1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741958 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Laguppställning ikväll nån som vet?

Hyfsat viktig match i kväll. 3 poäng i kväll skulle betyda mycket.

Honken: Jag har tröttnat rejält. Ringer/mailar varje gång det strulat sen årskiftet. Har fått 6 veckor gratis hittills.

{1570}: Alltså när jag ser din bild så blir jag lite nostalgisk och tänker tillbaka på den gamla goda tiden.
Har ni ett par timmar över i helgen och aldrig fick se brynäsgiganter som Börje Salming, Tord Lundström, Inge Hammarström, Lars-Göran Nilsson m fll spela så kan ni drömma er bort via denna länk.

www.youtube.com/watch?v=HFhotpwUSbs

Här kör man inga 30 sekundersbyten direkt…

Steenm:
Haha ja, problemen som ter sig är att strömmen stannar, hänger sig, loopar, dålig kvalité.

Jag har använt deras webbstream sedan de lanserade den, det var fan när Bäckström spelade i Brynäs och dessa problem jag beskrev ovan har jag upplevt ända sen dess och de har betett sig på samma sätt. Så problemen har funnits sen ALLTID och ännu inte fixats.

Och innan någon säger "Pröva en annan webbläsare". Jobbar själv som systemutvecklare och har under alla dessa åren suttit på 5 olika fiberuppkopplingar på olika platser i sverige, säkert haft 20 olika datorer/devices, 4 operativsystem och 20 olika webbläsare. Problemen har funnits på ALLA.

Så alla som av någon konstig anledning vill försvara Cmore att det inte är deras ände det är fel på kan sätta sig ner igen.

Alla upplever inte problemen, men det är VÄLDIGT MÅNGA som upplever dessa problem och det är fan helt sjukt att det fortfarande inte är löst.

Steenm: Jag har begärt att de ska kreditera mig månadsavgiften, då de inte uppfyller sitt åtagande att leverera det jag betalt för. Får väl se hur det går....

{7800}: Men de har ju bara haft problem "de senaste två veckorna"...

Jo, tjena. Jag undrar ja hur många hockeykvällar Cmore sabbat för mig de senaste säsongerna. Har fan högt blodtryck pga detta företag.

Skrubben: Zab fick 12 matcher och imponerade inte så värst, förhoppningsvis så var det skadan som gjorde sitt! Så hoppas nu på att Zab är hel snart o kan visa oss att han är en vass målskytt!

{7800}: Sedan jag bytte browser från Chrome har det funkat utan problem. Nu använder jag Edge i Windows 10.

Sanny tror fortfarande vi kan hota i slutspelet:

"Det som känns roligt i år är det faktum att så många lag kommer att kunna utmana om guldet.
Jag håller fortfarande Frölunda som favorit men räknar med att Växjö, Skellefteå, Linköping och framförallt HV71 kommer att kunna hota. Då har jag inte ens nämnt Brynäs."

Jag vet inte jag, krävs en rejäl formtopp och kanske kan den komma om Bertil, Zab och Johnson kommer tillbaka snart. Om Paille och Clark kan spetsa formen igen. Om någon av målvakterna kliver fram. Om Bulan kan hitta glöden igen. Om PaW och PoW hittar höstformen.

Många "om" med andra ord...

Cmore försöker förklara varför det inte fungerat på 10 år.

www.youtube.com/watch?v=NaQrl89Xjx4&feature=youtu.be

{7800}:
Influensa i ljumskarna...

Bertilsson var ju bara "sjuk" senast jag hörde. Måste vara en jävla flunsa när han blir borta i en månad.

Zaborsky skriver på instagram att han hoppas vara tillbaka före slutspelet.

Brynäsgubbe: Lättare känning på Bertil. Snart tillbaka. Snart.

{7981}: Bertilsson då? 😭

Sunken snart tillbaka

SH: Iofs... hade det varit Hedman hade han siktat in sig med axelkåpan... och då hade nog inte Jensen klivit upp...

Luleå Hockey, värnar om svensk hockeys framtid!

1-1 20.12 Bill Sweatt (Jacob Lagace) EQ
2-1 30.35 Bill Sweatt (Kael Mouillierat) SH1
3-1 39.58 Bill Sweatt (Daine Todd) PP1
4-2 46.03 Brendan Mikkelson (Daine Todd) EQ

Auchinleck: Fan Huge. Humor.
Dagens hitills roligaste inlägg😀😀
Att du hade sån humor👍👍

Nu jävlar kör vi över Luleå imorn.

Zzz:
Det skall nog kunna gå att skicka dem och plocka in nån reko Boforsare istället som gillar att gnugga puck.

Zzz: Zaborsky tjänar nog en bra slant också.

Huge:
Ja, det kan ju bli så när den som skall mata inte riktigt vet vilket bo han ska till...

