Brynäs IF

713088 inlägg · 7953 ämnen

Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00

1066672 · » Till forumet


Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
GävleLasse: Apropå "föra en match". Jag tror tyvärr inte att vi är kapabla till det denna säsong. Visst kan vi med energi checka sönder motståndare och genom smart och disciplinerat försvarsspel samt snabba kontringar ta hem en del poäng. Men att "föra en match" kräver åtminstone i min bok fler spelskickliga lirare vilket vi i årets besättning inte har tillgång till.

Framöver kan det också bli en intressant omställning för de J-20 spelare som kan tänkas bli aktuella för a-laget. Där har du spelare som kan "föra spelet" och faktiskt dominera de flesta matcher.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Domedagsstämning och knäpptyst i Scandinavium.
Honken har redan släppt in 2 puckar och deras uteförsvar existerar knappt.
Time out nu av Dahlén...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Peja: Ja visst är det så.. Men samtidigt så vet spelarna och framförallt deras agenter om att deras marknadsvärde kan skjuta i höjden om de gör en bra säsong. Speciellt när det gäller Hietanen. En högerfattad offensiv back med ett bra skott brukar vara ett hett önskenål i de flesta lagen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
fredrikj: Jag tycker inte att Eriksson är aktuell sålänge han släpper så många returer.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Peja: För min del så känns inte Lindbäck helt "given" till nästa säsong. Vad många glömmer bort är att vi har Joacim Eriksson i J20 som många gånger överglänste Markström förra säsongen. Skulle vara en intressant backup till Markström nästa säsong. För en gångs skull verkar vi få angenäma problem på spelarfronten (:
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
GävleLasse: Det är väl bara att ha ES-klausul (och/eller NHL-klausul) i kontrakten.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00

Peja: Ja passar de in i CZ's lagbygge så skall de givetvis erbjudas förlängt. Men med tanke på all ovisshet som finns med Brynäs fortsatta spel i ES så tror jag att de flesta spelarna vill vänta och se.

Ironiskt nog så grundlägger ju spelarna själva sin fortsatta karriär. Skulle de göra en bra säsong så kan de vara stommen i något väldigt spännande.

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
GävleLasse: Jag håller med om mycket av det du skriver. Men förhoppningsvis kan Brynäs förlänga en del spelares kontrakt innan den här säsongen är färdigspelad. Tänker på "givna" namn som Lindbäck, Andersén, Hietanen, Alcén, Sandin, Widing etc. Erbjud de förlängt redan nu.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00

Peja:Jag undrar när Boork ska såga sig själv. Helst då genom att sticka skallen i sin gräsklippare...

Kommentera


Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00

Peja: Givetvis måste man även rensa i leden av de gamla spelarna. Danielsson har passerat zenit av sin karriär för länge sen och han till den skara spelare som man borde bytt ut redan innan den här säsongen. Kanske för att ge plats åt ännu en junior. However. I dagens lagbygge så gör sig Danielsson ändå nyttig i boxplay på en nivå som jag tror att det skulle vara svårt att uppnå med t ex Silfverberg. Men jag hade gärna sett att man värvade in yngre ersättare från t ex AS. Jag är ganska säker på att man kunnat finna ersättaren i tex degraderade Mora. Man kanske tilloch med skulle kunna ha gjort ett byte. För i AS tror jag Danielssion skulle kunna producera en hel del och därmed gjort sig nyttig för Mora.

Vi får utgå från att Dackell, Lind och Molin kommer att tacka för sig efter den här säsongen. Vad det ger för utrymme rent lönemässigt för ersättare låter jag vara osagt.

Samtidigt så har vi ett litet dilemma i det nuvarande kontraktsläget. Kliver tex Hietanen fram på det sätt vi hoppas på så kommer han att bli väldigt dyr att behålla. Samma sak gäller Andersén. När det gäller backarna så har vi EN back på kontrakt till nästa säsong (Lasse J)

När det gäller forwards så har vi Granis, Hansen och Vas...och Målvakterna så har vi Markan.

Alltså ett gyllene tillfälle att rensa ut de spelare som inte levererar den här säsongen.  Går det alltför bra för laget så kan det även bli dyrt att behålla spelare som Widing, Dixon, Hietanen och Andersén.

