1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446120 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd 2025-09-30 Västra Frölunda - Brynäs IF

Matchtråd 2025-09-30 Västra Frölunda - Brynäs IF
Nu kör vi.

Sv: Matchtråd 2025-09-30 Västra Frölunda - Brynäs IF
Bra uttalanden av Alcén. Ingen panik. Nu hoppas jag att coacherna också börjar spika formationerna. Det här roterandet var okej fram till typ Malmömatchen, men nu är det inte okej längre. Inte godkänt.

Kollade statistiken på stats.swehockey... Johan Larsson har rent av bedrövlig tekningsstatistik i år. Nästan i klass med Linus Ölund... det håller inte. Framför allt i defensiva zonen är han inte alls bra där.
Sen en annan häpnadsväckande statistik är att Scott är en av våra forwards med mest istid i snitt men endå bara har 1 ass poäng.

Idag tror jag vi iaf får se säsongsdebut av Svrcek och att Axel spelar igen.

salming547: Han spelar ju i alla spelformer så då blir det mycket istid.
Kul för Scott att på ålderns sista höst få en av de mer framträdande rollerna i laget.
Märkligt absolut men med tanke på coachernas tombola-formering av laget så blir man ändå inte särskilt förvånad.

Erat: Och nu kommer typ Växjö ge honom 400k i lön på sex år så fort detta läckte.

Erat: Ser lovande ut, men man kan undra vilka källor spelcash.se har.

Ikväll får vi en försmak av vårens SM-final om man ska tro experterna. Jag tror att det blir tufft att slå Frölunda, som verkar ha ett lite jämnare lag än vad vi har, men pucken är platt och allt kan hända.

Anders Berg:
Jag tippar 7-1 till Frölunda.
4 insläppta i BP.

Inte jättehögt odds på det.

salming547: Haha, jag satt precis och pratade om det på morgonfikat, tippar också 7-1. 81 gånger pengar på SvS :)

Peja:
Jag vet inte hur stor humanist du är men det finns en teori där man ritar upp 3cirklar som krokar i varandra. Den lilla triangel som bildas i mitten är människan. Cirklarna representerar sedan
Arbetet
Hälsa
Socialalivet/Familjelivet
Det finns andra namn på cirklarna också men jobbet är alltid återkommande iom att det är via jobbrelaterade kurser det dyker upp.
Påverkars en cirkel negativt så påverkas det de andra två också negativt. Dvs är det varsel på företaget i din organisation, då kanske du sover sämre och det påverkar din relation med din partner som leder till energitömmande diskussioner som gör att du blir mer retliga och burdus på jobbet som gör att du stressar för du känner att den kritiken från chefen påverkar dina chanser att överleva varslet, och du tar ut mycket på din partner som vill skiljas om du inte bättrar dig och det påverkar din prestation på jobbet.
Dvs allt hör ihop mer eller mindre.

För en ishockeyspelare är hälsa och jobbprestation extremt sammankopplat.
Så när en sportchef värvar sitt lag i god tid så utgår jag från att man scoutat de spelare man har på sin lista väl. (Paniklösningar undantaget.)
Det scouting gör man utifrån vad som hänt - dvs i dåtid.
Det är ofta extremt svårt att förespå framtiden här och nu utifrån det som varit då.
Men det är flera exempel där spelare gjort två bra säsonger i ett lag, bytt lag och sedan underpresterat totalt, för att sen byta lag på nytt och komma tillbaka bättre igen. Kanske inte på samma nivå som de första två åren men ändå bättre än där han var sist.

Ska vi diskutera vad som är bisarrt så är det väl då en supporter börjar prata uteslutande om ändrade värvningsstrategier och dålig scouting som anledning till att laget underpresterar.

Så laget som i fjol var ett av de bästa och har de flesta kvar på kontrakt men bytt ut några få spelare som på förhand bedömdes vara bättre än de som flyttat på sig (med undantag målvaktssidan och backsidan offensivt)
Men så kommer första säsongsmatchen.
Vi har inte satt defensiven, målvakten är inte 100 på större rink osv osv och vi totalhavererar mot ett topplag så här långt. Och det följdes upp av något ditåt.
Målvaktens prestation var inte bra, det påverkar hälsan och privatlivet till någon liten del. Laget letar förbättringspunkter och enskilda misstag från video genomgångar sätter sig även på andra spelare.
Stämningen påverkas lite lite lite som kollektiv varje gång en spelare får frågan vad som är fel (både från publika intervjuer och interna dialoger)
Efter 5 av 18 poäng senare så kan vi nog påstå att laget är på en annan nivå än i fjol mentalt och spelarna har en liten annan ringarfördelning nu än då.

