Brynäs IF

710603 inlägg · 7953 ämnen

MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00

1251731 · » Till forumet


Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Kan det vara så enkelt att Dixon, Dackell helt enkelt inte hinner med i slutspelstempot? Intensiteten saknas fullständigt. Hansen har ju i alla fall ett två andra gubbar som åker skridskor i linan, Eeero är ensammen att trampa, i alla fall om han får pucken.

Förstakedjan har sett lika gammal och långsam ut som att jämföra Tre Kronor med Kanada och USA i OS. Old school.

Tyvärr ramlar det in mål bakåt också. Jag har hela säsongen varit fascinerad av Brynäs spel i egen zon, den tidigare taktiken "hela truppeb spelar man-man och håller sin gubbe genom hela zonen, utom Dixon som fyller ut, markerar zon och överlastar" verkar nu ha utvidgats med Dackell också. Se andra målet. Tidigare har det funkat på nåt märkligt vis att ha en (enda) spelare i hela laget som inte markerar, men nu har vi blivit straffade.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Hence: Hur i hela friden kom namnet till? Var det i samband med nån värvning under lockoutsäsongen...?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
A_x_e_l:


Anade att det var gubben Sundlöv med Cooperhjälmen. Thanks.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
swedenmike: är micke sundlövs mormor....berömt citat
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
swedenmike: Mikael Sundlöv, före detta stormålvakt numera sportchef.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Snabb fråga för en brynäsare på 20mils avstånd:
Vem är mormor?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Pettisbif: "Så om man får drömma lite:"

- LITE?

Jag ser att du har precis NOLL insikt i Brynäs ekonomiska situation. NOLL, ZERO, ZIPP!

LASSE= SVINDYR!
PAVEL= SVINDYR!
KAHNBERG= DYR!
SOMERVUORI= SVINDYR!
NORDQUIST= DYR!
PERSSON= SVINDYR!
BEAUDOIN= SVINDYR!
KOKKO= HALVDYR!
EKHOLM= DYR OM VI SKA MATCHA BUD...

Då Brynäs redan har några av ovanstående på lönelistan lär ju inte utrymmet vara det grövsta....

Nä, onödig spekulation. Det är bättre och sova på natten...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Gurra88: Har Huge fått sparken som officiell rapportör?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Pettisbif: "Ligger i-n-t-e som iglar" ska de ju vara!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Partyjack:
Själv har jag suttit och kikat på matchen i repris. En tanke som slog mig var att bägge målen som Djurgården gjorde var Dackell-Dixon inblandande i. Första åker bägge å gör ett idiot byte, på andra målet räknar dom fel i markerings spelet ett antal ggr, dom tar inte skit jobbet och dom ligger som iglar på Djurgårdarna så som tex järnkrok och silver gör.. Om inte bägge två är bänkade på fredag så blir jag djupt orolig för hur NC funderar.

Sen har jag redan nu tankar på nästa års lag. Och jag vet nästan 100% att om inte Jusso stannar (som jag tror, han inte gör) så vill man skriva 2års kontrakt med Kokko. Då har vi Lasse, Andersén, Sunken, Kokko/Jusso, Bertilsson, Löf. Om man sedan inte gör om Susse till back blir jag också överaskad. Nolander vet jag har skrivit ett nytt 2års kontrakt. Sen får gärna Ekholm komma. Han var en utav de stabila backarna i JVM. Om man sen ser till Center sidan så vill jag ha Järnkrok som 1a center, dom andra man har är Nordan,Hansen(helst bryta, men de tror jag knappast mormor är kapabel till) och till viss del även Granis men Granis vet jag själv vill spela på en kant då han kan forchecka å kötta mera. Då fattas en plats då jag inte tror Dixon FÅR förlängt(skiter totalt i om han skriver på för annat lag! tjockis!)
och den platsen vill jag att Mormor gör allt för att knyta upp en av sveriges bästa två-vägs centrar, Niklas "Pajen" Persson, han har ett utgående kontrakt. HUGG MORMOR!!!! Sen har vi kvar yttrarna och de är Kahnberg, Somervouri, Rödin, Silfverberg, Sandin, Wännström, Granis. Molin slutar de vet vi. Dacke om int du slutar så vette F*N! Sååååå jävla slö å skitnödig! Lauritzen är jag kluven till stanna eller inte spelar ingen roll då jag tror våra junisar kommer överglänsa honom om han stannar. Ne bort med han till Sundsvall... Då fattas två platser, och ingen mer än mig blir gladare om Pavel Brendl kommer tillbaka.. Har även han utgående kontrakt i Russia. Sen den sista skulle jag vilja ha Eric Beaudoin då jag vet att Mormor gillar hans spel han kan bidra med, defensivt duktig(BP), bra hårt skott, stor o tung att ha framför kassen i PP. Dessutom en ledare på och utanför isen.
Så om man får drömma lite:

