1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742254 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd Brynäs - Leksand tis 8 april. Mosa Masen !

Sv: Matchtråd Brynäs - Leksand tis 8 april. Mosa Masen !
65selander: Done !

Huss: Hört något på 150 biljetter . Anmäl dig idag imorgon kan det vara försent ;-)

65selander: Får alla plats i ABB Arenas bortastå? Lurar på att åka med BS buss nämligen men frågan är hur många platser vi har...

Horace76c: Klart du skall åka. Det kommer att vara många Brynäsare på plats. Gävle kör buss och själv åker jag med Brynäs stockholm via Uppsala.

Läge för en hockeyfest men som vanligt så kan Hin Håle lura bakom krönet.
Det känns iaf betydligt bättre i kroppen än vad det gjorde under dagen och när man var på plats. Tur att stolpen just i de målet är lite tjockare ;-)

65selander:
Tänker inte ta ut nåt i förskott här....var innan matchen i går helt säker på att jag skulle åka till västerås om vi vann... nervpersen i går har däremot fått mig att tvivla på att jag klarar av att se matchen live, osäkert om nerverna kommer hålla (har bokat biljetter så jag kommer nog vara därnere i morrn.......ändå och våndas)

wap.hockeysnack.com
Skyldiga Leksand? Vi är inte skyldiga dom någonting. Brynäs skall spela för sina fans, sig själva och det stolta klubbmärke de skall stå för

JanT:
Skönt att läsa att det inte är något fel i huvudet på en, verkar som många andra led helveteskval igår under matchen...
Satt där och kunde inte njuta på hela matchen, var så jäkla nervös...när sen 2an och 3an kom orkade jag nästan inte jubla....var så jäkla matt.
Lätt värsta matchen jag sett.
NU ÄR VI FAN SKYLDIGA LEKSAND ATT VINNA MOT VIK!!!

65selander: Visst hade jag det, men ser tack och lov ut att få fel. Har dock blivit bränd så många gånger den här säsongen att jag vägrar ta ut något i förskott. Vad som helst kan hända på Torsdag.

Kan faktiskt vara så att vi klarar kontraktet även om vi torskar. MIF har en tuff match i Leksand. Ett av RBK/MIK försvinner. 10 plusmål är i praktiken detsamma som en xtra poäng!

"Leksand pressade för en kvittering som hade varit förödande.
Då gjorde Andreas Dackell 2–0.
– Mitt viktigaste mål någonsin, sa veteranen som fick hela Gävle att pusta ut."

Dacke rankar det högre än målet mot LHF i finalen-93,stoooort.
Föressten vad cool han var Dackell när han kom glidande mot Jackman,han höll i o höll i tills Jackman kom ur position för att skydda den egna buren.

Bissett19: Satt just där å kollade!! :)
Försöker ragga med några poolare till bara!

65selander: Nån aning om pris å tid?

wap.hockeysnack.com
Raven. Uno tar snart time out igen. Han har bytt namn här som en annan person från klyktattarland. Trakiskt att läsa eftersom jag vet vem det är. Men här trampade han över gränsen. Magnus du behöver skriva hära något mer om du hatar oss så mycket.

Visst kan man ha lite medlidande med leksands fans en sån här kväll.. Men man måste se till sitt eget, och Brynäs är laget i mitt hjärta! Spöa VIK på torsdag nu så att alla tappra Brynäsare får vara glada ett tag till! O tack Markström för att du pallade trycket i denna viktiga match, såå jäla starkt gjort! Godnatt =)

wap.hockeysnack.com
Lindström: Stockholm och BT kör buss.

MarcusElving:

Vad var det jag sa ?, Brynäs vinner :)

den här stackaren lär inte ha det lätt ikväll nu när BIF vann..han som var här och spydde galla och hatade så enormt *tror en del är bortredigerat nu*

Uni Gordon Du får dras med oss ser de ut som bara en seger ifrån nu mot Västerås

Uno Gordon: För att jag är norrlänning och står på Timrå och Luleås sida. Har man blivit rånad och bestulen på guld och framgång kan det inte annat än växa fram en bitterhet hos mänskligheten. Dessutom har vi fortfarande inte fått något tack för Micke Lind. Och det kommer vi aldrig få heller. Brynäs bara roffar åt sig saker och ting och profiterar på andra klubbars generositet.
Lagen hade en sån äcklig tur under 90-talet och därför skulle en degradering kompensera all den smärta de förorsakade mig. Har alltid hatat Brynäs och kommer göra det tills jag dör.

Uno Gordon:Fy fan vilken njutning det skulle vara om Leksand vann ikväll. Brynäs IF kan gott få kräla i skiten de med och känna hur det känns. De har hånat och bespottat leksingar och Tikare genom åren med alla sina förbannade guld. Nu är de på tiden att kartan skrivs och att Brynäsarna får lida nåt djävulskt i åratal innan de kommer tillbaks

Uno Gordon:Det finns vissa supportrar jag skulle lida med om de åkte ur. Men LAGET Brynäs IF och dräggen har jag inget till övers för. Det vore en fröjd att kunna ta en lunch i Gävle/Dala utan att få allergiska utslagoch slippa bli pissad på.

wap.hockeysnack.com
JanT hade du inte dömt ut Brynäs?

bradberry: Har sänkt 2 öl pga omständigheterna o ska upp 04.45 imöra...Men fan vad lätt det blir att vakna imorgon!! =)

Fan vad starkt av Brynäs alltså!! Man kan nog knappast föreställa sig vilken otrolig press grabbarna har haft på sig.. Det återstår EN match som vi bara SKA vinna! Det MÅSTE gå vägen!!! Svårt o sova inatt trots all glädje, men nu ser det verkligen bra ut! =)

Måste ta en bira för nerverna, annars ingen sömn... :-)

Intryck: Andersén är vår bästa defensiva back! Har växt för varje match. Snart landslaget...

