje och kanske hade till och med Vingelborg hittat nån enstaka tvåa att blåsa för..
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Bissett19: Det stog väll i tidningen nån dag för inte så länge sedan att i slutat på denna vecka eller början av nästa. Har för mig det iaf?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
GävleLasse: Är det nån som vet statusen på Dackell?är han tebax i spel denna vecka?eller rent av imorrn?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
eltifoso: Visst kommer FBK att ta sig till slutspel. Inget snack om saken. Jag tog mest upp det för att ge lite perspektiv till alla som börjar misströsta för att vi inte vann även denna match. Brynäs har vårt för Leinonen. Det märktes även i Sala under försäsongen. Det var först när han gick sönder och Rautio kom in som målen började komma.

Vi får se vad FBK kan göra mot del keepern...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
GävleLasse: Jag är skeptisk till Luleås sk. NHL-coachning. När Renberg går sönder (en tidsfråga) så håller inte spelarmaterialet för den typen av taktik. Den är väl OK om man har material till det hela, det har inte LHF!

Glöm inte heller bort att norrbottningarna har 7/10 matcher på hemmaplan i upptakten. Dom kommer att sjunka i tabellen när bortamatcherna börjar dugga tätt. Om jag inte är ute och cyklar har de väl tillhört de sämsta bortalagen under en rad säsonger.

Det här med målskyttar är inte lätt! Det är fler lag än BIF som har problem på den fronten. Det räcker att säga Petr Leska! Vilket j-a fiasko så här långt! Snacka om dålig valuta för pengarna!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
GävleLasse: Eftersom inte jag betalar lönen är jag inte så orolig, men tack för omtanken GävleLasse. =)

Jag hoppas på slutspel för mitt kära FBK och än så länge ser det ut som det kan ros i hamn, så ingen oro i kroppen. Det är bara för högt ställda förväntningar som skapar oro hos folk. Kändes bra igår att lugga hemmalaget på två pinnar i slutminuterna. Det trodde jag verkligen inte när Wallenberg petade in 2-1-pucken.

Jag är ännu mer tillfreds med bortaspelet överlag, segern i luleå känns större och större nu när man ser att till och med topplag som Brynäs förlorar där.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
munkas: Jag håller med dig i ditt resonemang. Visst skulle det vara underbart om Sundlöv kunde leta fram en sådan spelartyp. Med lite mer edge i avsluten så skulle det kunna se bättre ut. Problemet är att de snipers som tagits in i Brynäs de senare åren inte levererat. Visst, Bisset var grym en säsong, så även Anger och Soling. Den senaste som togs in var Viitakoski som vuxit in en roll som mer och mer liknar en arbetare istället för den utpräglade målskytt han var i Ilves innan han kom till Brynäs.

Men det är som det är och i dagsläget så kan vi endast hoppas att vi kan mala ner motståndet och sett över en lång och tuff säsong så tror jag att det kommer lyckas. Luleå slet grymt mycket på sina toppformationer. Hur länge håller det? Samma gäller många andra lag.

Anneli skriver om att vi inte har testats ännu och det är så sant som det är sagt. Även fast jag måste säga att det inte är topparna som måste besegras utan det är främst våra konkurrenter om platserna 5-12 som måste besegras. Men vore jag FBK anhängare så skulle jag vara mer orolig med två raka hemmaförluster och en 2-2 match borta mot tabelljumbon Leksand. Med den lönelistan så kan man nog kräva ett bättre resultat.

