1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736866 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd Brynäs - Leksand tis 8 april. Mosa Masen !

Sv: Matchtråd Brynäs - Leksand tis 8 april. Mosa Masen !
RavenLord:

Ja verkligen :-)

mattias - 74: För att jag är norrlänning och står på Timrå och Luleås sida. Har man blivit rånad och bestulen på guld och framgång kan det inte annat än växa fram en bitterhet hos mänskligheten. Dessutom har vi fortfarande inte fått något tack för Micke Lind. Och det kommer vi aldrig få heller. Brynäs bara roffar åt sig saker och ting och profiterar på andra klubbars generositet.
Lagen hade en sån äcklig tur under 90-talet och därför skulle en degradering kompensera all den smärta de förorsakade mig. Har alltid hatat Brynäs och kommer göra det tills jag dör.

mattias - 74: Kanske bara Vi Brynäsare Leksingar som vet hur underbara våra derbyn är det finns ju trots allt inget i närheten i svensk Hockey med den traditionen mellan lagen och supportrarna.
Att det ses med avundsjuka kan man kanske ha förståelse för ;)

Uno Gordon:

För mig svider det i Leksandshjärtat att nåt av våra lag kommer spela bort det andra från ES.

För dessa 2 lag är kanske denna match den viktigaste i klubbens historia.

Förstår ärligt talat int varför du har en sådan negativ bild av Brynäs, Bättre du lägger Energi på lag som Frölunda och Färjestad som tror dom vet vad som är bäst för svensk hockey.

Matcherna mellan Brynäs - Leksand är nånting alldeles speciellt.

Uno Gordon:

Om Malmö och Rögle är alternativet så Nej tack.

Uno Gordon:

Jo det vore ju trevligt om vi fick lite uppskattning för alla talanger vi levererat som har varit med och fört Brynäs till de där SM-gulden.

Fast å andra sidan så tror jag Tommy Sandlin har störst förtjänst i det. Om Timrå hade tränat såsom Brynäs tränade under hans ledning på 70-talet i stället för att vara ute och dricka grogg på helgerna då hade vi nog haft några SM-guld vi också.

Men nog om det nu.

Fokus på kvällens match.

jag säger 2-2 och ett suddenavgörande åt något håll men där håller jag mig helgarderad.

Simmalugnt: Klarade vi oss utan Leksand i några år så klarar vi oss utan Brynäs IF också ett antal säsonger. det är min uppfattning.

RavenLord:

Det där skriver jag under på.

Det är ju matcher som BIF-TIK som är de matcher som är roliga att titta på. När det blir lite nerv och rivalitet. Hellre det än en tisdagsmatch i november mot Malmö.

Uno Gordon:

Nu tycker jag du överdriver. Men vi är alla tillåtna att känna hur vi vill.

Men jag menar det är inte Modo vi pratar om.

Uno Gordon: Det är hatkärlek mellan supportrarna och alla vill nog ha mötena mellan BIF-LIF och BIF-TIK.
Byter mycket hellre bort andra trista lag som man bara rycker på axlarna åt att möta men mötena med LIF TIK och Mora och övriga Norrlag i vis mån är speciella...HV71 Linköping Malmö Rögle Södertälje mm *axelryckning och Gäääässssp*

Simmalugnt: Det finns vissa supportrar jag skulle lida med om de åkte ur. Men LAGET Brynäs IF och dräggen har jag inget till övers för. Det vore en fröjd att kunna ta en lunch i Gävle/Dala utan att få allergiska utslagoch slippa bli pissad på.

Gusten:

Vi diskuterar kvällens match. Bara för att vi inte håller på samma lag så tycker du inte att vi ska diskutera den matchen här.

Var då snäll och förklara för mig vad som är vitsen med ett gemensamt forum för alla lag om man inte ska kunna diskutera över laggränserna.

Uno Gordon: O du tycker inte vi har krälat i skiten i allt för många år nu..... Ända skillnaden är att vi aldrig åkt ut men hoppat genom hopp o förtvivlan är jobbigt det med.

munkas: Fan nu känner jag mig sugen...

Gusten: Nä, där skriver vi om Timrå.
Här skriver vi om Brynäs.

Uno Gordon:

Eftersom jag har flera nära vänner som är Brynäsare så håller jag inte med dig till fullo.

Men visst jag gråter inte blod om Brynäs åker ur. Då får de ju se att det inte går att leva på gamla meriter.

Uno Gordon: Ni kanske kan ta den här diskussionen i timråboken?

Gusten: Jepp, stämmer!

Hahl Bundy:

"Ja jag har sett dom ett antal ggr o visst är dom ojämna men jag ser faktiskt inget som kan hindra dom, mer än dom själva då."

Det är just din slutkläm där som gör hela min poäng. Hela säsongen så har Brynäs största fiende i avgörande lägen varit dem själva.

Simmalugnt: Fy fan vilken njutning det skulle vara om Leksand vann ikväll. Brynäs IF kan gott få kräla i skiten de med och känna hur det känns. De har hånat och bespottat leksingar och Tikare genom åren med alla sina förbannade guld. Nu är de på tiden att kartan skrivs och att Brynäsarna får lida nåt djävulskt i åratal innan de kommer tillbaks.