Goda nyheter för Bengtzén att Ölund och Boqvist börjar bli flygfärdiga. Bör underlätta lagbygget till nästa år. Om vi räknar med att Lindblom, Johnson och Westerholmarna lämnar så är det säkerligen bara Johnson som har marknadsmässiglön som frigörs.

Auchinleck: Mer troligt att han kackat i eget bo och sen ätit upp skiten....

Forsberg 1978:
Slut på mat nära boet?

mk: Man sitter som en jävla fågelunge och undrar vad som har hänt med Brynäs efter höstsäsongen.

Brynäsgubbe: Om man som jag följer matcherna via forumet och AB:s liveblogg så får man en bild av matcherna.
Att man är ett lag i kris är tydligt. Hade det varit i höstas så hade vi mosat Luleå.
Missade andra perioden, kollar upp ser att Sweatt gjort mål efter 12sekunder , och 2sekunder innan signal. Tror fan att man går bananas.
Sen är det otroligt bra att man vinner, men det är junisarna som gör det.
Var är resten?
Sen så måste det spelas en målvakt.
Tyvärr kicka Bulan. (Aldrig bra men just nu nödvändigt).
Ta in en mental coach. Skit i prestigen. Många andra sporter har det. Men inte machograbbarna i hockey.
Varför?
FORZA Brynäs !!!!!!

... sedan förtjänar ju även juniorkedjan att hyllas, och det rejält. De har presterat över förväntan senaste matcherna, och Boqvist gör tre poäng ikväll. Skitkul ju!

Lindblom bär Brynäs på sina axlar just nu... ingen jätteinsats ikväll, men tredjeperioden räddar oss ännu en gång. Härligt att ta en sällsynt straffseger med. Retur på lördag, då ska vi ha tre. Stäng Sweatt med alla tänkbara medel bara...

Skrubben: Mycket möjligt att något legat och gnagit på honom.

Zappaholic: det är skönt att man inte är ensam i djungeln iaf ;-)

{7654}: Kanske därför han varit så dålig på slutet? En personlig tragedi som påverkat spelet på isen? Hoppas allt går bra och att han är tillbaka snart.

Daniel Paille har åkt hem till Kanada och är förhoppningsvis tillbaka efter uppehållet.

Huge: Pontus var väl het i september? Patric har väl inte varit direkt het någon gång i höst? Visst ett par skapliga perioder men inget att gå i spagat för.

Rumpelstiltskin: menade generelllt och inte bara ikväll.

I'm on your side

Skrubben: Jag tycker att Westerholmarna ser att ha soppatorsk. Och dåligt fokus. Out of phase. You name it. Vad det beror på är ju svårt att säga, men jag tror också att ligans nivå stegvis höjs under säsongen ju mer samspelta de andra lagen blir. De blir mer samspelta och växlar upp. Westerholmarna var samspelta från början och peakade liksom första 20-30 omgångarna. Nu har de ärligt talat inte särskilt mycket att komma med i konkurrensen. Undrar hur deras energinivåer är nu i jämförelse med i november?

Zappaholic: vilket treåringsinlägg? syftade du på "fuck you alla dysterkvistar"? hela kvällen har det stått det ena och det andra om mitt kära Brynäs. Klart man biter ifrån. Sthlmsådran vaknade till.

Skrubben: Westerholmarna har gått bra en längre tid, alla spelare har perioder med nedgång i prestation. Nu verkar dom ha drabbats av en sån period, tror inte ett skit på att det har med deras framtidsplaner att göra.

Nu ska jag njuta av vinsten och spela lite the kinks på vinyl.

Tycker det dåliga självförtroendet främst speglas i alla chanspassningar och att man vill släppa pucken snabbt hela tiden. Med lite kyla och att hålla i pucken kan vi värdera lägen bättre. Här måste spelare som Ryan, Jensen, Oskar, Westerholmarna visa vägen. Våga börja om, om ett uppspel verkar gå snett. Behåll pucken inom laget.

Jag har inte läst så mycket i forumet under kvällen, så jag vet inte hur många kängor Westerholmarna har fått. Men det är verkligen skrämmande hur mycket sämre dom blivit efter nyår. Är det verkligen fysikaliskt möjligt att vara så ojämna som dom är? Ponthus ser ut som en kärring på isen. Viker undan i närkamper och tillför ingenting. Om det finns dom som vill sparka Bulan så vill jag sparka Westerholmarna. Enligt mig är det respektlöst mot oss fans att dom blivit så fruktansvärt mycket sämre sedan dom blivit klara för nya klubbar.

{2064}:
Jobbigt när pressen ökar på att visa resultat.
Det har varit några yviga uttalanden mot fansen på sistone. Tror inte han har råd med det...

Zappaholic: pressa honom inte. Under formsvackor som denna blir han lätt överansträngd...

Munkas, var är du?

Är det så att du tappade motivationen att skriva igen nu när vi råkade vinna?

« · 1796284 · »