1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741930 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd Brynäs - Leksand tis 8 april. Mosa Masen !

Sv: Matchtråd Brynäs - Leksand tis 8 april. Mosa Masen !
RavenLord:

Ja verkligen :-)

Uno Gordon:

Ojdå ! Stingslig :-)

Uno Gordon: Lind är ursprungligen varifrån ? ;)

RavenLord:

Tror Uno syftade på att han var en medelmåtta när han kom till oss som vi sedan som med så många spelare förädlade.

Fasy Uno kan svara för sdig själv.

mattias - 74: Stingslig haha Patetisk så som han går på..Riktigt roligt hur skadad någon kan bli och ha sånt hat mot ett lag...Tragiskt egentligen kanske och rätt synd om stackaren...

Simmalugnt: Som Brynäs gjort med många medelmåttor som Sjödin osv menar du ;)
Ja tack då så här i efterhand Timrå :) om det får det att kännas bättre ;)

RavenLord: Det simmalugnt beskrev. Visst Lind är ifrån Gävle men vart sköt hans karriär fart någonstans? Inte var det i Brynäs IF eller Team Gävle i vartfall. Han var inte ens önskvärd hos er utan ratades. Men när han sedan spottat upp sig betänkligt och klättrat i hierarkin, då dög han plötsligt och var hjärtligt välkommen hem igen.

Godtyckligt!

I övrigt önskar jag inte de trevliga brynäsarna som känner mig personligen någon smärta. Laget avskyr jag. Men tyvärr går det inte att båda äta kakan och samtidigt behålla den. Så något får stryka på foten...

Amen.

Skönt att man löste biljettfrågan i sista sekunden. Frågan är ju om man gjorde rätt eller fel.? Det lär visa sig efter matchen..

RavenLord: Du tilltalar fel person. Fråga Mattias vad han tycker om Färjestad och det växer horn ur pannan på honom.

RavenLord:

Haha nu var du väl lite orättvis, det är ju en himla skillnad på att plocka en spelare som är på uppgång i karriären (Sjödin) jämfört med att ta en spelare som ratats av sin klubb till nåder (Lind).

Och jag personligen behöver inget tack. Att ni Brynäsare pratar om de gulden med något drömskt i blicken är tack nog när man tittar på vad många av spelarna har för moderklubb.

Uno Gordon: Inverterat här då om dig och TIK
Amen !

Uno Gordon: "Brynäs IF kan gott få kräla i skiten de med och känna hur det känns. De har hånat och bespottat leksingar och Tikare genom åren med alla sina förbannade guld."

Vad var det räven sade om rönnbären?

RavenLord: Dessutom tas de skönaste segrarna genom hat. Att ständigt vara ödmjuk och likgiltig inför mina antagonister är ingenting för mig.

Simmalugnt: De där Gulden va för så längesedan att jag personligen aldrig tyckt det är nå att slå sig för bröstet om,men kanske de som var med på den tiden får sådan blick :)
Ja Sjödin vs Lind kanske inte va rätt jämföra mellan jag bara drog till med någon..Ni kan få han om ni vill ha han fortfarande..Sjödin alltså ;)

Jompe: Hånar man mig får man skylla sig själv. Jag glömmer aldrig en oförrätt. Och när chansen ges slår jag skoninglöst tillbaks.

Uno Gordon: Ja exakt därför vill jag ha LIF TIK i Elitserien med BIF för de är Hatmatcher som alla älskar. Men du vill ha bort en av de mötena så är de din förlust ;)

Uno Gordon: Och alla dem du själv hånar, då?

wap.hockeysnack.com
Uno hata Brynäs du och sitt i din bubbla. Att Timrå har tappat spelare innan du var född beror nog på att Brynäs var varje spelares dröm.

RavenLord:

Om han betalar sina tuggummin själv, annars har vi aldrig råd....;oD

Simmalugnt: Borde ju locka något tuggummimärke att sponsra laget :)
Ni kanske heter Hubba Bubba Arena snart isf

Någon som kikat tidigare matcher på sverigewebben.se och vet att matchen flyter på bra? Funderar på att köpa dagens match, men ingen idé om det ska hålla på å fryslagga o skit.

mattiaskarlgren: Har inte själv provat (ska göra det ikväll) men andra här har sagt att det tydligen är lite si och så med kvaliteten.

mattiaskarlgren: Beror nog lite på vad man själv sitter på för grejer också kan jag tänka mig. Har bara hört att det inte skulle vara allt för bra..

mattiaskarlgren: Nja, sist mot Malmö var det ganska risigt. Dålig bild, dåligt ljud och dåligt målvaktsspel...

RavenLord:

Ja, man vet ju aldrig, på vissa ställen döper de ju hallen efter halstabletter....eller är det Hallstabletter?

munkas: Vad ska man se på för sändning om man vill se bra målvaktsspel och framförallt få se en Brynäsvinst ? :)

munkas:

Haha, allt är streamens fel...;oD

Det var nog streamens fel att jag försov mig i morse också...;oD

Sen att det är en match som säkerligen många vill se gör nog inte saken bättre..