Det är en lång säsong och det faktumet kommer att gagna oss...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
GävleLasse:
Kommer lag som Luleå att hålla i längden när man spelar på 2 kedjor i princip; stor belastning på dessa ökar skaderisken. Vad händer med Luleå om en eller ett par av stjärnorna blir borta en tid? Vi är nog inte lika känsliga för skador denna säsong.Tror mycket på Boorks taktik att kunna vara starka över en lång serie, det borde löna sig till vår fördel jmfrt med nu Luleå som exempel.
Av alla rapporter att döma var vi ju bra frammåt utan att kunna överlista den (för dagen?) grymme Leinonen, det låter som ett fall frammåt tycker jag!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Hur gick det för Skoogen?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
GävleLasse: Ja, det ser onekligen bra ut. Att hålla 0-1 borta mot Luleå, med målvakten kvar, är helt ok. Luleå har ett bra lag i år och är alltid starka på hemmais. Defensivt ser brynäs bättre ut än på många år och både powerplay och boxplay har hittills imponerat. Det enda stora frågetecknet är väl egentligen vem som skall göra målen? Vi saknar spetskompetens. I årets brynäs finns det gott om playmakers och grovjobbare men det saknas en riktig jävla Dragonslayer. En spelare som kliver ut på isen, skiter i sina lagkamrater, sin familj och sitt eget välbefinnande. Allt han ser är luckorna, stora feta luckor bakom motståndarna kassa målvakt. Han bara längtar tills matchen ska dra igång så han får chansen att klippa till den där förbannade puckuslingen så hårt att publiken på de nedersta bänkraderna får torka bort snoret ur öronen. En spelare som under sin 20 år långa hockeykarriär aldrig befunnit sig i ett sarghörn. Han har istället stått parkerad en meter framför den kassa målvakten och vevat, huggit, stött och slagits för att få se den röda lampan lysa igen.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
GävleLasse: Hoppas att du hade kul i Luleå.
Jag vill bara göra ett litet inlägg som inte direkt riktar sig till dig utan Brynäsare i allmänhet. Visst är det kul och bra att det går så bra för Brynäs och att det skulle komma just en förlust mot "tråkLule" förvånar mig inte ett dugg. Och jag hoppas att det blir två norrlag som åker ur elitserien i år. (vilka får ni gissa själv) Detta dock utan att ha något med gårdagens förlust att göra! Den önskan har funnits inne i mig i många år.
Nu tillbaka till poängen med inlägget. Jo vi ska jubla och vara glada, men vi ska inte glömma att vi bara har mött den sämre delen av elitlagen än. Vi har inte mött Frölunda, Linköping och Färjestad ännu. Det är då vi kan se hur laget står sig i konkurensen för kan man inte spöa de bästa kan man heller aldrig ta SM guld. Nej jag är inte negativ bara realist. I min värld så kan jag se att Brynäs går till slutspel men får svårt att gå vidare från kvarten. Men vid min gud hoppas jag att jag har fel.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Huge: Han har rätt, men så även jag. I går så var Brynäs lite snabbare i vändningarna när det gällde spelvändningarna. Men överlag och främst på hemmaplan där spelet är annorlunda upplagt så är detta en av huvudorsakerna. Igår så vände vi spelet lite snabbare än vad man är van vid. Men ändå inte snabbt nog och många gånger kanske lite väl snabbt med slarv som följd.

Men det är bara att ha tålamod så tror jag att den här säsongen vida kommer att överträffa det vi har sett de tre föregående åren.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
GävleLasse: Visst är det så: även jag ser det jag vill se. Men jag FÖRSÖKER iaf att se helheten. Och den ser bra ut så här långt.
Fast det där med att vi vänder på blå verkar inte Lener hålla med om.
Enligt honom så måste Brynäs vara ES bästa lag på att vända spelet snabbt och komma till motattack.
Fast han kanske också ser det han vill se ibland... ;-)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Huge: Nja... det finns ett talessätt som lyder "Man ser det man vill se" Ser man på matchen med kritiska ögon så ser man negativa saker, och tvärt om.

Jag har fortsatt goda förhoppningar om en lyckad säsong. Spelmässigt är vi med i samtliga matcher så här långt. OK en riktigt dålig insats borta mot DIF förra veckan men då hade vi mer flyt med målskyttet.

Det som är mest akut är det faktum att vi producerar på tok för lite mål i spel fem mot fem. Detta kan enkelt förklaras med att spelsystemet inte sitter till 100% ännu. Brynäs erövrar puck på egen blå och istället för att kontra så vänder man hem. Kort och gott så utnyttjar vi inte motståndarnas misstag utan vänder hem och bygger från början. Detta är jag övertygad om att det bli bättre med tiden och då kommer målen med i samma veva...

Tålamod, det är nyckeln...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
GävleLasse: Tack för matchrapporten, som för övrigt verkar stämma rätt bra med det man kunde utläsa av webbradion. Bra kommentatorer med bl.a Lars-Göran Niemi vid mikrofonen. Inget hemmabetonat dösnack utan bra och objektiva kommentarer.
Din sista kommentar är klockren. Fast ibland vete fan om det hjälper för vissa att de facto ha sett matchen.... :-)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Huge: Efter att ha sett matchen live måste jag säga att Brynäs förlorar med högburet huvud. Visst hade det lika gärna kunnat stå 1-1 efter slutsignalen, men det hade lika gärna kunnat stå 3-0, 1-2 eller 2-2.

