MATCHTRÅD - Brynäs-Frölunda Lördag 27 feb
Namedroppa gärna nån/några som skulle göra ett bättre jobb med det materialet vi har i föreningen idag, om du nu så gärna vill bli av med CZ?
"Man ska aldrig aldrig aldrig vara nöjd efter en förlust."
Men för den sakens skull behöver man inte skriva inlägg enbart med reptilhjärnan som stöd när en förlust väl är ett faktum.
"Brynäs åker ur och tvingas minska lönebudgeten rejält igen och det gör att kvalserien missas och detta tvingar Brynäs att gå i KK och börja om i division fyra 20121 PUNKT"
Du glömde att Läkerolen kommer att brinna ner, Sundlöv förtidspensioneras
och J20-laget förintas i en bussolycka!
Glöm inte heller bort att både SSK och RBK ser j-ligt hungriga ut och säkerligen kommer passera oss båda två! Hur RBK skall hämta in 21 poäng med 18 poäng kvar att spela om kommer säkert Gurra och Anders på så småningom.....
Redigerad kommentar
”Gävle är inte New York.”
Åfan. När jag såg alla luckor på åskådarplats igår trodde jag det var Broadway som konkurrerade. Då hade det funnits en ursäkt. Men du redde ut begreppen när du berättade det där om väglaget. Eller var det OS?
”Men du föredrar väl att sitta och gnälla där du nu befinner dig.”
Japp. På långsida, dyraste platserna, inga rabatter, två timmars restid. Var hänger du?
Brynäs har högre publiksnitt än Luleå, Timrå, Skellefteå, Rögle och Södertälje. De som har högre publiksnitt än Brynäs har det av logiska orsaker. Betydligt större städer och/eller betydligt attraktivare produkter som erbjuds i arenan. Om du kan övertala Foppa att gå till Brynäs så lovar jag att publiksnittet stiger. Men du föredrar väl att sitta och gnälla där du nu befinner dig.
Man ska aldrig vara nöjd efter en förlust, som en viss Czarnecki.
Förlusten lär ju bli större då det genomförs rabattkampanjer nästan varje match.
Igår 100 kr för medlemmar och på torsdag familjeläktare i hela hallen utom mittsektionerna.
Jag förstår inte hur Brynäs IF kan har missat anställa dig som Sportchef,Klubbdirektör eller liknande högre befattning inom klubben...men dig vid rodret så hade vi ju förmodligen vunnit allt och ekonomin varit på topp..
sylf: "Har aldrig sagt att jag skulle ha en bättre analysförmåga än Boorken,"
Nä, men isf säger JAG det åt dig om du inte vill säga det själv:
du har inte en bättre analysförmåga än Boorken.
Om du nu nämner Boorks analys och säger att den inte stämmer med din egen så blir det ju per automatik ett underförstått sätt att säga att din egen analys är mer korrekt än hans.
Skiter i att kommentera dina clownjämförelser.
Förklaringen till förlusten var enkel, brynässpelarna ville inte göra mål på en målvakt med ett brynäsemblem på bröstet.
Nu är det dax att börja ta fram slutspelsformen och det är jag övertygad om attt brynäs kommer att göra....
Så här är det. Brynäs har tre hemmamatcher kvar. Med stor sannolikhet landar snittet ungefär på nuvarande snitt, dvs. ca 200 åskådare lägre än budget. Det innebär ca 1 miljon i uteblivna intäkter = 1 miljon mindre till nästa års spelarbudget. Skulle vi dessutom missa slutspel väntar ännu en säsong i trakterna av kvalstrecket. Är det vad Gävle vill ha, så lär dom få det. Fotbollens lokala pop- och charmgäng nr 1 kanske lockar mer?
Men Brynäs PP! Sista tio matcherna har det känts som om motståndarna får större fördel med en man mindre. Skärpning!
Markström spelade som en normal ES-målis för en gångs skull. Bara att vänja sej till nästa säsong.
Och så den obligatoriska frågan? Vare mycke på g i Gävle igår? 6.700 på läktarna. Lördagsmatch. Efter tre veckors uppehåll. Värsta streckkonkurrenten på besök. Lön häromdan. Skärpning!
