1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742254 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Bratwursten : Okej. Men att man inte gör plats för Bjurström, just med tanke på hur ineffektiva vi varit är bara ren idioti. Ren idioti.

Peja: okej. Men då tittar vi på det hela lite nyktert. För de verkar inte du göra..

6p på 7 matcher i landslaget. Det är Europatoppen vi snackar om. Inte hockeyallsvenskan.

Okej. Det var 13p på 14 matcher i NLA förra säsongen. Inte 1ppg men nästan.

Jodå. Rödin är i topp i SHL oavsett sina bekymmer tidigare. Det går inte att komma ifrån.

Och han spelade 28 matcher ifjol. Det är inte fy skam med tanke på att han bröt foten/benet/vristen.

Skrubben: Förstår vad du menar, dock var Forslund en av de bättre idag.

Har inte sett dagens match, men förstått att vi bombade deras kasse utan att få särskilt bra utdelning. Då är min tanke så här:
Det vi saknar är helt enkelt målskyttar. Det är alla överens om. Även Sjödda. Varför i helv*te fortsätter han då att ha Forslund i tredjekedjan? Kommer Forslund helt plötsligt att bli en producerande spelare i SHL efter att ha snittat 0.3 poäng/match i Hockeyallsvenskan? Vi har samtidigt en spelare som satt på bänken idag med 0 minuters speltid vars absoluta styrka är hans handledsskott. VARFÖR SJÖDDA, VARFÖR???

Morningstar:
Om han inte hittar något attraktivt i NLA/KHL eller något så stannar han säkert i USA och spelar ut kontraktet det vore att kasta rätt mycket pengar i sjön annars.

Rumpelstiltskin: Ja små marginaler med. Hade vi rott hem 2-poängaren idag hade tongångarna här inne varit annorlunda. Då hade fokus varit på det faktum att vi tydligt visade att vi är ett bättre lag... Samt att Mora räddades av en hel del tur och en målvakt på huvudet...

Haha märks att domedagen har kommit igen. Förlorare ger upp.

Inkazar: Just sånt där snack som jag menar inte är objektivt utan väldigt påverkat av att Rödin är just Rödin.

1 poäng per match?
2 poäng på 7 matcher i AHL.
6 poäng på 8 matcher i NLA.
6 poäng på 7 matcher i landslaget.

Så inte 1 poäng/match i något av de tre lagen som han spelade för ifjol.

Och framförallt: han spelade 22 matcher på hela säsongen.

Säsongen innan spelade han 6(!) matcher.

Rödin 15/16 var SHL:s bästa spelare, men han har inte spelat på kontinuerligt basis sedan dess. Och han är bara en tillgång om han kan spela.

Som sagt, hade inte tackat nej, men faktum är att typ Lindström levererar år efter år. Det går inte att jämföra med Rödins senaste säsonger.

Om Rödin mot förmodan skulle hamna i Brynäs hoppas jag att folk har rimliga förväntningar på honom.

Brynäsgubbe: 3 poäng på 11 matcher, kanske skulle behöva ett miljöombyte? 😉 kommer inte kristo igång med målproduktionen kanske Vi kan byta tillbaka Clark! (Halvironisk, tror jag)

Peja: Rödin snittade över 1p per match ifjol.
Rödin är inte heller en målskytt egentligen utan en playmaker.

Jo, även uppskriven så tänker alla nyktert om honom.

Rödin är i paritet med Josefsson, Lindström, Lasch och Little.

{7800}: Fast de blir ju inget spel i Nordamerika för Rödin.
Enligt tidningarna och hans flickväns instagram så blir de spel i Europa. Sen är ju frågan om han kan motstå pengarna från KHL/NLA.

{7800}: Jag tycker att Rödins status är väldigt osäker. Särskilt över en hel säsong. Hur vet vi att han skulle hålla 50+ matcher?

Hade självklart inte tackat nej till honom men att betrakta honom som en frälsare när han knappt har spelat på 2,5 år känns helt fel, tror många hade varit negativ till en så skadedrabbad spelare om det varit en spelare utan Brynäs-bakgrund.

Peja: Bättre än det vi har nu.

Varför släppte vi Clark förresten?

Peja:
Rödin är fortfarande i princip för bra för SHL. Han klarade sig till sista cutten i NHL-campen. Att han inte spelat så mycket verkar inte ha påverkat honom direkt.

Men envägskontrakt på $750 000. Det finns inte på kartan att han skriver på för SHL och avsäger sig de pengarna.

Brynäsgubbe: Tänker vi verkligen nykterst kring Rödin? Han har knappt spelat på 2,5 år , gjort 4 mål under samma tidsperiod.

Ta in Rödin. Jag bryr mig inte vad det kostar. Sälj Bengtzéns hus om så behövs. Jävla tjafs om 40 skott men det hjälper inte om vi inte har spets som ta avslut och GÖRA MÅL.

Ser intervjun med Sjödda. "Vad är Brynäs indentitet?" Hans svar låter inövat framför spegeln, fullt med klyschor och allmänt svammel. Han känns så osäker. Det känns inte som han kan hockeyCOACHING.

Förlust mot Mora. Blir så jävla arg.

ellis: hur långt räcker tillfälliga uppryckningar? Räcker det till att undvika kval? Det är frågan

1 seger. 4 torsk. Förlust mot Mora. År efter år får man skämmas över hur jävla uselt det är, Så. Jävla. Less.

varulf: Tillfälliga uppryckningar kommer säkert. Men inte så mycket mer.

ellis: minns förra året vid just den här tidpunkten man mådde dåligt och det var krisstämpel. Och det är repris av samma även detta år. Måtte det vända och man kan vila i tabellen med utebliven ångest och förtvivlan i varje omgång. Vet inte om jag orkar ett år till. På torsdag åker jag ner och kikar mot tik. Vågar inte tänka på en förlust där som boende i just timrå. Det kommer bli outhärdligt på jobbet efter ett sådant scenario.

