1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742255 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
{6984}:
Håller med det är nog ett av de säkrare korten.

Inkazar: jag håller med om positionsfrågan, lite gammeldags tänk i termer av Everberg, Hjalmarsson, Järnkrok typer från mitt håll. Men som jag ser det behöver vi någon fler än Jensen som kan öppna isen för sina medspelare. PaW har egentligen verktygen men har inte riktigt förstått hur man använder dem än.

{6984}: Tror du BZ vågar chansa på en relativt dyr Guter om Zab är tillbaka till slutspel och Wänna redan lämnat ett prel ok till nästa? Många faktorer att ta hänsyn för vår SC.
Kanske Guter kan få igång twinsen (om de släpper pucken för en gångs skull)? Den spelartyp Sedinarna fått sig tilldelad i NHL kan ge ledtrådar.

{2064}: När det ju inga billiga spelare som inte har kontrakt nästa säsong. Johnson har inte levererat den här säsongen. Zaborsky tror jag inte heller bli kvar Så jag tror absolut att det finns utrymme i budgeten. Bz har ju dessutom redan annonserat att han letar nyförvärv vilket måste innebära att han har slantar i portmonän..

{2064}: Vi vet ju inte vad BZ har i åtanke för nästa års lagbygge och inte hur långt han ev redan hunnit. Guter på 2+ säsonger kanske inte passar in.

{6984}: Riktigt, men en korttidslösning går på artistkontrakt och om likviditeten är dålig kanske han vill skjuta kostnaden till nästa säsong givet licenströskeln.

{2064}: Ja så kan det givetvis vara. Men samtidigt så måste man ju se framåt med.

{2064}: Om Karlskrona har så dåligt med slantar, varför inte försöka med någon annan än Guter? De har ju andra duktiga spelare.

Peja: Det kan bero på att Guter inte trivs och man ser en lösning

Inkazar:
Så att bestämma muntligt (el skriftligt? Vem vet? Knappast olagligt) med Luleå; rollen X, kontraktslängden Y, lönen Z, och vi signar när du är klar m Brynäs. Och sedan säga "inget beslut att tas", skulle det vara juste sätt att kommunicera?

Frågor som aldrig ställs av journalister;
-Så du kommer förutsättningslöst gå ut på marknaden o sondera intresset e Bif sista match?
-Välkommen tillb t Luleå, hur länge har det funnits ömsesidigt intresse o va snabbt slutförhandlingen måste ha gått?

Mitt enda lilla problem är det klantiga uttalandet, inte att han redan gjort klart

Peja: Vem då? Rohdin, för att lugna ditt Brynäshjärta.

KulaShaker: jag tror att kolan eller Johannes Jönsson skulle göra större skillnad än Guter.

Peja: nä, men Berget. Vad ska vi med en back till?

Och Johannes Jönsson släpps aldrig från khk sålänge MS basar.

Peja: Du säger alltså att det vi behöver stärka upp är försvaret och inte anfallet, som de flesta andra verkar vara helt inställlda på?

KulaShaker: Jepp och det har jag sagt länge nu. Brynäs forwardsuppsättning är den bästa lagdel man har, det finns både spets och bredd, men så fort en klassback (Bertil) är borta märks det något oerhört och målvakterna orkar jag knappt nämna... för mig är det obegripligt att BZ fortsätter att jaga en forward.

Inkazar: Tror inte MS vill släppa någon av deras ordinarie spelare men om deras ekonomiska situation har eskalerat kanske de inte har så mycket val om Brynäs erbjuder en övergångssumma utöver att ta lönekostnaden.

Blair Jones spekuleras det om....

Peja: Men det är ju avhängigt hur statusen är beträffande Jensen och Lindblom. Men jag håller med, det saknas en hel del i försvaret just nu.

KulaShaker:
Ställer du dessutom slutspelshockey mot Brynäs försvarsspel blir det tyngre...

Peja: Håller med till 100%.

Jan Grismöbel:
Beslutet kom ruggigt snabbt. Grät lör kväll o sydde ihop ett 3-års kontrakt därefter.
Bulan är en liten kung, men detta hade han kunnat formulerat bättre

"– Vad gäller min framtid kommer inget beslut att tas förrän efter avslutad säsong"

« · 1797075