För Brynäs kontraktsläge... se länk

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
GävleLasse: "Vilket ger mig slutsatsen att även du tycker att de är "ett gäng bajskorvar som inte ens hållit AS-klass ", för hade du tyckt att de varit bättre än så borde kraven på dem från din sida varit större."

Mkt "hade" och "borde" där.
Lek gärna Saidas brorson men det är totalt ointressant.
Om jag nu rent hypotetiskt hade ansett oss vara bajskorvar som knappt håller AS-klass så hade jag accepterat en bottenplacering och spel därefter.
Till skillnad mot sylf, som tycker att vi har ett AS-lag och samtidigt borde hålla jämna steg med våra ES-konkurrenter.
Du får gärna förklara den logiken för mig...

"men detta ger dig ingen rätt att förvanska saker som skrivs av andra skribenter här."

Vad är det jag förvanskat, när jag påstår att bl.a sylf kallat spelarna för bajskorvar och att dom knappt håller AS-klass?

"Återigen så undviker du frågan genom att retoriskt avända dig av utvalda delar av en text tagna ur sitt sammanhang."

Du frågade alldeles nyss hur jag tolkar uttrycket "att föra en match"
Jag svarade och undrade varför du frågade om detta.
Fick inget svar på det.
Vem försöker undvika frågor?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
sylf: Men en apa är säkert inte lika söt som Björne, tänk lite på tjejerna i publiken. =)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Peja: En apa skulle göra en bättre insats än Björne!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
GävleLasse: Den juniorsatsningen Brynäs har gjort under dom senaste fem (?) åren, kan visa sig vara räddningen för klubben. Då fler penningstarka ligor numera finns som aktörer på marknaden, så kommer elitserien utvattnas på stjärnor. Så dom lagen som är bäst på att fylla på underifrån kan vara dom som vinner i längden.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Peja:

Där är jag med full ut, Peja.
Vi behöver få ut mer effekt på plan... trimma, Mormor, trimma!

Silfverberg borde kunna växa in och ta platsen under säsongen. Om inte annat sätta press underifrån.


Kan man hoppas på några trimmande trader under säsongen...?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
GävleLasse: Personligen skulle jag gärna sumpa några gamlingar i dagens trupp. Tror inte att laget skulle bli ett dugg sämre om typ Silfverberg spelade istället för en sån som Danielsson. Jag tycker inte att spelare ska vara kvar enbart pga att de är rutinerade, speciellt inte om de inte är ledartyper. Visst kan det vara bra med rutin, men relativt unga killar, t.ex Lars Jonsson, kan ju också vara rutinerade. Hellre spelare som är i sina bästa år än fornlämningar från andra tider.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Peja:

Visst finns det potential, men vägen är lång, Peja.
Att hitta mixen mellan prestation nu och längre fram blir svår om laget samtidigt skall lyfta mot höjderna igen.

Intressant att se utvecklingen hur som helst...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Peja: Ja en intressant mix av unga talanger och gamla spelares erfarenhet i tredje och fjärdeformationerna tillspetsat med vassare kompetens i de ledande formationerna kan vara ett mycket intressant recept. Problemet är om Brynäs orkar leverera så pass många elitseriemässiga spelare i en sån omfattning att det täcker upp de förluster som troligen kommer när de unga vill prova sina vingar i NHL. En annan fråga som dyker upp är: Kan Brynäs matcha alla lukrativa bud utifrån?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Jag tycker att Brynäs har goda förutsättningar att bygga ett lag med sina egna juniorer. Det tycker jag inte att man hade för några år sedan, men nu finns det så pass MÅNGA juniorer som verkligen känns lovande. Stor klasskillnad motför när man snackade om Sunna, Strid etc. Nu känns det verkligen som att Brynäs har många framtida elitseriespelare i J18, 20. Värva spetskompetens och rollspelare utifrån, hämta resten från de egna leden.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
sylf: Ja vi supportrar har sagt det länge. Detta utan att föreningen vågat sticka fram hakan. Kanske Bylund är rätt man att styra skutan rätt. Men det är lite det jag är inne på. Att som nyvald ordförande sticka ut hakan och säga en sån sak kan lika görna vara ett PR knep som en realistisk vision. Detta kommer att visa sig under den kommande säsongen. Lägger han handling bakom sina ord så kan det mycket väl vara så att Brynäs äntligen har hittat det ledarskap som saknats under alla dessa år.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
GävleLasse:

Ja, hög lägstanivå inkl Markström och kanske nån påfyllning under säsongen så kan det finnas en plattform inför 2012!

