1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742148 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Tre poäng och ett kommande förbannat skönt uppehåll!

Fan vad jag saknat det här laget.

Älskar mest att Sweatt är på fel sida.

Steenm:
Även en blind höna.. han jublade ju inte ens, visst det var 6e men jag tror han nämligen redan är klar för Luleå... bänken snart hos oss ändå!

Ställer mig upp och lyfter på hatten för insatsen ikväll! Förbannat bra jobbat idag, juniorkedjan BÄST! 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Nu ska det bli skönt med uppehåll faktiskt, slicka såren ordentligt nu Brynäs!

Pettisbif: Blir nog mycket bänk i Luleå med?

Sjukt härlig insats ikväll! Vi vinner samtliga perioder och gör äntligen en bra match sett över 60 minuter!

+ till den "mentalt oförstörda" juniorkedjan (ännu en gång) och farten på grillorna hos samtliga hemmalirare idag.

Tack för underhållningen!

...och är det nu man ska dra till med den gamla klassikern att "när Brynäs börjar vinna, då kommer ett uppehåll"? :)

Men ändå härligt att gå in "ledigheten" med en go känsla!

Haha Alcén. Skön kille.

Skönt att gå in i uppehållet med två segrar. Riktigt kul att se hur Ölund,Asklöf och Boqvist spelar ut. Låt nu Lindblom vara oskadd bara....

Spelet såg mer alert och flytande ut idag, längesen man kände att det klaffade som ikväll.

Steenm: glöm det. Missförstod nog dig.

Skön seger!!!

Brynäsgubbe: Intressant det som Alcén pekar på, att juniorerna kommer in "mentalt oförstörda". Dom är ju som tre nyförvärv faktiskt. En injektion vi saknade förra året. Kanske kanske kan det vända nu. Nu gäller det att målisarna steppar upp. Imponerande av Felix att komma tillbaka efter 0-1, det trodde jag inte. Respekt.

Davey85: Laget skal hyllas i dag . Å se dessa junis är heeelt underbart . Lite tbx till det härliga höstspelet.
Får vi tbx våra skadade . Och bänka mannberg paw å pow å låt junisarna få leka hocke efter uppehållet .Som Alcen säger . Dom är oförstörda .En diamant att slipa på till nästa år .

Brynäsgubbe: han ville till ett lag där man kan vinna guld.... ;-) ;-)

Pettisbif: Reagerade oxå på Pontus kroppsspråk vid målet. Liiiite glädje å jävlaranamma kan man väl visa trots att matchen är klar...?

En teori är ju att twinsen gärna stannar i BIF men att BZ förkastar orealistiska lönekrav...? Kan ju skapa bitterhet och sätta sin prägel på prestationen. De har ju gått ner sig spelmässigt men tycker oxå mig kunna skönja lite håglöshet i ögonen på båda två... Måste ju lyfta lite negativt oxå en sån här kväll...😂

Vilken underbar seger! Junisarna gör mig till en sån jävla stolt Brynäsare..! Skål på er! Älska Brynäs!!

Nu vågar man ju dessutom börja glutta i serietabellen igen. Sex poäng upp till LHC på fjärdeplats, tre poäng ner till Malmö och Färjestad på sjunde/åttonde. Den här avslutningen kommer bli en jävla thriller, det kan ingen säga emot.

honken21: 😂😂😂 ..Skön seger otroligt skön och jag var aldrig orolig inte ens innan match . Oförstörda juniorer älskar vi ❤

Steenm: tillbaka med Bertilsson, Johnson och paille efter uppehållet så jävlar börjar vi vinna matcher

Zappaholic: tigt skön seger. Nu kommer det ett uppehåll och sedan kommer det ett sjok av fullt vinnbara matcher med DIF borta som början. Nu växlar vi upp.

Fan vad kul att se våra !"Mentalt oförstörda" Young guns spela hockey.
Imorgon SUPERBOWL!

bradberry: Tycker det känns helt orealistiskt att Luleå vill ha twinsen (i varje fall Ponthus) Har mindcraftpengarna börjat sina?

Pettisbif: Lindblom kom inte ut till tredje perioden. Säkert en säkerhetsåtgärd eftersom att dom ledde säkert inför tredje.

Nu Gävlar slickar vi såren och så kör vi järnet sista omgångarna! Gött att Malmö torska också!

Fruktansvärt viktigt att få gå in i detta uppehållet med lite medvind i ryggen... Juniorerna behöver jag inte ens nämna, jag applåderar bara.

Hörni hörni hörni! Vi har nu 3 vinster på 4 matcher. Svacka is no more! Och detta med nära nog halva laget borta. Juniorer!

Chris11: Även Sunkan lär komma tillbaks snart. Vilket jag aldrig trodde jag skulle säga, men det blir fan skönt med nån som kan rensa framför kassen. Han och Berra känns otroligt skönt att dom är med igen. Även Paille och Johnson som du nämner. Men sen kan ju även Zabb bli en joker nu i slutet. Aa det ser ju trotts allt rätt ljust ut. Förutom målisarna där jag fortfarnade är orolig.