Leinonen hade en bra dag och målskyttet uteblev för Brynäs, tillfälligheter. Det var i alla fall en bra kämparinsats av Brynäs och de måste trots resultatet få godkänt.

Vingelborg tog ut Brynäsare i precis fel lägen när vi hade skapat tryck och vann nästan allt i sargdueller och hade mycket puck. Sunkens utvisning kom som belöning till Luleå för gott hakande, trippings och annat spelförstörnade. Att han även missade den solklara holding the stick/interference situationen som förgick 2-0 är en gåta. Man kan klart se situationen på Aftonbladets WebTV.

Men men, igår hade Luleå marginalerna på sin sida och Brynäs hade de inte, så är det i idrott och det är bara att bita ihop och komma igen.

Jag får ändå ge Brynäs en rejäl släng av sleven för deras ineffektivitet i avsluten. Att Boork gav Kuparinen fortsatt förtroende i PP var även det lite konstigt. Hans fippel med pucken drog ner pucktempot ideligen, de gånger han inte fipplade ut pucken ur zon. Många skriker efter målskyttar med viss rätt, andra skriker om att Honken skulle ha stått...

Jag säger bara.. ta och se en match innan ni bräker ut er okunskap!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Keb kommenterar matchslutet i går:

"Boork har i tidigare matcher i höst tagit timeouter, som varit framgångsrika och lugnat ner spelarna. Även det gick man bet på denna gång, när en minut återstod och Korhonen lämnade kassen."

Ja, det var ju synd att Boorken inte tog en timeout så att Luleåspelarna fick lugna ner sig.
Hallå! Keb?
Boorken coachar faktiskt Brynäs, och inte Luleå....
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Huge: Slog vi inte Timrå med 6-2? Det blev ju 3 friska poäng!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
JanT: "Problemet var bara att det blev lite för många förluster mellan gångerna vi spelade klapp-klapp hockey."

Precis.
Och klapp-klapphockey spelade vi ju väldigt ofta.... :-)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
arnio: "Jag är inte lika positivt inställd till Boork som de flesta här inne heller...Hela hockeysverige kommer att hata oss för vårt defensiva skitspel."

Har du gjort en marknadsundersökning? Det där var ett riktigt lågvattenmärke från din sida. Efter 6 matcher i årets ES har vi skrapat ihop 12 poäng och har äntligen LINJER i spelet efter 3 säsonger med Hawaii-hockey.Du kanske längtar tillbaka till "the good old days" där vi vann med 7-2 ena dagen för att förlora med samma siffror nästa dag. Problemet var bara att det blev lite för många förluster mellan gångerna vi spelade klapp-klapp hockey.

Varför får jag sådana konstiga vibrationer av dina inlägg........
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
WarhawK: Jag tror att det är viktigt att Korhonen får stå en hel del matcher den här säsongen. Inte bara för att han är en riktigt bra målvakt. Utan också för att Honken säkert drar till NHL nästa år och då står vi här utan honom och sedan går ju Korhonens kontrakt ut. Men jag undrar ändå om Korhonen kan tänka sig en fortsättning, efter hur han vart behandlad förra säsongen.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
WarhawK:
Skulle spela fram 5 mål skulle det ju stå
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
JanT:
Antagligen har Karhu varit mer het och taggad under träningarna nu och Boorken märkt det och ger han chansen

Sen kan man ju inte rå för att det massa personer här är Honken kåta och tycker skulle han stått skulle vi automatiskt vunnit och han skulle fram 5 mål och gjort 10 själv ju
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Falken: Montreal - Toronto ska det naturligtvis stå.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Kan tipsa er om att ikväll visas en intressant match på Canal+ Sport. Montreal - Toronot startar 01:00.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
JanT: Jo, vi har två ruskigt bra målvakter. Boorken vet nog bättre än alla oss här tillsammans.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
RavenLord: "Laget spelar ett kontrollerat försvarsspel och måste vara bäst i serien när det handlar om spelvändningar, sade Lener." Vi får beröm av våra motståndare!
Förlusten sved, men var inte oväntad. LHF är erkänt svårslagna på hemmaplan och vi kan ju inte hålla på och vinna matcher i all oändlighet.