Du skulle passa djävligt bra iklädd dom norska curlingherrarnas clownbyxor...
"Hahaha, patetiska, bittra och trångsinta Brynäsare."
Dagens sanning!
Det räcker med en förlust så är laget som matchen innan var bäst i ES knappt
TV-puck mässiga.
Helt plötsligt har laget som släppt in minst mål i ES "svaga backar".
Perspektivet för de värsta positivitetskonsulterna härinne är ungefär 1
period....
Ja det är helt sjukt, hur fan man man börja skriva om kvalserien efter en torsk.
Förstår varför alla andra lags fans skrattar åt oss stora stunder..
Så jävla patetiskt.
Stod på ståplats igår, men inte fan börjar ja grina för att dem torskat en match..
Vi SKA och kommer gå till slutspel.
Ryck upp er nu..
Vi här inne är tamejfan ur-svensken i ett nötskal.
Ryck upp er för fan!
Var Bykov ironisk? Är jag ironisk?
nej, dom laddar upp igen, vinner vi två raka nu så är det här som bortblåst.
Till sist, hur fn kan man lyckas med att glömma matchtröjorna kvar i Göteborg?
Ett ord: Huua
Att man inte klara av att skjuta i PP är rent tragiskt att se. Sen hur fan kan Hansen få den istiden han har? Bättre att ställa in en kon på isen, då den troligen skulle träffa pucken och passa den lika bra. Sen en fråga slog allas favorit nr.16 EN passning till en medspelare idag?
Bedrövligt rakt över bara Kroken som inte behöver skämmas i morron.
Att se Kalio kunna äta för egen maskin efter han vart i luven på Sunken är ju beviset för att spelarna sket i vilket idag..
Redigerad kommentar
Hoppas att han inte förlänger kontraktet!
Det är nog med "ickevinnare" i Brynäs.
"Slut 1-3, jävla bajsbögar!"
Jag anar ett paradigmskifte, bäste bror!
"Bajsbög"
Varför inte, bajskorv börjar kännas lite uttjatat efter 5 år.
Se gärna föregående inlägg; visst gör det ont när knoppar brister och det blir
ännu en kvalfylld vår i Gävle....
Om ändå Anton hade fått mera istid - då hade detta aldrig hänt!
Ge dig till tåls så ska du se att det blir KS frampå vårkanten!
Med 18 poäng kvar att spela om är det bara 16 poäng och 49 i målskillnad
som SSK ska ta in. Det klarar Brynäs aldrig!!!
JÄVLA BAJSKORVAR!
Fick lite Slovakien-flashback: vi för spelet och skapar mkt chanser men utnyttjar tyvärr inte våra PP. Istället är det Slova... förlåt, Frölunda som sätter de chanser man får. Sen har dom en för dagen utmärkt Honken som tar det som blir över.
Frölunda verkar ha tränat försvarsspel under uppehållet, för så här bra rent defensivt har jag inte sett dom på hela säsongen.
Kul att se Järnkrook och övriga junisar. Markan mänsklig idag men vi förlorar inte på hans missar. Tycker nog att han iaf borde ha tagit trean.
Som sagt: bara att ladda om inför slutspelet. Ingen skam att torska idag mot ett effektivt och pånyttfött Frölunda. Första målet blev mkt avgörande, då dom kunde spela lite på resultatet i det läget.
sylf: Nyss anlänt till Österrike och har bara följt sporadiskt via resultatet. Det var så illa?
Tur att vi har en liten buffert. Ingemansland eller den sk buffertzonen vore fördjävligt eftersom det är nada inkomster.
Nä ut på byn och sprida lite kärlek.
Umieść Iron Hook w różnych formacji
Redigerad kommentar
rafalski:
Rent spelmässigt var det en helt okej match,bra fart för att vara direkt efter ett uppehåll.Men vi kommer inte in framför Honken och kan störa honom tillräckligt.
Med alla PP:n vi har så ska vi kunna hänga ett par baljor till minst.
Järnkroken bästa Brynäsare.
Spelmässigt helt värdelös match, uselt PP och en kass Markström avgjorde till sillstryparnas fördel. Bara att ladda om inför ingemansland.
Brynäs är långt ifrån ensamma, men vi kan göra vad vi kan. Gör er av med CZ!