Inkazar: Vilket gott lugn som infann sig i kroppen efter denna härliga seger :)
De är alltid kul när Brynäs vinner men med så många unga ur egna led är det alltid extra skönt.
Vilken insats av 4:e kedjan men även Broman och Kinnvall gjorde bra ifrån sig. Hoppas verkligen att Asklöv, Boqvist och Ölund får fortsätta när de skadade är åter. Det är nog den grymmaste insats jag sett en sådan ung kedja göra på så kort tid, fullständigt lysande.

Inkazar: Så länge spelarna tror på vad de gör och känner att de har medgång så kan det här sluta på ett bra sätt. Sorgebarnet är PP.. Där måste det bli snabbare, rakare och fler avslut.

Jan Grismöbel:
Detta var ändå lite bättre än man vågat hoppas på! Nu blir resten av nattjobbet lite lättare! :-) Skönt så här i efterhand att man inte chansade med Bertil... Lule är kanske ingen riktig värdemätare i nuläget men att junisarna tar för sig är ju underbart!!!
Om vi nu antar och hoppas att några saknade spelare dyker upp mot Djurgården så blir det en utmaning att välja ut vilka som inte får spela.... va tror ni om twinsen? kan dom varva upp nått mer i vinter?

Juniorernas facit dom senaste 5 matcherna:
Ölund 3+3
Boqvist 0+6
Asklöf 2+3
Ihop:17poäng!!

Den kedjan splittar man inte på. Oavsett när Paille, Johnson och Zaborsky är tillbaks. Nä, ska bli skönt att slippa Mannberg och Tjock-Ponta på isen. Även fast Mannberg gjort 1+1 i matcherna mot Luleå och för att Ponta gjorde mål igen. Men dom är inte bra nog. Junisarna tillför mer!!!

Härligt! Laget kommer gå in i denna vila och matcherna därefter i en helt annan stämning och harmoni nu. Nästan synd att det blir uppehåll nu... Nä, kanske inte...

honken21: Jo jag minns. 😄 Nänä det var inte alls pengarna som talade... Tjena.

{6984}:
Visst är det viktigt att man får till PP-spelet.... men det är inte lätt att få realistisk träning på det momentet när det är såå långt mellan gångerna.

Brynäs hade väl bara ett BP ikväll.... undrar vad Morgan tycker om det?

{6984}:
Framför allt in med nytt folk i PP.
Varför inte köra med junis kedjan? Sen borde Carlsson och Blomman få mer istid. Fälthen, PoW, Paille och PaW har inte tillfört nånting där.

Pettisbif: boqvist fick iaf vara med i matchens enda pp

Charles: Och Ölund.

Fälth gjorde nog sin bästa match i Brynäs idag

SnowKing: Mållgan hade nog putsat till dom siffrorna😂

Pettisbif: "Tjock-Ponta"?

-Är du 8 år eller bara en mobbare så där allmänt...?

Njuter av Sweatts misär. Ibland får man vara lite skadeglad.

Brynäsgubbe:

Ang klappkassast:
www.expressen.se/sport/hockey/shl/kritiken-ingen-ligger-pa-dodsbadden/

Vi får nog nyansera oss lite trots 5 av 6 poäng mot Lule.

bradberry: Att som påstådd supporter håna och raljera om egna spelare bara för att dom för tillfället har det tungt, som alla spelare har då och då, finns det nåt barnsligare, pinsammare och mer bedrövligt i supporterväg?

KulaShaker: Nåja, vet inte om det är så skönt att de är osynliga så länge de spelar i Brynäs. Och en av dem gjorde ett mål trots allt.

Brynäsgubbe: Ja ja, du tolkade det så.

Sjödda om 96 en mindre känning...

Huge: Alla här inne är positiva och glada förutom du. Vad är det för fel på dig? Ikväll märker man vilka som är riktiga Brynäsare och vilka som hatar Brynäsare.

Lindström: den har vi ju hört förr... borta resten av säsongen?

Tillåt mig att drömma inför kommande säsong

Paille-Scott-Rödin
Sweatt-Jensen-Clark
Blomqvist-Granström-Wännström
Asklöf-Ölund-Boqvist

Gunderson-Bertilsson
Fälth-Carlsson
Kinnvall-Ersson

Lindbäck/Rautio

{7044}: "Alla här inne är positiva och glada förutom du. Vad är det för fel på dig? Ikväll märker man vilka som är riktiga Brynäsare och vilka som hatar Brynäsare"

Ja, både jag och säkert många andra är definitivt inte positiva och glada över att en s.k supporter sitter och kallar en av spelarna i det egna laget för "Tjock-Ponta"
Men du tycker uppenbarligen att det är nåt fel på oss, som tycker det.
Säger väl allt om dig själv som person och supporter.
Hur du sen utifrån ovanstående synpunkter lyckas dra slutsatsen att jag inte skulle vara glad över vinsten igår, övergår nog de flestas förstånd.
Annars hade du nästan rätt: igår märkte man vilka som är riktiga supportrar och vilka som hatar sina egna spelare genom att kalla dom för öknamn och anspela på deras utseende.
Snyggt sätt att supporta sitt lag och sina spelare, eller hur?

« · 1796689 · »