Peja: Precis. Finns inget att skylla den här starten på. De är helt enkelt inte så mycket bättre än så här.

Bratwursten : Skillnaden var att både offensiven och defensiven började med hårt forechecking under Bulan. Tycker också man ska väga in Brynäs spelschema när man bedömer matcherna hittills. Rögle och Luleå (som bara vunnit mot Brynäs) parkerar sist i tabellen, Mora är också ett bottenlag som dock ligger i mitten av tabellen enbart eftersom de lyckades besegra just Brynäs.

Laget har ingen tydlig identitet och hittills har inte den tilltänkta spetsen levererat framåt. Visst finns viss fog att hoppas på en vändning vad gäller resultaten, men detsamma kan sägas för Rögle och Luleå.

Dags att sätta Kellman å Kousal i samma kedja. Sätt Danielsson som tredje länk i den kedjan med hopp om att han kommer igång med målskyttet. Då kanske vi kan få igång en rejäl 1a.

Enaranger: Hmmm...jag trodde Brynäs hade SHL starkaste försvar? Är det inte vår uddlösa anfallsbesättning som behöver klassförstärkning?

Zzz: Tack för svar. Kristo ser iaf ut att börja växa och idag var bland de bättre tycker jag. Danielsson är vi nog många som hade förväntat oss väldigt mycket mer av.

Anders Berg:

Du anser alltså att Rautio skulle tagit 2:a och 3:e moramålet?
Det är försvarsspelet som måste förbättras, så att inte klara
målchanser släpps till.

Framförallt på hemmaplan måste försvarsspelet förbättras.
Eftersom exakt som förra säsongen så släpper vi in på
tok för många mål hemma. Som gjorde att vi var ett av seriens
sämsta hemmalag. Se på Timrå hemma. Få insläppta mål hemma
ger segrar.

Sen det här med att Sjödin säger defensiven först och då kommer offensiven, han har rätt i det.

Dom gångerna defensiven fungerar då blir det bra även offensivt, vi såg det mot Rögle exempelvis.. Även under Bulan, han fokuserade också på defensiven först och främst (spelet utan puck) när det stämde var vi jäkligt giftiga. Tycker det är fel att såga Sjödins uttalande, sen tror jag flera missförstår med flit.

ellis: Nya poäng av Palushaj, fy fan vad surt det känns!

Bratwursten : Mot vilka? Om inte ens Mora (mer än en)?

Davey85: Han sa kort att dom två förväntas producera men inte gör det. Han tog upp det själv i sitt resonemang om varför dom är så laget ineffektivt

Charles: Är inte lika orolig som många härinne, vi har spelat rätt bra i säsongsinledningen. Poängen kommer att komma.

Rautio. 84 % idag. Håller i division 1, ibland.

Zzz: Stängde av sändningen direkt när Mora avgjorde. Vad sa Sjödda om Danielsson och Kristo?

Davey85: Trots allt är det jämt därnere. Vi är två poäng från top 6...

Men vi behöver en målskytt. STEPPA UPP NICKLAS!

Jaken: Inte medialt. Men alla behöver inte låta eller vara lika bekväma framför kameran som Rönnberg och Hallam. Det viktigaste är hur det förmedlas mot laget.

Skönt att han sätter lite press på Danielsson ock Kristo. Hade dom legat på en förväntad produktion hade vi legat topp 6.

Davey85: att man gav Sjödin 2 år känns mmmmmmm, Samma med Nilsson förra året

Vi har stora problem, överlev säsongen och börja en ny era utan Bengtzen. Karln måste bort

Mitt ärliga supporter-mindset just nu: Överlev säsongen. Åk inte ut. Byt ut Sjödda och Bengtzén.

Så klart laget till och från kommer lyfta sig lite tillfälligt, men går inte ljuga att vi är illa ute.

Jävla straff han lägger, Hajen! Går inte att hata en sån lirare.

bradberry: Mm, när Sjödda hade Bulan gick det bra. När han sa att han ville fortsätta spela som Bulan gick det att köpa, även om man gärna ser att en tränare tillför något eget också. Nu börjar vi se vilken tränare Sjödda egentligen är. Han är en defensiv tränare. Hans fokus ligger på defensiven.

bradberry: Nu tänker jag göra allt för att tröttna på det här, det ger för lite tillbaka just nu.

bradberry: Tommy har ju helt enkelt inte ?intellektuell rörlighet? att hantera ett jag i shl.

Peja: Ja om Tigern, Tord och Nilsson skulle höra sin tränare stå och säga att man har som IDENTITET att ”...göra det bra i egen zon och vara jobbiga att möta där och att då kommer chanserna så tar vi det därifrån...”

Då hade tränaren gjort sitt i föreningen...

bradberry: Varför i hela världen får Danielsson starta i 3mot3 när han inte tagit en maxåkning på 5 matcher? Så dåligt av Sjödda att inte se det.

Vill egentligen inte vara för negativ och känslostyrd, men vibbarna är ju att det blir en krissäsong med kval och hela skiten igen.

Bristen på identitet syns på läktaren också. Jag tycker inte jag "känner" laget, svårt att förklara men det känns spretigt, ingen tydlig röd tråd hur man jobbar och därför känns det mindre intressant också.

Och Palushaj börjar med att sätta sin straff...

Davey85: Jesper Boqvist ja. Blir han ännu en extratalang som i Brynäs tenderar bara utvecklas bli till en i mängden? Som inte gör den där skillnaden man går och hoppas på?

« · 1910350 · »