1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446102 inlägg · 7966 ämnen

Matchtråd Brynäs IF - Växjö Lakers HC

Matchtråd Brynäs IF - Växjö Lakers HC
Den långa transportsträckan är slut. I morgon är det äntligen premiär, och med det sagt öppnar jag säsongens första matchtråd! Börja snacka upp matchen redan nu, även om det är rejält antiklimaktiskt med Växjö som motståndare.

Växjö har ju plockat in Björn Hellkvist och hans lag brukar ju ha en tendens att gå bra första året för att sedan krascha. Tur då för honom att han har Joakim Fagervall, som är bra på den sociala biten, med sig som kan ta hand om det där Björn inte är lika bra. Tror Växjö blir farliga igen i år och slutar 6:a.

I övrigt ett rätt beige lag, men som vanligt kommer Växjös vinnarkultur märkas av och nyförvärv vara bättre än man tror. Intressant att se Rafferty och den nya finnen Suomi.

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Växjö Lakers HC
SuneMangs: Brynäs vinner enkelt. 6-2

SuneMangs: Rafferty skulle väl inte spela imorgon? Har för mig att jag läste att han inte ens tränat med laget än. Men du kanske inte menade just imorgon heller :)

nittontolv: Nej, menade under säsongen. Bra att du insåg att jag kunde mena mer än en sak 👍

Nu är det dags!! Shl och hemma premiär, SOM MAN HAR LÄNGTAT! idag tar jag och frugan bilen ner till gävle från umeå. dags för dom första 3 poängen att rulla in!! FORZA BRYNÄS!

Åh jag frugan åker från Stockholm till Gävle idag för att hälsa på sonen med familj och självklart gå på matchen. Imorgon ansluter min svägerska (så snygg) för att också gå på matchen men även spana in männen från Gävle på Skybar👍

Huss888: Åfan, det var alltså i skybaren på ERP:en man skulle varit i morgon alltså, för att spana in snygga svägerskor 😁

« · 2900697