Brynäs IF

713714 inlägg · 7953 ämnen

MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00

« · 1249812 Till forumet


MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00

Dags för ny match.

Kill, kill, kill!

Kommentera


Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
sylf: 5-2 till Brynäs! känns j*vligt bra just nu :D
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Erat: Vore skönt att avgöra en match tidigt..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Gurra88:
Håller med, det hade verkligen känts bra i den här jämna matchserien.
Men varför inte, när Ironhook gjorde 2-1 senast hemma så tyckte jag det såg väldigt bra ut.
Får hoppas dom kan lyftas att suddensegern o kämpa ner Stockholmarna.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Gurra88:
Blir igen jäkligt tajt kan jag lova...skulle vara mäkta förvånad om det skiljer mer än ett mål när hesa fredrik ljuder....känns som varje match kan sluta med seger för vem som helst..
Kan faktiskt inte tro nånting om morgondagen, men jag hoppas att vi kommer flyttat över pressen på DIF efter drabbningen...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c:
Ja troligtvis blir det jämnt, men så klart är det jobbigt rent mentalt för DIF att ha pressat oss som dom gjorde i första matchen o sen förlora på hemmaplan.
Det gäller nog att inte stirra sig blind på Djurgårdens skridskoåkning utan att försöka va smarta istället, det känns ju inte direkt som att vi kan åka ifrån dom, åtminstone inte så här långt.
Det är klart att det är tråkigare, men prio 1 den närmaste veckan får väl bli att vinna, bländande gladhockey OCH vinster får vi nog spara till nästa säsong.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Tväst: Håller med! Tror att det kommer bli en jämn match med mycket känslor och gruff! Precis som det ska vara i slutspelet.

Jag vågar inte tippa men jag hoppas verkligen att vi vinner och sätter lite press på Hardy och hans boys.

Vinst är det enda som räknas!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Vinst idag och vi tar någon av borta matcherna så avgör vi på hemmaplan :) Nu har vi ju vunnit borta en gång så varför inte igen. Känns bättre att vi vann borta än hemma.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
henke1:
Mmmm, det här systemet är ju jäkligt illa planerat faktiskt...vinner sämstalagen sina 2 första hemmamatcher så har ju bästalagen otroligt press på sig att ta 2 raka hemma (inte är jag bitter för det nu iofs)
Nää, vinst i kväll och vi har världens chans faktiskt att krångla oss segrande ur den här serien...(även om jag tror det blir svårt)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c: Ett lite konstigt resonemang ändå va...?

"vinner sämstalagen sina 2 första hemmamatcher"

- Då har de gjort precis samma sak ju och då bör det väl logiskt vara så att det bästplacerade laget är pressat att vinna sina hemmamatcher?

- Sen har ju bästalaget de facto en ev. avgörande på hemmaplan oxå. Nä, hänger inte med på kritiken av spelordningen...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
bradberry:
Du menar att det är bättre att hamna i ett resultatmässigt underläge och sen mer eller mindre måsta var tvungen att vinna 2 raka på hemma-is för att hålla serien levande än att vara det lag som leder hela tiden...??

Kritiserar dig inte, vi är bara av helt olika åsikt...jag tycker det här systemet är helt avigt..det bättre laget får en mycket jobbigare resa med det här systemet anser jag..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c: Är det bara jag som tycker kahnberg borde ha nordans eller lauritz roll? Känns som han är vassare i det sista avslutet, när skottet inte kommer utifrån..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Gurra88: Jag tycker Kahnberg står bra där på blålinjen. Han har den viktigaste rollen och tycker han gör det bra. Skulle dock gärna se att han gick på eget avslut lite oftare.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Enligt Ticnet verkar det vara helt utsålt nu, kul om det stämmer!!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
mikeymike: Ståplats finns fortfarande att köpa, verkar det som.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c: "Mmmm, det här systemet är ju jäkligt illa planerat faktiskt...vinner sämstalagen sina 2 första hemmamatcher så har ju bästalagen otroligt press på sig att ta 2 raka hemma (inte är jag bitter för det nu iofs)
Nää, vinst i kväll och vi har världens chans faktiskt att krångla oss segrande ur den här serien...(även om jag tror det blir svårt)"

Och hur mycket har inte topplagen klagat på att de får börja borta?

