Brynäs IF

713373 inlägg · 7953 ämnen

MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00

1249943 · » Till forumet


Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Tråddisciplin tack!Betyg och hur stora snoppar ni har kan skötas via PM.

Det är ju match ikväll,en viktig sådan.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Gurra88: Såg att Dif spelar på Globen redan på fredag, känns ganska ok för Brynäs då Djurgården trivs väldigt bra på Hovet...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
bradberry: Håller med om att Lauritzen har varit riktigt bra här i slutspelet. Han har minimerat de livsfarliga tappade puckarna på offensiva blå, vilket är bra. I Seriespelet kändes det som att Lauritzen var den som kunde avgöra matcher - åt båda håll!

Tycker han har gjort en okej säsong, han har haft mycket toppar och dalar. Kan han bli lite jämnare så kan han bli en kanonlirare. Men han kanske drar till TIK?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Gurra88:

Jag har fullt upp med att gå igenom alla dina inlägg.

Än så länge saknas betygsunderlag....
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
arnio: Jag tycker han var bra till en början, med tanke på vad vi haft att tillgå. Efter att han kom tillbaka från sitt uppehåll har han varit oduglig emellanåt.. Men att säga att han varit bra på slutet är rent nonsens.. Han va bra senast, och hoppas han kan hålla upp spelet ikväll också...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Huge: Fantastiskt.. Ytterligare ett exempel på en man med förståelse- och läsproblem, kanske vore nått för gymnasieläraren att bita i.. Ett så kallat Omöjligt fall
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Gurra88: Han har varit bra hela säsongen, definitivt topp 5 bland forwards tycker jag.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Gurra88: Hur vet du det?
Du ser väl bara Modos matcher?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Huge: Håller med han varit bra en match i rad nu, hoppas han kan vara vass ikväll också..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00

bradberry: Klockrent angående Lauritzen. Hans insatser så här långt talar för sig själva.

Kommentera


Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
bradberry:
Håller med fullständigt!
Vad gäller belackarna däremot så skulle jag tro att inte ens om basse på egen hand avgjorde en final skulle göra dem nöjd.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Huge: Tycker Basse går från klarhet till klarhet. En oerhört viktig kugge i ett tätt slutspel, särskilt i ett lag som Brynäs. När laget spelar kollektiv kämparhockey med misstagsminimerande som prioritet är det viktigt att ha spelare utan nerver som VÅGAR göra den oväntade dragningen och VÅGAR slå den riskfyllda öppnande passningen gnom hela anfallszon. Tycker det visar sig tydligt nu i slutspelet...

Hans belackare har fått sig en tankeställare hoppas jag...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
JanT: Ser att du jämför Gretzky med Lauritzen.
Helt Ok men en aning respektlöst.
Mot Lauritzen....

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
JanT: Hur kan du håna ett namn som Gretzky så? Fy fan vilken skam för honom att bli beblandad med lauritz..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Tväst: Jo, absolut. Lauritzen i första, å sen göra Granström-Hansen-Dackell till en renodlad checking-line. Men känns ju ändå tvek med tanke på att han kört med samma förstaline hela vintern... mer eller mindre.

Nejmen, dags att släppa denna matchtråd å fortsätta i den nya.. ;)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Tväst: In med "Gretzky" i förstfemman!

Jag tippar 4-2 till BIF i morgon!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Weezter:
Behålla eller vaska om i femmorna, det är ju väldigt spännande o se vad som sker.För oss på åskådarplats som inte har nåt ansvar är det ju kul att spekulera,funkar inte våra teorier så är det bara att rycka på axlarna och vänta på nästa match.
Varje beslut som tas i en uttagning kan ju få otroliga konsekvenser,sportsligt o ekonomiskt.
Vaknar Dacke? är han skadad? Är Dixon redan på Bahamas?
Dom två är väl de största frågetecknen så här långt, fortsatt förtroende o se om det lossnar, ja,jag tycker nog att dom bör få en match till.
Å andra sidan, om nån av dom skall flyttas, vem isåfall, eller båda?

Om jag skulle chansa lite så skulle jag vilja se Lauritz i förstafemman,
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Blir intressant å se om Czarnecki stuvar om lite i kedjorna till imorron, 2 av linorna har ju inte varit helt klockrena hittills... =/ Vad tror ni, sätter han in nån ny istället för Dacke i förstakedjan kanske eller behåller han samma uppställning som tidigare?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Gurra88: Vi har inte hämtat oss än!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
rackham: Dålig matchuppvärming här inne ikväll
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00

Skitstöveln:

Hur många sittplatser är spärrade till försäljning på Ticnet...?