Clubsport: Tror dock inte att det blir tuffare än dagens drabbning - VIK är i särklass sämst i denna KS. Hade ju stora problem med Växjö Lakers!

JanT:
Det var det jag menade med att dom ska ta sitt ansvar!

Sunna o Morin lär väl resonera som herr Salmonsson.

Finns en viss Bulan Berglund som heltänd gör sitt sista framträdande i Rocklunda på ett bra tag, fn det blir tufft det här.

65selander: "Glad som en bäver"
Den var ny!....

Bäverhojt, - over

Clubsport: Tornberg och Ivarsson har bägge spelat i BIF. Lasse var en av mina favoriter på 80-tralet. Undra hur Sunna & Morin resonerar?

Det blir fn ingen lek i Rocklundahallen på torsdag.
Bara att hoppas att Tornberg o Ivarsson tar sitt ansvar och ställer Holmström i målet..!

Vore rätt talande för den här säsongen om Brynäs stupar mot VIK...

wap.hockeysnack.com
Mathia : Lessen för vissa. Det är för stora skillnader i AS. Till er Brynäsare. På Väg hem och glad som en bäver. Vi syns i Västerås

Någon som vet om det går nån buss på to??

mattias - 74: Sanningen ligger nog i att man har spelare som är alldeles utmärkta i AS, men tyvärr inte håller måttet i ES.

Gusten:

hur FAN kan ett lag som totaldominerar AS falla ihop så totalt när det verkligen gäller?

Bissett19:

hehe ja det vart ju inte många av den varan i ES :)

Fotboll nu!

Gusten: Har nog aldrig varit så här väck, det enda jag kan komma på som kommer i närheten är uppkörningen och när jag sköt en älgtjur på 500 kg!

mattias - 74:

Gävlepubliken är kräsen,dem går bara när det vankas tre klara poäng:))

JanT:

Fanns ingen sprit hemma så jag nöjer mig med rödvin =)

Bissett19:

Och det beror på???? :-)

Bissett19: Skål på er pôjkar!

mattias - 74 & övriga Leksingar: Fan sluta vara så trevliga, ni sabbar ju mitt leksandshat ;)

Stort av er hur som helst!

Som vissa har varit inne på, det här kan ha varit en av de värsta dagarna någonsing...chefen borde ha sparkat mig...helt apatisk.

Satan, nu släpper kroppens försvarsmekanism fram promillen som legat "on hold" hela matchen....weeeeeeeeee

Till spelarna:
Njut av detta i kväll nu det är ni värda. I morgon är det FULL FOKUS OCH FÖRBEREDNING!!!! Glöm att det bara är att åka till Rocklunda och plocka hem tre pinnar. VIK har noll hemmapoäng i KS och vill nog avsluta säsongen fint inför hemmapubliken.

Ps. Jag är fortfarande sur över debaclen i grundserien (Mora, Luleå, SSK mfl)

AD: Vi har 6 resp. 9 mål upp på RBK/MIK. Vinner vi med ett par kassar går dom aldrig en av dom om oss - finns inte en chans att en match av den karaktären slutar med utskåpning! Däremot kan MIF vara i farozonen vid en jämn match i Leksand. Viktigt med 3-0!

mattias - 74: Menar att jag tar honom personligen :-)

mattias - 74:

Nytt publikrekord i LA ikväll.

8214.

Bissett19:

Hoppas poll vinner n så man får vara lite glad och kanske få lite kärlek innan man lägger sig :-)

Alisandali:

Tack Alisandali.
Nu får ni göra som förra året o spela bort MIF i sista matchen.
Vicken jefla tabell:
1 Brynäs 9 5 1 3 0 33- 23 16
2 Malmö 9 5 1 3 0 31- 25 16
3 Rögle 9 5 1 3 0 36- 32 16
4 Mora 9 5 1 3 0 24- 23 16
5 Leksand 9 4 0 5 0 29- 26 12
6 Västerås 9 1 0 8 0 15- 39 3

Nu räcker med en vinst eller att Malmö förlorar i leksand medans Rögle o Mora inte kryssar

Izah:

Såg vi samma match Karlberg glider bara men visst vill n ha en 37 åring till så .-)

Faan vad underbart!! Vilken strong insats!!! =) =) = ) Har nog aldrig varit såå nervös som idag nästan i mitt 28-åriga liv!!!

mattias - 74: Hur mycket vill ni ha för at ta över Hauthonen?

Alisandali: Ett stort tack ska du ha.

mattias - 74: Ska ni hjälpa oss med föryngring? Vad har ni att erbjuda? Mumier on ice?

mattias - 74: Nää men vi kan ta Karlberg!

mattias - 74: Om ni tar Hautonen...

« · 1027262 · »