MV:Anders Lindbäck(Eddie Läck)

1a:
Lasse Jonsson-Jörgen Sundqvist
Pavel Brendl-Calle Järnkrok-Jonathan Granström

2a:
Petri Kokko-Mattias Ekholm
Magnus Kahnberg-Niklas Persson-Eero Somervuori

3e:
Peter Nolander-Niclas Andersén
Anton Rödin-Jonas Nordquist-Jakob Silfverberg

4e:
Eric Beaudoin-Mads Hansen-Emil Sandin

Extra:
Simon Bertilsson-Alexander Sundström

Utlånade:
Simon Löf-Victor Berglind-Sebastian Wännström
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Man kan väl inte mer än hålla med i allt den gode Wikegård säger.

Man blir ju bara mer och mer imponerad av Järnkrok framförallt.
Min högst personliga åsikt är att han är bättre, nära på mycket bättre än vad Bäckis var när han hade gjort en halv säsong i A-laget.
Sen utvecklas ju alla på olika sätt över olika delar av karriären, men går han i samma bana som Bäckis så kommer han att bli bättre utan tvekan.

Våga fylla på nästa år, plocka upp Wännström, Rhodin och de där grabbarna som visade på samma frejdiga fräscha spel de få bytena de fick göra i vinter.

Men framförallt; gör vi tre såna här matcher till mot Djurgården är chansen trots allt ganska stor att vi klarar av en semifinal - det får man inte glömma.
Även om det ska extremt mkt till för att hela laget ska lyckas med tre likadana urladdningar.
Kommentera


Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Väldigt kul inlägg.. Nu förväntar jag mig att Ungtupparna ugör första femma nästa match.. Och tuta och kör hockey.. Vi ska bara vinna nästa, så ove får avsluta värdigt hemma i läkerolen..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Wikegård tyckte att det var en riktigt bra match idag. Mycket beröm till Brynäs och framför allt ungtupparna..

Roligt inlägg..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Sån här waxdocka?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Peja: Jo, ibland kan man fundera på om han är robot eller människa? ;P
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Jag tycker att Reinfeldt känns falsk. Han ser så extremt behärskad ut hela tiden. Ingen äkthet liksom.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c: Jo, men man kan inte låta bli att bli besviken när vi är där ikväll, spelar bra men får inte in puckrackarn!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
"Den lilla människan"
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving:
Jaja, bortsett från debaclet i förrgår kanske man kan se tillbaks på säsongen efter fredag (eller definitivt söndag om vi skulle vinna på fredag), och vara ganska nöjd...
Förväntade mig en kvartsfinal, men hade inga förhoppningar om en semi...bara att vi skulle göra ett bra jobb i kvarten...:(

P.S... dumpa politiksnacket please, AB har ett ypperligt forum för det där det t.o.m. förmodligen kastas pajer till höger och vänster....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
P & Huss: Nej, Reinfeldt är en skicklig debattör och är duktig på att snacka. Det håller jag med om, men blir det så mycket bättre i vårt avlånga land för det, njaaae!

Som Dackell ungefär, levererar inte när det gäller..

Jag tror mer på de Rödgröna och deras vägar att gå för att göra saker och ting bättre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Globen is da shit!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Du är inte ensam!

Det får inte vara över för Molin på fredag ... inte på en fredag ... fredagar ska vara trevliga!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Man får glädja sig att återhämtningstiden för 19-åriga benmuskler är betydligt fortare än för 30 plussarna så DIFs backar lär det valsas runt med igen på fredag.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c: Ser man till dagens insats har vi absolut chansen att vinna på fredag. Vi var klart bättre än DIF denna match och borde ha vunnit. Om Wesslau var övermänsklig eller om våra avslut var för tama kan jag inte svara på, antagligen en mix av båda.

Men SPELMÄSSIGT, var vi klart bättre.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Jag tycker ingenting. Jag bara konstaterar faktum, oavsett om man är sosse eller blå så har Sahlin aldrig haft en suck mot Reinfeldt i partiledardebatterna.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Vi skall inte fördjupa oss i en politisk debatt här inne för det finns det andra forum att hålla sig till. Men herregud, detta kan vara Monas sämsta insats hittills i alla fall i debatter mot Reinfelt.

