Brynäs IF

712818 inlägg · 7953 ämnen

Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18

1801589 · » Till forumet


Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
SWEATT: boqvist på kryckor, Bertil, fält med i morgon paille kommer på onsdag enligt gd
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Huss: Tycker Asklöf känns som Mannberg fast mycket bättre med pucken.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Peja: Skulle vilja säga att även Boqvist har bevisat det. Alltså, högre nivå än Mannberg i sitt spel.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Skrubben: Visst, fast känslan är att när tvillingarna är i en formsvacka så är de verkligen i en formsvacka. Antar att du syftar på tvillingarna, för Ölund har ju definitivt visat sig ha en högre högstanivå än Mannberg.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Peja: Även om dom ha gått ner sig efter jul så har dom en högstanivå som deras ersättare inte har. Jag skulle försöka få igång dom igen. Ska Brynäs gå långt i slutspelet behövs minst 2 producerande kedjor (helst 3). Chansen är mycket större att dom hittar formen igen än att spelare som aldrig har hållit deras nivå helt plötsligt ska nå den nivån.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
SWEATT: Jag skulle kunna tänka mig att bänka tvillingarna och Mannberg. De har ändå haft soppatorsk sedan i julas, typ. Juniorkedjan kan ersätta de rakt av.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Skrubben: skulle vilja se det så här: inom parantes med skadefritt lag.

1 - given
2 - Johnson (Zaborsky) - Ölund - Ikonen
3 - Paille - Blomqvist - Alcén (Johnson)
4 - Asklöf (Granström) - Granström (Pathrik) - Boqvist (Alcén)
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Leonardo: kan det vara så att man matcha honom försiktigt så att han skall hålla ett slutspel. Att så fort han får en lite känning får vila?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
bifhjärta: Berra skall enligt rapport spela på tisdag
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
honken21: Hoppas vi får LHC eller HV i eventuell kvart av topp 6 lagen.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Så här vill jag minnas att vi spelade i premiären:

N Johnson - J Granström - T Zaborsky
K Clark - Pathrik W - D Paille
Ponthus W - J Jensen - O Lindblom
D Mannberg - J Blomqvist - J Alcén

Inte konstigt att vi krossade Frölunda med 7-2.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Skrubben: spännande linor! Tänk dig med Pathrik och Zabbo också. Då blir det ögongodis på pappret.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Carlo: Så här skulle jag köra:
Lindblom-Jensen-Clark
Paille-Blomqvist-Ikonen
Johnson-Granis-Westerholm
Boqvist-Ölund-Asklöf/Alcén

Paille och Johnson hade problem på slutet. Kan vara smart att ge Paille en annan omgivning. Blomqvist är vår näst bästa center, så där är det inget snack enligt mig.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Powerfade: Granis, Blomqvist eller Öhlund?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Carlo: med rätt center så...
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Skrubben: tror in att Ikonen skulle passa i kedja med Johnson? Finns sådant sparkapital i Johnson.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Inkazar: Hoppas att Paille kommer snart och att familjeproblemet löst på ett bra sätt. Han i samma form som första halvan av säsongen skulle vara en grym tillgång.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Inkazar: Paille och Johnson tillbaka så får vi en till kedja med spets. Som laget ser ut nu är det oerhört trubbigt bakom förstakedjan. Dessa herrar kommer verkligen behövas.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Bukefalos2: såhär var det. Åke Unger sa i deras fb sändning att han hade hört att Paille inte skulle vara tillbaka före slutspelet.

Men sen sa Johan Edlund i sändning att Paille troligtvis är tillbaka nästa vecka, det hade han hört sägas då i arenan, man får ju tro att det finns rejäl substans i det när han säger de i sändning å inte en obskyr FB sändning/chat
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Chris11: är det inte zaborsky han snackar om då?
Hade en vän som va på Brynäs - Leksand i loge och där hade dom träff med bengtzen före. Tydligen hade han sagt att han kommer nästa vecka. Däremot så har dom ju snackat om zaborsky att han blir borta resten av säsongen och allt annat är en bonus. Sen kan ju unger blanda ihop namnen när han snackar oxå?
Johnson är säkert oxå redo snart. Träffade honom utanför logerna när Brynäs mötte Malmö hemma. Då va det inte ute än vad han hade för skada men han sa rakt ut att han hade problem med ett knä och att han trodde på ca 3 veckor. Där nånstans är vi nu!
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Charles: nja. Skulle nog säga att det är ganska långt då det handlar om lag i botten av tabellen. De skall vinna 4 matcher och det ovanför ingen. Och det är 8 matcher kvar...
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Någon som hört hur status är på Fälth Boqvist och de andra på skadelistan?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
expressen "Rögle närmar sig säker mark i SHL"