Simmalugnt: Med tanke på publiken så är det nått man blir stum av iaf ;)

RavenLord: Tja, du kan ju kolla på pappret. Brynäs ska tydligen ha ett bra lag där...

Jompe: Och hur ofta är jag inne i denna gästbok och skriver? Och vilka har jag specifikt hånat nu i denna gb? Nämn ett namn? Jag HATAR LAGET BRYNÄS IF. Om sedan någon Brynässupporter ogillar min ståndpunkt så får det stå för dem.

Jag uttrycker min åsikt men det stannar vid det. Själv höll jag utskälld av en brynäsare i Sandviken för att jag blev förbannad på "Kupan" medan han själv stod och applåderade chill it när "Kupan" bakifrån höll på mosan skallen på Hallin. Sådant är ju jävligt moget.

Och i Norrtälje fick jag bli måltavla för Waerns ilska för en olycklig bentackling ifrån Sanny Lindström mot Björne Danielsson. Kändes ju lagomt roligt.

Så nog får jag ta skit så det räcker och blir över. Och vill någon hata Timrå så är det fritt fram för dem att göra det. Jag älskar inte dem inte mindre för det.

munkas: ok får bli där man stirrar ikväll

Det är en ganska lättsam och uppsluppen stämning här inne för att vara en dryg timme till matchstart.

Jompe: okej, tack för svaren, blir nog till att köpa matchen så får man se vad det är för kvalle!

Uno Gordon: Och vi ÄLSKAR inte BRYNÄS mindre oavsett att du spyr galla över dom så ge upp vi har förstått din ståndpunkt du vill ha möten med intesägande lag i Elitserien där man inte har nå känslor alls mellan supporters och rivalitet mellan lagen *gäsp* Mora Brynäs Leksand i Allsvenskan kanske inte är så tokigt ändå :)

RavenLord: Jag vill ha respekt och det får jag kanske ifrån uppskattningvis 10% av era fans. Resten kan dra dit pepparn växer...

RavenLord: Jodå det är jävligt tokigt med dom 3 lagen i allsvenskan. Det kan vem som helst förstå..

Uno Gordon: Ja, det är nog bäst att du lugnar ner dig. Annars skickar vi upp ett kolli innehållande ett stycke Sundlöv+fax. Tro mig, det blir raka vägen ner i ettan...

Uno Gordon: Hoppas du har skumpan på kylning för du kan nog fira Brynäs allsvenska plats ikväll ;)
(Tror på torsk ikväll)

Uno Gordon:

Om du inte har nånting bättre att skriva om Brynäs än hur mycket du avskyr dom och hatar dom så föreslår jag att du håller dig borta ikväll efter matchen för då lär de ta hus i helvete för din del om Leksand vinner.

mattias - 74: Varför skall andra människor få trycka ner mig men jag skall inte få trycka ner dem?

Vart någonstans finns logiken i det hela?

Uno Gordon: Ta nu och andas in en stund. Du lägger ut texten om allt som ska ske dem som hånar dig, samtidigt som hånar en massa andra människor. Det där går liksom inte ihop.

Det är väl kul för dig att du hatar Brynäs. Jag är inte särskilt förtjust i Timrå, men jag kan inte se nån poäng om att skriva om det i Timrå-boken.

Uno Gordon: Med den nivå du inledde dina inlägg här lär du inte få någon respekt det lär du ju fatta.
Och vad menar du med att du vill ha respekt ?

mattias - 74: Jag sitter nog och spelar poker då och jag nöjer mig med att "fucka" varje gång jag passerar Gävle. Precis som jag gör när jag passerar Övik.

Uno Gordon: Vad förväntar du dig att folk ska göra då du skriver som du gör i ett BRYNÄS forum???

Uno Gordon:

Respekt är ingenting man får det förtjänar man och du förtjänar den inte efter detta.

ALLA: Nu fokuserar vi på kvällens matcher, istället för att fokusera på saker som hat, respekt och gamla synder.

Poffa:

För en gångs skull, jag instämmer med föregående talare.

Jompe: Jag fick t.o.m. min Finlandskryssning förstörd på hemvägen med Ceris. För på Terminalen i Stockholm klev dyngraka brynäsare på bussen och firade SM-guldet och hånade mig i 20 mil och sjöng nidvisor. Och det ennda bestående minne jag har ifrån den där jävla resan är Rocky Fellysson och hans strapatser kring Södra Mälarstrand.

Skitkul. Not.

mattias - 74: Av mig kan han få respekt som komiker. ;)
Fast det kanske inte är det han är ute efter?

Jag har svårt att förstå hur man kan hata ett lag så mycket!
Jag kan förtå att man ogillar lag, jga gillar tex inte Färjestad på grund av de bara gnäller, och jag gillar inte Timrå och Modo speciellt mycket heller på grund av att deras fans här på HS gnäller hela tiden (inte alla dock)

« · 1026578 · »