Brynäs IF

715068 inlägg · 7953 ämnen

Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!

« · 1797020 · » Till forumet


Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Carl Lejonkräk: Förslagen att skicka Bulan och Pudas redan nu samt tacka nej till en snipertyp som Guter, vittnar inte om några större hockeykunskaper, enligt min mening....
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
SH: Pudas behövs i Brynäs i slutspurten, Bättre då att skicka Bulan till Luleå.
Kommentera


Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Dalrt: Bengtzén är nog en av dom tre ej namngivna sportcheferna som har fått förfrågan. Jag gissar på att Bengtzén tackar nej på grund av att du måste knyta till dig Guter till 2019. Det är i runda slängar 420000kr i ren lön, sen tillkommer allt annat också. Det är på tok för mycket för en sån spelare som Guter.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Chris11: Efter lite tänkande så varför inte kan Guter få en nytändning i Brynäs så visst, är livrädd för såna här värvningar sen Brödrosten och co.

Ingen som hört något om våra skadade spelare Bertilsson och Lindblom?
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
munkas:
Och om det är 150 000 i månaden så är han inte heller SVINDYR. Men kanske finns konkurrens.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Chris11: Guter är bra. Giftig i PP också. Absolut intressant.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Chris11: Jag tror att Guter skulle passa vår spelstil väldigt bra. Han är rapp på rören och vet vart målet står. Sett till den omgivning han har nu i KHK så tror jag att han har en växel till att ge. Intressant tredjelänk med PoW&PaW. en energi injektion som kanske skulle få igång dem igen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Chris11: Guters agent Altberg är från Gävle och har spelat juniorhockey i Brynäs.. Vet inte om det betyder något?
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Forsberg 1978: guter gjorde 19 mål förra säsongen och kom 6:a i hela skytteligan. Om inte han är spets, vad är då spets?
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Chris11: Vad ska vi med Guter till när vi har våra mäktiga junisar? Ska vi ha in någon ska det vara spetskompetens tycker jag.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Karlskrona bjuder ut Mattias Guter till andra SHL-LAG pga den dåliga ekonomin. Hoppas bengtzén är med och hugger där!
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
tjugo8: självklart inte. Men inget är klart innan det sitter på papper. Så va är de för ide att sitta och älta?
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Inkazar:
Respekt att ljuga?
Muntliga avtal gäller
1000 spänn på att han ingår i Luleå org nästa sässe, sätter du emot?
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
tjugo8: men lägg ner dedär nu. Såhär är verkligheten och det är av respekt till Brynäs och oss fans han säger att inget är klart. Och inget är nog helt klart heller utan bara muntligt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
"Vad gäller min framtid kommer inget beslut att tas förrän efter avslutad säsong"

Blir provocerad
Inte för att han gör klart under säsong
Utan för att han förnekar det, istf att bara låta bli att kommentera o säga 100% Bif fokus

Tror ngn han går t arb.förmedlingen e Bif sista match o utbrister; Nån som har ett jobb till mig??!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Tjurn : våra 4:a senaste är mot Malmö, Skellefteå och Luleå x2, Frölunda var för 5 matcher sedan...
Kommentera


Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Charles: vi har 3 vinster på dom 5 senaste, då.

Vart väl lite till mig...
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Inkazar: vi har 2 vinster på dem senaste 4 dock
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Känns bra idag 😀
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
dacke72: Snygg tolkning av Huges humör där 😂😂😂
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
dacke72: "Alla här inne är positiva och glada förutom du. Vad är det för fel på dig? Ikväll märker man vilka som är riktiga Brynäsare och vilka som hatar Brynäsare"

Ja, både jag och säkert många andra är definitivt inte positiva och glada över att en s.k supporter sitter och kallar en av spelarna i det egna laget för "Tjock-Ponta"
Men du tycker uppenbarligen att det är nåt fel på oss, som tycker det.
Säger väl allt om dig själv som person och supporter.
Hur du sen utifrån ovanstående synpunkter lyckas dra slutsatsen att jag inte skulle vara glad över vinsten igår, övergår nog de flestas förstånd.
Annars hade du nästan rätt: igår märkte man vilka som är riktiga supportrar och vilka som hatar sina egna spelare genom att kalla dom för öknamn och anspela på deras utseende.
Snyggt sätt att supporta sitt lag och sina spelare, eller hur?
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Tillåt mig att drömma inför kommande säsong

Paille-Scott-Rödin
Sweatt-Jensen-Clark
Blomqvist-Granström-Wännström
Asklöf-Ölund-Boqvist