Topplagen vill alltså börja hemma och sen vill de inte ha två hemma i rad för att det är så mycket press men de är nöjda med att ha en eventuell avgörande match hemma, trots pressen. Som jag skrivit tidigare så krävs det att topp fyra får spela alla matcher hemma och dessutom få leda med 3-0 från start så att de inte behöver känna press för att de ska bli nöjda.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
arnio:
Hade brynäs hamnat topp 4 så hade även ni insett nackdelarna med det här systemet tror jag.
MEN, skitsamma..det blir ju ändring till nästa år ändå, så då är jag nöjd...(även om det nog missgynnar Brynäs de närmsta åren)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Kom igen nu Alla Brynäsare!!!På med matchtröjan och
skrik Er hesa för Brynäs ikväll!Ses i LA

Forza Brynäs!!!!!!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c: Topp 4 har ju fördel av en hemmamatch extra och det överväger till deras fördel, om detta missgynnar topp fyra så enormt så kan de ju få välja om de vill byta bort sin extra hemmamatch och börja hemma i stället...jag tror knappast att något topplag skulle nappa på detta..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
arnio:
Kör man varannan match så är ju detta löst, då får dom fördel att alltid ligga steget före, samt att dom får eventuell 7e match på hemmais.

Jaja, som sagt är detta ett icke-problem efterssom det kommer ändras till nästa säsong.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c: Hur blir det nästa säsong?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Hence:
Eeeeh, om du sätter mig på pottan så tar jag och skäms lite....(har bara hört ATT det skall ändras till nästa säsong) men jag har fått för mig att det blir varannan igen...

Sitter du på fakta att så inte är fallet så ber jag om ursäkt....
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c: Har ingen som helst aning själv faktiskt. Hade inte ens hört att det skulle ändras så jag blev lite nyfiken.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Jag säger 4-2 till BIF idag!

Kahnberg, Granis, Järnkrok och Dixon!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving:
2-2 igen....sen kan jag bara hoppas...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Wikegård

"I kväll tippar jag seger för Gävle-laget, jag tror inte att Brynäs förlorar två raka möten med Djurgården i Läkerol Arena."
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: 5-1 ikväll, korken ur flaskan!!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
arnio: 4-1. Mål av Kahna x 2, somervuori och Hietanen.. Två andra assist av lauritz;)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
arnio:
Men herregud människor...ni är inte brynäsare va??? Hur 17 ska vi kunna vinna med 3-4 mål???? Ska ni hålla på med såna där fantasier kan ni väl lika gärna ta på er MODO-tröjorna ;)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c: Haha..Väldigt sant!!;) Nej men en riktigt bra känsla idag..Och som sagt, kan vi bara se till att hålla siffrorna nere under djurgårdens väntade anstormning så kommer de tröttna idag, tidigare än i förra matchen.. Det är då vi rycker;) 4-1
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c: Ja du har rätt, det första som överger en sann brynäsare är ju hoppet. 1-8 sen förlorar vi två raka i Stockholm.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00

BJ i Aftonbladet.se, 100322:

Vilket lag kan skrälla i kvartsfinalen?

– Jag säger Brynäs. Laget har varit mycket upp och ner under säsongen, men kan de få igång Jacob Markström i mål så blir de farliga. Jag tror på dem mycket för att jag har hjärta kvar för klubben.

(BJ är alltså inte BJ Markbyggnad utan Börje Salming)

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
rackham: Chansar på en, nr 18, den låter så jävla illa!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
sylf: Har du eller någon annan koll på om det går att se matchen på TV???