HEJA LEKSAND!

mattias - 74:

Tror förövrigt att även om Belfour gör en bra match så hade det varit en fördel att spela Eddie Läck. Sådana här matcher behövs spelare med hjärta för bygden och klubben. Den matchen vinner Brynäs, nu ska de bara visa det också.

munkas: "Någon som är sugen att köpa biljett? Jag har 2 stycken på sittplats."

Min turplats?

Simmalugnt: Ja jag har sett dom ett antal ggr o visst är dom ojämna men jag ser faktiskt inget som kan hindra dom, mer än dom själva då.

Jag har sagt tidigare att jag hoppas dom gör en Leksand men jag tror att dom fixar detta, absolut.

Hahl Bundy:

Motivation slår klass är en användbar klyscha.

Sen kommer det nerver med i spelet också.

Tabellen ljuger aldrig är en annan bra klyscha just nu.

Simmalugnt:

Hoppas härdsmältan kommer idag också då :-)

Skämt o sido så tror jag Leksand kan vinna men knappast genom att spela ut. Får inrikta sig mer på att försöka få " stjärnan " ur balans.

Hahl Bundy:

"Ska väl vara en ruggig härdsmälta då"

Har du sett Brynäs någon gång den här säsongen, sådana härdsmältor får de var och varannan match när man minst anar det.

Någon som är sugen att köpa biljett? Jag har 2 stycken på sittplats.

Simmalugnt: Även om han gör en kanonmatch vinner Brynäs. Ser inget som säger nåt annat än att detta är like a pice of cake.

Som sagt fixar dom inte detta med den här avslutningen med Leksand o VIK ska dom heller inte vara i ES.

mattias - 74: Brynäs är starkare på varje punkt. Ska väl vara en ruggig härdsmälta då, som ska hindra Brynäs från att smiska upp er.

Hahl Bundy:

Vopat får ta en Fight med Brendl så har Leksand chans att slå Brynäs. Brendl är som jag ser det skillnaden mellan vinst och förlust !

Hahl Bundy:

Det trodde nog de flesta efter Moramatchen men innan Röglematchen också.

Har dessutom svårt att tänka mig att Belfour gör 2 skitmatcher i rad.

Simmalugnt: Tycker att vi alltid har svåra år. :)
Brynäs kommer att ta det här like a piece of cake, finns inget att oroa sig för.
Leksand hemma o slagpåsen VIK i sista matchen.
Snälla du, fixar dom inte det ska dom heller inte vara i ES!

Hahl Bundy:

Vi har själva varit där. En kvalserie är ALDRIG simpel och enkel.

Fast du kanske redan har förträngt våra svåra år?

Simmalugnt: Varför var dom nervösa? Det är ju bara en simpel enkel match mot Leksand.

Tikinmyheart:

Ännu roligare är att vi måste vara här in och försvara Markström....Ligger alla Brynäsare i nervositetskoma?

Pratade nyss med 2 polare på väg i bil från Uppsala mot Gävle. Eller pratade var nog fel ord, de var så nervösa så de mumlade mest.

Kom igen nu Brynäs!

Simmalugnt: Hehe, rolig fan den där BaDMF vad nu det "nicket" sår för. Om han inte platsar i ES så verkar han i alla fall platsa i NHL:)

BaDMF:

Du är fotbollsfan va? För Ishockey kan du uppenbarligen ingenting om.

haha hur fan kan markström stå i mål? hoppas för hans skull att brynäs åker ner, för han kommer aldrig att klara sig i elitserien! True Word!

Så för hans skulle hoppas jag det, men jag vill helst att brynäs ska klara sig kvar så alla kan se vilken flopp han är.. Tack och hej, leverpastej,!

Bissett19:

Förstår att ni måste ha hemmadomare för att vinna :-)

Själv låter Vinnerborg som en bra domare. Rådbjer var iof bra i Leksand !

Bissett19: Med skjutvapen i handen, förstås.

Jompe:

Jag tycker Lassgård ska döma.

Bissett19: Vinnerborg har väl tagit sig en del på sistone och tillhör väl de bättre domarna den här säsongen. Konkurrensen är i och för sig inte mördande.

Lunkan:

Dagens gråa:

Brynäs IF - Leksands IF VINNERBORG, Marcus SVENSSON, Per (s)
ULRIKSSON

Önskar er lycka till i kväll! Skulle helst se att både Brynäs och Leksand spelar i Elitserien nästa säsong.

Men jag hoppas ni vinner i kväll.

Bissett19: Det får vi hoppas.

superfalle: det är det säkert jag befinner mig i stockholm i 40 min till sen är jag på väg norrut!

Lunkan: kan man säga att det är lite spänt i gävle nu

Lunkan:

Räcker det?

Gusten: Tro är väl det man gör i kyrkan, idag KRÄVER vi att dom håller sin högsta nivå!

mattias - 74: Det tror jag inte... ikväll blir det seger! :)

« · 1026578 · »