Brynäs IF

713068 inlägg ˇ 7953 ämnen

Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

1628053 ˇ » Till forumet


Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

Jajjen:

Investering i verksamheten kan man också kalla det...idrottsföreningar ska inte samla pengar på hög, de ska arbeta i kärnverksamheten...naturligtvis ska en kudde behållas...

Sundlöv la ju ca 200'/mån per spelare i 3:e kedjan förra sässen, tror knappast Bz gör samma blunder...

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

tjugo8: Underskottet minns jag. Budgeterat eller inte innebär det att man "dopar" kostnadssidan. Och det kan man göra så länge det egna kapitalet räcker.

Kan Brynäs etablera sin spelarbudget på samma nivå som Frölunda, inte bara ett år, då har Brynäs gjort en riktig resa. Från gärdsgårdsserien till dom fina salongerna. När syns det på spelarsidan?

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

Jajjen:

Japp!

Minns du inte att Brynäs budgeterade med underskott?

Höjning av spelarkostnader var bara en del av orsaken, har redogjort för det under ekonomi-tråden...

Minns inte om ngt sas inför 14/15 men jag utgår ifrån att spelarbudgeten lämnas minst oförändrad och att man söker andra kostnader/intäkter som ska säkra långsiktig ekonomisk stabilitet...

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
tjugo8: Är det inte resultatet vi snackar om? Alltså siffror från årsredovisningen? Brynäs resultat belastas med de 4 mille man överskred budgeten med. Därför är man nästan i kapp Frölunda som gjorde ett nollresultat. Kan Brynäs överskrida budgeten varje år finns gott hopp om att komma i kapp Frölunda. Jag tror skillnaden ökar till det vanliga så fort Frölunda hittar en ekonomichef som kan räkna. Annars kan vi se fram mot en ny guldålder.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Jajjen:
Brynäs prickade i stort sett sin budget
Du kanske syftade på det negativa resultatet?
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
tjugo8: Krävs att Brynäs överskrider budgeten varje år om det ska skilja felräkningspengar. Ett normalår, dvs. alla år utom 13/14, har Frölunda en större spelarbudget motsvarande åtminstone ett par landslagslirare.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Jajjen:
Personalkostnader, utfall 13/14 fr årsredovisningar, INTE budget
3% ! Felräkningspengar !
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
tjugo8: Bör vara ett juste närmevärde till kostnaden för spelarna. Brynäs överskred sin budget med 4 mnkr vilket gör den reela skillnaden motsvarande mycket större. Men ändå. Betyder att diffen är nere i drygt 8%. Historiskt liten skillnad mellan VF och BIF om det stämmer. Fömodligen den skillnad som tillåter värvningen av Janmark. Fortfarande gäller att Frölunda a l l t i d haft mer pengar än Brynäs för värvningar.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Jajjen:
Nej, föreningarnas personalkostnader
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
tjugo8: Är det föreningarnas spelarbudget?
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

Jajjen:

Brukade min vän, brukade ha högre lönebudget

Minns, 2013/14; 73 msek för VF, 71 msek för Brynäs, +3%

Alla tjänar på en faktabaserad diskussion

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

Brynäs (brist på) försvarsspel ser ut att bli jobbigt i år också. (Jaja, jag vet att det är tidigt.) Under Jonssons tre år som head coach har vi släppt in mest mål i ES/SHL. I och med matchen i går har vi släppt in 100 mål mer än Frölunda. På tre säsonger (och en match)! Tror fan att det är jobbigt i längden att hålla uppe målfabrikation på den nivån. I box play är hans skapelse i särklass sämst av de lag som spelat samtliga tre år sen han tog över (snitt på 79%, och då höjde ändå guldåret snittet rejält). Om inte tvillingarna och Olden kan bidra till att fylla åtminstone en del av Harjus och Thuressons skor blir det svårt att matcha antalet insläppta.

Offensivt har Jonsson gjort underverk. Få lag har spelat en lika underhållande hockey under de här åren. Men defensiven är knappast SHL-mässig. Har den här årgången råd med det?

tjugo8: Att Frölunda konsekvent brukar ha en lönebudget 30-40 procent högre än Brynäs spelar ingen roll när en eftertraktad spelare väljer lag? Paddan och feskekörka väger lika tungt?

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

SH: Trot han är en kämpe och viker nog inte ner sig så lätt.
Tror Brynäs kommer att vara extra taggade till nästa match dels för att det är hemma match emot Leksand och för att besvisa att dom är bättre än vad dom visade igår.

Sticker ut hakan och tror på 3-1 vinst !!

Alltid Brynäsare i vinst och förlust !!!!

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

EskilstunaLasse:

Mmm...möjligt

Att backarna "vinner mark" tror jag också e viktigt...dvs riskerar du bli utsatt för forechecking kan du inte stå still utan fötterna måste gå i syfte att vinna blå, röd, blå linje...

Då får du också närheten t forwards...o sedan skadar ju inte ett precist första pass heller...

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
tjugo8: Att Brynäs har varit extremt känsliga för hög och intensiv forechecking är något som funnits med länge. Kanske ska center/forwards båga hem djupare under uppspelen?
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

Så här ligger det till...

- Vi förlorade mot ett riktigt, riktigt bra hemmalag...intensiva, beslutsamma, konsekventa

- Flesta målen rena bjudningar, flata framför mål, kastar iväg pucken när vi får den etc...

- Våra backar. De flesta var väldigt kantiga i rörelsemönstret, a la Sunken/Bertil. Ekblom stor besvikelse, såg tagen ut. Juniorerna spelade oväntat övermodigt, Westlund kom ut bäst, Norge spelade för ovårdat.