Har letat runt lite, men hittar inget...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
JanT: Matchen borde sändas på Säsongskortet/PPV.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
kexxet: Ja alla matcher går ju där, har man inte tillgång till det så finns ju C Sports på internet
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
kexxet: Ja, den sänds på ppv4. Sändningen börjar 18.50

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
"#21 Ove Molin
Du skall ha tack för allt
du har gjort Brynäs.
Sista poängen är inte ännu gjord."

Borde det inte stå "allt du gjort för Brynäs"?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
7500 biljetter sålda för en kvart sedan

300 kvar till hemmastå

150 kvar till bortastå

Sittplatserna är väl därmed antagligen helt slut.


Brynäs officiella FB-sida är källan!


Ståplatserna säljs bergis slut innan matchen börjar, kan bli kul det här :)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
BRYNÄS–DJURGÅRDEN

Hardy Nilsson var inte på gott humör efter Djurgårdens värmningen.

Vad ska laget göra annorlunda jämfört med förlusten i lördags?

– Det tänker jag inte tala om, säger Hardy Nilsson.

Vad väntar du dig för matchbild?

– Det tänker jag inte tala om, säger Hardy Nilsson.

Är det enda du tänker svara?

– Ja, du får inga andra svar av mig.



Han får väl lipa då !
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving: Det här blir förstås ännu en biljettskandal för Brynäs IF.
Hur mycket pengar förlorar man varje match när man tror att biljetter är bokade och sålda? Sedan visar det sig att 778 platser likförbannat är tomma. 100.000 kronor?
Nio av tio gånger man går ut och säger att det är slutsålt eller kommer att bli fullt BLIR det inte så.
Borde inte marknad ta ett brottargrepp på biljettsystemet för ekonomins skull, för att inte uppröra allmänheten och för goodwillens skull att få fullt i hallen någon gång?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
20 Lindgren:
Brynäs kommer ta tag i det där...det kan jag lova!!! Det är väl en 5-6 år sen FBK och HV71 förmodligen gjorde det, så om en 4-5 år borde nog problemet vara löst... (Vi tenderar ju att apa efter ca 10 år efter)

(Jäkligt frustrerande det här år efter år förresten, iofs bättre nu att man inte längre kan "boka" biljetter..men fortfarande en lång väg kvar..:( )
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c och arnio: Spelordning. Konspirationsteori.

Just det. Missgynnar. När började man med “b-h-b-h-h-b-h”? 2001.
När slutade Brynäs att avancera (till semifinal) i SM-slutspelet? 2001.
Denna spelordning har alltså i tio år missgynnat och grovt motverkat det bästa laget genom tiderna sedan vi började spela ishockey inomhus.
Jäsiken om inte “b-h-b-h-h-b-h” också placerade oss i Kvalserien 2003, 2005 och 2008…
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
20 Lindgren:
Du ser!!! I REST MY CASE!! ;)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c:
Kvällens domarduo

PERSSON, Sören
EDQVIST, Wolmer

(Wolmer är väl inte direkt omtyckt i djurgårdsleden)
(Inter för att jag vet vem f-n karln är???)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c: Djurgårdarna hatar alla domare :P
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c: Sören P är ingen favorit, brukar hålla konstig nivå och har en benägenhet att vara inkonsekvent. Har hört både positivt och negativt om Lifesaver Edqvist.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Horace76c: Hej på er Brynäsare
Här är en av anledningarna till att han inte står högst upp på vår lista av bra domare.
Vi får hoppas att vi slipper sånt ikväll för någon av lagen.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Hence:
Såja, upp till gavlerinken nu och ge Roos nånting att skriva om i morrn!!!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Nervös som faaaan är man,men känslan är bra...

www.youtube.com/watch?v=t7JIjMuNiYI
Kommentera

« · 1249812