Varför klockade inte Rödin Scott Lindblom i som i fjol eller varför ser Larssons och Silvers försvarspel sämre och mer nedtryckt ut i år även med en bättre defensiv forward bredvid sig än Miks?
Varför gör inte Bäckström som en av världens böta centrar inte lika många bra passningar i en sämre liga som man sett honom göra i världen bästa liga?

Det bisarra här är att vissa uteslutande skyller det på påhittade ändrade värvningsstrategier och en dålig scouting när det är så många andra faktorer som bildar helheten.

Det är bisarrt om nått!

Peja:
Det blir svårt att föra en dialog om man låser trådar hela tiden.
Vill man bara följa och läsa den ena tråden så går det ju att göra så genom att klicka på tråden man vill följa via rubriken så exkluderas alla andra trådar i inläggstrafiken.
Ska man gå in och skapa svar i en annan tråd så blir ju tråden meningslös iaf

Det är ffa väldigt svårt att vänta in och besvara ett ämne i en matchtråd som aldrig öppnas igen.

salming547:
Det finns ganska mycket statistik som kan dra iväg i början av säsongen så det där kan ändra sig, men just när det gäller tekningar blir ju det statistiska underlaget stort ganska fort så där finns faktiskt en risk att det fortsätter på den utstakade vägen.
Däremot finns det annan statistik som nog borde jämna ut sig lite med tiden.
Här är några extremer som med största sannolikhet kommer ändras med tiden.
- Rögle har haft fler PP än BIF och DIF tillsammans
- Växjö är 44,44% i PP
- BIF är 42% i PK
- Brogan Rafferty toppar just nu points/game med 1,8ppg. Håller han i det och spelar alla matcher som är kvar stannar han på ca 92 poäng.
- Oskar Lindberg och Jonathan Dahlen går mot 52 mål denna säsong.

DIFFEN: Mycket bra poäng. Och detsamma gäller ju även poängsnitt för lagen. Ingen kan ju på riktigt tro att HV kommer landa på 0 poäng även om snittet pekar mot det efter 6 matcher. Eller att LHC bara skulle ligga på 26p efter 52 omgångar (man kan ju hoppas dock).

Skulle dessutom Frölundas poängsnitt hålla i sig landar de på 130 poäng. Det finner jag iofs mer sannolikt än att HV landar på 0 i.a.f.

Gavve: Haha, noll poäng skulle nog vara tufft även för de mest luttrade supporterna.

Gavve: I dag mot fiskrens vänder det .uppvärmning inför finalen i vår .❤️💛🖤

Ikväll vill jag se en riktigt jävla fin insats som ger hopp om säsongen! Kom igen nu gubbar, nu vänder vi på det här! 😍

xxx BIF xxx: Intressant sidospår: lyssnade på en NHL-podd där dom pratade om det eviga sorgebarnet Buffalo Sabres och rabblade upp hur många spelare som omgående vaknat till liv i andra klubbar och blommat ut så fort de lämnat Buffalo.

Ikväll måste det komma en vinst , annars så sätter det djupa spår med 3 irad med 0 poänge....

SaggeBoy: Vid hur många tillfällen förlorade vi 3 raka matcher förra säsongen? 2 raka förluster? Det hände inte allt för många gånger. Men då hade vi också Indrasis, Persson, Söderström och D'Astous.

Anders Berg: Nämner du Indrasis som bra?

Visa mig 1 inlägg från dig förra året där du hyllade/ tyckte han va bra så ska jag springa naken runt huset hemma.
Jösses, det måste blåsa uta helvete och du blir så yr av allt kappvändande..

mk:

Frölunda borta idag, Timrå hemma på torsdag, Färjestad borta på lördag, kan bli tre förluster och stora KRISRUBRIKER I TIDNINGARNA

« · 2910847