- Positivt; Starsky, grym match, EBO-line (Brodin har en jävla härlig attityd),

Imorgon avgår spårvagnen fr Norrköping, nästa stopp restauranghyllan Gavlerinken Arena!

Kommentera


Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

Såg matchen på plats så har inte sett så mycket repriser osv från igår.

Man visste ju att Frölunda är ett enormt bra hemmalag men att vara så otroligt uddlösa framåt i sextio minuter är oroväckande.

Att det sedan var så ofattbart dåligt bakåt är mer oroväckande.

Sen har jag en känsla av att Frölunda självklart är ett bra lag men att deras CHL-matcher gett mer än taffliga, tråkiga försäsongsmatcher.
Frölunda hade en ruskig speed, speciellt framåt.
De åkte otroligt mycket skridskor men det som verkligen utmärkte sig hos mig var deras otroligt snabba passningsspel, i högt tempo och där de hela tiden flyttade puck och lät pucken göra jobbet.

Jag hade Frölunda som klar SM-guldkandidat inför säsongen och det minskade inte igår.

Jag är inte jättebesviken, jag är mer oroad. För igår var det inte bra någonstans förutom Starkbaum som gör en bra match.

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
TobiasR:

Finns det några pengar att värva
för då, för Bengtzen?

Det skulle vara tungt att t.ex. se
Järnkrok harva runt i AHL när han
skulle behövas bättre här hemma.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Jajjen:
Figren var ju stekhet på marknaden efter fina 13 poäng i LHC

Finnen o Janmark hade spelat i KHL el motsvarande om de jagade pengar
Du borde begripa att RR, talangutveckling, offensiv spelidé o Scandinavium är VFs erbjudande t dem, inte höga löner
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

70 Rodrigues:

Varför skulle dom inte? Frölunda är ju Favoriter till SM guldet vilket man inte kan säga om Brynäs ;)

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Givetvis så visar TV4 sporten Frölunda-Brynäs.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Tror nog inte att Bengtzen kommer tilllåta att vi blir ett bottengäng utan får vi en tung start på säsongen så kommer det komma in nyförvärv, tro mig. Det är inte Sundlöv som är sportchef längre så jag känner mig ju mer trygg med Bengtzen bakom rodret. 
Kommentera


Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
bradberry: Tröskeln från allsvenska profiler till SHL är hög. Om Brynäs räknar med att luta sig mot två för SHL helt orutinerade tvillingar då förstår man att det blir en problemsäsong.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
70 Rodrigues: Bred trupp... Vill påstå detta är en av de allra tunnaste spelartrupper Brynäs haft.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Att Djoos, Kilström o Ollas saknades kanske spelade in? Nja, jag tycker att vi har en så bred trupp att vi ska klara det ändå säger TJ. Skämtar karln eller?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

Då har vi alltså Scott,Ollas,Djoos och Kilström på skadelistan. De tre första är kanske våra absolut viktigaste spelare förutom Starkbaum.

Det känns bara så jävla typiskt oss.. Sätt Starkbaum och Rödin i vadderade rum fram tills på Lördag.

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Janmark, Frigren och Lehkonen. Där ser man vad pengar betyder när det är dags värva.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Davey_22:Är verkligen bottenlagen i allsvenskan så dåliga?
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Westerholms är frapperande bleka. Bättre debut i högsta serien hade de nog hoppats på. Upp till bevis! KROSSA MASEN!
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Brynäsgubbe:

Vinner vi mot Leksand på lördag så är allt förlåtet. Heja Brynäs.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Bara för våran nya sportchef att slänga av sig kavajen och börja hugga på lediga spelare. Kan tyckas dramatiskt att säga så efter en match.. Men idag såg det ut som att Frölunda spelade mot ett bottenlag i AS.
Kommentera


Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
0p för Leksand också! FBK nätar i sista minuten, det tackar vi för.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Jajjen: RING RAHM :D
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
LEKSAND förlorar iaf :)
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Bytte över nu till VLH-HV71, ser ut som en annan sport som dom utövar..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

smallround: Det kan inte förklara den enorma skillnaden.

Hur ska laget hinna nå SHL-nivå på två dagar, knappt?

Kommentera


Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Märks att vissa lag spelat tävlingsmatcher (CHL) redan....
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
vi hade 0 heta klara målchanser...
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

Följande spelare når upp till godkänt enligt mig :

Starkbaum

Enterfeldt

Lindblom

Rödin

Resten är underkända. Extra trist att alla nya spelarna vart väldigt bleka.

Blomqvist - Åkte mest runt och kollade runt sig efter vart fan pucken tog vägen typ..

Olden - Ungefär samma.

Eklund - Hade 3-4 dåliga situationer, utöver det osynlig

Westerholms - Såg ut att väga väldigt lätt och kom inte till alls.

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15

Jag är glad att den här tillställningen stannade vid 4-0.

Tack Starkbaum! Den ende som får godkänt. Oroande blekt på övriga. Onekligen intressant värdemätare på lördag. Är Brynäs så här dåliga? Kan väl ändå inte vara då...

Varva upp nu!

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Lindström: det kan högst bli lika dåligt, sämre är omöjligt..
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Brynäsgubbe: BIF har ingen 1:ā och 2:ā kedja utan 4st 3:e kedjor..
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
smallround: Blir så här när gruppen ska mysa och pysslas om. Istället för att tävla på varje träning ska det vara trevligt och gemytligt.

Ser inte ut som TJ har verktygen att ändra en matchbild i år heller.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
TJ vi gör det ändå ganska bra...tunnelseende
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Inte ens ett mål...
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs SHL-PREMIÄR 14/15
Lindström: JAg ser liksom inga linjer i hur vi skall spela.  Uppspel, hur vi skall ta oss in i zon, komma till skott mm. Fruktar attt det kommer bli en lång höst
Kommentera

1628053 ˇ »