Reinfelt har däremot imponerat ikväll.

Således är Mona att likna med # 24 och Reinfelt med # 19! ;)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving:
Domedagsprofeter (me included...trodde ju 4-1 i dagens match), samt överoptimister aside...
Känns det som vi har en rimlig chans att få en till hemmamatch???...om man ser till DAGENS insats?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Bissett19: Haha, ja precis.. :D
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Du skulle ha varit på den röda partistämman på Hovet idag,då hade du smält in bra;)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: you´re on your own;)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Gillar man S finns ju alltid GGIK ;)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
P: Vad i helvete, hänger jag omkring med en hel drös moderater här inne? Finns det ingen som är på min sida här. ;)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Mona fick just en tvåa för "too many on the ice"

Brynäs är för övrigt "blått"! ;=)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Fast hon blir faktiskt ägd.. hon är ju nervös!;)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Gurra88:
Tyvärr kan ingen framhäva illamående som sahlin...inte ens NC..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Gurra88 & Huss: Nu ska vi inte ha någon politisk debatt här inne. Men jag tycker precis tvärt om.

Kul att vi har både röda och blåa personer här inne ;)

Folk hakar upp sig för mycket på partirepresentanterna, rösta på politik istället för person

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Så här vill ja se laget:

Läck(Markan)

Hietanen-OPG-Rödin-Järnkrok-Silfverberg

Sundqvist-Sundström-Kahnberg-Nordquist-Sandin

Nolander-Bertilsson-Molin-Granström-Somervouri

Extra spelare i BP:Hansen

BÄNKEN:Löf-Dackell-Dixon
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Huss: Man kan väl säga att så länge S har Mona vid rodret kan vi vara lugna. Hon är verkligen så jävla kass. Men som sagt det gynnar ju "oss"
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Huss: Djurgårdarn!!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Huss:

Inte riktigt samma tryck på Hovet ikväll som i Lördags.
Men Brynäs gör en bra match som vi ska vinna.Junisarna kom enkelt in i Djurgårns zon o kunde ofta skapa tryck.
Printz var mäkta irriterad på dom tre när dom åkte åtttor runt honom.
Hardy och Ragnarsson assisterade domarparet rätt bra,iaf i DIF-ögon;)

Jävligt surt att torska,men på Fredag står man där igen och bevittnar Oves sista match i Brynäströjan.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Den var knappast tuff heller. Det är TKO segrar varenda gång för Reinfeldtarn.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Sahlin framhäver samma illamående som Czarnecki
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Ehhh.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
En annan tuff match utspelar sig i TV4 just nu

Sahlin Vs Reinfeldt


För de som är intresserade.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Bra från Hovet.
- Juniorfemman, lekte i princip matchen igenom med vad som än ställdes mot dem
- Molin, som fortfarande orkar
- Formationen Kahnberg, Nordan och Sandin skapade också tryck.
- Läck, var säkerheten själv.
- OPG, spelade upp sig rejält

I Globen vill jag se följande lag

Läck (Markan)
Hietanen, Sundqvist, Kahnberg, Nordqvist, Molin
Sundström, Bertilsson, Silfverberg, Järnkrok, Rödin
Nolander, OPG, Sandin, Hansen, Granström
Löf Wännström, Dixon, Somervouri
(Dackell)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
arnio:
Kollade reprisen igen på Ragnarsson-situationen, tyvärr är det absolut inte snack om nån avstängning enligt mig.... blir det så är jag den första som tackar och bockar, men kommer definitivt inte förvänta mig några repressalier pga det där...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
GävleLasse:
Got a point....däremot var det övervägande del såna som tyckte vi hade tur att det bara blev 2-1 och att ragnarssons crosscheckning var otur (och av den anledningen tydligen inte skulle rendera i nåt straff...?), men det är som sagt de förmodligen yngre och mindre begåvades åsikt....
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c: det d'r bytet i f;rsta perioden k'nns surt nu, tre man samtidigt n'r Kukg[rden hade pucken avgjorde matchen tillsamans med Bryn's fantastiska ineffektivitet.

Tack 'nd[ f;r underh[llningen Bryn's, Vilken kv'll! Tr[kigt slut som vanligt men nu 'r vi med igen!
I globen tar vi dom fan i mej om vi lirar lika bra som idag!!

(Klart att inte Ragnarsson ska st'ngas av efter den d'r lilla grejen*
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
GävleLasse: Lite som Kanadensarna när de lirar internationellt.
Bra vinnare, förbannat dåliga förlorare..
Kommentera

1251731 · »