Däremot tror jag på vinst mot Frölunda. Efter 16 raka förluster har vi om inte annat statistiken på vår sida denna gång. Efter varje förlust ökar ju sannolikheten för vinst, så enkelt är det!

Hur kan man kritisera valet av Korhonen? Obegripligt, han var ju tydligen mycket bra!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
brynasaren: Blir det 6-2 mot Frölunda ska jag fan bjuda dig på alla matcher under säsongen... (eller inte)...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
RavenLord: Visst har vi börjat strålande men vi ska ju naturligtvis inte sväva iväg. Tycker Sundlöv ska ha en krok ute efter en målfarlig forward, som helst kan gå rakt på mål och sprätta dit en del puckar. En målskytt behövs och det har ju synts under försäsongen samt säkert i dag.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Tråkigt att förlustnollan sprack i dag. Men det har ju ändå varit en bra inledning på säsongen. Nu tar vi frölunda på måndag. Tips:6-2:P
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
WarhawK: Tror att några svävat iväg efter den här inledningen och förväntat sig att vi ska gå obesegrade igenom det hela.
Borta mot Luleå har aldrig varit lätt och jag förväntade mig en tät match med trolig förlust med 1mål (undrar om man realist då eller dysterkvist?)

Ja nu lär vi ju tokvärva oxå eftersom de är total kris hehe som jag sa till dig på MSN patetiskt folk finns de då verkligen här på HS
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
WarhawK:
Ett förtydligande tycker dom som kommer med konstruktiv kritik är tragiska bara dom som gömmer sig under en sten så länge det går sen kommer in och skriver som fan så fort dom förlorar
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
RavenLord:
Sen fattar jag inte hur alla kan såga efter det dom sagt själv en ganska väntat förlust .. men finns massa tragiska personer i denna gb så
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
WarhawK: Förvånad över hur vissa efter att klagat på dysterkvistar efter en sketen förlust vänder kappan och är lika stora dysterkvistar

Respekt till munkas och d.s.k dysterkvistarna för ni hycklar då inte som kappvändarna som tydligen försöker hålla god min men det brister vid en torsk.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
88Lindkvist: Jo, Leksand tog ju också poäng...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Falken: kan ju inte bli sämre! :P
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Fy fan vilken jävla skit det vart i dag. Brynäs förlorade och gjorde inte ett enda mål och till råga på allt så förlorar Sverige med 1-0 mot Kroatien efter Mellbers hjärnsläpp....
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
svennis:
Kan ju vara bra att hålla Markus go o glad ett tag till så att han inte drar iof...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Bissett19: Ok, om det varit så att ni blivit utspelade och utklassade så hade du varit mer nöjd än denna hedersamma förlust?

På 50 matcher så förlorar alla lag en del jämna tillställningar. Andra vinner man. Sånt brukar i längden jämna ut sig rätt bra. Bara enögda supportrar tycker att alla segrar är välförtjänta och att alla förluster är otur.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Clubsport: Att de bytte kan vara att Honken tappar mycket vätska och det kan ta tid att bygga upp det igen.Det kan ju också vara så att Honken själv har sagt ifrån.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
WarhawK:
Nämn en gästbok där det inte klagas efter en förlust!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Huge:
Det är principen att byta målis efter att han gjort en kanonmatch som jag inte gillar, Honken hade inte gjort bort sig idag. även om Korhonen tydligen var bra.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
RavenLord:
Är du förvånad då efter hur det brukar se ut här ?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
En förlust och alla verkar spy galla över allt som har med BIF att göra
Man skulle fan nästan tro folk här är ovana med förluster ;) (var ha ni varit senaste åren ?)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
älgen: Tror han bestämt redan vem som ska stå mot Frölunda. Därför fick Korhonen stå i dag.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Huge: Jag tror inte det var felval.. Boorken vet nog vad han håller på med... han ser långsiktit att hålla igång båda keeperna...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Fy fasiken vilka grymma målvakter vi har!

Johan Holmqvist, #1 - 97,03% (GAA, 0,95)
Markus Korhonen, #25 - 93,94% (GAA: 1,34)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Clubsport: Ja, Markus var ju inte alls bra idag, så det var uppenbarligen ett felval...
Kommentera

591425 · »