Och så spela in juniorer...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
GävleLasse: "Ja den här säsongen kommer att vara väldigt avgörande för det fortsatta arbetet."

Känns som om vi har sagt så i typ 7 år nu.......
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00

rackham: Ja den här säsongen kommer att vara väldigt avgörande för det fortsatta arbetet. Går det år helvete så kommer målet att ändras till "tillbaka till ES innan 2012".

Det är bara att hoppas att vi överlever och kanske får ordning på ekonomin så att man kan bygga upp slagkraften.

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Jajjen: Man måste ha visioner. När man såg på J18- och J20-laget förra säsongen så väcktes stora förhoppningar om en ny storhetstid.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Jajjen:

Känns bra när man läser det... ;-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
rackham: Har Brynäs nånsin haft en tydligare målformulering?

"...2012 tar vi SM-guld, senast!"

Hade nån tidigare ordförande sagt det här hade jag bara skakat på huvet.
Kommentera


Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Det är tur att man hittar en del positiva vibbar i etern:

Masken tror på Brynäs:
8) Brynäs
"Tror, faktiskt, att Brynäs kan vara med och fajtas om sista slutspelsplatsen. Mycket har hänt i klubben: nya tränare, nytt spelsystem, de har sålt Brendl.
Brynäs har tre (!) unga målvakter och de har har, enligt rapporter, äntligen fått till ett LAG. Har sett väldigt täta ut på försäsongen och inte släppt in så många mål."

Och så har ordföranden uttalat sej (varför har man gömt undan det på hemsidan?):
"Brynäs har starka traditioner med 12 SM-guld. Nu startar vi resan mot nya framgångar. I vinter går vi till slutspel, men 2012 tar vi SM-guld, senast!"

Säger Bosse Bylund det, finns det trots allt hopp.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00

Huge:Vilket ger mig slutsatsen att även du tycker att de är "ett gäng bajskorvar som inte ens hållit AS-klass ", för hade du tyckt att de varit bättre än så borde kraven på dem från din sida varit större.

Återigen så undviker du frågan genom att retoriskt avända dig av utvalda delar av en text tagna ur sitt sammanhang.

Det är en sak om du blir lyckligare av att ljuga för dig själv precis som stora delar av Brynäs gjort det senaste decenniet, men detta ger dig ingen rätt att förvanska saker som skrivs av andra skribenter här.

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
sylf: "Beskriv de "bra" matcherna!"

Vi har ju åkt ner med ett gäng bajskorvar som inte ens hållit AS-klass (dina egna ord) så då måste man väl beteckna de trots allt jämna matcher vi gjort därnere som bra eller mer än godkända.....
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00

sylf: Orkar inte bry mig men.. ""Ich bin ein Berliner""

Men Huge är en Pucken fritt flyende i sin egen fantasi, d v s " Bagdad Bob"

Huge: Väljer man Idol före Brynäs så kvittar det hur man är Brynäsare eller inte. Man har valt sitt spår utanför den hårda vägen när man väljer den lättja som finns på reklam televisionen.

När du summerar Idol framför spegeln så har vi andra sett att Markan hart haft en jävla spelfrekvens,

Dixon pumpar på som "Magnum Bonum"

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Huge: Beskriv de "bra" matcherna!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Jajjen: "Idag kl. 15:27 ”Därnere brukar vi göra bra matcher iaf...”
Idag kl. 18:05 ”Var har jag skrivit att vi brukar ha det lätt därnere?”

Så du tycker att dom två uttrycken betyder samma sak?
Att vi brukar göra bra matcher därnere betyder faktiskt inte samma som att vi skulle ha det lätt i KA.
Inte ens en analfabet kan missa den milsvida skillnaden mellan de två sakerna.
Men du och sylf lyckades.
Grattis till er båda.
Dom har bra svenskaundervisning på Komvux.
Ett litet tips bara i all enkelhet...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Matchen igår förstärkte bara intrycket av att vi i bästa fall kan sno 10:eplatsen. HV-matchen får bli ett nyttigt träningspass mot ett lag som är en division bättre ungefär.