10 poäng bakom 12:e plats. är det så nära?
Kommentera


Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Leonardo: Problemet är att Örebro också kommer ha revanschlusta efter de senaste resultaten för deras del. Blir ej lätt där.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Huss: Intressanta och/eller kontroversiella skribenter hamnar av nån underlig anledning alltid i centrum.
Det är därför jag bor ganska nära Lidingö Centrum.... 😎
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Jaken: Ett tips. Om man ska ge någon annan en reprimand för hur denne skriver bör man ju själv hålla sig till skrivreglerna i sitt pekpinneinlägg :-)
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
bradberry: enligt Åke Unger på cmore så blir han borta fram till slutspelet. Allt annat är en bonus
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Powerfade: Kan någon länka till där det står när Paille kommer... Som jag förstått det är han borta på obestämd tid. Finns annan info...?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Powerfade: Jag har fått en känsla av att det kan bli rätt tighta matcher denna vecka och Örebro lär Brynäs vara mäkta revanschsugna på att slå när vi lite överraskande fick pisk hemma mot dem i januari. Rögle ser intressantare ut nu när Patrik Ross är med i båset, Eldebrink har ju mest sågat sina spelare. Växjö borta kan bli en härlig match mellan två slutspelslag. Tyckte jag såg någonstans att Simon är tillbaka nästa vecka, men källan kan vara osann, så jag låter det vara osagt, Paille skall väl komma i veckan och Sunken o Johnson är nära nu för start i laget igen :) Vad är din analys inför veckan?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Powerfade: Inga problem och som sagt: tyckte bara att det var en intressant synvinkel på det hela som iaf kan vara tänkvärd utan att man behöver praktisera mitt förslag av tolkning sas...
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Huge: vägledning....
Normalt skall endast... (TRE) punkter användas om man syftet på något outsagt/ironi ;)
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
bifhjärta: Johnson har jg inte hört så mycket om. Men Paille skulle väl komma hem som du skriver. Jag hoppas att man ger förtroendet till Rautio nu på sluttampen av säsongen. Jag tror inte att nån av målvakterna mår bra att detta hattande. I min bok så fick Sandström chansen men han tog den inte och Rautio borde vara förestekeeper säsoongen ut.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Powerfade: Status på Johnson?? Paille är väl tillbaka mot Örebro? Berra blir nog borta resten av grundserien..
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Powerfade: Bäste herr Moderator, bra inlägg och därefter ett önskemål om rubrikdiciplin mht den senaste raden av inlägg där Huge på något underligt sätt hamnat i centrum...
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Powerfade: Ska vi lämna denna ickedebatt och se framåt? Vilka spelare kan vi hoppas på att få tillbaka inför den kommande veckan. Örebro borta och Rögle hemma känns som två matcher som ska vinnas. Även om Rögle överraskade och gjorde en sweep mot FBK...
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Huge: Av den enkla anledningen att skribenter tenderar att bli förbannade av att bli kallade för okunniga och detta skapar en dålig stämning i boken.
Sen kan du definiera hur mycket du vill. Mitt jobb är att hålla en bra nivå i den här boken och om det krävs en lite drastisk definition av ett ord så får det vara så.
Och för dig som skribent så får du gilla läget....
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Powerfade: Alltid intressant med hårklyverier, det brukar ställa saker på sin spets och få folk att tänka ett steg längre.
"Felet" med din distinktion mellan kunnig och okunnig är väl att vi automatiskt utgår ifrån eller har bestämt oss för att "kunnig" är nåt berömvärt men "okunnig" är nåt negativt och klandervärt när man blir kallad för nåt av alternativen.
Varför är det så farligt att bli kallad för "okunnig" kan man undra, när det inte borde vara värre än att bli kallad "okunnig"? 😀
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Peja: Och speciellt n'r vi alla håller på samma lag.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
bifhjärta: Säger inte mer än att jag gillar att delta i majoriteten av debatter.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Powerfade: Som du skriver är kravet som du, jag och övriga moderatorer har väldigt enkelt: visa respekt för varandra.

Det är huvudet på spiken. Och det är definitivt inte för mycket begärt av en samling hockeyintresserade vuxna människor.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Powerfade: I majoriteten av alla debatter som blossar upp här i vår bok på HS så är Huge på ett eller annat sätt inblandad. Säger ett och annat.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Huge: Jo, det är helt ok att kalla någon för kunnig,för så vitt jag vet så finns det ingen regel som säger att man inte får ge beröm till någon.

Hårklyverier är vad detta är. Något som jag ser som en ickedebatt och är definitivt onödig.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Powerfade: Då är det i logikens namn heller inte Ok att kalla ngn för kunnig?
Eller?
Där fick du nåt att bita i.... 😉
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Huge: "Läktarcoach" och liknande är precis det jag menar. Går det att föra fram ett budskap utan att lägga till såna ord? Jag tycker även jag att ironiserande och allmänt käftslängande kan vara en trevlig krydda här på HS. Men då hamnar vi i ett nivådilemma. När är det käftslängande och ironiserande och när blir det en förolämpning?

Så för att säkra nivån så är det alltid bättre att föra fram sin åsikt mer i allmänna ordalag. Utan en massa fingerpekande och sånt som kan göra andra skribenter förbannade på DIG och inte på din åsikt.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Zappaholic: Att skriva nedlåtande är aldrig ok oavsett vilka ord man använder.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Huge: Draghjälp? That'll be the day ;-)

Att kalla någon för okunnig är aldrig ok.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Powerfade: Du glömde nämna att jag även har satt och fortsätter att sätta epitet som ex "läktarcoach", "okunnig", "oinsatt" och "oerfaren" på mig själv och inte bara på andra, när jag anser det vara befogat i den debatt som för tillfället förs.
I övrigt tycker jag att nivån i boken är mkt bra, man måste tåla lite raljeringar, ironiserande och allmänt käftslängande oss skribenter emellan.
Keep up the good work, jag har inget att klaga på gällande ditt arbete så här långt.
Möjligtvis att du inte deltar i debatterna lika ofta nu som tidigare, jag behöver lite mer draghjälp och mothugg... 👊😉👍
⛳️🏌
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Powerfade: Fast när folk skriver det nedlåtande kan det ju inte vara ok.

Det är bra att sådana här diskussioner kommer upp till ytan ibland för det kanske påminner en del av oss att höja nivån på en del av våra inlägg.

Du gör ett bra jobb.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Mittzon: Nej jag är för gammal för det. Har väl fått ett bättre förstånd på "äldre" dar, för att tåla smutskastande. Det får jag tacka mina barn för den insikten.
Kommentera

1801589 · »