Gunderson-Bertilsson
Fälth-Carlsson
Kinnvall-Ersson

Lindbäck/Rautio
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Lindström: den har vi ju hört förr... borta resten av säsongen?
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Huge: Alla här inne är positiva och glada förutom du. Vad är det för fel på dig? Ikväll märker man vilka som är riktiga Brynäsare och vilka som hatar Brynäsare.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Sjödda om 96 en mindre känning...
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Brynäsgubbe: Ja ja, du tolkade det så.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
KulaShaker: Nåja, vet inte om det är så skönt att de är osynliga så länge de spelar i Brynäs. Och en av dem gjorde ett mål trots allt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
bradberry: Att som påstådd supporter håna och raljera om egna spelare bara för att dom för tillfället har det tungt, som alla spelare har då och då, finns det nåt barnsligare, pinsammare och mer bedrövligt i supporterväg?
Kommentera


Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Brynäsgubbe:

Ang klappkassast:
www.expressen.se/sport/hockey/shl/kritiken-ingen-ligger-pa-dodsbadden/

Vi får nog nyansera oss lite trots 5 av 6 poäng mot Lule.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Njuter av Sweatts misär. Ibland får man vara lite skadeglad.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Pettisbif: "Tjock-Ponta"?

-Är du 8 år eller bara en mobbare så där allmänt...?
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
SnowKing: Mållgan hade nog putsat till dom siffrorna😂
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Fälth gjorde nog sin bästa match i Brynäs idag
Kommentera


Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Pettisbif: boqvist fick iaf vara med i matchens enda pp
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Powerfade:
Framför allt in med nytt folk i PP.
Varför inte köra med junis kedjan? Sen borde Carlsson och Blomman få mer istid. Fälthen, PoW, Paille och PaW har inte tillfört nånting där.
Kommentera


Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Powerfade:
Visst är det viktigt att man får till PP-spelet.... men det är inte lätt att få realistisk träning på det momentet när det är såå långt mellan gångerna.

Brynäs hade väl bara ett BP ikväll.... undrar vad Morgan tycker om det?
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
honken21: Jo jag minns. 😄 Nänä det var inte alls pengarna som talade... Tjena.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Härligt! Laget kommer gå in i denna vila och matcherna därefter i en helt annan stämning och harmoni nu. Nästan synd att det blir uppehåll nu... Nä, kanske inte...
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Juniorernas facit dom senaste 5 matcherna:
Ölund 3+3
Boqvist 0+6
Asklöf 2+3
Ihop:17poäng!!

Den kedjan splittar man inte på. Oavsett när Paille, Johnson och Zaborsky är tillbaks. Nä, ska bli skönt att slippa Mannberg och Tjock-Ponta på isen. Även fast Mannberg gjort 1+1 i matcherna mot Luleå och för att Ponta gjorde mål igen. Men dom är inte bra nog. Junisarna tillför mer!!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Jan Grismöbel:
Detta var ändå lite bättre än man vågat hoppas på! Nu blir resten av nattjobbet lite lättare! :-) Skönt så här i efterhand att man inte chansade med Bertil... Lule är kanske ingen riktig värdemätare i nuläget men att junisarna tar för sig är ju underbart!!!
Om vi nu antar och hoppas att några saknade spelare dyker upp mot Djurgården så blir det en utmaning att välja ut vilka som inte får spela.... va tror ni om twinsen? kan dom varva upp nått mer i vinter?
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Inkazar: Så länge spelarna tror på vad de gör och känner att de har medgång så kan det här sluta på ett bra sätt. Sorgebarnet är PP.. Där måste det bli snabbare, rakare och fler avslut.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Inkazar: Vilket gott lugn som infann sig i kroppen efter denna härliga seger :)
De är alltid kul när Brynäs vinner men med så många unga ur egna led är det alltid extra skönt.
Vilken insats av 4:e kedjan men även Broman och Kinnvall gjorde bra ifrån sig. Hoppas verkligen att Asklöv, Boqvist och Ölund får fortsätta när de skadade är åter. Det är nog den grymmaste insats jag sett en sådan ung kedja göra på så kort tid, fullständigt lysande.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Chris11: Även Sunkan lär komma tillbaks snart. Vilket jag aldrig trodde jag skulle säga, men det blir fan skönt med nån som kan rensa framför kassen. Han och Berra känns otroligt skönt att dom är med igen. Även Paille och Johnson som du nämner. Men sen kan ju även Zabb bli en joker nu i slutet. Aa det ser ju trotts allt rätt ljust ut. Förutom målisarna där jag fortfarnade är orolig.
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Hörni hörni hörni! Vi har nu 3 vinster på 4 matcher. Svacka is no more! Och detta med nära nog halva laget borta. Juniorer!
Kommentera

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Fruktansvärt viktigt att få gå in i detta uppehållet med lite medvind i ryggen... Juniorerna behöver jag inte ens nämna, jag applåderar bara.
Kommentera

« · 1797020 · »