Huge:
Idag kl. 15:27 ”Därnere brukar vi göra bra matcher iaf...”
Idag kl. 18:05 ”Var har jag skrivit att vi brukar ha det lätt därnere?”

Hur många har du lånat ut lösenordet till?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
GävleLasse: Att föra en match = ha initiativet i delar av eller i hela matchen.
Varför undrar du det?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Bissett19: "Man tror tror knappt det är sant, de hade sån otrolig tur vid samtliga mål."

Sade Divis.
Som dock teg om den röta man själva hade vid kvitteringen, då puckfan lyckades hoppa över 2 brynäsklubbor vid mittlinjen och en deras kille därmed kunde trampa in och leverera en assist till målet.
Och 1-2 exakt på slutsignalen i andra perioden var ju förstås ingen tur....
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Huge: Läsförståelse? Kan du definera termen "föra en match"?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
GävleLasse: Vad var frågeställningen?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Huge: Hur gick det med min frågeställning? Svara på den istället för att bemöta en elementär sak.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
GävleLasse: "Det var inte första gången man såg Brynäs spela "bra" i första perioden och efter att motståndet snackat ihop sig under den första periodpausen totalt ändrar matchbilden."

No Shit Sherlock!

Det är heller inte sista gången du kommer att få se Brynäs eller vilket lag som helst spela bra i första, falla tillbaka och sen komma tillbaka.
Dvs en matchbild där det går i vågor....
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
sylf: "Brynäs vann där nere senast förra säsongen, då Widing avgjorde 3 sek kvar. Innan det var det väl nån gång på 60 -talet. Så Huges teori att vi brukar ha det lätt där faller som en gråsten."

Var har jag skrivit att vi brukar ha det lätt därnere?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Anders Berg: Varför inte starta ett ämne i frågan...? Sagt och gjort...!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Bissett19: Målvakter i ett nötskal...

Våra undantaget ;-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Bissett19: Tycker också att Divis har rätt, han var klart bäst. Inte hans fel att vårat skitlag kör med oschyssta saker som styrningar. Fast det är väl alpluften som gjort han slötänkt
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
Bissett19: Han har ju spelat i Leksand, det säger ju allt... Usch, har aldrig gillat honom. FBK har kanske gjort ett kap där! HA HA!

FRÅGA: Finns det ingen sån här "senaste inlägg"-knapp på den här nya versionen av Hockeysnack. Jag fattar inte mycket av den här siten, ännu...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00

Utdrag ur avdelningen Bad loser citerat av Reinardt Divis.

-Man tror tror knappt det är sant, de hade sån otrolig tur vid samtliga mål.

"– De två första målen var styrningar och vid deras tredje räddade jag först, men fastnade i en Brynässpelare när jag skulle göra min förflyttning för att ta returen, förklarar österrikaren."

Nog för att vinsten var orättvis,om man ser till hela matchen,det kan jag håll a med om men att bara säga att våra mål var tur är riktigt dåligt.

1-0 av Hiettanen är ju ett skott direkt på tekning.inte såg jag ngn styrning.
2-2 av Lind är ju en styrning,men herregud om Divis tror att han inte kommer släppa in ngt mål efter styrning denna säsong så blir det många bortförklaringar.
3-2 Dixon jobbar fram att avslut på Divis som han släpper retur på som Sunken stöter in.

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
GävleLasse: Brynäs vann där nere senast förra säsongen, då Widing avgjorde 3 sek kvar. Innan det var det väl nån gång på 60 -talet. Så Huges teori att vi brukar ha det lätt där faller som en gråsten. Med det spel som visades upp igår blir det 2 siffrigt på söndag, och nej Huge, det blir inte Brynäs som vinner!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00

mattiaskarlgren:

Du menar den där "bandyfinten" som Mattsson ALLTID kör med,det är många som fortfarande går på den,men knappast ilka mycket som Sunken där han  hamnar pladask på isen,såg rätt komiskt ut...

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 18/9 19.00
mattiaskarlgren: Jag är ganska säker på att det var Sunken som ställde sig i korvkön jag med.
Kommentera

1066672 · »