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Gurra88:

Jaa helt sjukt lama!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
blom23: Allla är så förbannat lama bara.. sitter som fån och glor.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Skitstöveln:

Fan vad nice :)
Hoppas sittplats kan börja sjunga med lite nu för engångs skull..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Enligt ticnet finns nu inte en enda sittplats att köpa till morgondagens match.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Är det bara jag som hört snacket att dixon har gått upp ganska mycket i vikt på senaste?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
ja är sjukt nervös o taggad inför morgondagens match :D Vinst imorgon, då tror ja brynäs spelare semi-final i årets slutspel :)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Hence: Jag ogillar alla lag förutom Brynäs.. Men att det vore kul för slutspelet tycker jag definitivt. Och det får gymnasieläraren skriva om hur mycket han vill..Rör mig inte i ryggen
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Gurra88: Att du som svar på att många har svårt för Modo bara pratar om Foppa. Men visst, att du inte har samma känsla för Modo det har du så klart all rätt i. Det är bara svårförståeligt, och försökte ge nån sorts möjlig bakgrund till din åsikt genom att relatera till -99. Men men.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Hence: Och jag förklarade varför jag velat se Modo i slutspel. Vad är problemet?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Gurra88: Jag nämnde inget om Foppa. Jag pratar om Modo.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Hence: Jag har väl för fan känsla för de med.. men jag har hjärna nog att inse att Foppa är en av sveriges största genom tiderna.. Och fortfarande håller fantastisk klass.. Som sagt hvfans-fasoner..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Gurra88: Antar att du är född 1988? Alltså lite för ung för att vara fullt medveten om hur känslorna gick i finalserien -99. Vi som upplevde det på nära håll kommer alltid ha svårt för Modo.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Bissett19: Haha.. jasså? Gör jag? Jag är bara så förbannat trött på allt gnällande mot foppa? Därav tyckte jag det vore sjukt kul om de tagit sig till slutspel..Ger faktiskt fan i vad du tycker om mina åsikter om modo..

Gillar inte Modo i övrigt. Men de spelar underhållande hockey. Precis som Djurgården, Hv m.m.. Dock har de inte en tillräckligt bra sistautpost, därför har de gått som de gått de senaste säsongerna
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Bissett19: ... Trots att dom denna säsong hade flera av ES största stjärnor i Foppa, Näslund, Zuccarello, Pikkarainen, Sundström osv osv...

Svagt är väl bara förnamnet.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Gurra88:

Men jösses vad du kammar detta Modo medhårs,dom gick inte till slutspel för andra året på raken,det gjorde Brynäs.PUNKT.

Byt lag.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
arnio: iofs sant.. men ett södertälje som gjorde allt för att sabba.. det va bara sjukt att de förlorade. men i ett slutspel tror jag de varit riktigt jobbiga
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Gurra88: Det såg då inte ut som att M0d0 ville vinna mot Södertälje i alla fall.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
JanT: Herregud.. snacka om mästare i att klippa ut citat till sin fördel.. Det jag menade är att för slutspelets bästa skulle nog Modo varit med för de iallafall gjort ett försök till att vinna en match.. Detta sagt efter första matchen, där det såg ut som att man enbart var nöjd med slutspel och att det sen får gå hur fan som helst..

Annorlunda igår, och ja, jag är först i raden att hylla CZ:s powerplayidé friskt vågat, och väldigt mycket vunnet..Sen att Lauritzen spelar i den formationen tänker jag inte kommentera.. Han gjorde en ok match igår.. Signa honom för 6 år. Bra i en match av de 20 senaste, inte fy skam..

Men matchbilden i sig är som vanligt vi låter de ska pa tryck på oss genom att ställa så många vi kan så nära markström som möjligt.. Spelet lyfter ju mer matchen går. INte av egen kraft utan för att Djurgården helt enkelt tröttnar med sin intensiva forcheking..Men tycker ändå aldrig vi är bättre än djurgården och mest rättvist hade varit Djurgårdsvinst. Men som sagt, man ska göra mål också vilket är svårt när vi har elitseriens bästa målvakt som räddar oss om och om igen..

Vinst i morgon och vi har fantastisk chans att vinna en av de nästkommande bortamatcherna..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00

MarcusElving:

Ja, det känns som att det kvittar så länge vi vinner... = )

Får man beställa en open-ice till i morgon...

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
rackham: Jaha okej! Men kollar man noga så driver Josefson upp pucken i mitten och släpper sedan pucken mot kanten, PANG! Innan Danielsson ens har tagit emot pucken har smällen kommit!

Titta på bilderna på den länken istället, situationen börjar väl vid 1.50 in i klippet någonstans..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00

MarcusElving:

Bilderna är lite otydliga, men det såg ut som att pucken var på kanten hos Danielsson när smällen kom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
rackham: Nej nej, långt ifrån. Sunken sätter ju in smällen en halv sekund efter att Josefson släppt pucken, då är man fortfarande tacklingsbar.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00

MarcusElving:

Ja...?

Kommentera


Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00

MarcusElving:

Var inte det där interference...?

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Erat: Har sagt det förut men jävlar vilken underbar smäll av Sunken! Mer sånt tack! :D
Kommentera


Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
Skitstöveln: Japp! Det är såklart positivt.. Men jag tror och hoppas ju såklart på att vi går till semi och får ännu fler matcher :D
Kommentera

1249943 · »